kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Разработка урока английского языка "Погода. Времена года"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Данный урок входит в раздел  уроков «Введение». На изучение предметной темы “Weather” отведен 1 час.   На данном занятии студенты усваивают новые знания.  Выполнение упражнений в процессе урока поможет активировать мыслительную деятельность студентов, систематизировать новый материал. На данном уроке чередуются коллективная, индивидуальная работа студентов, объяснение учителем новой темы в виде лекции.

    На уроке используются элементы коммуникативной технологии. Учитель готовит раздаточный материал (карточки с упражнениями на новую лексику (слова), карточки с текстами, иллюстративный материал) 

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Разработка урока английского языка "Погода. Времена года"»

Пән / Предмет Английский язык

Оқытушы / Преподаватель Ребус Н. А.

Топ / Группа

18



Күні / Дата

02.11.2013



Сабақ

Урок № 3


Характеристика темы.

Данный урок входит в раздел уроков «Введение». На изучение предметной темы “Weather” отведен 1 час. На данном занятии студенты усваивают новые знания. Выполнение упражнений в процессе урока поможет активировать мыслительную деятельность студентов, систематизировать новый материал. На данном уроке чередуются коллективная, индивидуальная работа студентов, объяснение учителем новой темы в виде лекции.

На уроке используются элементы коммуникативной технологии. Учитель готовит раздаточный материал (карточки с упражнениями на новую лексику (слова), карточки с текстами, иллюстративный материал)

Урок проводится с демонстрацией презентации.

Сабақтың тақырыбы / Тема урока Weather and Seasons

Сабақтың типі /Тип урока: Урок формирования знаний

Сабақтың мәселелері

Задачи урока

Білімділік / Образовательные: Продолжить работу над пополнением словарного запаса студентов по теме “Weather”

Активизация грамматических навыков.

Дамытушылық / Развивающие: формировать устойчивый интерес к мотивации к дальнейшему изучению английского языка, вовлекать студентов в творческую деятельность, развивать воображение.

Тәрбиелік / Воспитательные: воспитывать потребность  практического использования языка.

Сабақтың Түрі / Форма урока: урок практической самостоятельной работы (исследовательского типа)

Материалдық және техникалық жағынан жабдықтау

Материально – техническое оснащение урока

Жабдығы / Оборудование: ПК, проектор мультимедиа

Көрнекілігі / Наглядность: презентация «Времена года. Погода»

Дидактикалық материалы / Дидактический материал:

Карточки для индивидуальной работы , иллюстрации «Времена года»


Пәнаралық байланыс / Межпредметные связи:

Англ яз, каз яз, рус яз, география

Білім беру тәсілі / Методы обучения:

Словесный, наглядный, репродуктивный,эвристический

Оқыту үрдісін ұйымдастыру түрі / Формы организации учебной деятельности:

Коллективная, индивидуальная, групповая

Сабақтың құрылымы / Структура урока:

1. Организационный этап 5мин


2. Этап актуализации опорных знаний 5 мин

3. Этап изучения нового материала 20мин

4. Этап первичного закрепления знаний 8мин

5. Этап подведения итогов урока. Рефлексия 5мин

6. Этап информации о домашнем задании 2мин


Ход урока

1. Организационный этап

1. Организационный момент (проводится на английском языке).

Проверка готовности студентов к уроку проводится в виде фронтального опроса (вопрос- ответ). Подготовка студентов к учебной деятельности.

Good morning students! Sit down. I’m glad to seе you. Let’s begin the lesson.

-What is the date today?

-What is the week day, today?

-What is the weather like today?
- Today is cool and still.
-Do you like such weather?
- No, we don’t, because it is gloomy.

-What is your favorite season?

2. Этап проверки домашнего задания

Your homework was to make a message about yourself. Who is ready?

(Проверка проводится на карточках - допиши предложение)

Проверка проходит в виде фронтального опроса (каждая студентка отвечает 2 предложения)

About Me

1. My name is …

2) I am from …

3) I was born in….

4) I have …

5) My family is ….

6) I am a …

7) I am in the … course at the college.

8) I take an active …

9) My favorite subject(s) at college is (are) ….

10) I want to be a …

11) My opinion the profession of a tailor is the most ….


