kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

"The sights of London"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Урок по теме «London» разработан для учащихся 10 класса общеобразовательной школы, УМК "Английский язык", 10 класс и представлен в виде дидактической модели урока английского языка. 
Целью создания урока является формирование у учащихся навыков познавательной деятельности, расширение представлений о литературных местах, транспорте, символике англо-говорящей страны. 
В структуре урока 3 основных компонента: 
1. добывание и расширение знаний (использование дополнительных информационных ресурсов), 
2. деятельностный подход к обучению (ученик, способный работать в группе, имеющий навыки самостоятельной работы, владеющий программами для создания своего конечного продукта деятельности – презентации). 
3. управление процессом обучения в форме сотрудничества.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«"The sights of London" »







Учитель: К. С. Коноплева

2008 – 2009 учебный год

Цели урока:

  • Закреплять изученные знания, учить использовать в речи устойчивые выражения, клише, лексический материал по теме.

  • Развивать навыки устной речи, навыки диалогического и монологического высказывания.

  • Воспитывать интерес к культуре изучаемого языка.

Оформление:

  • Карта Великобритании.

  • Флаги англо-говорящих стран: Шотландии, Уэльса, Англии, Ирландии, Новой Зеландии, Австралии, Америки, Канады.

  • Символика всех частей Великобритании: чертополох, кислица, красная роза, нарцисс.

  • Картинки с изображениями достопримечательностей Лондона.

  • Картинки с изображением уличных достопримечательностей: телефонная будка, такси, двухэтажные автобусы, полицейские.

Предварительная подготовка:

  • Учащиеся составляют диалоги, используя изученные устойчивые выражения.

  • Несколько учащихся заранее готовят небольшие исторические справки о нескольких достопримечательностях Лондона.



Ход урока

  1. Организационный момент.

  • Good morning, boys and girls! I’m very glad to see you. Today I suggest you to travel around London. Who can answer What London is it?

Of course it is the capital of Great Britain. But before we start our travelling, let’s repeat the words that will be necessary for us.

  1. Речевая разминка

Слова записаны на доске или специально приготовлены на плакате.

Double-decker bus

Telephone box

Marvelous

Sight

Idea

Fabulous

Nothing

Kind



Let’s read one small but interesting poem.



Travelling”

Don’t cry bitterly and go to Italy.

Don’t miss your chance and go to France.

Take your pen and go to Japan.

Buy some cheese and go to Greece.



Учащиеся зачитывают и переводят стихотворение.



-But we will travel another marvelous country – the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland.

3. Работа с картой.

- Look at the map. There you can see Great Britain which consists of 4 parts: Scotland on the North; England on the South; Wales is near England and the small part of the country is Northern Ireland is on the East. All the parts have their capital. England – London, Wales – Cardiff, Scotland – Edinburgh, Northern Ireland – Belfast.

Далее учитель вызывает учащихся к доске с просьбой показать части Великобритании, столицы. Учащиеся отвечают на вопросы учителя.



4.Работа с достопримечательностями страны.

- Now let’s continue our travelling and speak about the most marvelous sights of Great Britain. I will show you the picture and you tell me the name of them.



Учитель показывает картинки с изображениями основных достопримечательностей Лондона, учащиеся называют их на английском или русском языках.





5. Историческая справка

- Now let’s listen to some new facts about the most interesting places of London as the capital of Great Britain.



Westminster Abbey is a symbol or English tradition at its best. The coronations of nearly all English kings and queens since William the Conqueror have taken place here. Many of them are buried within the Abbey. Beneath the roof of this Gothic building there are also the graves and memorial slabs of statesmen, philosophers, men of letters and other distinguished people. Here you can see memorials to Isaac Newton, Charles Darwin, Geoffrey Chaucer, Alfred Tennyson, Charles Dickens and Thomas Hardy.



I want to tell you about Tower Bridge.

Tower Bridge was opened in 1894. It takes its name from the Tower of London. The hydraulic mechanism can raise and lower the bridge in about one and a half minutes. The covered walkway between the two towers is opened to the public and offers a spectacular view of London.



The city’s greatest monument, St.Paul’s Cathedral was built by Sir Christopher Wren between 1675 and 1710 to replace the old Cathedral that was largely destroyed in the Great Fire of 1666. Christopher Wren is buried there. Among the many memorials to famous men within the Cathedral are the tombs of Wellington, victor of Waterloo, and Nelson, hero of Trafalgar.



6.Работа с диалогами.



-Now let’s listen to the dialogue. I’m sure that you will know some interesting facts.



A: - Hello,__________.

B: - Hello,__________.

A: I’m very glad to see you. Today I want to show you some marvelous places in London.

B: Oh, what a good idea!

