Работа над чтением по теме: Искусство в нашей жизни( английский язык)
Работа над чтением по теме: Искусство в нашей жизни( английский язык)
Представлен отрывок по совершенствованию навыков чтения из раздела :Искусство в нашей жизни элективного курса для учащихся колледжа музыкально-театрального искусства им.Г.П. Вишневской.
Введение нового Федерального государственного образовательного стандарта предполагает развитие у учащихся СПО коммуникационных языковых, речевых, социокультурных, учебно-познавательных и компенсаторных компетенций.
Отсутствие в настоящее время учебного пособия по дисциплине «Английский язык» для углубленной подготовки студентов колледжей по направлению «Музыкально-театральное искусство», основанного на профессиональной лексике и особенностях получаемой специальности, и направленного на развитие профессионального интереса к работе в области искусства и культуры, и гастрольно-концертной деятельности учащихся приводит к потере интереса к изучаемому предмету и, как следствие, мотивации, и снижению успеваемости по дисциплине.
Цель: Повышение мотивации, интереса и успеваемости учащихся по дисциплине «Английский язык»
Структура курса способствует применению иностранного (английского) языка для профессионального и межкультурного общения в музыкально-театральной сфере и приобретения компетенций по организации гастрольной и профессиональной деятельности в области искусства и культуры. Тематическое и лексическое содержание курса связано с будущей профессией студентов колледжа (направление - Музыкально-театральное искусство). Основу обучения составляют работа с текстами, упражнения комплексного характера на основе различных коммуникативных ситуаций и предусматривающие выражение личного отношения говорящего к полученной информации.
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Просмотр содержимого документа
«Работа над чтением по теме: Искусство в нашей жизни( английский язык)»
Unit 1. THE WORLD OF ART
WARM UP
1. Answer the questions:
What types of arts are there in the world? VOCABULARY
Are you an opera or ballet lovers?
Do you like to go to the theatre? To be impressed by
Do you enjoy the atmosphere in the theatre? To be famous for their excellent companies
Do you discuss what is worth seeing in the (быть знаменитыми своими
theatre? великолепными труппами)
to be one of the entertainments
to be an opera and ballet lover
to be popular all over the world
to be full/ the house(быть полным o зале)
2. Jobs and personal characteristics.
Make up sentences using this descriptions of jobs. What can you add?
Theatre, ballet dancing, ballet, music, folk dance, training – a dancer;
Play the piano, violin, listen to different music – a musician;
Compose a symphony, an opera, a ballet, a song – a composer;
Art gallery, paintings, to draw a picture - an artist;
Drama and opera theatre, play a role, a scene – an actor, an actress;
To design clothes, fashionable, to be out of fashion – a clothes designer.
3. Divide the jobs you know into three categories below. Compare your ideas in pairs.
I'd really like to be.......
I wouldn't mind being......
I'd hate to be.........
Match the words and their definitions.
Music a person skilled in music;
musician a song or a tune, tunefulness;
composer pleasing combinations of sounds and rhythms;
melody musical play without dialogue or songs, performed by a group
of dancers in a theatre;
ballet one who composes music;
instrument simple sound of a certain pitch, signs used to represent such a
sound;
note music for, or produced by, the voice;
song used in the musical performance / violin, sello, piano,
saxophone, drums, trumpet, flute/ .
READING
1.Read the text and tell about the composers in it.
IN THE WORLD OF ARTS
People can't live without music. They listen to music, dance to music, learn to play musical instruments. Some of them are fond of pop-music, another prefers jazz, and others listen only to
classical music. One of the favourite composers is Sergei Prokofiev. He was born in 1891, and
when he was six, he began composing music. When he was 13, he entered the St.Petersburg Conservatoire where his teachers were such famous musicians as N. Rimsky-Korsakov and
A. Liadov. He played his works for the first time at a concert in St. Petersburg when he was 17,
and two years later at a concert in Moscow. Prokofiev composed music to such famous ballets as
“ Romeo and Juliet” and “ Cinderella”, to the opera “ War and Peace”. He wrote seven symphonies.
His sixth and seventh symphonies are known all over the world. Besides, he wrote nine sonatas,
many songs and different pieces for the piano. Prokofiev died in 1953. But thousands of people all over the world still enjoy his wonderful music.
Music plays an important role in people's life. It forms people's internal world, helps
correctly understand occurring events and bring up taste. Outstanding German musician Ludwig van Beethoven told : “ Music is a higher revelation than all wisdom and philosophy.” Music expresses most beautiful and sincere feelings. It is difficult to imagine a person, who would not love music.
Fill in the blanks with prepositions if possible. Use the words combinations in the sentences of your own.
listen_________music
play__________musical instruments
are fond ______music
prefer_________jazz
was born_______1891
enter_________the Conservatoire
play_________a concert
Find these word combinations in the text and read the sentences.
Began composing music,
played his works for the first time
are known all over the world
enjoy his music
bring up taste
it is difficult to
Say what parts of speech these words are. Translate them into Russian and give 2-3 words with such prefixes.