kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Серия уроков в 8 классе по УМК "Английский в Фокусе" для 8 класса общеобразовательных учреждений

Нажмите, чтобы узнать подробности

Серия уроков в 8 классе по УМК "Английский в Фокусе" для 8 класса общеобразовательных учреждений к Модулю 1 

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Lesson 4»

Модуль 1 SOCIALISING (Общение)

Lesson 4 (___)

Тема: Vocabulary & Speaking.

Цели: научить описывать и сравнивать внешность и характер людей;

освоить (на основе расширения значений ранее изученных явлений) распознавание и употребление в речи степеней сравнения прилагательных и наречий степени;

развивать навыки чтения;

развивать навыки монологической речи «Родственные отношения»;

развивать учебно-познавательную компетенцию через развитие способов учебной деятельности (понимание идиом);

развивать компетенцию личностного самосовершенствования через освоение психологических основ самопознания;

воспитывать нравственные ценности и ориентиры;

воспитывать культуру поведения через освоение норм этикета.

Активная лексика:  classmates, neighbours, acquaintance, stepmother, colleagues, niece, аunt, nephew.

Оборудование: УМК "Spotlight"- 8, под редакцией Ю.Е. Ваулиной, Дж. Дули, аудиодополнение, доска, презентация, НО.


ХОД УРОКА

ПОДГОТОВКА К ВОСПРИЯТИЮ ИНОЯЗЫЧНОЙ РЕЧИ (ОРГАНИЗАЦИОННАЯ ЧАСТЬ УРОКА)

Greeting 1. Беседа.

T: Good morning, boys and girls.

 P-s: Good morning, teacher.

 T: I’m glad to see you.

 P-s: We are glad to see you too.

T: Sit down, please. Let’s start our lesson. Answer my questions, please. What date is it today?

 P1: Today is ….

Aim 2. Сообщение темы и цели урока.

Учитель просит учащихся посмотреть на название модуля: Who’s who?  и подобрать к нему русский эквивалент (Кто есть кто?; Давайте познакомимся). На доске напишите  Name/Surname/Age/Address/Telephone number  как заголовки. Учитель объясняет, что личные данные (для ответа на вопрос  Who’s who?)  включают в себя эту основную информацию.

Warming-up 3. Введение в иноязычную атмосферу.

Учащиеся вспоминают лексический материал прошлых уроков по теме Прилагательные, описывающие внешность.

T: Group the words under the list headings

ОСНОВНАЯ ЧАСТЬ УРОКА

Presenting 1. Введение лексческого материала урока (descriptions of people). Ex1, Vocabulary p16.

Учащиеся читают и переводят таблицу. После выполнения задания на доске слова. Запись слов в словарь.

Hard-working

[

Трудолюбивый

Boring

[

скучный

Sporty

[

спортивный

Moody

[

капризный

Shy

[

Застенчивый

Bossy

[

Властный

Impatient

[

нетерпеливый

stubborn

[

упертый

Получают карточки с описанием известных людей. Используя активную лексику урока, дополняют предложения и представляют описание классу, что бы они угадали о ком идёт речь.

T: Read the table. Use words and phrases from the table to present a famous person to the class as in the example. The class guesses who he/she is.

P1: He is a sports star in his thirties. He’s tall with a strong muscular build. He has blond, very short hair. He has almond shaped, green eyes. He is humourous and has an unusual style. He is quite good-looking and his fans love him. He is the best football player in the world. Who is he?

Р2: David Beckham.

Grammar 2. Освоить (на основе расширения значений ранее изученных явлений) распознавание и употребление в речи степеней сравнения прилагательных Presenting comparatives and superlatives. Ex2, p16.

а) Происходит комментированное чтение таблицы, обращая внимание на способы образования степеней в родном и изучаемом языках. Грамматический справочник (модуль 1) .

T: Read table and check for understanding. Give your own examples of short adjectives/adverbs and long adjective/adverbs in the comparative and superlative. Let’s write them on the board.

b) Актуализация знаний. Освоение распознавания и употребления в речи способов образования степеней сравнения прилагательных. Comparing people. Ex3, p16.

T: Look at the pictures and use the adjectives below and/or any of the language in Ex.1 to compare the people.

P1: Sue is slimmer than Sarah.

P2: Yes, but Sally is the slimmest. Who do you think is the oldest?

P3: Probably Sarah is the oldest and Sally is the youngest.

c) Отработка грамматического материала. Practising the comparative and superlative. Ex4, p16.

T: Read the task and work individually.

P1: 1 as funny 2 the earliest 3 the most popular 4 more/the angrier

P2: 5 as good-looking 6 the least 7 sooner/better

T: Questions: Which shows that?

P1: one thing depends on another thing: 4. The more he said, the angrier I felt. 7. The sooner, the better.

P2: there is a similarity between two people: 5. John isn’t as good looking as his brother.

P3: there is a difference between two people: 1. Adam is twice as funny as Sean.

Listening 3. Развитие навыков аудирования. Listening for specific information. Ex6, p17.

T: Read rubric and listen to two friends describing the people in the pictures. Number the people in the pictures. Number the people in the order you hear the descriptions. What is each person’s name? Complete task individually.

P1: 1 D (Laura Smith)

P2: 2 B (Roger)

P3: 3C (Mrs Jones)

P4: 4 A (Bill)

ФИЗКУЛЬТМИНУТКА ПЕСНЯ SS1

Presenting 4. Введение лексического материала урока (descriptions of people). Ex7, Vocabulary p16.

Учащиеся читают и переводят таблицу. После выполнения задания на доске слова. Запись слов в словарь.

acquaintance

[

знакомство

nephew

[

племянник

niece

[

племянница

stepmother

[

мачеха

classmates

[

одноклассники

neighbours

[

соседи

aunt

[

тётя

colleagues

[

коллеги

Учащиеся выполняют письменно упражнение в тетрадях и у доски.

T: Check these words in the Word List. Use them to complete the sentences 1-8.

P1: 1 classmates 2 acquaintance 3 colleagues 4 aunt

P2: 5 neighbours 6 stepmother 7 niece 8 nephew

Grammar 5. Освоить (на основе расширения значений ранее изученных явлений) распознавание и употребление в речи наречий степени Presenting adverbs of degree. Ex8a), p17.

а) Происходит комментированное чтение таблицы, обращая внимание на способы образования степеней в родном и изучаемом языках. Грамматический справочник (модуль 1) .

T: Read table. Elicit which question word relates to the adverbs in the table.

P1: where, when, how, how often, how much.

P2: how much refers to adverbs of degree.

b) Актуализация знаний. Освоение распознавания и употребления в речи наречий степени. Role playing, using adverbs of degree Ex8b), p17.

T: Talk about people you know, as in the example.

Ps: ответы учащихся.

Speaking 6. Развивать учебно-познавательную компетенцию через развитие способов учебной деятельности (понимание идиом) Ex9, p17.

on one's mind - в мыслях, на уме

a pain in the neck – надоедливый человек

get on someone’s nerves - действовать кому-либо на нервы

drive someone crazy - сводить с ума; сильно злить, раздражать

hold one's tongue - молчать, держать язык за зубами

break the ice - растопить лед; сказать или сделать что-либо, чтобы сделать ситуацию менее напряженной, более непринужденной

T: Refer to the Study Skills box on page 17, let’s check for understanding (words in an idiom

take on different meanings than their usual meanings). Form groups of 3-4 or work in pairs and complete task, giving reasons for your answers. You should find similar idioms in own L1. Then you’ll say your answers in front of the class and we’ll discuss.

P1: 1 B ― say honestly what you think about a situation, even if it might upset/offend people

P2: 2 A ― to be annoying/irritating

P3: 3 F ― to annoy/irritate

P4: 4 C ― to make sb extremely annoyed

P5: 5 E ― not say things that upset people

P6: 6 D ― to make people who have not met before feel more relaxed with each other

T: Use the idioms to complete the sentences individually.

P1: 1 hold, tongue 2 speak, mind 3 driving, crazy

P2: 4 pain, neck 5 gets, nerves 6 break the ice

Speaking 7. Развитие умений диалогической речи – микродиалог. Role playing using idioms. Ex10, p17.

T: In pairs use the idioms in ex.10 in short exanges.

P1: Karen is so confident; she really speaks her mind.

P2: Yes, but sometimes she should hold her tongue so as not to hurt other’s feelings.


ЗАКЛЮЧИТЕЛЬНАЯ ЧАСТЬ УРОКА

Homework 1. Домашнее задание.

T: Open your diaries, please, and write down your home task: Письменно выполнить упр.5 на стр.17. Прочитать и устно перевести информацию на стр.18 (Greetings), стр19 (Informal style). Выучить новые слова. Повторить песню SS1.

Summarizing 2. Подведение итогов урока.

T: What did we do? What did we learn? What was difficult? Did you like our lesson? Your marks are…























































Просмотр содержимого документа
«Lesson 1»

Модуль 1 SOCIALISING (Общение)

Lesson 1 (___)

Тема: Reading & Vocabulary.

