kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Revision of Grammar

Нажмите, чтобы узнать подробности

 №  18    Revision of Grammar
    School: I. Altinsarin school.       
Date: 10.11.12. I.  2017    Teacher name: Kabdualieva  Marzhan       
Class:  3 «L»         
Learning objectives (s) that this lesson is contributing to        
Lesson objectives     All learners will be able to:     
     To pronounce the letters and words.       
     Most learners will be able to:        
     Learn by heart the words        
     Some learners will be able to:        
     Read the given letters       
Language objective     Learners can: 
Learners can greet each other and know the new words       
     Key  words and  phrases:        
       Some \any       
     Useful classroom language for dialogue/writing:        
     Discussion points: Food and fruit.       
     Ex 1 p34        
     Ex 2 p33 Match three words to each bag.    
     Apple banana spaghetti bread chocolate meat  eggs biscuits yoghurt water  a pizza.       
     Writing prompts:        
     Write the new words.       
Previous learning     Speaking, reading.   
Plan        
Planned timings     Planned activities
Resources   
Start 
20 min    I will pronounce the phrases and they will repeat it. Much time they should remember the words. And they should say it to each other. And answering each other. Good moring children? How are you?
What day is it today? What is your name? «Назови продукт». 
Детям раздаются карточки с изображением продуктов (milk, eggs, fish, ham, bread, butter, juice, cake, sweets, cheese). Учитель называет продукты, учащиеся должны их запомнить.
 Учитель. Translate from English into Russian: milk, fish… Translate from Russian into English: молоко, сыр… Apple banana spaghetti bread chocolate meat  eggs biscuits yoghurt water  a pizza.
Учащиеся переводят. Далее игра идет по цепочке.
Учитель (держит карточку с изображением продукта). I’m milk. Do you like milk?
1-й ученик. Yes, I do. I like milk. (Берет свою карточку). I am fish. Do you like fish?
2-й ученик. Yes, I do. I like fish. I am butter. Do you like butter?
Возможен ответ: No, I don’t. I’m sorry but I don’t like butter.
 Write down what do you like and what don’t you like.
Учитель. Write down what do you like and what don’t you like.
 I like     I don’t like       
       Milk
……    Butter
……     
    English3       
Middle 
15min    And I will give them the letters. Some – какой-то, некоторый, сколько-то, несколько.
Any переводится таким же образом, а также может переводиться как «любой».
No – никакой, нисколько.
Общее правило для этих местоимений: some, any, no должны стоять перед существительным, которое они определяют. В этой функции они напоминают артикли (a/an и the), которые тоже используются перед существительным. Давайте посмотрим на таблицу.
 Предложение    Пример    Исчисляемое    Неисчисляемое       
+    We need    an (some) apple.
some apples.    some rice.
some milk.       
–    We don’t need    a (any) tomato.
any tomatoes.    any rice.
any sugar.    ?    
Do we need    a (any) tomato?
any tomatoes?    any rice?
any sugar?     
Важно помнить, что существительное лучше не оставлять без сопровождения местоимения или артикля. А теперь – к правилам употребления some, any, no в английском языке.
Местоимение some используют в утвердительных предложениях. Но и в вопросительных предложениях его можно встретить, если речь идет о просьбе или предложении сделать что-то для кого-то.
There is some portrait on the wall. – На стене висит какой-то портрет.
The boys broke some windows in the house. – Мальчики разбили несколько окон в доме.
Would you like some beer? – Хочешь немного пива? (предложение)
Give me, please, some juice. – Дай мне, пожалуйста, немного сока. (просьба)    English3    
End
10 min     And I will ask all words which I have learned them. And they will say the words themselves. 
Ex 5 35 
Sing a song.The picnic song.       
Additional information        
Differentiation- how do you plan to give more support? 
How do you plan to challenge the more able learners?     Assessment – how are you planning to check learners’ learning?     Cross-curricular links 
Health and safety check ICT links
Values links        
they answer the question and know new words.
    Formative assessment
With smiles. I will give them smiles according to to their knowledge.           
Reflection 
Were the lesson objectives/learning objectives realistic?
What did the learn today?
What was the learning atmosphere like?
Did my planned differentiation work well?
Did I stick to timings? What changes did I make from my plan and why?     

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Revision of Grammar»

№ 18 Revision of Grammar


School: I. Altinsarin school.

Date: 10.11.12. I. 2017

Teacher name: Kabdualieva Marzhan

Class: 3 «L», «М», «Н»

Number present:

absent:

Learning objectives (s) that this lesson is contributing to

Lesson objectives

All learners will be able to:

To pronounce the letters and words.

Most learners will be able to:

Learn by heart the words

Some learners will be able to:

Read the given letters

Language objective

Learners can:

Learners can greet each other and know the new words

Key words and phrases:

Some \any

Useful classroom language for dialogue/writing:

Discussion points: Food and fruit.

Ex 1 p34

Ex 2 p33 Match three words to each bag.