2. Этап актуализации опорных знаний

(У каждого на столе лист с лексикой по теме.)

1. Arrange the name of months in the proper order. Begin with “January”

(расставьте по порядку месяцы, начните с января)

Учитель раздаёт всем по карточке с названием месяца

-Show your card and name your month (посмотрите на свою карточку и назовите месяц).

Студенты фронтально выполняют задание

2. Fill in missing letters (вставить пропущенные буквы)

C…ld, r….ny, w…...m, n..c.., s..nn..,br….gh, sk.., w..nd, bl…w, w….ther,se..s..ns.

        Let’s read the words all together.

2 студента работают у доски, остальные с места. Затем студенты сверяют свои записи с записями на доске, выявляют ошибки. (Давайте прочитаем слова все вместе)

Почему мы повторили именно эти слова? (они о погоде) (about weather)

О чём мы будем говорить на нашем уроке? (о погоде) (about weather)

Записать число, тему урока

3. Этап изучения нового материала

1.Рассказ о временах года, погоде и месяцах года (преподаватель)

There are 4 seasons in a year: winter, spring, summer and autumn (fall).

In winter and in autumn is cold, snowy and nice.

In summer and in spring is warm, sunny. It is beautiful time.

There are three months in winter:  December, January and February.

There are three months in spring: March, April and May.

There are three months in summer: June, July and August.

There are three months in autumn: September, October and November.


2. Словарная работа

New words

  • Fog (dim) - туман

  • Blow- дует

  • Pour - лить

  • it is shining – солнце светит

  • It is snowing –идёт снег

  • Frost- мороз

  • favorite season - любимое время года

  • Dreadful – ужасный

(Слова отрабатываются хором и индивидуально, записываются в тетрадь)

3. Составление рассказа по плану
Форма работы: работа в парах

1.        You are works in pairs. We have 4 seasons in a year. Name them all. (Работа в парах. Существует 4 времени года. Назовите их.)

(Каждая пара получает иллюстрацию одного из сезонов)

- Look at the blackboard, please. There are three questions there. Read and translate them.(посмотрите на доску пожалуйста. Перед вами три вопроса. Прочитайте и переведите их. (Чтение, перевод)

1) How many months are there in your season? What are they?

2) Why do you like your season?

3) What is your favorite month?

- Now you’ll have to make up a short report about your season using there questions as a plan. Write it down and then give a talk. Other pupil can ask you questions after your talk.

- I give 5-6 minutes.

- I’d like you to give a talk about your season.

 Составляют рассказ, отвечая на вопросы, записывая в тетрадь. Представитель каждой пары делает сообщение. (There are three months in winter:  December, January and February. I like winter because it’s frosty, snowy and nice. I can ski, skate and toboggan in winter.)

You will read?

4. Этап первичного закрепления знаний

Выполнение упражнения по данной теме

Упражнение№1

Задание: установить верность утверждения

  We know much about the weather and about seasons.

Say “True” or “False” (коллективная работа)

1. Winter begins in January.

2. It often snows in winter.

3. Everything begins to grow in autumn.

4. Summer is the coldest season.

5. Summer is the best season for sports in the open air.

6. In early spring the weather is changeable.

7. A school year begins in autumn.

8. Summer begins in June.

Упражнение№2

Задание: продолжить смысловой ряд

Finish the line:  Spring, summer, autumn…(winter)

                             Warm, hot, rainy…(cold)

                             Swimming, basketball,…(hockey)

Упражнение№3

Задание: удалить лишнее

Put an unnecessary word away and say why:

                              Spring, winter, stormy, summer. (Stormy, because spring, winter, summer are seasons)

                              Windy, autumn, rainy, foggy (autumn, because it is a season.)

                              To swim, to play, to ski, frosty (frosty, because it is about the weather.)

Упражнение № 4

Задание: перевести следующие предложения на русский язык

с) Teacher: Translate the following sentences from English into Russian (каждый студент получает по одному предложению для перевода):

1. The weather is dreadful.

2. It is warm outside.

3. There are clouds today.

4. It pours every day.

5. It is only 5 degrees below zero.

6. I think spring will be cold.

7. There will be a storm tomorrow.

8. If there is frost schoolchildren will not go to school.

9. It is going to be sunny.

10. I am freezing.

5. Этап подведения итогов урока. Рефлексия

Дать качественную оценку работы группы в целом

Преподаватель подводит итоги урока, отмечает наиболее активных студентов, выставляет оценки, делает замечание

Задание: продолжить фразу

Now continue my sentences , choosing one right answer .

