Просмотр содержимого документа
«Разработка урока английского языка по теме "Рождество"»
Разработка урока английского языка по теме «Рождество» в 3-4 классе.
Цели урока:
расширять общий кругозор;
развивать навыки выразительной речи, аудирования;
активизировать ранее выученные лексико-грамматические структуры;
на основе конкурсов развивать умения и навыки работы в команде.
Тип урока: обобщающий.
Оборудование: неукрашенная ёлка, развешены снежинки, карточки с названиями праздников 25 December- Christmas,31 January-New Year ,темой Christmas in the forest.
Ход урока:
1.Орг. момент, сообщение темы
Teacher 1: Hello, boys and girls.
Teacher 2: Good morning, my dear friends. We are glad to see you.
Teacher 1: Today we have a very unusual lesson, because we are together. Look at the blackboard, look around. What shall we speak about? What is the theme of our lesson?
Teacher 2: Yes, in Great Britain people have a holiday – Christmas. It is on the 25th of December. And we have a holiday – Christmas in the forest. You are animals today and let’s sing a song «Merry Christmas». (дети вместе поют песню под презентацию).
2.Активизация лексики.
Teacher 1: What words do you know? Do you remember them?
Один учитель показывает карточки со словами, класс читает слова хором, второй учитель вывешивает слова на доску.(Santa Claus, Christmas Eve, Christmas tree, New Year, Father Frost,winter,play games,sing songs,a holiday dinner, give presents, toys, decorate, play snowballs, toboggan, make a snowman…)
Teacher 2: Who can read all words on the blackboard? (можно спросить пару учеников и дать устный комментарий по чтению).
Teacher 1: We have a tree in our forest but we must decorate it. Dear animals at this table (выбираем одну группу детей) decorate the Christmas tree and make up the story about it.
Teacher 2 отходит к доске с этой группой детей и контролирует выполнение задания .Детям даются карточки с предложениями по теме и ненужные предложения. Детям надо выбрать те, что подходят и расположить предложения в логическом порядке.
The tree is ugly. We like the Christmas tree.
It is a Christmas tree. It is green.
I like pudding. Do you like Christmas tree?
We can run and jump. It is nice.
It is not small, it is big.
Teacher 1: (работает в это время с оставшимися детьми класса).What animals do live in the forest? Who will have Christmas? Name them.
Один преподаватель достаёт игрушки из мешка, Дети их называют и учитель ставит игрушки под ёлку.
3. Основнаячастьурока.
Teacher 2: Now my dear animals, let`s listen to your riddles about animals. Try to guess the animal and write down the answers into the card. You may write the answers into Russian and into English.
animal
colour
live
Likes to eat, drink
can
Can`t
1.
2.
3.
4.
Трём группам даются карточки – таблички (по одной на группу). Дети четвёртой группы читают загадки про животных по-английски. Teacher 1 работает с 5-ой группой, которая должна накрыть рождественский стол.
После этого проверяем отгадки детей.
Teacher 1: Number 1 –who is it?
Назвав отгадку под номером 1,учитель приглашает этого животного к доске и задаёт детям в классе 1-2 вопроса для контроля.
Teacher 1: The… come here. Boys and girls, answer my questions. If your answer is right the animal will tell us a poem.
Teacher 2: Now we have a lot of animals in our forest. They have a nice Christmas tree .Please; read us a story about it.
Проверяем выполнение задания учащимися группы, которые составляли рассказ про ёлку. Отвечаем на вопрос Do you like Christmas tree?
Teacher 1: It`s time to play. You are animals, tell us what you can do.
Приглашаем ребят 5-ой группы, которые под музыку проводят зарядку «I can…».
Teacher 1: You played very well, but look at our holiday table. We have no food on it. Let`s go shopping and buy some food. Group№1- you will be shop assistants, group№2- you will be customers. Group №3- you should write a Christmas card, groups №4 and 5 complete the story about Christmas in Britain.
Teacher 2 контролирует работу групп 3,4,5,Teacher 1 слушает диалоги ребят «В магазине», после этого они накрывают стол. Учитель разыгрывает диалог « За столом» вместе с детьми .
Teacher 2: In Great Britain boys and girls have a holiday. Listen to the text about them and be ready to answer the question «What do they do? »
Дети третьей и четвёртой групп вывешивают на доску свои половинки рассказа, зачитывают их, вставляя пропущенные слова.
It is winter. I t is . The are white. and play and make a . They have a holiday . It is .
Boys and girls decorate a Christmas . They have a holiday . They eat and . They play games and sing songs. gives Christmas : toys and .We Christmas.
Teacher 1:Tell us ,please what children do in Britain.
4.Заключительнаячастьурока.
Teacher 2: We have decorated aChristmas tree, have had a holiday dinner, have played a game and have made Christmas cards. Now let`s sing a song «Jingle Bells». Children like it very much.
После того как закончилась песня, неожиданно раздаётся стук в дверь.
Teacher 1: Who is it?
Открываем дверь, входит Дед Мороз. Он дарит детям подарки, а дети зачитывают открытки, которые подписывали в группе.
Teacher 1: At our lesson we have had a holiday. Do you like it? But it came up to the end.
Teacher 2: We wish you all the best. You were great. We want to tell you «thanks a lot» and goodbye.
Литература:
Биболетова М. З. ,Денисенко О.А.,Т Английский язык. Учебник для 3,4 класса общеобразовательных учреждений Обнинск: «Титул », 2008.