Apple banana spaghetti bread chocolate meat eggs biscuits yoghurt water a pizza.

Writing prompts:

Write the new words.

Previous learning

Speaking, reading.

Plan

Planned timings

Planned activities

Resources

Start

20 min

I will pronounce the phrases and they will repeat it. Much time they should remember the words. And they should say it to each other. And answering each other. Good moring children? How are you?

What day is it today? What is your name? «Назови продукт».

Детям раздаются карточки с изображением продуктов (milk, eggs, fish, ham, bread, butter, juice, cake, sweets, cheese). Учитель называет продукты, учащиеся должны их запомнить.

Учитель. Translate from English into Russian: milk, fish… Translate from Russian into English: молоко, сыр… Apple banana spaghetti bread chocolate meat eggs biscuits yoghurt water a pizza.

Учащиеся переводят. Далее игра идет по цепочке.

Учитель (держит карточку с изображением продукта). I’m milk. Do you like milk?

1-й ученик. Yes, I do. I like milk. (Берет свою карточку). I am fish. Do you like fish?

2-й ученик. Yes, I do. I like fish. I am butter. Do you like butter?

Возможен ответ: No, I don’t. I’m sorry but I don’t like butter.

Write down what do you like and what don’t you like.

Учитель. Write down what do you like and what don’t you like.

I like

I don’t like

Milk

……

Butter

……



English3

Middle

15min

  • And I will give them the letters . Some – какой-то, некоторый, сколько-то, несколько.

  • Any переводится таким же образом, а также может переводиться как «любой».

  • No – никакой, нисколько.

Общее правило для этих местоимений: some, any, no должны стоять перед существительным, которое они определяют. В этой функции они напоминают артикли (a/an и the), которые тоже используются перед существительным. Давайте посмотрим на таблицу.

Предложение

Пример

Исчисляемое

Неисчисляемое

+

We need

an (some) apple.
some apples.

some rice.
some milk.

We don’t need

a (any) tomato.
any tomatoes.

any rice.
any sugar.

?

Do we need

a (any) tomato?
any tomatoes?

any rice?
any sugar?

Важно помнить, что существительное лучше не оставлять без сопровождения местоимения или артикля. А теперь – к правилам употребления some, any, no в английском языке.

  1. Местоимение some используют в утвердительных предложениях. Но и в вопросительных предложениях его можно встретить, если речь идет о просьбе или предложении сделать что-то для кого-то.

There is some portrait on the wall. – На стене висит какой-то портрет.

The boys broke some windows in the house. – Мальчики разбили несколько окон в доме.

Would you like some beer? – Хочешь немного пива(предложение)

Give me, please, some juice. – Дай мне, пожалуйста, немного сока. (просьба)

English3

End

10 min

And I will ask all words which I have learned them. And they will say the words themselves.

Ex 5 35

Sing a song .The picnic song.





Additional information

Differentiation- how do you plan to give more support?

How do you plan to challenge the more able learners?

Assessment – how are you planning to check learners’ learning?

Cross-curricular links

Health and safety check ICT links

Values links

they answer the question and know new words.


Formative assessment

With smiles. I will give them smiles according to to their knowledge.


Reflection

Were the lesson objectives/learning objectives realistic?

What did the learn today?

What was the learning atmosphere like?

Did my planned differentiation work well?

Did I stick to timings? What changes did I make from my plan and why?




Кабдуалиева Маржан Токтагазывна


Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 3 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
Revision of Grammar

Автор: Кабдуалиева Маржан Токтагазывна

Дата: 13.01.2017

Номер свидетельства: 379030

Похожие файлы

object(ArrayObject)#853 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(24) "Review.Revising grammar."
    ["seo_title"] => string(23) "review_revising_grammar"
    ["file_id"] => string(6) "413948"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1494346321"
  }
}
object(ArrayObject)#875 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(24) "What do you do for fun? "
    ["seo_title"] => string(22) "what-do-you-do-for-fun"
    ["file_id"] => string(6) "122254"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1414171610"
  }
}
object(ArrayObject)#853 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(56) "Generalization of the grammar  «The Present Perfect.» "
    ["seo_title"] => string(49) "generalization-of-the-grammar-the-present-perfect"
    ["file_id"] => string(6) "111728"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1407841568"
  }
}
object(ArrayObject)#875 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(125) "Методическая разработка урока по английскому языку The Present Indefinite Tense "
    ["seo_title"] => string(85) "mietodichieskaia-razrabotka-uroka-po-anghliiskomu-iazyku-the-present-indefinite-tense"
    ["file_id"] => string(6) "159500"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1421914924"
  }
}
object(ArrayObject)#853 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(149) "Методическая разработка урока по английскому языку на тему: "The construction there is there are" "
    ["seo_title"] => string(101) "mietodichieskaia-razrabotka-uroka-po-anghliiskomu-iazyku-na-tiemu-the-construction-there-is-there-are"
    ["file_id"] => string(6) "165792"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1422875932"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Проверка свидетельства