Цели: осваивать во всех видах речевой деятельности новые лексические единицы по теме «Характер человека. Язык мимики и жестов»;

научить слушать, читать тексты, рассказывать о способах начать разговор, о языке мимики и жестов, членах семьи и родственниках, конфликтах и способах разрешения, описывать и сравнивать внешность и характер людей;

развивать умения во всех видах речевой деятельности;

развивать логическое мышление;

воспитать нравственные ценности и ориентиры;

воспитать культуру поведения через освоение норм этикета.

Активная лексика:  opportunity, blush, approach, fancy, bright, benefit, develop, avoid, optimistic, sensitive, patient, easy-going, sociable, honest, reliable, stubborn, selfish, shy.

Оборудование: УМК "Spotlight"- 8, под редакцией Ю.Е. Ваулиной, Дж. Дули, аудиодополнение, доска, презентация.


ХОД УРОКА

ПОДГОТОВКА К ВОСПРИЯТИЮ ИНОЯЗЫЧНОЙ РЕЧИ (ОРГАНИЗАЦИОННАЯ ЧАСТЬ УРОКА)

Greeting 1. Беседа.

T: Good morning, boys and girls.

 P-s: Good morning, teacher.

 T: I’m glad to see you.

 P-s: We are glad to see you too.

T: Sit down, please. Let’s start our lesson. Answer my questions, please. What date is it today?

 P1: Today is ….

Aim 2. Сообщение темы и цели урока.

Учащиеся просматривают название модуля: SOCIALISING и подбирают к нему русский эквивалент (Общение).

T: Let’s start our lesson. Look at the blackboard, give the explanation of the proverb and try to formulate the topic of our lesson. Appearances are deceitful

P: Лицом хорош, да душой непригож или Внешность обманчива. Sometimes people look nice and kind but when you get them to know better and closer you find out that you are mistaken about them and their character is not so nice. Some people just pretend to be good.

T: Well, today we are going to talk about person’s appearance and traits of character. And I think, the best epigraph of our lesson would be “So many men, so many characters” I guess, this lesson will help you define priorities in life and understand that love, patience, kindness and self control are features of a successful person. And I wish you to become one.

Warming-up 3. Введение в иноязычную атмосферу.

T: Read each sentence describing a personality type (for example, “A person who is happy”). Then choose the word that describes that personality type (“cheerful” in this example).

1) A person who likes to give or share things with others.

  1. honest

2) Someone who always tells the truth.

  1. creative

3) A person who is quick at learning new things.

  1. bigmouth

4) Someone who is always on time.

  1. generous

5) A person who can’t keep a secret.

  1. clever

6) Someone who is educated or has good manners.

  1. ambitious

7) A person who comes up with new and original ideas.

  1. punctual

8) Someone who has a strong desire to succeed.

  1. cultured

P: 1d, 2a, 3e, 4g, 5c, 6h, 7b, 8f


ОСНОВНАЯ ЧАСТЬ УРОКА

Reading 1. Поисковое и изучающее чтение (статья психологического характера). Predicting text content.

а) Pre-reading. Этап подготовки к чтению. Ex1, p10.

T: Look at the picture and title. How do you think what the text will be about? Let’s write suggestions on the board.

P: The title of the text means finding out what people are like by getting to know them. To start a conversation with someone I don’t know, I would introduce myself and ask the other person what their name is and what they do.

После выполнения задания на доске записаны слова. Учитель просит учащихся объяснить значение  слов без словаря. Запись слов в словарь.

T: Explain the words in bold.

opportunity

[

возможность

situation in which it is possible

to do sth

blush

[

краснеть от смущения

become red in the face because you feel embarrassed

approach

[

приближаться

go up to, speak to

fancy

[

нравиться, любить

feel attracted to

bright

[

яркий

positive, full of light

benefit

[

польза, помощь, поддержка

get help, improve sth/sb

develop

[

развиваться

grow or change over a period of

time, acquire

avoid

[

избегать

keep away from sb/sth

Активация лексического материала Ex4, p11.

T: Choose some to complete the sentences. Work individually.

P: 1 blushes 2 fancies 3 benefited 4 avoid

b) Reading. Этап чтения. Учащиеся читают и переводят текст. Ex2, p10.

T: Read and translate.

с) Post-reading. Этап проверки понимания прочитанного.

T: Mark the sentences 1-7, T, F or DS. Answer the questions individually and then compare answers with partner.

P1: 1 T

P2: 2 T

P3: 3 DS

P4: 4 F When you meet someone for the first time, it’s better to smile.

P5: 5 DS

P6: 6 F You should show you’re interested in others by asking them to speak too.

P7: 7 F You should make the effort to get to know people, even if you find it difficult.

d) Определение цели текста. Если есть необходимость, то учащиеся прослушивают текст. Затем выполняют Ex3, p10.

T: Look through the study skills box. Than say what do you think the author’s purpose was in writing the text?

P: The author’s purpose is to inform us about how we can break the ice.

Presenting 2. Повторение изученных и введение новых слов по теме «Характер Vocabulary человека. Язык мимики и жестов». Ex5, p11.

a) Актуализация знаний (повторение изученных и введение новых слов - прилагательные характера).

T: Read out the descriptions. Try to guess the meaning of bold words.

После выполнения задания на доске записываются слова. Учитель просит учащихся объяснить значение  слов без словаря. Запись слов в словарь.

optimistic

[

оптимистичный

sensitive

[

чувствительный, нежный

patient

[

терпеливый

easy-going

[

лёгкий в общении

sociable

[

общительный

honest

[

честный

reliable

[

надёжный

stubborn

[

упрямый

selfish

[

самолюбивый, эгоистичный

shy

[

застенчивый, робкий

T: Let’s make list of adjectives the headings positive and negative.

P1: 1 positive 2 negative/positive 3 positive 4 positive/ positive

P2: 5 positive 6 negative 7 negative 8 negative

Vocabulary 3. Активизация новых слов по теме «Характер человека. Язык Practice мимики и жестов». Ex6, p11.

Учитель объясняет непонятные для учащихся слова. Учащиеся прослушивают запись и выполняют задание, подбирая антонимы.

T: Matching adjectives to their opposites. Listen and check.

P1: 1 c 2 a 3 b 4 e 5 d

P2: 6 I 7 j 8 f 9 h 10 g

ФИЗКУЛЬТМИНУТКА ПЕСНЯ SS1

Listening 4. Аудирование с выборочным извлечением заданной информации. Ex7, p11.

T: Listen and match each person to the adjectives that best describe each. Say your answers out in class and say why you chose that adjective.

P: Ann ― sociable Sue ― stubborn Billy ― selfish.

Speaking 5. Развитие умений диалогической речи – диалог-расспрос. Describing ourselves using adjectives. Ex8, p11.

а) Учащиеся дают описание/анализ своего характера (микродиалоги на базе новой лексики).

T: Let’s work in pairs. Which of the adjectives in Ex.5, 6 best describe you? Is there a quality you don’t have but would like to have? Role play exchanges like the example given.

P1: I’m optimistic and easy-going. I’d like to be more stubborn. And you?

P2: I’m sensitive and shy. I’d like to be sociable.

b) Учащиеся, используя полученные знания на уроке, определяют чувства и эмоции, которые переданы картинками с действиями. Ex9, p11.

T: Do you know what does “body language” mean?

P: Gestures and movements of the body that communicate something.

T: What feelings do the actions in the picture 1-8 suggest? Choose from the list. Make sentences. Let’s read example sentences. Work in pairs.

P2: Pete is scratching his head. He seems puzzled./He looks puzzled.

P3: Alex is tapping his foot. He seems impatient./He looks impatient.

P4: Helen is biting her lip. She seems worried./She looks worried.

P5: Gus is crossing his arms. He seems bored./He looks bored.

P6: John is shrugging his shoulders. He seems unsure./He looks unsure.

P7: Laura is clenching her teeth/fists. She seems furious./She looks furious.

P8: Tom is raising his eyebrows. He seems surprised./He looks surprised.


ЗАКЛЮЧИТЕЛЬНАЯ ЧАСТЬ УРОКА

Homework 1. Домашнее задание.

T: Open your diaries, please, and write down your home task: Письменно пересказать (12 предложений) текст Breaking the ice упр.2 на стр.10. Выучить новые слова. Записать песню в словарь SS1.

Summarizing 2. Подведение итогов урока.

T: What did we do? What did we learn? What was difficult? Did you like our lesson? Your marks are…

T:Say three things you found interesting in the text. How could they help you when you meet new people?

P: To break the ice you can smile at the new person. Then, you will feel more comfortable speaking to a new person. It is also a good idea to have something interesting to talk about ― you should develop a passion! You should also develop good listening skills and show that you are interested in what other people have to say.


Просмотр содержимого документа
«Lesson 2»

Модуль 1 SOCIALISING (Общение)

Lesson 2 (___)

Тема: Listening & Speaking.