In autumn it… often …. (Is raining , rains , melts)

In summer the birds always ……(fly to the warm countries , sings , sing)

In winter it …. (is snowing , snows , warm) and the children play ……… (football , snowballs)

In spring the snow …. (melts , flies away , sings).


Nature hasn't got bad weather. Every kind of weather is the best. Snow and rain in any kind of season. You should take everything with thanks.

6. Этап информации о домашнем задании

Today we’ve done a good work. Thank you for the lesson. Good bye.

Home work: составить рассказ о любимом времени года.















Пән / Предмет Английский язык

Оқытушы / Преподаватель Ребус Н. А.

Топ / Группа

18



Күні / Дата

02.11.2013



Сабақ

Урок № 3


Характеристика темы.

Данный урок входит в раздел уроков «Введение». На изучение предметной темы “Weather” отведен 1 час. На данном занятии студенты усваивают новые знания. Выполнение упражнений в процессе урока поможет активировать мыслительную деятельность студентов, систематизировать новый материал. На данном уроке чередуются коллективная, индивидуальная работа студентов, объяснение учителем новой темы в виде лекции.

На уроке используются элементы коммуникативной технологии. Учитель готовит раздаточный материал (карточки с упражнениями на новую лексику (слова), карточки с текстами, иллюстративный материал)

Урок проводится с демонстрацией презентации.

Сабақтың тақырыбы / Тема урока Weather and Seasons

Сабақтың типі /Тип урока: Урок формирования знаний

Сабақтың мәселелері

Задачи урока

Білімділік / Образовательные: Продолжить работу над пополнением словарного запаса студентов по теме “Weather”

Активизация грамматических навыков.

Дамытушылық / Развивающие: формировать устойчивый интерес к мотивации к дальнейшему изучению английского языка, вовлекать студентов в творческую деятельность, развивать воображение.

Тәрбиелік / Воспитательные: воспитывать потребность  практического использования языка.

Сабақтың Түрі / Форма урока: урок практической самостоятельной работы (исследовательского типа)

Материалдық және техникалық жағынан жабдықтау

Материально – техническое оснащение урока

Жабдығы / Оборудование: ПК, проектор мультимедиа

Көрнекілігі / Наглядность: презентация «Времена года. Погода»

Дидактикалық материалы / Дидактический материал:

Карточки для индивидуальной работы , иллюстрации «Времена года»


Пәнаралық байланыс / Межпредметные связи:

Англ яз, каз яз, рус яз, география

Білім беру тәсілі / Методы обучения:

Словесный, наглядный, репродуктивный,эвристический

Оқыту үрдісін ұйымдастыру түрі / Формы организации учебной деятельности:

Коллективная, индивидуальная, групповая

Сабақтың құрылымы / Структура урока:

1. Организационный этап 5мин


2. Этап актуализации опорных знаний 5 мин

3. Этап изучения нового материала 20мин

4. Этап первичного закрепления знаний 8мин

5. Этап подведения итогов урока. Рефлексия 5мин

6. Этап информации о домашнем задании 2мин


Ход урока

1. Организационный этап

1. Организационный момент (проводится на английском языке).

Проверка готовности студентов к уроку проводится в виде фронтального опроса (вопрос- ответ). Подготовка студентов к учебной деятельности.

2. Этап проверки домашнего задания

Проверка проходит в виде фронтального опроса (каждая студентка отвечает 2 предложения)


2. Этап актуализации опорных знаний

1. Arrange the name of months in the proper order. Begin with “January”

(расставьте по порядку месяцы, начните с января)

Студенты фронтально выполняют задание

2. Fill in missing letters (вставить пропущенные буквы)

Записать число, тему урока


3. Этап изучения нового материала

1.Рассказ о временах года, погоде и месяцах года (преподаватель)

2. Словарная работа

3. Составление рассказа по плану
Форма работы: работа в парах

4. Этап первичного закрепления знаний

Выполнение упражнения по данной теме

Упражнение№1

Задание: установить верность утверждения

Упражнение№2

Задание: продолжить смысловой ряд

Упражнение№3

Задание: удалить лишнее

Упражнение № 4

Задание: перевести следующие предложения на русский язык


5. Этап подведения итогов урока. Рефлексия

Дать качественную оценку работы группы в целом

Преподаватель подводит итоги урока, отмечает наиболее активных студентов, выставляет оценки, делает замечание

Задание: продолжить фразу


6. Этап информации о домашнем задании

Today we’ve done a good work. Thank you for the lesson. Good bye.

