1 | Организационный момент Мотивирование к учебной деятельности | Эмоциональная мотивация к учению: Настрой на работу, концентрация внимакния. | -Good morning, children. - I’m glad to see you, too. Sit down, please. Речевая разминка Now, dear children, please answer my questions. What day is it today? What is the weather like today? | Good morning, dear teacher We are glad to see you. -Today it’s Tuesday. -Today it’s cold, sunny and snowy. |
2 | Актуализация знаний | Проверка готовности. Учитель ставит условные вопросы, нацеливает учащихся на освоение новых знаний, умений, навыков с позиции их практического значения.
| Do you like fairytales? What is your favorite fairytale character? Why do you like them? Are they kind, clever, attractive, beautiful or not? What do you think what character is the most attractive?
| - yes, we do. - I like …. - He/she is …
|
3
4 | Постановка проблемной ситуации
Закрепление в знакомой ситуации | Умение анализировать объект, осуществлять сравнение, выделять общее и различное, классифицировать | Well, children, now I have an idea to make our school magazine. The first edition will be devoted to the most attractive fairytale character. Can you help me? Now let’s make the title of our lesson. Yesterday I got 5 different letters. They are from different fairytale characters. You have got the list with their names. Read them. Do you know them? let’s read the letters and define from whom they are. There are texts on the tables. Listen to the first text. I am the shortest boy in the world. I have very small nose, eyes, ears, mouth. My arms, lrgs and body are very small, too. But I am very brave, strong, clever and kind. I help my Mum and Dad. Read the second text. I am plum. I am not tall. I have plush legs, head, arms, body. There is sawdust in my head. I am brown. I am very handsome and talented. I like to write poems and to eat honey. Listen to the third text. Hello! My name is Jacob. I am 12. My father is a shoemaker. My mother sells vegetables in the market. I am not tall. My nose is the biggest in the world. I have a big hump. My legs are short. My arms are long. But I am brave, kind and strong boy. I love my family. Read the text 4 and 5.. Hello! I am a little pinky horse. I have a dark – pinky curly mane and a tail. My eyes are big. My nose is long. I like to jump. I am always optimistic, merry and active. I have a lot of friends. I like sweets and parties. I am the most beautiful woman in the world. I am 250. I have no hair. My nose is very big. My eyes are the most attractive in the world. I have many warts on my face and only three teeth. I live in the forest. Sometimes I am kind and funny, but if you don’t like me I am cunning. I can fly on the broom and eat naughty children. | The title is describing the fairytale appearance.
Tom-Thumb, Winnie the Poor, Dwarf-Nose, Baba-Yaga, Pinky-Pie Yes… No … Дети читают и слушают тексты.
Yes, we are ready. We read скобках, употреблен в настоящем времени, а другой глагол в прошедшем времени. - went, was, walked, skated, skied, met, played, was.
|
5 | Закрепление в изменённой ситуации | Формулирование проблемы; Делать выводы на основе обобщения знаний; Постановка вопроса; Осуществлять расширенный поиск информации с использованием различных источников; Строить логическое рассуждение на основе причинно-следственных связях; | And now let's fill the table after reading the text. -Very good, children.
Well done. I’m very glad that you understood out theme. - Now, I think you are tired, let’s have a rest. Физкультминутка. Write the letters of your name with the open eyes. -Well done, children | Дети совместно с педагогом заполняют таблицу по прочитанному материалу.
Дети выполняют упражнение. |
5 | Творческое применение и добывание знаний в новой ситуации | Извлекать информацию из текста; Способность к самооценке на основе критерия успешной деятельности; | Who is worth to be on the folder of our magazine? Let's define the ideal features of fairytale character. Wha is he/she look like? What is his/her nature? What can he/she do? It will be your home task. |
|
6 | Итог урока. Рефлексия учебной деятельности на уроке | Обобщать, осуществлять подведение под понятие; Осуществлять контроль по результату; | -That’s all for today. Children, please answer my questions: -What was the theme of our lesson? (Какая была тема нашего урока?) - Какая цель урока была? -Что получилось? -Над чем еще нужно поработать, что можно еще сделать? -Well done, pupils. Today, everybody were active. But … were very active. Your marks are ... (Молодцы, ребята. Сегодня все были активными. Но … очень были активными. Ваши оценки … .) -Рефлексия. (А теперь ребята, я хочу посмотреть, насколько вы поняли тему нашего урока и оцените себя). Наклейте стикер там, где вы считаете нужным: - I can describe people. - I can describe people with the help of a teacher. - I need more practice. -Итак, можно сделать вывод, что большинство учащихся поняли новый грамматический материал. Я очень рада (I’m very glad). |
|
7 | Инструктаж по домашнему заданию | | - Now, open your diaries and write down your home work. You homework will be to write and to draw (or to sculpt) the picture of the most attractive fairytale character. -Did you understand? Our lesson is over. Good bye, children | -Yes, we understood. Good bye, teacher. |