Просмотр содержимого документа
«Разработка урока "My house"»
Технологическая карта урока 5 класс ( Spotlight)
Тема урока: Мой дом – моя крепость. Закрепление лексического материала.
Цели урока:- закрепление лексико-грамматического материала «My house», «Prepositions»;
-развитие изучающего чтения и навыков работы с прочитанным текстом;
-развитие монологической речи.
Оборудование: аудиозапись к уроку, видео, раздаточный материал, интерактивная доска.
Ход урока:
Организационный момент. Приветствие. Беседа с дежурным по классу учеником.
-Good morning, boys and girls. Take your sits, please.
-Who is on duty today?
–What date is it today?
-What is the day of the week?
-Who is absent? Thank you, sit down, please.
Now look at the window.
-What is the weather like today? Is it sunny, is it frosty? Is it cold or warm today? (1 minutes)
2. Целеполагание.
So, boys and girls, before we start, let`s watch some video.(просмотрвидео)
-And now the question… What will be the topic of our lesson? (выслушивание ответов детей)
-Yes, youareright! The topic of our lesson is « My house» (слайд 1 Темаурока)
-And the next question of mine… What will we do at our lesson?(ответыдетей)
-Excellent, we will talk about houses, we will read texts, write some exercises and answer the questions.
I want you to remember some proverbs. Look at the board and repeat after me, please. (фонетическая разминка) На доске написаны пословицы только на английском, перевод скрыт.
(Слайд 2)
East or west-home is best!- В гостях хорошо, а дома лучше.
There is no place like home.- Каждомумиласвоясторона.
My home is my castle.- Мойдом -моякрепость.
Can you translate these proverbs into Russian? Let`s remember the Russian equivalents of them. Let`s match English and Russian proverbs.(Задание-соотнестипословицы)(3 минуты)
(Слайд 3)
3. Now, let`s try to remember the words about the house . Here you see the key-word «MY HOUSE» and several points: types, rooms, furniture, appliances . I want some of you go to the board and do the task.
Кластер
Types: flat, semi-detached, palace, cottage, villa
Учащиеся выходят к интерактивной доске, выполняют задание, те, кто за партами-подсказывают.
-Are there any mistakes? Correct them!
Если в словах есть ошибки, мы их исправляем другим цветом.
Do you remember any other words? Maybe we can add some more.
-OK! Great job! Now I would like some of you to come to the board and tell us about your house. Comeon!
2 ученика выходят к доске и рассказывают о своем доме по плану (план у меня в руках на А4):
1. I live in a …
2. There are … rooms: …..
3. In the kitchen we have….
4. In the living-room we have…(20 минут)(время =10.50)
4. Excellent! Let`s have some rest! Let`s do some physical exercises. Repeat after me and do it all together!(физминутка)(включитьмузыку)
Сначала сидя, потом стоя.
Look at the window! Look at the door!
Look at the ceiling! Look at the floor!(2 times)
Will you stand up!
Hands up! Hands down!
Hands on hips! Sit down!
Hands up! To the sides! Bend left! Bend right!
One, two, three, hop! One, two, three, stop!
Now you have a text and a task. While reading you have to complete the table. Let`sreaditfirst. (Читаем текст и по ходу чтения заполняем задание на карточках, затем на обычной доске проверить это задание ( таблицу надо заранее начертить)
Разделить класс на группы по 4 человек, раздать листы А3, конверты с картинками, клей, фломастер.
You have sheats of papers and some pictures. Choose certain pictures and make up a room. Thenoneofyoutellusaboutyourroom.
После того как дети закончили задание, сначала повторяем конструкцию
Do you remember the construction There is… There are…? Of course, you do! Whendoweuseit?
( В группах дети делают проект комнаты и рассказывают про нее, использую конструкцию) Прикрепить работы детей на доску магнитами!
Good job!
7.Рефлексия.( за 3 минуты до звонка =11.07
You have 3 cards-like, dislike and so-so(uncertain smile)
Who can talk about your house, show me LIKE
Who can`t talk about your house, show me DISLIKE
Who doesn`t know or uncertain, show me UNCERTAIN SMILE
OK! Excellent!
Now open your record books and right down your hometask.
Make up a plan of your house and be ready to talk about it.