Home work: составить рассказ о любимом времени года.


























There are three months in winter:  December, January and February. I like winter because it’s frosty, snowy and nice. I can ski, skate and toboggan in winter.



There are three months in spring: March, April and May. I like spring because it’s warm, snow begins melting, and the sun shines brightly. I can see the first flowers.


There are three months in summer: June, July and August. I like summer because it’s warm, the sun shines brightly. The sky is blue. I can play, swim in the river or go to the forest for mushrooms and berries. We have long summer holidays.


There are three months in autumn: September, October and November. I like autumn because it’s

beautiful time. The trees and grass are yellow, red and brown. There are many fruit and vegetables.

In September begins our classes.



There are three months in winter:  December, January and February. I like winter because it’s frosty, snowy and nice. I can ski, skate and toboggan in winter.



There are three months in spring: March, April and May. I like spring because it’s warm, snow begins melting, and the sun shines brightly. I can see the first flowers.


There are three months in summer: June, July and August. I like summer because it’s warm, the sun shines brightly. The sky is blue. I can play, swim in the river or go to the forest for mushrooms and berries. We have long summer holidays.


There are three months in autumn: September, October and November. I like autumn because it’s

beautiful time. The trees and grass are yellow, red and brown. There are many fruit and vegetables.

In September begins our classes.




There are three months in winter:  December, January and February. I like winter because it’s frosty, snowy and nice. I can ski, skate and toboggan in winter.



There are three months in spring: March, April and May. I like spring because it’s warm, snow begins melting, and the sun shines brightly. I can see the first flowers.


There are three months in summer: June, July and August. I like summer because it’s warm, the sun shines brightly. The sky is blue. I can play, swim in the river or go to the forest for mushrooms and berries. We have long summer holidays.


There are three months in autumn: September, October and November. I like autumn because it’s

beautiful time. The trees and grass are yellow, red and brown. There are many fruit and vegetables.

In September begins our classes.





2. You can ask your questions to pair? Look at the blackboard. You may use the questions but you’ll have to translate them into English.

(Вопросы записаны на доске на русском языке) 

•         Сколько времён года в году?

•         Сколько дней в Феврале?

•         Какая погода летом?

•         Какое время года сейчас?

•         Какой месяц сейчас?

•         Вам нравится весна? Почему? Почему нет?

Студенты задают друг другу вопросы.

 -How many seasons are there in a year?

- How many days are there in (February)?

- What is the weather like in (summer)?

- What seasons it now?

- What month is it now?

- Do you like (spring)? Why? Why not?


2. Описание картинок.

а) Предлагаются различные картинки и несколько предложений.

б) Выбрать понравившуюся картинку и дополнить её описание. Учитель может помочь ученику справиться с задачей наводящими вопросами.

3. Проверка орфографии. Вставь в слова пропущенные буквы.

Tell me please what seasons do you like most of all.

My favorite season is ….. because …..
I like when the weather is…
I like to …

The season I dislike most is … because … 
I hate when the weather is…
I don’t like to …

I hate …

. Put the extra word away and guess the season:

a) rain, foggy, yellow leaves, snow, cloudy (autumn)
b) warm, green leaves, first birds, streams (ручьи), May, New Year (spring)
c) snow, frost, flowers, skate, cold, January (winter)
d) sunny, grasshopper (кузнечик), July, snowman, swim, hot (summer)


  1. We know much about the weather and about seasons .

Say “ True” or “ False”

1. Winter begins in January .

2. It often snows in winter.

3 . Everything begins to grow in autumn.

4 . Summer is the coldest season.

  1. . Summer is the best season for sports in the open air.