Цели: отработать лексику по теме «Общение. Информация личного характера»;

развивать умения во всех видах речевой деятельности;

освоить правильную интонацию при передаче эмоциональных состояний;

развивать логическое мышление;

воспитать нравственные ценности и ориентиры;

воспитать культуру поведения через освоение норм этикета.

Оборудование: УМК "Spotlight"- 8, под редакцией Ю.Е. Ваулиной, Дж. Дули, аудиодополнение, доска, презентация.


ХОД УРОКА

ПОДГОТОВКА К ВОСПРИЯТИЮ ИНОЯЗЫЧНОЙ РЕЧИ (ОРГАНИЗАЦИОННАЯ ЧАСТЬ УРОКА)

Greeting 1. Беседа.

T: Good morning, boys and girls.

 P-s: Good morning, teacher.

 T: I’m glad to see you.

 P-s: We are glad to see you too.

T: Sit down, please. Let’s start our lesson. Answer my questions, please. What date is it today?

 P1: Today is ….

Aim 2. Сообщение темы и цели урока.



Warming-up 3. Введение в иноязычную атмосферу.

T: Circle the correct response.

1. Have we met before?

a Pleased to meet you.
b I don't think so.

2. I'm glad you came.

a Me too.

b Fine. What about you?

3. Is this seat taken?

a No. Please, sit down.

b Well, thank you for coming.

4. What a nice day!

a Don't mention It.
b Indeed It is.

5. How’s it going?

a Could be better.

b That’s very kind of you.

6. Are you new here?

a Yes.

b Yes, can I help you?

7. I’m afraid l have to go now.

a OK. I'll see you after school,

b What time?

Check on 4. Фронтальный опрос.

Homework Устная или письменная проверка лексического материала прошлого урока. Пересказ текста Breaking the ice учащимися.



ОСНОВНАЯ ЧАСТЬ УРОКА

Speaking 1. Развитие умений аналитического говорения. Получение информации исходя из картинки. Ex 1, p12.

а)Учащиеся обращают внимание на картинку и отвечают на вопросы.

T: Look at the picture and answer the questions.

P1: The picture shows a girl sitting on a wall and a boy standing next to her. They are in

the countryside.

P2: They are talking to each other and smiling/laughing. They are enjoying each other’s

company.

P3: They are wearing casual clothes. The girl is wearing jeans and T-shirt; the boy is

wearing jeans, a T-shirt and a checked shirt.

P4: They are feeling happy and relaxed.

b) Учащиеся читают вопросы. По необходимости учитель помогает с переводом. Учащиеся говорят в какой ситуации используются данные вопросы. Ex 2, p12.

T: Read out the list of questions. Discuss when we would ask these questions.When would you ask them?

P: You would ask these questions when you meet someone for the first time/when you are just getting to know someone.

Reading 2. Изучающее чтение – диалог: обмен информацией личного характера. Ex 3, p12.

а) Pre-reading. Этап подготовки к чтению.

T: Read through dialogue and fill in questions individually.

b) Reading. Этап чтения. Учащиеся читают и переводят текст.

T: Read and translate.

с) Post-reading. Этап проверки понимания прочитанного.

T: Let’s check how you completed the gaps 1-5 with questions from ex.2.

P1: Have we met before?

P2: Are you new here?

P3: What’s your name?

P4: Have you got any brothers or sisters?

P5: How old are you?

Speaking 3. Развитие умений диалогической речи. Ex 4, p12. Role playing (meeting a new person) exchanging personal information.

T: Look through the questions in Ex. 2 and dialogue in Ex. 3.Imagine you met someone

new at summer camp. Talk in pairs.

P1: Hello, my names Penny. Whats your name?

P2: Im Sally. Sally Borgenson.

P1: Nice to meet you, Sally. Where are you from?

P2: Im from Sweden. You?

P1: Im from Greece. Welcome to the camp.

P2: Thanks Penny. Have you been here long?

P1: I arrived here on Saturday. How old are you Sally?

P2: I turn fifteen in March. You?

P1: Im fifteen in May. Were almost the same age.

P2: So, we might be in the same team. Do you like basketball?

P1: Its my favourite sport. Have you got any brothers or sisters?

P2: Just one brother. Hes one year older than me. You?

P1: Im an only child. Look, there’s the camp leader. Let’s ask him if we can be on the same basketball team.

P2: Yes, good idea. Let’s go.

Listening 4. Развитие умений поискового и изучающего аудирования. Аудирование с выборочным извлечением заданной информации. Ex 5, p12.

a) Учащиеся читают выражения о семье. Выбирают какие больше подходят для них и дают объяснение.

T: Let’s look through the list of phrases and elicit/explain any unknown words for you. Choose a phrase that describes your family situation and why.

P: I enjoy hanging out with my grandparents. I like to go and stay with them during the holidays. Grandma likes to chat about absolutely everything. I like going out for long walks with her and their dog, Husky. Grandma is a really good cook and prepares lovely meals. She also makes good cakes! Grandpa likes fixing things. He fixed my bike and I am really pleased!

b) Учащиеся прослушивают радиопередачу и расставляют выражения в том порядке, в котором они были использованы.

T: Listen to some teenagers talking on a radio programme about their relationships with their family. Number the statements A-F in the order you hear them. There is one extra statement.

P: 1 D 2 C 3 A 4 F 5 E

ФИЗКУЛЬТМИНУТКА ПЕСНЯ SS1

Listening 5. Развитие умений поискового и изучающего аудирования. Аудиосопровождение текста и заданий Ex 6, p13.

a) Учащиеся прослушивают аудиозапись и сопоставляю фразы с ответами.

T: Matching phrases with responses. Read through phrases and responses. Elicit any new vocabulary to explain.

P1: 1 f 2 j 3 i 4 a 5 h

P2: 6 c 7 b 8 e 9 g 10 d

b) Учащиеся определяют темы выражений.

T: Identifying the topic of exchanges.

P1: 1 exchanges 3, 5 2 exchange 1 3 exchange 5 4 exchange 2

P2: 5 exchange 7 6 exchanges 8, 9 7 exchanges 7, 10 8 exchanges 2, 4, 5, 6

Speaking 6. Развитие умений диалогической речи. Диалог этикетного характера. Ex 7, p13.

Учащиеся, используя фразы из предыдущего упражнения, дополняют диалоги.

T: Complete the exchanges using sentences from ex.6a).

P1: 1 See you later!

P2: 2 How are you?

P3: 3 Well, thank you for inviting me.

P4: 4 Hello!

P5: 5 Excuse me!

Listening 7. Развитие умений поискового и изучающего аудирования. Аудиосопровождение текста и заданий Ex 8, p13.

Учащиеся прослушивают запись и дают правильные ответы на заданияю

T: Choose the correct response. Listen and check.

P: 1 a 2 a, b 3 b 4 a 5 b

Listening 8. Интонация при передаче эмоциональных состояний Ex 9, p13.

T: What is intonation?

P1: The way your voice rises and falls as you speak.

T: Listen to recording and complete task individually.


ЗАКЛЮЧИТЕЛЬНАЯ ЧАСТЬ УРОКА

Homework 1. Домашнее задание.

T: Open your diaries, please, and write down your home task: Письменно выполнить упр.10 на стр.13: составить микромонологи этикетного характера. Прочитать, устно перевести упр.1 на стр.14. Повторить лексический материал прошлого урока. Повторить Present Simple, Present Continuous, Present Perfect.

Summarizing 2. Подведение итогов урока.

T: What did we do? What did we learn? What was difficult? Did you like our lesson? Your marks are…



возможность

приближаться

яркий

развиваться

оптимистичный

терпеливый

общительный

надёжный

самолюбивый


краснеть от смущения

нравиться

польза

избегать

чувствительный

лёгкий в общении

честный

упрямый

застенчивый


opportunity

approach

bright

develop

optimistic

patient

sociable

reliable

selfish


blush

fancy

benefit

avoid

sensitive

easy-going

honest

stubborn

shy



Просмотр содержимого документа
«Lesson 3»

Модуль 1 SOCIALISING (Общение)

Lesson 3 (___)

Тема: Grammar in Use. Грамматические упражнения – настоящее, прошедшее, будущее время

Цели: освоить во всех видах речевой деятельности новые лексические единицы по теме «Поведение в обществе»;

освоить (на основе расширения значений ранее изученных явлений) распознавание и употребление в речи Present Simple/ Present Continuous / Present Perfect / Present Perfect Continuous, Past Simple / Past Continuous, глаголов состояния (stative verbs), способов выражения в будущем;

развивать навыки во всех видах речевой деятельности;

развивать компетенцию личностного самосовершенствования через освоение психологических основ самопознания;

воспитывать нравственные ценности и ориентиры;

воспитывать культуру поведения через освоение норм этикета.

Оборудование: УМК "Spotlight"- 8, под редакцией Ю.Е. Ваулиной, Дж. Дули, аудиодополнение, доска, презентация.


