kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

План урока

Нажмите, чтобы узнать подробности

Урок по теме: "A typical English house" для 5 класса по учебнику Spotlight  Образовательные цели: развитие навыков аудирования, развитие навыков чтения с извлечением необходимой информации, расширение кругозора учащихся, развитие умения добывания информации, развитие навыков индивидуальной и групповой работы.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«План урока »

Цели урока: обобщение и закрепление изученного материала по теме;

Задачи урока:

1) развитие навыков аудирования;

2) развитие навыков чтения с извлечением необходимой информации;

3) расширение кругозора учащихся;

4) развитие умения добывания информации;

5) развитие навыков индивидуальной и групповой работы и самоконтроля;

Оборудование и материалы: компьютер, иллюстрации, раздаточный материал


Ход урока

Деятельность преподавателя

Деятельность учащихся

  1. Организационный момент

  1. .Good morning pupils! Glad to see you! Sit down please!

Well! Who is on duty? Tell me please who is absent?




Good morning! Ivanov is absent!

  1. Объявление темы урока

  1. (на доске иллюстрации с изображениями различных домов и квартир в Англии)



Look at the blackboard. Here are some pictures - can you guess the topic of our lesson?




What can you see at the pictures?

Right. A house. But are these Russian houses?

Good! So the topic of our lesson is “A typical English house”




A flat. A garden. A house in the street.

No. These are English houses.

  1. Фонетическая зарядка

  1. Firstly, to get ready for our lesson let’s read a Tongue Twister.


First I read it -listen.

“How many houses had a horse if a horse could have a house?” Now, let’s read it together.

(Повторяют за учителем для отработки звука [h])



Vika, can you read it?

Kolya, please!

But, this is a tongue twister - so you should read it as quickly as you can! Try!

Let’s read it 2 times together!

2 и 3 повтор – хором вместе с учителем

4 и 5 повтор – в ускоренном темпе с выделением звука [h])


What sound did we train today?

Is it similar to Russian sound [х]?

And now – don’t look at the blackboard – try to remember the tongue twister!

Arseniy, try!

Vitya, can you?



Читают хором

How many houses had a horse if a horse could have a house?

Читает

Читает

Некоторые учащиеся читают настолько быстро, насколько это возможно.

Произносят 2 раза в быстром темпе







Sound [h]

Нет, он мягче и произносится с придыханием



Читает

Читает

  1. Упражнения на повторения лексического материала с предыдущих уроков


  1. Good! Now you are ready to speak English. To speak about typical English house we have to revise the material from the previous lessons.

  1. Do you remember the names of the rooms?

(иллюстрации с изображением людей в разных комнатах)

Where is Pete?

Where is Peggy?

Where is the book?

Where is Tom?

Where is Nick?

Where is Dan?

Where are they?

Where are Jim and Pam?

  1. Do you remember the furniture in the rooms? What is in the rooms?

(выполнение упражнения )

Here are four rooms: a bathroom, a living room, a kitchen, a bathroom. And a lot of words connecting with furniture and things in the rooms. Match the names of the things to the rooms they are in.

Make a sentence: There is a coffee table in…


A towel

A bed


A wardrobe


A sofa.

He is in the bedroom.

She is in the living room.

It’s on the bed in the bedroom.

He is in the bathroom.

He is in the bedroom.

He is in the bath (in the bathroom)

They are in the kitchen

They are in the dining room





A coffee table

There is a coffee table in the living room.

A towel

There is a towel in the bathroom.

A bed

There is a bed in the bedroom.

A wardrobe

There is a wardrobe in the bedroom.

A sofa

There is a sofa in the living room.

  1. Аудирование с извлечением необходимой информации (pre-listening tasks)

  1. You know the words very well! Now you are ready to discuss the typical English house. Open your books, p.51 ex.2


(у присутствующих учителей имеется раздаточный материал с копией страницы учебника с заданием для аудирования).


  1. Look at the title of the text. “Semi-detached houses”. What do you think is the text about? Name 5 words that can be in the text. Don’t look into the books.

Look through the text and check your predictions. Can you see the words you named?

  1. For you to understand the text better-look at the blackboard and try to understand the words:



(На картинках написаны слова )



a semi-detached house

One house with one wall, but 2 families live there. Do you understand?






bricks

The material. Ok?






stairs. Upstairs-downstairs (show with gestures). Is that all right?




Fireplace





Central heating

When we are cold it makes us warm







Right.









A garden, a living room, a dining room, a fireplace, upstairs-downstairs.




Yes!




Sure.

OK

Yes.


Отопление

  1. Направленное аудирование с извлечением необходимой информации (during-listening tasks)

  1. You see that the text is incomplete. Look at the blackboard -here are the words that you have to fill in!


Read them.






Fill the gaps with these words. You have 2 minutes to do this task.



And, the, in, have, is


Заполняют пропуски словами, которые они считают,


Stop doing it! We are going to listen and check your answers. While listening, put + and -.

подходят лучше всего.


Прослушивают текст и проверяют сами у себя, правильно ли вставлены слова пропуски

  1. Направленное аудирование с извлечением необходимой информации (post-listening tasks)

  1. Check your answers.


Who has got fives? Raise your hands.