  2. . In early spring the weather is changeable.

  3. . A school year begins in autumn.

  4. Summer begins in June .




Организация тренировки используемой на уроке лексики:

а) словообразование (N+-Y=Adj.);

б) выполнение упражнения “Cross One Out”-“Найди лишнее слово”;

c) перевод предложений с английского языка на русский.


Teacher: Let’s review the vocabulary.

а) To answer the question “What’s the weather like in different seasons?”

form adjectives from the given nouns.

Учащиеся образуют прилагательные от существительных добавлением суффикса –Y и составляют безличные предложения.

Model: rain – rainy.       It is rainy in autumn.

Cloud, frost, storm, fog, sun, wind.

б) Teacher: Put one extra word away and guess the season:

Rain, foggy, yellow leaves, snow, cloudy;

Warm, green leaves, May, New Year;

Snow, frosty, flowers, cold, hockey;

Sunny, July, snowman, hot, flowers.

с) Teacher: Translate the following sentences from English into Russian:

1. The weather is dreadful.

2. It is warm outside.

3. There are clouds today.

4. It pours every day.

5. It is only 5 degrees below zero.

6. I think spring will be cold.

7. There will be a storm tomorrow.

8. If there is frost schoolchildren will not go to school.

9. It is going to be sunny.

10. I am freezing.


Now continue my sentences , choosing one right answer .

In autumn it often ……… ( is raining , rains , melts )

In summer the birds always ……( fly to the warm countries , sings , sing )

In winter it …. ( is snowing , snows , warm ) and the children play ……… ( football , snowballs )

In spring the snow …. ( melts , flies away , sings ).




















Autumn comes in September with the beginning of the school year. The trees and grass become yellow, red and brown. There are many fruit and vegetables in the gardens. In October the days grow shorter and the nights grow longer. It becomes colder and darker and cold winds blow. It often rains. Birds fly away to warm countries.


Summer is the hottest season of the year. The sun shines brightly. The sky is blue. It is warm or sometimes hot. The days are long and the nights are short. Children are happy because they have their long summer holidays. They can play, swim in the river or go to the forest for mushrooms and berries. There are a lot of flowers in the gardens and parks.



Spring is a nice season. March, April and May are spring months. Spring begins in March and ends in May. The weather is usually fine in spring. It is warm. The trees are green. We can see the fir t flowers. The farmers begin to work in the fields. At the end of March the weather gets warmer. The sun shines brightly. The days become longer, the nights become shorter. Snow begins melting. Nature awakens after a long winter sleep. The birds return from the South.




There are 4 seasons in a year: winter, spring, summer and autumn (fall).

In winter and in autumn is cold, snowy and nice.

In summer and in spring is warm, sunny. It is beautiful time.





- How many seasons are there in a year?

- What is your favorite season?

- What season is the (coldest, hottest)?

- What are the winter (spring, summer, autumn) months?


2. Цель урока 
Today we are going to speak about the seasons 
of a year and about the weather in spring. We’ll 
practice our skills in speaking and reading, 
listening and writing. I wish you to be calm and 
to work well.


2. Read the text and answer the questions 
- How many seasons are there in a year? 
- What are they? 
- What season comes after spring? 
-Which is the coldest season?

2. Find out 10 words on the topic "Seasons”.

N C A S E A S O N B 
D O C E F G H I W J 
C L V K L M N O A P 
L D W E A T H E R S 
O Q R S M U V W M P 
U X H Z V B J P O R 
D R T S M W E T K I 
Y G H K A T D R Y N 
L A P R I L H D M G 
E A T B S U N N Y O

2 ЗАДАНИЕ.
«Найди потерянную рифму»
Подберите рифму к словам. Время на выполнение задания 3 минуты. За правильное выполнение команде присуждается 10 баллов.
Командам раздаются карточки со словами.

Карточка
Sing cold
Old spring
Not hot
Right sun
All snow
Three tree
One bright
Know ball













Слушайте, повторяйте, запоминайте.

Year - год

season of the year - время года

What season of the year is it? - Какое сейчас время года?

Winter зима

Spring весна


Summer лето

Fall осень

When? - Когда?

in winter зимой

in spring весной

in summer летом

in fall осенью


month месяц

What month is it?