ХОД УРОКА

ПОДГОТОВКА К ВОСПРИЯТИЮ ИНОЯЗЫЧНОЙ РЕЧИ (ОРГАНИЗАЦИОННАЯ ЧАСТЬ УРОКА)

Greeting 1. Беседа.

T: Good morning, boys and girls.

 P-s: Good morning, teacher.

 T: I’m glad to see you.

 P-s: We are glad to see you too.

T: Sit down, please. Let’s start our lesson. Answer my questions, please. What date is it today?

 P1: Today is ….

Aim 2. Сообщение темы и цели урока.

T: Today we will revise the grammar rules on the theme: “English Tenses”. What are Tenses? The term tense refers to the temporal aspect of a verb in use. Tenses helps us know whether the event has already happened, is happening or is yet to happen. 

Warming-up 3. Введение в иноязычную атмосферу.

First of all let’s warm up. Answer my questions.

1. How many tenses are there in the English language?

2. How many Present tenses are there? Name them.

3. How many Past tenses are there? Name them.

4. How many Future tenses are there? Name them.

Учащиеся просматривают видео https://www.youtube.com/watch?v=qntd3Tp9uHA

Check on 4. Фронтальный опрос.

Homework Устная или письменная проверка лексического материала прошлого урока.



ОСНОВНАЯ ЧАСТЬ УРОКА

Reading 1. Изучающее чтение – комикс с использованием активного грамматического материала. Ex1, p14.

T: Read comic strip and refer to the verb tenses in bold. Let’s write them on the board. Elicit what tenses the verbs in bold are in and what it is an example of from the rubric. Think up other examples and your uses of each verb tense.

P1: Are you = a permanent state (Present Simple)

P2: I’ve been studying = an action which started in the past and continues up to the present with emphasis on the duration (Present Perfect Continuous)

P3: I’ve learnt = an action that happened at an unstated time in the past (Present Perfect)

P4: He’s always lying = expressing anger or irritation about a repeated action (Present Continuous)

T: What other uses of these tenses can you think of? Give examples.

P5: Present Simple also used for:

  • general truths and laws of nature e.g. Water boils at 100o Celsius.

  • habits and routines e.g. John goes to the dentist’s every six months.

  • timetables e.g. The train arrives in Woking at two twenty six.

  • sporting commentaries, reviews and narrations e.g. It’s in! It’s another goal for Liverpool.

  • feelings and emotions e.g. I like Diana. She’s a good friend.

Р6: Present Perfect Continuous also used for:

  • for an action which started in the past and lasted for some time. It may be continuing or has finished already with the result visible in the present. e.g. Alex has been working in the garden all day and is really tired now.

  • to express anger, irritation or annoyance. e.g. I don’t believe it! Fiona has been using my perfume again!

  • for repeated actions in the past continuing to the present. e.g. Harry has been practising a lot for the competition and is sure to do well.

P7: Present Perfect is also used for:

  • an action which started in the past and continues up to the present, especially with stative verbs such as be, have, like, know, etc. e.g. I have known Karen for five years.

  • a recently completed action. e.g. I’ve washed the dishes.

  • personal experiences or changes. e.g. Dee has lost weight.

P8: Present Continuous is used for:

  • for actions taking place at or around the time of speaking. e.g. Tim is talking on the phone.

  • for temporary situations. e.g. We’re staying in London this week.

  • for fixed arrangements in the near future. e.g. I’m meeting Sarah at two o’clock.

  • for currently changing and developing situations. e.g. The earth is getting warmer and warmer.

Writing 2. Развитие умений письма. Освоение (на основе расширения значений ранее изученных явлений) распознавания и употребления в речи Present Simple/ Present Continuous / Present Perfect / Present Perfect Continuous, Past Simple / Past Continuous. Ex2, p14.

Учащиеся повторяют образование времён и выполняют упражнение совместно с объяснениями.

T: Put the verbs in the brackets into the correct tense.

P1: are the kids coming; starts.

P2: is looking; has she found.

P3: is your sister always leaving; always complaining.

P4: am learning; have been talking.

P5: have lost; are always loosing.

Grammar 3. Освоение (на основе расширения значений ранее изученных явлений) распознавания и употребления в речи глаголов состояния (stative verbs)

а) Происходит комментированное чтение таблицы, обращая внимание на образование Continuos с глаголами состояния. Грамматический справочник (модуль 1) Ex3а), p14.

T: Read the theory box. Find two examples of stative verbs in the comic script.

P1: know ― I know how to do maths, too…

P2: believe ― I don’t believe it.

b) Актуализация знаний. Освоение распознавания и употребления в речи глаголов состояния Ex3b), p14. После проработки данной модели учащиеся по цепочке выполняют задание.

P1: 1 A: is Billy being B: is 2 A: are you tasting B: tastes

P2: 3 A: looks B: are looking 4 A: do you think B: am thinking

ФИЗКУЛЬТМИНУТКАПЕСНЯ SS1

Grammar 4. Освоение (на основе расширения значений ранее изученных явлений) распознавания и употребления в речи способов выражения в будущем.

а) Происходит комментированное чтение таблицы, обращая внимание на способы выражения в будущем (will - going to - Present Continuou - Present Simple). Грамматический справочник (модуль 1) Ex4, p15.

T: Matching present simple and present continuous to their uses in the future.

P1: 1 f 2 b 3 a /c

P2: 4 e 5 d 6 c/a

b) Актуализация знаний. Освоение распознавания и употребления в речи способов выражения в будущем. Ex5, p15.

T: Practising future actions, using “will” and “going to”. Fill in the gaps with will or am/are going to.

P: 1 am going to/will 2 are going to 3 will 4 will 5 am going to

Speaking 5. Развитие умений диалогической речи – микродиалог. Role playing future actions (going to) Ex6, p15.

T: Read rubric and example. Use the notes to avt out short exchanges.

P1: What time does the concert start?

P2: 9.30, so we’re going to leave/we’re leaving the house at 8.00.

P1: What time does the film start?

P2: 8 o'clock, so weэre meeting/going to meet outside the cinema at 7.45.

P1: What time does your ballet lesson finish?

P2: Six o’clock.

P1: So, I’ll pick you up at 6.15.

Grammar 6. Освоение (на основе расширения значений ранее изученных явлений) распознавания и употребления в речи Past Simple / Past Continuous. Ex7, p15.

Учащиеся повторяют образование времён и выполняют упражнение совместно с объяснениями.

T: Match the tenses in bold to their uses. Give more examples.

P: 1 b 2 c 3 a 4 e 5 d

Writing 7. Развитие умений письма. Закрепление временных форм глагола. Consolidating verb tenses. Ex8, p15.

T: Complete message individually. Put the verbs in brackets in the correct tenses. Read out answers to class and explain why you choose that tense of the verb.

P1: 1 haven’t written 2 have been/was 3 started 4 am studying 5 am going to become

P2: 6 have had 7 was walking 8 ran 9 took 10 will write


ЗАКЛЮЧИТЕЛЬНАЯ ЧАСТЬ УРОКА

Homework 1. Домашнее задание.

T: Open your diaries, please, and write down your home task: Письменно выполнить упр.9 на стр.15: составить рассказ о школьной жизни. Прочитать, устно перевести упр.1 на стр.16. Записать слова в словарь упр.7 стор.17. Повторить лексический материал прошлого урока. Повторить образование и употребление времён, глаголов состояния и способы выражения в будущем.

Summarizing 2. Подведение итогов урока.

T: What did we do? What did we learn? What was difficult? Did you like our lesson? Your marks are…


Просмотр содержимого документа
«Lesson 5»

Модуль 1 SOCIALISING (Общение)

Lesson 5 (___)

Тема: Writing skills.

Цели: освоить во всех видах речевой деятельности новые лексические единицы по теме «Поведение в обществе»;

узнать о правилах английского этикета, научиться общаться согласно правилам этикета;

научиться писать поздравительную открытку;

развивать навыки во всех видах речевой деятельности;

развивать учебно-познавательную компетенцию через развитие способов учебной деятельности (заполнение пропусков в тексте);

развивать социокультурную компетенцию через освоение правил межличностного общения и поведения в обществе в Великобритании и России;

развивать компетенцию личностного самосовершенствования через освоение психологических основ самопознания;

воспитывать нравственные ценности и ориентиры;

воспитывать культуру поведения через освоение норм этикета.

Языковой материал:

Активная лексика:  

Оборудование: УМК "Spotlight"- 8, под редакцией Ю.Е. Ваулиной, Дж. Дули, аудиодополнение, доска, презентация.


ХОД УРОКА

ПОДГОТОВКА К ВОСПРИЯТИЮ ИНОЯЗЫЧНОЙ РЕЧИ (ОРГАНИЗАЦИОННАЯ ЧАСТЬ УРОКА)

Greeting 1. Беседа.

T: Good morning, boys and girls.

 P-s: Good morning, teacher.

 T: I’m glad to see you.

 P-s: We are glad to see you too.

T: Sit down, please. Let’s start our lesson. Answer my questions, please. What date is it today?

 P1: Today is ….

Aim 2. Сообщение темы и цели урока.

