Развивающие – способствовать развитию памяти учащихся, их речи и воображения
Воспитывающие – продолжать развивать умение работать в парах, умение слушать своего одноклассника
Ходурока
1. Организационныймомент
- Goodmorning, children!
- Goodmorning, teacher!
Goodmorning, Goodmorning
Goodmorning to you,
Goodmorning, Goodmorning
I am glad to see you!
2. Созданиепроблемнойситуации
Children, today at the lesson we’ll go to the Magic Land. In the Magic Land live a boy Tom and a mouse Mickey. They are friends. They go to school. They can write, read, draw and count.Let’s have a trip with them!
2.1Фонетическаязарядка
Children, let’s play with our friends. Look at the blackboard; you can see many symbols of the sounds. I’ll sound them if you agree with me – repeat after me, if you disagree, say “No” and correct me.
Фронтальная работа со звуками, затем можно назвать по несколько слов с этими звуками.
2.2 Речеваяразминка
Look at the picture, Tom has got a school bag, a book, exercise books and a pencil case. Andwhathaveyougot? Ihavegot…. (дети называют, какие школьные принадлежности у них есть на столе)
3. Повторение лексического материала по теме «цвета»
Tom and Mickey go to school and sing songs about colors. Let’s sing all together!
Поемпесенкупроцвета.
3.1Аудирование
Tom and Mickey are going and meeting their friends a rabbit Bunny and Hedgehog. Listen and says what are they speaking about? What has rabbit got?
What is Hedgehog’s favorite color?
Прослушивают диалог 2 раза.Дети отвечают на вопросы.
3.2 Mickey says “My favorite color is purple”. Tom says “My favorite color is blue”.
And what about you? What is your favorite color?
Детидаютсвоиответы. Myfavoritecoloris……
4. Активизация числительных в устной речи.
Tom and Mickey say goodbye a rabbit Bunny and Hedgehog and go further. Look, these are magic flowers. Call colors, please.
Детиназываютцвета.
Whatnumberisit? (на цветках написаны цифры, дети называют их)
4.1 Физкультминутка.
Let’s play “More orless”.
5. Тренировкалексическихнавыков
Mickey has lost his pencil case. Now they are going “Lost and Found”
Mickey wrote what was there in his pencil case.
Дети читают записку Микки. Читают и повторяют новые слова.
LOST! I have got a pencil case. It is green. I have got a pen. I have got a lot of crayons. I’ve got five stickers and yellow eraser in it. Mickey-Mouse
What is number of his pencil case? (Number 2)
5.1 Аудирование
Tom’s girlfriends Jane says that she has lost her pencil case, too. ListenandfindJane’spencilcase. (Детислушаютдиалог дваждыиназываютномерпенала)
5.2 Тренировканавыковдиалогическойречи
Look at your desks you lost pencil cases. We’ll play “Lost and Found”
Один ученик выходит ведущим, другие задают ему вопросы, чтобы найти свой пенал, выстраивают диалог
Have you got my pencil case?
What color is it?
It is…. (Red)
What’s in it?
A blue pen, a black pencil
Take it please.
Thanks
6. Подведениеитогов. Рефлексия
Tom’s and Mickey’s traveling is finished. And our traveling has finished, too.
Понравилось ли вам наше путешествие в Волшебную страну?
Что мы делали с нашими героями во время путешествия?
Какие новые слова вы запомнили?
Выставление оценок за работу на уроке.
Thank you for lesson, goodbye.
7. Домашнее задание: SBpage34ex. 4
Список литературы:
Биболетова, М.З. Английский язык: английский с удовольствием/ EnjoyEnglish: учебник для 2 кл. общеобраз. учреждений/ М.З.
Биболетова М.З., Денисенко О.А., Трубанёва Н.Н. Английский язык: Книга для учителя к учебнику Английский с удовольствием/ EnjoyEnglish для 2 кл. общеобраз. учрежд. - Обнинск: Титул, 2010.
Учебник английского языка «New Millennium English» Деревянко Н.Н. 2012