Какой сейчас месяц?

January

январь

February

февраль

March

март

April

апрель

May

май

June

июнь

July

июль

August

август

September

сентябрь

October

октябрь

November

ноябрь

December

декабрь


When?

Когда?

in January

в январе

in February

в феврале

in March

в марте

in April

в апреле

in May

в мае

in June

в июне

in July

в июле

in August

в августе

in September

в сентябре

in October

в октябре

in November

в ноябре

in December

в декабре



to be born

родиться

When were you born?




Когда вы родились?

I was born in spring, in May.

Я родился весной, в мае.



Cold холодный

Warm тёплый

Hot жаркий

cool прохладный

It is cold. Холодно.

It is warm. Тепло.


It is hot. Жарко.

It is cool. Прохладно.

Climate климат

What kind of climate do you have in your country?

Какой климат в вашей стране?

Varied разный

South юг

North север

West запад

Еast восток


Where? Где?

in the south на юге

in the north на севере

in the west на западе

in the east на востоке


What is the weather today? Какая сегодня погода?

It is cold today. Сегодня холодно.

The weather is cold today. Сегодня холодная погода.

I am cold. Мне холодно.


day, days

день, дни

What will the weather be in the next few days? Какая погода будет в ближайшие дни?

the day after tomorrow послезавтра

the day before yesterday позавчера

rain дождь

rain is falling, it is raining идёт дождь

snow снег

snow is falling, it is snowing идёт снег

sun солнце

the sun is shining светит солнце

wind ветер

wind is blowing, it is windy дует ветер

strong / light wind сильный / слабый ветер

frost, intensely cold weather мороз

heat жара

umbrella зонт

temperature температура

plus плюс

minus минус

degree градус


to love любить

favorite season of the year любимое время года

What is your favorite season of the year? Какое ваше любимое время года?

My favorite season of the year is... Моё любимое время года...


Nature природа

Air воздух

Sky небо

Forest лес

leaf, leaves лист, листья

tree, trees дерево, деревья

surprising удивительный

beautiful прекрасный

golden золотой

to swim купаться, плавать

to sunbathe загорать

to take a walk, stroll гулять

berry ягода

mushroom гриб

to collect berries and mushrooms собирать ягоды и грибы

to fish ловить рыбу

to think думать

to go snow-skiing кататься на лыжах

ice-skating на коньках

sledding на санках

it is impossible, not allowed нельзя

(the) most самый

not yet ещё не even даже



Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: Прочее

Скачать
Разработка урока английского языка "Погода. Времена года"

Автор: Ребус Наталия Алексеевна

Дата: 14.11.2016

Номер свидетельства: 358716

Похожие файлы

object(ArrayObject)#853 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(148) "презентация для урока английского языка в 4 классе по теме " Погода. Времена года" "
    ["seo_title"] => string(93) "priezientatsiia-dlia-uroka-anghliiskogho-iazyka-v-4-klassie-po-tiemie-poghoda-vriemiena-ghoda"
    ["file_id"] => string(6) "141174"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(11) "presentacii"
    ["date"] => string(10) "1418060353"
  }
}
object(ArrayObject)#875 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(96) "Методическая разработка урока по английскому языку "
    ["seo_title"] => string(56) "mietodichieskaia-razrabotka-uroka-po-anghliiskomu-iazyku"
    ["file_id"] => string(6) "141362"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1418110813"
  }
}
object(ArrayObject)#853 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(141) "Разработка урока по английскому языку на тему «Времена года и погода» 3 класс"
    ["seo_title"] => string(76) "razrabotka_uroka_po_angliiskomu_iazyku_na_temu_vremena_goda_i_pogoda_3_klass"
    ["file_id"] => string(6) "626970"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1677935710"
  }
}
object(ArrayObject)#875 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(57) "разработка урока "Времена года""
    ["seo_title"] => string(32) "razrabotka_uroka_vriemiena_ghoda"
    ["file_id"] => string(6) "357084"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1478699062"
  }
}
object(ArrayObject)#853 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(32) "What is the weather like today? "
    ["seo_title"] => string(30) "what-is-the-weather-like-today"
    ["file_id"] => string(6) "185432"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1426179497"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Проверка свидетельства