T: Today we’re having not so usual lesson as always. We’re going to speak about one of the important things of our holidays, about Greeting cards. We will have known some new words and try to make your own greeting card. Are you ready? So, let’s start! 

Warming-up 3. Введение в иноязычную атмосферу.

На экране появляются  даты и названия праздников, записанные в неверном порядке, которые необходимо соотнести.

T: There are many holidays which we celebrate in our country. Look at the names of the holidays and match them with their dates. Some minutes for it! 

1. New Year’s Day        

a) March 8

2. Christmas Day        

b) February 23

3. Country Defendant’s Day        

c) May 1

4. Women’s Day        

d) January 1

5. May Day        

e) January 7

P: 1 d, 2e, 3b, 4a, 5c

Check on 4. Фронтальный опрос.

Homework Устная или письменная проверка лексического материала прошлого урока.

ОСНОВНАЯ ЧАСТЬ УРОКА

Speaking 1. Развитие умений монологической речи. Ex1, p18.

T: Look at the different greeting cards (a-h) and describe the pictures.

P1: In card A, I see someone in bed sick. In card B I see two rings joined together.

P2: Card C shows someone with a birthday cake and presents. Card D has a picture of a ring that is inside a heart and surrounded by flowers.

P3: Card E shows a stork carrying a little baby in its beak. Card F has two penguins playing in the snow.

P4: Card G shows a girl wearing a graduation gown dancing for joy with mortar boards all around her. Card H shows pretty flowers.

T: When do we usually send such messages?

P: We usually send such messages to congratulate people or to wish people well.

T: Read the box and check.

Presenting 2. Повторение изученных и введение новых слов по теме «Поведение в Vocabulary обществе». Ex2, p18.

a) Актуализация знаний (повторение изученных и введение новых слов).

T: Read the list of situations and check for new vocabulary.

После выполнения задания на доске записываются слова. Учитель просит учащихся объяснить значение  слов без словаря. Запись слов в словарь.

Greetings cards

[

поздравительная открытка

Have a baby

[

Иметь ребёнка

To be grateful

[

Быть благодарным

To get married

[

Жениться

To celebrate

[

Праздновать

Hospital

[

больница

To leave university

[

Закончить университет

b) Учащиеся выполняют упражнение письменно.

T: Match the greetings cards to the situatuion.

P1: 1 e 2 h 3b 4 c

P2: 5 f 6 d 7 a 8 g

Reading 3. Изучающее чтение – поздравительные открытки. Ex3, p18.

T: Read the message in the rubric. Look for key words that suggest which card the message belongs in and let’s write them on the board. Now match the message to a card. Let’s iscuss reason for writing the card.

P: Card A. Janet wrote the card to wish Helen a speedy recovery.

ФИЗКУЛЬТМИНУТКА ПЕСНЯ SS1

Speaking 4. Развитие умений монологической речи . Ex4, p19.

T: Read Theory Box. Find examples from the message in Ex. 3 and write them on the board or read aloud.

P1: short opening and closing remarks: Dear Helen, Hugs and kisses.

P2: abbreviations: What’s, wasn’t, I’m, you’ll colloquial phrasal verbs, idioms and everyday language: you’ll be back on your feet in no time.

P3: the imperative: ―.

P4: informal linkers: and.

Reading 5. Изучающее чтение – поздравительные открытки. Understanding informal style of writing. Ex5, p19.

Учитель объясняет задание учащимся. Проверяет понимание.

T: Read message from cards. Why have the people writing them? Find the examples of informal style. Complete task individually and then compare answers with a partner.

P1: A Jane has written to congratulate Tony on his new job. Examples of informal style: Hi Tony, Well done, All the best.

P2: B Greg has written to Neil to suggest that they get together. Examples of informal style: Hi Neil, How’s it going? I’m, you’re, Let’s get together, Give me a ring , Catch you later.

P3: C Sarah has written to Amanda to apologise for not being able to go to her party. Examples of informal style: Hey Amanda, can’t, stuck, I’ll, make it up to you, Kisses.

Writing 6. Развитие умений письма.

a) Practising new vocabulary. Ex6, p19.

Учащиеся читают задание. Учитель проверяет правильность понимания задания и слов, которые нужно употребить.

T: Read and complete task individually. Then find sentences from exercise that answer questions.

P1: 1 thoughts (has a family problem)

P2: 2 recovery (had an accident)

P3: 3 proud (got his/her degree)

P4: 4 luck (is moving to another place)

P5: 5 day (celebrating his/her birthday)

b) Practising writing in the informal style. Ex7, p19.

Учитель объясняет задание. Учащиеся вспоминают разницу между Greetings cards и Informal style.

T: Read rubric once more. Change the e-mail to a short greetings card.

P: Hi Matthew!

Happy birthday! Cheers for inviting me to your

party next week! I’ll definitely come!

Can’t wait to see you all!

Love,

Paul


ЗАКЛЮЧИТЕЛЬНАЯ ЧАСТЬ УРОКА

Homework 1. Домашнее задание.

T: Open your diaries, please, and write down your home task: Письменно выполнить упр.8 на стр.19: сделать поздравительную открытку. Письменно выполнить упр.1,2 на стр.24. Повторить лексический материал прошлого урока. Выучить новые слова. Повторить песню SS1.

Summarizing 2. Подведение итогов урока.

T: What did we do? What did we learn? What was difficult? Did you like our lesson? Your marks are…





Просмотр содержимого документа
«Lesson 6»

Модуль 1 SOCIALISING (Общение)

Lesson 6 (___)

Тема: English in Use. Словообразование – прилагательные от существительных. Лексические упражнения.

Цели: освоить во всех видах речевой деятельности новые лексические единицы по теме «Поведение в обществе»;

освоить образование прилагательных от существительных с помощью суффиксов –ful, -al, -ic, -ish, -less, -ly, -ous ; от глаголов с помощью суффиксов –able, -ed, -ing, -ible, -ive;

освоить значение и употребление фразовых глаголов (get);

развивать навыки распознавания и использования предлогов в устойчивых сочетаниях;

развивать навыки во всех видах речевой деятельности;

развивать учебно-познавательную компетенцию через развитие способов учебной деятельности (способы работы с текстом, заполнение пропусков в тексте);

Развивать компетенцию личностного самосовершенствования через освоение психологических основ самопознания;

воспитывать нравственные ценности и ориентиры;

воспитывать культуру поведения через освоение норм этикета.

Активная лексика:  be popular with, be nervous about, be nervous about, be nervous about, be jealous of, be fond of, be fond of, be keen on, be good at, be proud of, be close to, be patient with.

Оборудование: УМК "Spotlight"- 8, под редакцией Ю.Е. Ваулиной, Дж. Дули, аудиодополнение, доска, презентация.


ХОД УРОКА

ПОДГОТОВКА К ВОСПРИЯТИЮ ИНОЯЗЫЧНОЙ РЕЧИ (ОРГАНИЗАЦИОННАЯ ЧАСТЬ УРОКА)

Greeting 1. Беседа.

T: Good morning, boys and girls.

 P-s: Good morning, teacher.

 T: I’m glad to see you.

 P-s: We are glad to see you too.

T: Sit down, please. Let’s start our lesson. Answer my questions, please. What date is it today?

 P1: Today is ….

Aim 2. Сообщение темы и цели урока.

T: Today we will revise the grammar rules on the theme: Word formation. What is word formation? Word formation is the creation of a new word. Then we’ll practice phrasal verbs (get) and dependent prepositions.

Warming-up 3. Введение в иноязычную атмосферу.

Повторение ранее изученных лексических единиц по теме “Поведение в обществе. Социализация”. Учащимся предлагается задание на развитие внимания и понимания различия в лексических значениях слов, описывающих черты характера и внешности человека POSITIVE AND NEGATIVE ADJECTIVES

T: Sort the words below into two columns – positive and negative adjectives.

optimistic generous unreliable sensitive patient pessimistic insincere selfish reliable confident stubborn sociable flexible gregarious even-tempered discourteous trustworthy easy-going arrogant


positive adjectives

negative adjectives





Check on 4. Фронтальный опрос.

Homework Устная или письменная проверка лексического материала прошлых уроков.



ОСНОВНАЯ ЧАСТЬ УРОКА

Grammar 1. Oбразование прилагательных от существительных с помощью суффиксов –ful, -al, -ic, -ish, -less, -ly, -ous ; от глаголов с помощью суффиксов –able, -ed, -ing, -ible, -ive. Ex 1, p20.

а) Presenting adjective formations. Происходит комментированное чтение таблицы, обращая внимание на способы образования прилагательных от существительных и от глаголов. Грамматический справочник (модуль 1). Ex 1a), p20.

T: Let’s read Theory Box and check for your understanding. Find similar formations in your own language.

b) Forming adjectives. Актуализация знаний. Освоение распознавания и употребления в речи способов образования прилагательных от существительных и от глаголов. Ex 1b), p20.

T: Form adjectives from the words in bold. Complete task individually.

