kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Тема урока "Family"

Нажмите, чтобы узнать подробности

. Приветствие

T: Good morning, boys and girls.

P-s: Good morning.

T: I’m glad to see you. How are you?

P-s: I’m fine, thanks and how are you?

T: I’m fine too, thank you. Sit down, please.

II. Определение темы урока

1) T: Dear children, let’s try to guess the topic of our lesson. Look at the blackboard. Here you can see a crossword puzzle. If you guess all the words correctly, you will be able to name the topic of our lesson.

Учитель читает дефиниции зашифрованных слов. Учащиеся отгадывают слова, а учитель записывает их. Цветным мелком в кроссворде выделены клетки с зашифрованной темой урока.

A Crossword Puzzle

1. He is the father of your father. (Grandfather)

2. She is the sister of your father. (Aunt)

3. She is the mother of your sister. (Mother)

4. She is the daughter of your mother. (Sister)

5. He is the brother of your mother. (Uncle)

После того, как все слова угаданы, учащиеся читают выделенное слово и называют тему урока “Family”.

2) T: Right you are. So, today we are going to speak on this topic. We have a lot of things to do. First, let’s try to give a pair for each relative. Fill in the missing words.

The Family

Grandfather

Grandparents

Grandmother

Father  Parents           

            Children          Daughter

            Grandchildren            Granddaughter

            _________      Wife

Brother           _________     

            _________      Aunt

Учитель раздает каждому ученику таблицу с пропусками с целью проверить орфографические навыки и сообразительность учащихся.

III. Фонетическая зарядка

T: What poems and a song about family do you know? Let’s recite some poems and then we’ll sing a song.

Учащиеся читают наизусть стихотворения по теме «Семья», а затем поют песню о семье. Вот некоторые из них.

My Family

I’ve got a mother,

I’ve got a father,

I’ve got a brother Paul.

I’ve got an aunt,

I’ve got an uncle,

How I love them all!

* * *

Good night, Father!

Good night, Mother!

Kiss your little son!

Good night, sister!

Good night, brother!

Good night everyone.

A Song

I. How is your mother?

She is fine, thanks.

How is your father?

He is fine, thanks.

II. How is your sister?

She is fine, thanks.

How is your brother?

He is fine, thanks.

* * *

Mother, father, sister, brother

Hand in hand with one another.

(Игра является важным моментом на уроках английского языка в младших классах. При исполнении песни учащихся можно разделить на две группы: мальчики поют вопрос, а девочки отвечают на него.)

IV. Развитие навыков коммуникативного чтения

1) T: You know, children. I’ve got a letter for you. It is from a fairy character. Let’s open it. Look! There are letters for each of you.

Учитель раздает листы с текстом от сказочного героя каждому ученику. На доске висят картинки с персонажами из разных сказок: «Золушка», «Буратино», «Винни-Пух», «Колобок», «Красная Шапочка», «Кот Матроскин», «Крокодил Гена», «Белоснежка» и т.д.

T: Now you will read this letter and try to guess the author of it. After your reading you must answer the question: Why do you think so?

But first, look at the blackboard. There are different fairy characters on it. One of them is the author of the letter.

Учащиеся читают следующий текст про себя, находят подсказку и отвечают на поставленный вопрос.

P: This is Red Cap, because she has a red cap.

A Letter

Dear friend,

My name is …. I am a girl. I am kind and funny. I have got a mother. I like to help my mother. I can sing and dance. I’ve got a red cap. I like my grandmother. I often visit her. My grandmother likes cakes.

P.S. Please write back.

Your friend ….

2) Дети вставляют имя автора письма, читают письмо во второй раз вслух, стараясь запомнить детали.

3) На сколько хорошо дети запомнили и поняли письмо, можно проверить в игровой форме.

T: Children, let’s see. Do I remember this letter very well?

If I tell you the right sentence, you must clap your hands one time.

If I tell you the wrong sentence, you must clap your hands two times.

Учитель произносит следующие предложения, а дети реагируют, хлопая в ладоши.

1. Her name is Red Cap.

2. She is a boy.

3. She has got a mother.

4. She can swim very well.

5. She has got a red cap.

6. She has got a grandfather.

7. Her grandmother likes cakes.

4) T: Now look at the blackboard and try to tell us about the families of these fairy characters. You may use the following plan.

– Her (His) name is ….

– She (He) has got ….

– She (He) can ….

– She (He) likes ….

Используя план, написанный на доске, учащиеся рассказывают о каждом сказочном персонаже.

V. Подведение итогов

T: So, today we’ve reviewed a lot of words, poems and a song about the family. You’ve read the letter from Red Cap and you’ve tried to describe different fairy characters.

Your home task is: try to tell us about your friend, using our plan.

I am pleased with your work. Thank you. Good-bye.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Тема урока "Family"»

Тема "Family"

Учитель английского языка : Орынбай Бақытгуль

Класс: 4

Цель урока: систематизировать знания учащихся по теме семья.



Задачи урока:



тренировать учащихся в употреблении знакомых лексических единиц и грамматических структур;

развивать умения и навыки чтения вслух и про себя.

Оборудование урока: таблицы со словами; конверт с письмами; рисунки сказочных персонажей.



ХОД УРОКА



I. Приветствие



T: Good morning, boys and girls.

P-s: Good morning.

T: I’m glad to see you. How are you?

P-s: I’m fine, thanks and how are you?

T: I’m fine too, thank you. Sit down, please.



II. Определение темы урока



1) T: Dear children, let’s try to guess the topic of our lesson. Look at the blackboard. Here you can see a crossword puzzle. If you guess all the words correctly, you will be able to name the topic of our lesson.



Учитель читает дефиниции зашифрованных слов. Учащиеся отгадывают слова, а учитель записывает их. Цветным мелком в кроссворде выделены клетки с зашифрованной темой урока.



