Without head or body, but can open the door? (Wind)
What is white and falls on the top of the roof? (Snow)
It’s white, it’s cold. You can skate on it.
What is it? (Ice)
It’s blue by night, by day it’s white.
It’s cold and not dry
It falls just from the sky. (Snow)
What goes up when the rain comes down? (Umbrella)
What man can’t live inside the house? (Snowman)
What season is there now?
Summer winter spring or autumn?
Учащиеся исполняют стихи о временах года, демонстрируя упоминаемые в них предметы.
“In winter I ski and skate”, says little Kate.
“In summer I like to swim”, says little Jim.
“And what do you like to do in spring?”
“In spring we dance and sing”.
Autumn is yellow,
Winter is white,
Spring is green,
Summer is bright.
This is a season when fruit is sweet.
This is a season when school friends meet.
What season is it? (Autumn)
Многие ребята любят все времена года. Вот как они об этом говорят.
It’s winter now, so bundle up tight!
Warm mittens and caps will be just right!
Ice on the lake, snow on the ground –
Time to ski and skate all around.
Winter, spring, summer, fall – I like winter best of all!
Spring is here
Summer is near.
Grass is green, so nice and clean.
Winter, spring, summer, fall – I like spring best of all!
The summer sun shines hot and high –
Baby birds now learn to fly.
Green, green leaves and tasty fruit,
All the things are so good.
Winter, spring, summer, fall –
I like summer best of all!
Put on your jacket and jeans for fall.
Now it’s cold to play football.
Leaves turn orange, red and brown
And they all are falling down.
Winter, spring, summer, fall –
I like fall best of all!
Why cry about bad weather?
Enjoy it.
Each moment is a treasure
Enjoy it.
We are all travelers on a highway.
Enjoy the trip.
When a hurricane comes your way,
Enjoy the breeze.
Очень важно подобрать правильную одежду для разной погоды, иначе легко заболеть.
What are you going to put on? Let’s sing together.
Song from p. 101, 3.
Put on – take off – dialogues.
Один из учащихся предлагает погодные условия, другой выбирает «правильную» одежду. Например:
It’s hot. Take off your coat/ put on your hat.
Разыгрывая диалоги, учащиеся предлагают соответствующие предметы одежды.
Далее все учащиеся исполняют песню о летних каникулах.
Song from p.106, 2.
Затем им предлагается расшифровать послание с волшебного острова: comeWelotthegacMidnalsI
В завершение урока все учащиеся исполняют песню «Set sail with us», призывающую активно продолжать изучение английского языка. Можно выстроить их углом, образуя как бы нос корабля, и поднять флаг с английской символикой.