P1: 2 successful 3 traditional 4 romantic 5 stylish 6 careless 7 generou

P2: 8 educated 9 rainy 10 boring 11 enjoyable 12 horrible

P3: 2 I think Vanessa Mae is the most successful musician.

P4: 3 I think beef stroganoff is the best traditional dish.

P5: 4 I think The Bold and the Beautiful is the worst romantic TV series.

P6: 5 The most stylish outfit, in my opinion, is a silk tunic with black leggings.

P7: 6 He is the most careless driver I know.

P8: 7 My most generous friend is called Karen. She is always giving me presents!

P9: 8 My neighbour, Dr Brown, is the most educated person I know. She has spent 8 years at university!

P10: 9 I think it is best to stay at home and watch DVDs on a rainy day.

P11: 10 The most boring film I have ever seen is The Da Vinci Code.

P12: 11 The least enjoyable holiday I ever had was when I went camping in Wales.

P13: 12 The most horrible food I’ve ever taste.

Grammar 2. Освоить значение и употребление фразовых глаголов (get).

a) Учащиеся знакомятся с фразовым глаголом get. Для ввода материала учитель использует видео урок https://www.youtube.com/watch?v=pruefW81W3k.

T: How many phrasal verbs did you see there?

P: 14 GET Phrasal Verbs: get across, get along, get around, get at, get away, get by, get down (to), get in, get off, get on, get out, get over, get through, get up.

Для контроля уровня развития навыка распознавания и употребления фразового глагола get учащиеся выполняют задания на доске (карточках).

P: 1) across; 2) along; 3) over; 4) down; 5) over.

b) Учащиеся выполняют упражнение самостоятельно. Ex 2, p20.

T: Fill in: along, across, down, over, over with. Complete task individually.

P: 1 across 2 along 3 over with 4 down 5 over.

Grammar 3. Развивать навыки распознавания и использования предлогов в устойчивых сочетаниях. Предлоги с прилагательными (dependent prepositions). Practising dependent prepositions. Ex 3, p20.

a) Учащиеся под контролем учителя выполняют упражнение, обращая внимание на дополнение 2. Выделенные слова переводят и записывают в словарь.

T: Fill in: of, with, on, about, at, to. Check in Appendix 2.

P1: 1 with 2 about 3 of 4 of 5 on

P2: 6 at 7 of 8 to 9 with

be popular with

[


be nervous about

[


be jealous of

[


be fond of

[


be keen on

[


be good at

[


be proud of

[


be close to

[


be patient with

[


b) Активизация лексических единиц. Учащиеся, используя фразы, составляют свои предложения.

T: Say sentences with these phrases about people you know.

P1: Karen is nervous about acting in the school play.

P2: Barbera was jealous of my new coat and bought the same one.

P3: She is an excellent teacher and the students are very fond of her.

P4: She is not keen on going sailing, as she gets seasick easily.

P5: Marilyn has become quite good at tennis after only a few lessons.

P6: Julia’s parents are proud of her good grades.

P7: Kelly is very close to her cousin and tells her everything.

P8: How can he be a teacher? He’s not patient enough with children!

Grammar 4. Времена глаголов (повторение). Изучающее чтение – электронное письмо-благодарность. Ex 4а), p20.

a) Учащиеся повторяют образование и употребление времён изучаемого языка.

T: Read the email message. Pay attention to key words which indicate a period of time or frequency as they determine the tense of the verb. Complete task individually.

P1: 1 sent 2 was feeling 3 cheered

P2: 4 have already been 5 have never been 6 have been studying

b) Учащиеся составляют диалог этикетного характера на основе прочитанного письма. Ex 4b), p20.

T: Act out a telephone conversation following the e-mail message in Ex. 4a.

P1: Claire: Hi Jane. It’s Claire, how are you?

P2: Jane: Oh hi Claire. Fine and how are you feeling?

P1: Claire: I’m fine. I’m calling to thank you so much for the lovely card and flowers you sent last week. They really cheered me up as I was feeling very low.

P2: Jane: You’re very welcome, it’s the least that I could do. How are you feeling now?

P1: Claire: Much better, I have been back at school for a couple of days.

P2: Jane: How is school going?

P1: Claire: I have never been so busy, as I have a lot of schoolwork. For the past two nights, I have been studying until midnight to try and catch up.

P2: Jane: Oh dear. You should try and get some rest.

P1: Claire: I have almost finished the work I missed and then I am going to take a break.

P2: Jane: Good. Call me when you finish and we can get together.

P1: Claire: OK. Take care.

P2: Jane: You too.


ЗАКЛЮЧИТЕЛЬНАЯ ЧАСТЬ УРОКА

Homework 1. Домашнее задание.

T: Open your diaries, please, and write down your home task: Прочитать и письменно перевести текст упр.2 на стр.21 Social etiquette in the UK. Выучить новые слова. Повторить песню SS1.

Summarizing 2. Подведение итогов урока.

T: What did we do? What did we learn? What was difficult? Did you like our lesson? Your marks are…


Просмотр содержимого документа
«Lesson 7»

Модуль 1 SOCIALISING (Общение)

Lesson7 (___)

Тема: Culture Corner. Socialising in the UK (Правила этикета в Великобритании).

Цели: освоить во всех видах речевой деятельности новые лексические единицы по теме «Поведение в обществе»;

узнать о правилах английского этикета, научиться общаться согласно правилам этикета;

развивать навыки чтения;

развивать учебно-познавательную компетенцию через развитие способов учебной деятельности (способы работы с текстом, заполнение пропусков в тексте);

развивать компетенцию личностного самосовершенствования через освоение психологических основ самопознания;

воспитывать нравственные ценности и ориентиры;

воспитывать культуру поведения через освоение норм этикета.

Активнаялексика: greeting people, making small talks, visiting people at home, respect, kiss (sb) on the cheek, give them a hug, affectionate, small talk, marital status, hosts, acceptable.

Оборудование:УМК "Spotlight"- 8, под редакцией Ю.Е. Ваулиной, Дж. Дули, аудиодополнение, доска, презентация, НО.


ХОД УРОКА

ПОДГОТОВКА К ВОСПРИЯТИЮ ИНОЯЗЫЧНОЙ РЕЧИ (ОРГАНИЗАЦИОННАЯ ЧАСТЬ УРОКА)

Greeting 1.Беседа.

T: Good morning, boys and girls.

 P-s: Good morning, teacher.

 T: I’m glad to see you.

 P-s: We are glad to see you too.

T: Sit down, please. Let’s start our lesson. Answer my questions, please. What date is it today?

 P1: Todayis ….

Aim 2. Сообщение темы и цели урока.

T: There are no strict etiquette rules that you have to stick to when in the UK. It is advisable, however, to demonstrate decent manners and respect to the local culture and traditions.

Look through ex.1 p21. What is social etiquette?

P: Social etiquette = customs & rules for polite behavior.Общественныйэтикетэтообычаииправилавежливогоповедения.

Warming-up 3.Введение в иноязычную атмосферу.



Checkon 4. Фронтальныйопрос.

HomeworkУстная или письменная проверка лексического материала прошлых уроков.



ОСНОВНАЯЧАСТЬУРОКА

Reading 1. Прогнозирование содержания текста с опорой на иллюстрации и подзаголовки; поисковое и изучающее чтение. Predicting the context of the text/

reading and listening for confirmation Ex.2 p.21.

а)Pre-reading. Этап подготовки к чтению.

T: Read the title of the text and the heading under the pictures. What do you think people in the UK do in these situations?

P1: I think British people shake hands when they meet people for the first time. When they greet people they know well, I think they sometimes hug each other or kiss; sometimes they just wave to each other or smile.

P2: I think the British like to talk about the weather and also about gardening and pets. When British people go visiting people, I think they like to bring something for the host, maybe a little present or some flowers.

После выполнения задания на доске записаны слова. Учитель просит учащихся объяснить значение  слов без словаря. Записьсловвсловарь.

T: Explain the words in bold.

greeting people


приветствие людей


making small talks

обмен вежливыми фразами


visiting people at home

хождение к людям в гости


respect

[rɪˈspekt ]

уважать

have a good opinion of their

characteror ideas

kiss (sb) on the cheek

Целовать в щёку

kiss sb on the side of their face

givethem a hug

обнять

put your arms around them

and hold them tightly

affectionate

[əˈfek.ʃən.ət ]

Ласковый, нежный

showing love or fondness for sb

offended

[əˈfend]

обиженный

upset because of sth sb has or has not done

Small talk


беседа

conversation about unimportant things between people who do not know each

other well

Marital status [mær.ɪ.təl  steɪtəs

Семейное положение

the state of being marriedor not

acceptable

[əkˈseptəbl]

приемлемый

Good enough, appropriate

host

[həʊst]

хазяин

peoplewhohaveguests

b) Reading. Этап чтения. Учащиеся читают и переводят текст.

с) Post-reading. Этап проверки понимания прочитанного.

Understanding new vocabulary. Ex.4 p.21.