A Crossword Puzzle



1. He is the father of your father. (Grandfather)

2. She is the sister of your father. (Aunt)

3. She is the mother of your sister. (Mother)

4. She is the daughter of your mother. (Sister)

5. He is the brother of your mother. (Uncle)



После того, как все слова угаданы, учащиеся читают выделенное слово и называют тему урока “Family”.



2) T: Right you are. So, today we are going to speak on this topic. We have a lot of things to do. First, let’s try to give a pair for each relative. Fill in the missing words.



The Family



Grandfather



Grandparents



Grandmother



Father Parents

Children Daughter

Grandchildren Granddaughter

_________ Wife

Brother _________

_________ Aunt

Учитель раздает каждому ученику таблицу с пропусками с целью проверить орфографические навыки и сообразительность учащихся.



III. Фонетическая зарядка



T: What poems and a song about family do you know? Let’s recite some poems and then we’ll sing a song.



Учащиеся читают наизусть стихотворения по теме «Семья», а затем поют песню о семье. Вот некоторые из них.



My Family



I’ve got a mother,

I’ve got a father,

I’ve got a brother Paul.

I’ve got an aunt,

I’ve got an uncle,

How I love them all!



* * *



Good night, Father!

Good night, Mother!

Kiss your little son!

Good night, sister!

Good night, brother!

Good night everyone.



A Song



I. How is your mother?

She is fine, thanks.

How is your father?

He is fine, thanks.

II. How is your sister?

She is fine, thanks.

How is your brother?

He is fine, thanks.



* * *



Mother, father, sister, brother

Hand in hand with one another.



(Игра является важным моментом на уроках английского языка в младших классах. При исполнении песни учащихся можно разделить на две группы: мальчики поют вопрос, а девочки отвечают на него.)



IV. Развитие навыков коммуникативного чтения



1) T: You know, children. I’ve got a letter for you. It is from a fairy character. Let’s open it. Look! There are letters for each of you.



Учитель раздает листы с текстом от сказочного героя каждому ученику. На доске висят картинки с персонажами из разных сказок: «Золушка», «Буратино», «Винни-Пух», «Колобок», «Красная Шапочка», «Кот Матроскин», «Крокодил Гена», «Белоснежка» и т.д.



T: Now you will read this letter and try to guess the author of it. After your reading you must answer the question: Why do you think so?

But first, look at the blackboard. There are different fairy characters on it. One of them is the author of the letter.



Учащиеся читают следующий текст про себя, находят подсказку и отвечают на поставленный вопрос.



P: This is Red Cap, because she has a red cap.



A Letter



Dear friend,



My name is … . I am a girl. I am kind and funny. I have got a mother. I like to help my mother. I can sing and dance. I’ve got a red cap. I like my grandmother. I often visit her. My grandmother likes cakes.

P.S. Please write back.

Your friend … .



2) Дети вставляют имя автора письма, читают письмо во второй раз вслух, стараясь запомнить детали.



3) На сколько хорошо дети запомнили и поняли письмо, можно проверить в игровой форме.



T: Children, let’s see. Do I remember this letter very well?

If I tell you the right sentence, you must clap your hands one time.

If I tell you the wrong sentence, you must clap your hands two times.



Учитель произносит следующие предложения, а дети реагируют, хлопая в ладоши.



1. Her name is Red Cap.

2. She is a boy.

3. She has got a mother.

4. She can swim very well.

5. She has got a red cap.

6. She has got a grandfather.

7. Her grandmother likes cakes.



4) T: Now look at the blackboard and try to tell us about the families of these fairy characters. You may use the following plan.



– Her (His) name is … .

– She (He) has got … .

– She (He) can … .

– She (He) likes … .



Используя план, написанный на доске, учащиеся рассказывают о каждом сказочном персонаже.



V. Подведение итогов



T: So, today we’ve reviewed a lot of words, poems and a song about the family. You’ve read the letter from Red Cap and you’ve tried to describe different fairy characters.

Your home task is: try to tell us about your friend, using our plan.

I am pleased with your work. Thank you. Good-bye.






Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 4 класс

Скачать
Тема урока "Family"

Автор: Орынбай Бакытгуль

Дата: 04.11.2015

Номер свидетельства: 247836

Похожие файлы

object(ArrayObject)#852 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(102) "План –конспект урока Тема урока: Семья. Помощь  по дому. "
    ["seo_title"] => string(57) "plan-konspiekt-uroka-tiema-uroka-siem-ia-pomoshch-po-domu"
    ["file_id"] => string(6) "227344"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1440690310"
  }
}
object(ArrayObject)#874 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(55) "Конспект урока на тему  "My Family" "
    ["seo_title"] => string(36) "konspiekt-uroka-na-tiemu-my-family-2"
    ["file_id"] => string(6) "172614"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1423840875"
  }
}
object(ArrayObject)#852 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(115) "Презентация к уроку английского языка в 5 классе по теме "My family" "
    ["seo_title"] => string(76) "priezientatsiia-k-uroku-anghliiskogho-iazyka-v-5-klassie-po-tiemie-my-family"
    ["file_id"] => string(6) "157581"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1421605442"
  }
}
object(ArrayObject)#874 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(94) "Конспект урока по английскому языку на тему " MY family" "
    ["seo_title"] => string(57) "konspiekt-uroka-po-anghliiskomu-iazyku-na-tiemu-my-family"
    ["file_id"] => string(6) "164430"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1422635575"
  }
}
object(ArrayObject)#852 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(42) "План урока тема :"My Family"."
    ["seo_title"] => string(26) "plan_uroka_tiema_my_family"
    ["file_id"] => string(6) "450374"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1516119928"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства