Просмотр содержимого документа
«Speaking about a new friends»
3 класс
Тема: Speaking about a new friends
Lesson 36. Сказка о мышах (5 урок)
Цели: 1) развитие навыков монологической речи по опорам; 2) тренировка навыков чтения с полным пониманием прочитанной информации.
Сопутствующая цель: развитие произвольного внимания и памяти
Оснащение: картинки по теме «Времена года»; карточки с опорными предложениями для каждого ученика; мяч; игрушка обезьянка; карточки со звуками [s], [v], [f], [k], [g], [i:], [i]
Ход урока
IОрганизационныймомент (2 мин)
Good morning, Good morning, Good morning to you! Good morning, dear children! I am glad to see you!
Учащиесяотвечаютмне: Good morning, Good morning, Good morning to you! Good morning, dear teacher! I am glad to see you too!
Today we will repeat a poem about seasons. We will read the fairy tale about two mice up to the end. And we will say about two mice (the Country mouse and the town mouse). Let’s start!!!
II Фонзарядка (5 мин)
Also, our monkey helps us to pronouns sounds!
Обезьянка собирается на прогулку и закрывает кран с водой.
1)Как бежит вода в ее доме?
[s], [s], [s]
(Карточки со звуками висят на доске)
2)Она приходит в лес, где дует ветерок, издавая звук???
[v], [v], [v]
3)Ветер в лесу усиливается и слышится глухой звук
[f], [f], [f].
4) Где-то в лесу каркает ворона, но до обезьянки доносится только звук: [k]. Это твердый звук, он произносится на выдохе
[k], [k], [k].
5)А в небе летят гуси, издавая звук [g]. этот звук тоже произносится на выдохе
[g], [g], [g].
6)Обезьянка гуляет по лесу и встречает знакомую белочку. Она ей улыбнулась и позвала играть: [i:], [i:]
Давайте повторим. А теперь краткий звук
[i], [i], [i].
7)Наша обезьянка устала.
Она возвращается домой и вспоминает, кого сегодня видела. А мы произносим звуки:
[v], [f], [k], [g], [i:], [i].
III. Речевая разминка (7 мин)
1. I check your home work. Open your books on page 61 ex.1. Look at the blackboard and repeat after me! (Картинки «Времена года») Spring is green. Summer is bright. Autumn is white. Who can tell a poem? (2-3 человека)
2. Let’s play: (игра в мяч) I agree with you. I swim in summer. I disagree with you. I swim in winter.
You ski in winter. (I agree with you. I ski in winter)
You ride a bike in winter. (I disagree with you. I don’t ride a bike in winter)
You play football in spring (I disagree with you. I don’t play football in spring)
You ride a scooter in summer (I agree with you. I ride a scooter in summer)
You play chess in autumn (I agree with you. I play chess in autumn)
IV. Тренировка навыков устной речи по т. «Времена года»: работа в парах (5 мин)
What do you think:
Tell me what people can do in different seasons. It’s ex. 2 on page 63
Look at this pictures! (на доске картинки)
Work in pairs:
Никита, ask Полина what does she do in winter? Do you skate in winter?
Open your activity books on p.42 ex.1
V. Физкультминутка (3 мин)
It’s time to have a rest.
Stand up, please. Do exercises now. Let’s remember our poem.
Hands up! Hands down! Hands on hips! Sit down! Hands up! To the sides! Bend left! Bend right! One, two, three… hop! One, two, three… stop! Stand Still!
VI. Тренировка навыков чтения с полным пониманием прочитанной информации (15 мин)
1. I know you like to read fairy tales. we have read the fairy tale about the Town Mouse and the Country Mouse. Read the dialog between two mice in ex.5 p.62 (на 3 роли читаем)
2. Let’s know what do mice do after breakfast? Ex.5 p.63 (читаем на 3 роли)
3. Answer the question: Does the Country Mouse like her friend’s house? Why?
4. ex.6 p.64
5. ex.7 p.64
VII. Развитие навыков монологической речи на основе прочитанной информации по опорам (5 мин)
Help the Country Mouse to tell about herself!
Use this cards! (раздаю карточки с опорами и показываю картинку!)
VIII. Заключительный этап урока (2 мин)
H.W. ex.2,3 p.42 (a,b).
Marks for lesson. That brings us to the end! Good bye!