Who has got fours? Raise your hands.

Who has got threes? Raise your hands.

I will put your marks for the lesson



Поднимают руки, у кого, какие оценки

  1. Физкультминутка

  1. I see you are tired. Stand up, please!

Up, down, up, down

Which is the way to London Town?

Where? Where?

Up in the air,

Close your eyes

And you are there.

Выполняют вместе с учителем движения для физминутки, параллельно произнося стихотворение

  1. Проверка домашнего задания.

  1. Now, close your eyes, as it was asked in the poem. Dream about your house! And your homework was to draw the house of your dream. Show me your portfolios.

(гостям предоставляется возможность также рассмотреть портфолио учащихся)

Also you were asked to do p.3 ex.1 in your workbooks. To read the text about my dream house. Open them, please. Let’s read the text and spell the missing words. Spell the missing words!

(у присутствующих учителей имеются раздаточные материалы с копией страницы рабочей тетради)






Сдают портфолио с домашним заданием, где рисовали и описывали комнату своей мечты




Открывают рабочие тетради. Читают текст, произнося по буквам вставленные слова.

k-i-t-c-h-e-n

d-i-n-i-n-g r-o-o-m

t-a-b-l-e

w-i-n-d-o-w-s

c-h-a-i-r-s

b-a-t-h-r-o-o-m-s

b-e-d-s

g-a-r-d-e-n-s

  1. Выполнение упражнений для подготовки к дальнейшему монологическому высказыванию

  1. Let’s do ex. 2, p. 32 - match the opposites. This will help you to speak about your dream houses.






Выполняют упражнение


  1. huge-c. small

  2. upstairs-e. downstairs

  3. inside-a. outside

  4. back-b. front

  5. old-d.new


  1. Подготовка к домашнему заданию


  1. For your homework you will get ex.4, p. 32. To be well-prepared let’s do the similar task. Make the sentences. Put the words in the correct order.


(раздаточный материал)


  1. flat / two / beds / in my friend’s / There are

  2. is / no / TV / room / There / in my

  3. There / two / lamp / between / is / a / desks

  4. any / flowers / in / Are there / your room ?

  5. There / desk / computer / is / a / on Jim’s

Or you can make your own words in a mixed order. We will make sentences from them. Or you can write questions to the text we listened.

Who will do the first task?

Who will do the second task?

Who will do the third task?

Выполняют упражнение

There are two beds in my friend’s flat

There is no TV in my room

There is a lamp between two desks

Are there any flowers in your room?

There is a computer on Jim’s desk




Поднимают руки

Поднимают руки

Поднимают руки

  1. Подведение итогов урока

  1. You worked very well! What was the topic of our lesson? Do you like the lesson?

Your homework is: WB: p. 32 ex. 4

Thank you for your work!

The lesson is over. Goodbye, children!


We spoke about a typical English house, about rooms, about furniture. We like the lesson.


Thank you for the lesson

Goodbye, teacher.






Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 5 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
План урока

Автор: ТАРАСОВА ИРИНА ВАСИЛЬЕВНА

Дата: 20.10.2014

Номер свидетельства: 120704

Похожие файлы

object(ArrayObject)#862 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(38) "ОБРАЗЕЦ  ПЛАНА УРОКА "
    ["seo_title"] => string(21) "obraziets-plana-uroka"
    ["file_id"] => string(6) "105544"
    ["category_seo"] => string(13) "vsemUchitelam"
    ["subcategory_seo"] => string(7) "prochee"
    ["date"] => string(10) "1402863092"
  }
}
object(ArrayObject)#884 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(155) "Краткосрочный план урока по естествознанию на тему: "Как попасть в Изумрудный город?""
    ["seo_title"] => string(80) "kratkosrochnyi_plan_uroka_po_estestvoznaniiu_na_temu_kak_popast_v_izumrudnyi_gor"
    ["file_id"] => string(6) "499122"
    ["category_seo"] => string(14) "estestvoznanie"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1549773840"
  }
}
object(ArrayObject)#862 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(118) "План урока и презентация по теме "Основные сведения о древесине" "
    ["seo_title"] => string(75) "plan-uroka-i-priezientatsiia-po-tiemie-osnovnyie-sviedieniia-o-drieviesinie"
    ["file_id"] => string(6) "195183"
    ["category_seo"] => string(12) "tehnologiyam"
    ["subcategory_seo"] => string(11) "presentacii"
    ["date"] => string(10) "1427880466"
  }
}
object(ArrayObject)#884 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(57) "План урока по материаловедению"
    ["seo_title"] => string(34) "plan-uroka-po-matierialoviedieniiu"
    ["file_id"] => string(6) "254895"
    ["category_seo"] => string(7) "prochee"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1447841791"
  }
}
object(ArrayObject)#862 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(46) "Краткосрочный план урока"
    ["seo_title"] => string(27) "kratkosrochnyi_plan_uroka_5"
    ["file_id"] => string(6) "590704"
    ["category_seo"] => string(11) "informatika"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1636308614"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства