- развивающий аспект: развитие навыков устной речи, развитие мыслительных операций, связанных с речевой деятельностью, таких как способность логически излагать, сравнивать, анализировать;
- воспитательный аспект: воспитание умения работать в группах, уважительного отношения к своему организму, для его полноценного развития, воспитание культуры правильного питания.
Ход урока:
Организационный момент.
- приветствие: Good afternoon, ladies and gentlemen! I’m very glad to see you. How are you?
- сообщениезадачурока: Today we’ll speak about healthy lifestyle and about different food. Do you smell oranges? The smell of oranges helps our brain to work hard and to feel ourselves happy.
- фонетическаязарядка: Let’s remember all foods that you know. Pictures on the walls will help you.
- речеваязарядка: I see. You know a lot and now I want to know about you:
- Do you like fruit?
- What is your favourite fruit?
- Do you have breakfast every day?
- What do you usually have for breakfast?
- What is your favourite drink?
- Do you like cabbage soup?
- Would you like tea with milk?
- How do you like chips? (Let’s speak about chips later.)
II. Основная часть урока.
Аудирование.
- I have a girl-friend Isabelle. She lives in Great Britain and she eats only healthy food. Let’s listen to her story. But first, some new words:
To be fit –быть в хорошей форме
To prefer – предпочитать
Cereal – каша
Lettuce – салат латук (слайд 2)
(You see checklists on your desks. Be ready to answer some questions after listening and circle the right answer).
(звучит запись)
Where does Isabelle work?
a) at school b) at home c) in an office
2. What does she prefer?
a) fast food b) fruit and vegetables c) coffee with sugar
3. What is her favourite drink in the morning?
a) milk b) tea c) coffee
4. What sandwich does she eat for lunch?
a) cheese sandwich b) chicken sandwich c) fish sandwich
5. What is her secret?
a) she loves mayonnaise b) she loves lettuce c) she loves chocolate
Let’s check up your answeres. If you are right, put +, if not –
(Ученики зачитывают полные ответы, остальные если согласны – поднимают большой палец руки вверх, не согласны – палец вниз)
- So, what does she eat to be healthy?
- What doesn’t she eat?
- Do you agree with her?
Повторение исчисляемых и неисчисляемых существительных.
- You see on your desks parts of the words. I offer you to find a pair and join the parts. (Ученики встают и ищут себе пару, чтобы получилось слово).
(Ученики по своему усмотрению переходят от одной таблички к другой).
Объяснение нового материала.
- I see different opinions and I have prepared some facts about food.
Some minutes I will be a doctor. (Учитель надевает медицинскую пилотку)
(слайд 4)
- Did you know about it?
Объявление домашнего задания.
(слайд 5)
Закрепление нового материала.
- Let’s go back to our checklists and do this task. (слайд 6)
I offer you to fill in the gaps “should” or «shouldn’t».
(Ученики работают самостоятельно в checklists)
Let’s check up your answeres , put + or - . Change your checklists.
7. Физкультминутка.
- Now train our eyes. Don’t move your head, look at the apple, at the carrot, …
(Ученики должны, не поворачивая головы, только глазами находить развешанные на стене картинки с продуктами).
8.Применение новых знаний.
- So, make a conclusion. I’ll give you 3 baskets and you should choose healthy and unhealthy food and prove your choice. (на экране презентация с нездоровой едой). (слайд 4)
(Ученики, с опорой на презентацию, рассказывают о выбранном ими продукте).
- Who wants to be a doctor and tell us rules of a healthy life? ( надеть на отвечающего пилотку доктора).
9.Дополнительное задание.
Make, please, healthy menu for breakfast, lunch and dinner.
10.Подведение итогов. Рефлексия.
Thank you for your work. Now your marks. Count your “+”
10 -13 «+» - your mark is a «5» 7 -9 «+» - your mark is a «4»
- I want to know your impressions about the lesson. It is very important for me. Fill in the form, please. (Ученики на маршрутных листах заполняют мини-анкеты).
- А чтобы вы уже с сегодняшнего дня ели только здоровую еду, я хочу угостить вас фруктами.