P: 1 respect 2 hug 3 acceptable 4 hosts 5 cheek

Reading for specific information. Ex.3 p.21.

1 They shake hands.

2 They kiss them on the cheek or give them a hug.

3 You can talk about family, friends, films, television, sport, studies, food, hobbies and weather.

4 You should be on time and bring a little gift for your hosts.

ФИЗКУЛЬТМИНУТКА ПЕСНЯ SS1

Speaking 2. Развитие умений монологической речи. Ex.5 p.21.

T: Look through once more to the questions in Ex. 3 and answer the questions about your country. Discuss social etiquette in our country


ЗАКЛЮЧИТЕЛЬНАЯ ЧАСТЬ УРОКА

Homework 1. Домашнее задание.

T: Open your diaries, please, and write down your home task: Повторить лексический материал прошлого урока. Выучить новые слова. Выписать новые слова со стр.23. Повторить (выучить) первые 19 неправильных глаголов GR17. Повторить песню SS1.

Summarizing 2. Подведение итогов урока.

T: What did we do? What did we learn? What was difficult? Did you like our lesson? Your marks are…


Социальный этикет в Великобритании

Британцы известны своим языком, чувством юмора и, конечно, вежливость. Так, когда Вы находитесь в Великобритании, удостоверьтесь, что Вы уважаете социальный этикет в следующих ситуациях:

Британский народ вполне зарезервирован, приветствуя друг друга. Рукопожатие - наиболее распространенная форма приветствия, когда Вы встречаете кого-то впервые. Только, когда Вы приветствуете близких друзей или родственников, Вы поцеловали бы их в щеку или дали бы им объятие. Британцы могут также назвать Вас многими различными нежными' именами, такой как дорогих, еда, помощник, guv, сын или госпожа. Не оскорбляйтесь, это довольно нормально.

Британцы как их частная жизнь, таким образом, не все темы безопасны для светской беседы. Избегите спрашивать людей об их возрасте, религии, политике, семейном положении, весе или сколько они зарабатывают. Вместо этого приемлемые темы светской беседы - семья, фильмы, телевидение, спорт, исследования, еда, хобби и конечно, погода!

Когда Вы навещаете людей дома, удостоверьтесь, что Вы вовремя. Также хорошо взять подарок для Ваших хозяев, таких как бутылка вина, букетика или коробки шоколада. Британский человек мог бы сказать, 'скоро приходит навестить меня', или 'заглядывают в любое время'. Однако, Вы должны всегда звонить прежде, чем Вы посетите кого-то.

Просмотр содержимого документа
«Lesson 8»

Модуль 1 SOCIALISING (Общение)

Lesson 8 (___)

Тема: Across the Curriculum. PSHE (Personal Social & Health Education) Dealing with Conflict (Конфликты и их разрешение)

Цели: отработать навыки устной речи;

развивать умения высказываться по теме урока, читать и выделять требуемую информацию из текста;

развивать умения читать с определенной целью и  извлекать нужную информацию;

развивать способности к распределению и переключению информационного понимания услышанного и прочитанного, сравнению и формулированию выводов, систематизация и представление материала по теме с опорой на текст и личный опыт;

формировать навыки к ведению беседы в группах;

проверить умение учащихся делать краткие высказывания по теме, обсуждать отдельные вопросы, выражать своё мнение, дискутировать, задавать вопросы, делать обобщения;

воспитывать нравственные ценности и ориентиры;

воспитывать культуру поведения через освоение норм этикета.

Активная лексика: greeting people, making small talks, visiting people at home, respect, kiss (sb) on the cheek, give them a hug, affectionate, small talk, marital status, hosts, acceptable.

Оборудование:УМК "Spotlight"- 8, под редакцией Ю.Е. Ваулиной, Дж. Дули, аудиодополнение, доска, презентация, НО.


ХОД УРОКА

ПОДГОТОВКА К ВОСПРИЯТИЮ ИНОЯЗЫЧНОЙ РЕЧИ (ОРГАНИЗАЦИОННАЯ ЧАСТЬ УРОКА)

Greeting 1.Беседа.

T: Good morning, boys and girls.

 P-s: Good morning, teacher.

 T: I’m glad to see you.

 P-s: We are glad to see you too.

T: Sit down, please. Let’s start our lesson. Answer my questions, please. What date is it today?

 P1: Todayis ….

Aim 2. Сообщение темы и цели урока.

T: Today we are telling about how to deal with conflict. Our slogan is: We are so different, but we are happy together

T: We have friends, get across with them. But sometimes we argue.

-Who can translate this word? Who can explain it?

So, argument in Russian is ссора. Who can explain it in English?

Suggesting answer of students. Argument is misunderstanding of two people.

Warming-up 3.Введение в иноязычную атмосферу.

T:What we are? What character adjectives do you know? Lets remember them.

Учащиеся разбиваются по рядам (колонкам) и называют имена прилагательные один за другим по цепочке. Одной колонке надо назвать  общеизвестные имена прилагательные, обозначающие черты характера человека, второй – только положительные имена прилагательные, третьей – отpицательные.

T: We are working desk by desk.

-First coloumn, please.

-Second coloumn, name only positive character adjectives.

-Third coloumn, name only negative character adjectives.

Учащиеся называют имена прилагательные, характеризующие личность, исходя из предыдущих уроков и сверяют свои ответы со слайдами презентации 3,4.

The next taskcontinue my sentences (about your relationships with each other).(Слайд 5).

-First coloumn: We are usually…..

-Second coloumn: Sometimes we are …

-Third coloumn: We are never…

Учащиеся продолжают предложения о себе и своих взаимоотношениях с друзьями и родителями.

Checkon 4. Фронтальныйопрос.

HomeworkУстная или письменная проверка лексического материала прошлых уроков.



ОСНОВНАЯЧАСТЬУРОКА

Listening 1. Развитие умений прогнозирования содержания текста по заголовку и с опорой на стихотворение в качестве эпиграфа. Ex 1, p28.

T: Open your  SB at page 22 and do ex. 1. Listen to the poem. How is the poem related to the title of the text?

P1: Two people have  argument, but at the end they deal with their conflict.

P2: The title of the poem is ‘Argument’ which is exactly what the poem is about. The words in the poem are made up of two people contradicting each other.

Speaking 2. Развитие умений монологической речи. Discussing a poem Ex 2, p28.

T: Let’s discuss how to handle and deal with arguments. Work in pairs, discuss dealing with an argument.

P1: How do you deal with arguments?

P2: I try not to argue with people. I hate arguments. If people are arguing, I try to keep out of it. What about you?

P1: I don’t like them either, but sometimes I argue for ages with people. I try to get them to see my point of view. I try not to shout or get emotional.

P2: That’s the best thing to do.

Reading 3. Развитие умений изучающего чтения. Reading to identify missing text/

understanding new vocabulary. Ex 3, p28.

T: Your home task was ex.3. You have read the text “Dealing with conflict” and complete the gaps 1-5.

Учитель просит учащихся объяснить значение  слов без словаря. Запись слов в словарь (домашнее задание).

Show up

[  ʃəʊ  ʌp]

Проявляться

Frustrated

[ frʌsˈtreɪ.tɪd ]

Расстроенный

Annoyed

[  əˈnɔɪd ]

раздраженный

disappointed

[ ˌdɪsəˈpɔɪntɪd ]

Разочарованный

Resolving

[ rɪˈzɒlv  ]

Принимающий решение

Process

[ ˈprəʊses ]

Процесс

Blame

[ bleɪm ]

Винить, обвинять

Accuse

[  əˈkjuːz ]

Обвинять

Boss around

[ bɒs əˈraʊnd ]

Приказывать

flexible

[ ˈflek.sɪ.bl̩ ]

гибкий

show up ― appear

frustrated ― feeling upset or angry because you are unable to do anything about a problem

annoyed ― fairly angry about sth

disappointed ― feeling sad because sth has not happened/because sth is not as good as you hoped

resolving ― solving

process ― series of actions carried out in order to achieve a particular result

blame ― say sb is responsible for sth, even if they may not be

accuse ― tell sb you think they did sth

boss me around ― bully me

flexible ― adaptable

P: 1 how 2 at 3 them 4 since/because/as 5 other

T: Lets listen and check. Are you ready to check again? Help me, please. 

ФИЗКУЛЬТМИНУТКА ПЕСНЯ SS1

Speaking 4. Развитие умений аналитического говорения.

a) Expressing feelings. Ex 4, p28.

T: Change the statements. Use the adjectives “bad, upset, sad”.

P1: 2 I am disappointed that you are late again. I don’t feel I can rely on you.

P2: 3 I don’t feel I can believe what you say anymore, as there have been so many lies.

P3: 4 I wish you would listen to me for once!

b) Развитие умений выражать свои мысли и чувства в ситуации разрешения конфликта. Summarising a text. Ex 5, p28.

Обсуждение темы: дать советы другу, что следует (Группы № 1,3) и чего не следует делать (Группы № 2,4) в конфликтной ситуации .

