Фон. зарядка | 2 мин | Look at the blackboard. I have prepared one tongue twister for you. Listen to me. Translate it. Right you are. Now repeat after me. Well done. | Слушают учителя I have one hour of Art and half an hour of History. У меня один час (урок) рисования и полчаса истории. | Отчитывают скороговорку в разных режимах. |
Реч. разминка | 2 мин | How many hours of Art do you have a week? And of History? What do you usually do in your free time? | I have one hour of Art a week. Two hours of History. I usually watch TV in my free time. | На вопросы отвечают 4 ученика. |
Осн. этап | 30 мин | What is the topic today? What do you think? Yes, you are right. What will you learn at this lesson? That is why you should learn some new words. Look at the screen and repeat after me. Let’s translate them. Very good. Open you SB at page 76. Look at the picture, please. You can see it at the screen. It is Sally’s daily routine. Tell me please, what does Sally do in the morning/afternoon/evening? What is your daily routine? When we want to speak about the things which we do every day more exactly we use the time. Look at the screen. Here is the clock. Look at the watch in our room! What time is it now? Well done. Что еще нам нужно научиться говорить по-английски, когда мы говорим про время? Exactly so. Look at the screen. Here are three possible ways to ask. Read, please. | Режим дня. We can learn new words, how to say what we do in different time. Слушают и повторяют, переводят. Открывают учебники на стр.76. Отвечают на вопросы, используя наглядность и новые ЛЕ. Слушают учителя Смотрят на часы, называют время по образцу. Отвечают на вопросы. Как спросить, который час и как ответить на этот вопрос. What time is it, please? Have you got the time, please? Excuse me, what’s the time, please? | По оформлению доски, учащиеся сами делают вывод о том, что данный урок – урок введения НЛЕ. SB (Students book-учебники). |
| | Thank you for your answers. Very good. Now, in pairs, use any of these ways and the clocks to ask each other the time. I give you two minutes to get ready. For example: What time is it, please? It’s 12 o’clock. Who wants to be the first? You are welcome. | Устно составляют мини-диалоги. (Упр.2б, стр.76) Рассказывают диалоги, указывая на выбранный циферблат. | Учитель исправляет ошибки учащихся. |
Now I offer you to read a text about a very strong woman. Look at the screen. Who is she? What is the text about? Right you are. There are some missing words in the text. Read the text for the first time; do not pay attention to these words. Now look at the screen, here are the words that you should fill in. Read them. Open your copybooks, write down the date, class work and our topic, write the numbers from one to eight and fill these words in, and then we will check your answers by means of the tape-recorder. Listen and check. Look at these sentences, read them. What tense is it? How have you guessed? Есть ли слова-указатели времен в этих предложениях? Such words are called adverbs of frequency. (Наречия частотности) Right you are! Are there any other words in the text? Read the sentences with such words. | She’s a strong archaeologist who fights robots. The text is about her daily routine. Past, on, goes, cup, up, has, watches, goes. Читают текст снова, вставляя пропущенные слова, затем проверяют Her father John often visits her. She sometimes goes shopping. Present Simple Often и sometimes. Читают предложения из текста с наречиями частотности. | Ученики читают текст первый раз, не обращая внимания на пропущенные слова, расставляют цифры от одного до восьми, записывают пропущенные слова в тетрадь. Ученики обмениваются тетрадями. Включается запись текста. Проверка ответов осуществляется с помощью аудиозаписи текста. Ученики сами оценивают работы одноклассников. |