A: Look, we are near the Trafalgar Square.

B: What is situated in the centre of square?

A: It’s a column of Admiral Nelson. He was a man who served his country best. He was brave and skillful admiral.

B: Fantastic! I see the Houses of Parliament. It’s a marvelous sight! Especially the Big Ben.

A: Yes, it is the Clock Tower, 320 feet high and Famous for its immense bell, known as “Big Ben”.

B: Super! Thank you for your tour. It was the tops!

A: Not at all. I’m very glad that you like it. Good-bye!

B: Good-bye!

-Thank you for your very interesting dialogue. Let’s continue our travelling. As usual we have the guide. Our guide will be ________. Please.

G: Hello, ladies and gentlemen. I’m very glad to see you. I will be your guide. You can ask me the questions and I try to answer.

P1: How many people do live in London?

G: About seven million people live in London.

P2: How old is London?

G: London is more than two thousand years old.

P3: What are the most marvelous sights in London?

G: There are some interesting places in London. They are Big Ben, Westminster Abbey, Tower Bridge, St.Paul’s Cathedral, Trafalgar Square, Houses of Parliament and some others.

-Thank you for your questions. Now you have the opportunity to visit some of them.

7. Работа с флагами и символами стран.

-You know that every country has the flag and the symbol. Let’s repeat some of them. I will show you and you will tell me whose flag and the symbol is it.

Учитель показывает картинки с изображением флагов и символов Шотландии, Уэльса, Ирландии, Англии. Также повторяют флаги англо-говорящих стран.



8. Историческая справка

-I also told you about some facts from the history of England. Today you will know some facts about Buckingham Palace.

Buckingham Palace is the official residence of Her Majesty the Queen and her family. It isn’t open to the public. The first monarch who took residence there was Queen Victoria. When Her Majesty is in residence the Royal Standards flies over the east of Buckingham Palace.

9. Работа с вопросами викторины

1. A lake in Scotland in which a mysterious monster lives? (Loch Ness)

2. A city famous for its illumination displays? (Blackpool)

3. A famous stadium in England where football matches take place? (Wambley)

4. A popular name of the London Underground? (Tube)

5. One of the four great world tennis tournaments played on grass? (Wimbledon)

6. A product Cadbury’s is famous for? (Chocolate)

7. One of the pieces of street furniture which is red in colour and which history goes back to 1853? (Pillar box)

8. A bus with two floors? (Double-decker)

9. A popular British brand name cornflakes? (Kellogg’s)

10. What is the home town of W. Shakespeare? (Stratford-on-Avon)

11. How many centimeters are there in one yard? (91)

12. What is the famous airport in London? (Heathrow)

13. What is the nickname of British flag? (Union Jack)

14. What is the national Scottish costume called? (kilt)

15. Where were “The Beatles” born? (Liverpool)

16. What is the nickname of a guest who comes on New Year’s morning first? (First Foot)

17. What is the colour of London taxies? (black)

18. Who lived in Sherwood Forest? (Robin Hood)



-Now let’s check the answer of the questions.

Учащиеся зачитывают и переводят свои ответы.



10. Домашнее задание

- Make up the list of places of interests in London with some important facts that you remember from our lesson. Or you can do a small booklet of sights of London.

11. Подведение итогов, орг. момент.

- Thank you for the lesson. I think you liked your travelling.

Good-bye!






















Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 10 класс

Скачать
"The sights of London"

Автор: Коноплева Кристина Сергеевна

Дата: 23.02.2015

Номер свидетельства: 177746

Похожие файлы

object(ArrayObject)#852 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(22) "London and its sights "
    ["seo_title"] => string(21) "london-and-its-sights"
    ["file_id"] => string(6) "210711"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1431492498"
  }
}
object(ArrayObject)#874 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(61) "Конспект урока на тему "А trip to London""
    ["seo_title"] => string(39) "konspekt_uroka_na_temu_a_trip_to_london"
    ["file_id"] => string(6) "551270"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1590381303"
  }
}
object(ArrayObject)#852 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(62) "Урок английского языка "Sights of London" "
    ["seo_title"] => string(42) "urok-anghliiskogho-iazyka-sights-of-london"
    ["file_id"] => string(6) "182852"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1425626886"
  }
}
object(ArrayObject)#874 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(39) "London is the capital of Great Britain "
    ["seo_title"] => string(38) "london-is-the-capital-of-great-britain"
    ["file_id"] => string(6) "170916"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1423594303"
  }
}
object(ArrayObject)#852 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(44) "Конспект урока Sights of London"
    ["seo_title"] => string(32) "konspiekt-uroka-sights-of-london"
    ["file_id"] => string(6) "314490"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1459700015"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Проверка свидетельства