Lets do Ex.5, p. 23. Your friend gets angry very easily. Use the ideas in the text to advise him\her how to control his\her anger and resolve a conflict.

Форма работы: в группах. You are working in groups in four people. 

Groups 1, 3 give 4 advice what you should do in conflict situation.

Groups 2, 4 give 4 advice what you should not do in conflict situation.

P: You cannot resolve conflict when you are feeling angry. You must take a deep breath and calm down. Only then will you be able to discuss the problem. It may help to count to 10 or imagine that you are in a relaxing place ― do something to make yourself feel better. When you speak, try not to blame or accuse the other person. Also, try to use ‘I’ statements.

Writing 5. Развитие умений письма. Writing a poem about arguing/ understanding opposites. Ex 6, p28.

T: Look through words in the list. Work in pairs, find opposites with dictionary and write your poems.

P: The never-ending argument

Happy! Sad! Will! Won’t!

Bad! Good! Hot! Cold!

Come! Go! Young! Old!

Fast! Slow! Day! Night!

Do! Don’t! Dark Light!

Speaking 6. Pазвитие умений монологической речи (выражение личного аргументированного мнения). Discussing the text (dealing with conflict). Ex 7, p28.

Учащиеся выбирают 4 совета, которые ему подходят более всего, записывают их в тетрадь и затем обосновывают причину их выбора.

T: Now you choose and write down in your exercise-books 4 advice which you like the most. You are different, and you deal with conflict in different way. How do you deal with conflict? Today we learn how to deal with conflict and control you anger.

Read text again. Let’s discuss statements in text and whether you agree or not with them.

A: I agree with the text about how easy it is for a conflict to become very bad with people screaming and even hitting. It has happened to me before.

B: I think it’s really important not to blame or accuse people when discussing a problem, as it doesn’t help.

C: Yes, I agree, it’s important to use “I feel” statements also.

D: I agree that being flexible and listening to the way the other person sees the problem helps when solving a problem.


ЗАКЛЮЧИТЕЛЬНАЯ ЧАСТЬ УРОКА

Homework 1. Домашнее задание.

T: Open your diaries, please, and write down your home task: Письменно выполнить упр.5 стр.138. Повторить лексический материал прошлых уроков. Выучить новые слова. Повторить песню SS1. Подготовить доклад Socialising in the UK.

Summarizing 2. Подведение итогов урока.

T: What did we do? What did we learn? What was difficult? Did you like our lesson? Your marks are…


Контакт с конфликтом.

Потеря друзей почти так же легка как подружиться, если Вы не знаете 1)......., чтобы иметь дело с гневом и конфликтом. Конфликт - часть общей жизни. Это обнаружится в школе на работе и 2)....... главная страница. Международная федерация хорошо, чтобы чувствовать себя сердитым, разбитым, раздражаемым, разочарованным или печальным. Эти чувства естественные, но это - как Вы имеете дело с 3)......., который имеет значение. Некоторые люди кричат, кричат, клянутся, обзывают людей, пытаются отомстить или даже поразить человека, который повредил их. Другие прилагают все усилия, чтобы держаться подальше от разногласий, 4)....... очень немногие имеют дело с конфликтами успешно.

Решение конфликта является пошаговым процессом. Прежде, чем Вы будете начинать обсуждать проблему, будете остывать, будете считать до 10, глубоко вздыхать и воображать расслабляющееся место. Затем скажите, что действительно беспокоит Вас. Делая это, смотрите, как Вы выражаете свои мысли. Не обвиняйте или обвиняйте. Акция, как Вы чувствуете при помощи "I" утверждений. Например, не говорите, что "Вы всегда управляете мной вокруг," но "Я чувствую себя расстроенным, потому что Вы не обращаете внимание на то, что я думаю."

Вы хотите, чтобы люди услышали, что Ваше мнение так удостоверяется Вы практика что Вы preach2. Внимательно прослушайте к 5)....... человек и признайте, что он или она мог бы видеть проблему по-другому. Будьте гибки и непредубежденными, готовыми принести извинения, простить и переместиться.

Просмотр содержимого документа
«Lesson 9»

Lesson 9 (___)

Тема: Progress check. Повторение. Обобщение.

Цели:

повторить ранее изученные лексические единицы по теме «Общение»;

развивать умения систематизировать полученные знания;

воспитывать чувство принадлежности к своей семье, патриотизма и уважения к другим культурам.

Задачи: активизация изученной ранее тематической лексики, мотивирование учащихся на дальнейшую работу по теме.

Оборудование: УМК "Spotlight"- 8, под редакцией Ю.Е. Ваулиной, Дж. Дули, аудиодополнение, доска, презентация.


ХОД УРОКА

ПОДГОТОВКА К ВОСПРИЯТИЮ ИНОЯЗЫЧНОЙ РЕЧИ (ОРГАНИЗАЦИОННАЯ ЧАСТЬ УРОКА)

Greeting and Aim 1. Беседа и сообщение темы, цели урока.

T: Good morning, boys and girls.

P: Good morning, teacher.

T: I’m glad to see you.

P: We are glad to see you too.

T: Today we have preparation for our first test this school year to check how you are ready for further studies in the 8th form.

Warming up. 2. Введение в иноязычную атмосферу.

Check on 1. Проверка домашнего задания

Homework


ОСНОВНАЯ ЧАСТЬ УРОКА

Instructions 2. Инструкция по выполнению самостоятельной работы и её оцениванию.

Test 3. Организация самоконтроля и рефлексии учебных достижений учащихся по завершении работы над модулем.


Физкультминутка ПЕСНЯ SS1


ЗАКЛЮЧИТЕЛЬНАЯ ЧАСТЬ УРОКА

Homework 1. Домашнее задание.

T: Open your diaries, please, and write down your home task: Подготовиться к проверочной работе №1 по теме «Общение». Повторить лексический и грамматический материал прошлых уроков.

Summarizing 2. Подведение итогов урока.


Lesson 10 (___)

Тема: Контрольная работа №1 по теме «Общение»;

Цели:

повторить ранее изученные лексические единицы по теме «Общение»

развивать умения систематизировать полученные знания;

воспитывать чувство принадлежности к своей семье, патриотизма и уважения к другим культурам.

Задачи: активизация изученной ранее тематической лексики, мотивирование учащихся на дальнейшую работу о теме.

Оборудование: УМК "Spotlight"- 8, под редакцией Ю.Е. Ваулиной, Дж. Дули, доска, презентация, HO.


ХОД УРОКА

ПОДГОТОВКА К ВОСПРИЯТИЮ ИНОЯЗЫЧНОЙ РЕЧИ (ОРГАНИЗАЦИОННАЯ ЧАСТЬ УРОКА)

Greeting and Aim 1. Беседа и сообщение темы, цели урока.

T: Good morning, boys and girls.

P: Good morning, teacher.

T: I’m glad to see you.

P: We are glad to see you too.

T: Today we have got our first test this school year to check how you are ready for further studies in the 6th form.

Warming up. 2. Введение в иноязычную атмосферу.

To show that you are ready we’ll recite this short poem.

WE ARE THE BEST

The boys are handsome,

And the girls are pretty.

We all are clever

And very witty.

We like to study,

We like to rest.


ОСНОВНАЯ ЧАСТЬ УРОКА

Instructions 2. Инструкция по выполнению контрольной работы и её оцениванию.

Test 3. Выполнение контрольной работы.

Физкультминутка ПЕСНЯ SS1


ЗАКЛЮЧИТЕЛЬНАЯ ЧАСТЬ УРОКА

Homework 1. Домашнее задание.

T: Open your diaries, please, and write down your home task: Ознакомиться с материалом Модуля 2 на стр. 25. Записать правила в словарь стр.GR6-GR7 определённый и неопределённый артикль. Записать песню SS2.

Summarizing 2. Подведение итогов урока.




Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 8 класс.
Урок соответствует ФГОС

Автор: Клименко Виолетта Дмитриевна

Дата: 06.04.2017

Номер свидетельства: 407256

Похожие файлы

object(ArrayObject)#863 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(147) "Рабочая учебная программа по английскому языку для 4 класса на 2014-2015 учебный год "
    ["seo_title"] => string(96) "rabochaia-uchiebnaia-proghramma-po-anghliiskomu-iazyku-dlia-4-klassa-na-2014-2015-uchiebnyi-ghod"
    ["file_id"] => string(6) "132026"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(12) "planirovanie"
    ["date"] => string(10) "1416258248"
  }
}
object(ArrayObject)#885 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(43) "английский язык 6 класс "
    ["seo_title"] => string(25) "anghliiskii-iazyk-6-klass"
    ["file_id"] => string(6) "219227"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(12) "planirovanie"
    ["date"] => string(10) "1434053378"
  }
}
object(ArrayObject)#863 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(43) "Английский язык 7 класс "
    ["seo_title"] => string(25) "anghliiskii-iazyk-7-klass"
    ["file_id"] => string(6) "219226"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(12) "planirovanie"
    ["date"] => string(10) "1434053003"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства