kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Past Simple Passive

Нажмите, чтобы узнать подробности

The Plan of the lesson

Date: 13.01.15

Subject: English

Form: 9 “A,?,B,V”

Theme:  Past Simple Passive

The aims of the lesson:

  • systematization and consolidation of the material studied, improvement of reading skills.

Objectives of the lesson:

Practical: vaccinate oral communication skills, to teach them not just to memorize and reproduce knowledge, and be able to apply them in practice, to consolidate the material covered, using modern information technology in the process of developing games in English.

Educational: to increase pupil’s vocabulary

Developing: to develop attention, memory, language, thinking; hearing the voice of students to form and educate speech etiquette and culture of communication in the classroom.

Upbringing: to enlarge interest in a foreign language.

Type of the lesson: consolidation previously studied words and expressions

Methods of the lesson: Individual work, group work,

Visual aids: - Books ( Cambridge “Englis in Mind”)

                     - Interactive board

                     - didactic materials

                     - Video and audio materials

Inter subject connection: Kazakh and Russian language

Literature: English in Mind, Cambridge 2013

The procedure of the lesson:

Stages of the lesson

Teacher’s activity

Pupil’s activity

Time

I.Introduction

II. Brainstorming

III.Checking up the home task

 

 

IV.Presentation

Watching a video

Work with interactive board

   V. Reflection

VI.Evaluation

VII.Home task

1.Greeting

-Good morning children!

-Thank you! Sit down please

- I'm well. and you?.

2.Talking on duty

-Who is duty today?

-Who is absent?

-What date is it today?

-What day is it today?

  • What is the Past Simple Passive?
  • Where we use it?
  • When?
  •  

What was your home task for today?

  • Who is ready?

well, let’s continue our lesson. Today our theme is “Past Simple Passive (пассив в простом прошедшем времени)”.

время Past Simple в утвердительном предложении требует глагол с окончанием ed или его вторую форму (таблица неправильных глаголов), а в отрицании и вопросе сказуемое опять возвращается к словарному виду. А вот глаголы в Past Simple Passive во всех типах предложения стоят в данной форме. Did в данном времени нам не понадобится, а вместо него в роли вспомогательного выступают was или were, которые в вопросительных предложениях занимают место перед подлежащим (Was/were + S + Ved (V2)?), а в отрицаниях после: S + was\were + not + Ved (V2).

Часто используются краткие формы: wasn’t/ weren’t. Обратите внимание, что вспомогательные глаголы в данном времени не переводятся, не несут смысловой нагрузки (был, были), они только помогают образовать время.

Утвердительное

Отрицательное

Вопросительное

I was sent

I was not sent

Was I sent?

She (He, It) was sent

She (He, It) was not sent

Was she (he, it) sent?

We were sent

We were not sent

Were we sent?

You were sent

You were not sent

Were you sent?

They were sent

They were not sent

Were they sent?

  • Additional exercise accordind to the theme. Pupil do it to consolidate the text

Well, let's evaluate today's lesson.

To write a sentences for PSP

Good bye children! you may go!

- Good morning teacher!

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Past Simple Passive »

The Plan of the lesson

Date: 13.01.15

Subject: English

Form: 9 “A,Ә,B,V”

Theme: Past Simple Passive

The aims of the lesson:

  • systematization and consolidation of the material studied, improvement of reading skills.

Objectives of the lesson:

Practical: vaccinate oral communication skills, to teach them not just to memorize and reproduce knowledge, and be able to apply them in practice, to consolidate the material covered, using modern information technology in the process of developing games in English.

Educational: to increase pupil’s vocabulary

Developing: to develop attention, memory, language, thinking; hearing the voice of students to form and educate speech etiquette and culture of communication in the classroom.

Upbringing: to enlarge interest in a foreign language.

Type of the lesson: consolidation previously studied words and expressions

Methods of the lesson: Individual work, group work,

Visual aids: - Books ( Cambridge “Englis in Mind”)

- Interactive board

- didactic materials

- Video and audio materials

Inter subject connection: Kazakh and Russian language

Literature: English in Mind, Cambridge 2013


The procedure of the lesson:

Stages of the lesson

Teacher’s activity


Pupil’s activity

Time

I.Introduction











II. Brainstorming




III.Checking up the home task




IV.Presentation













Watching a video














Work with interactive board



V. Reflection






VI.Evaluation






VII.Home task

1.Greeting

-Good morning children!

-Thank you! Sit down please

- I'm well. and you?.


2.Talking on duty

-Who is duty today?

-Who is absent?

-What date is it today?

-What day is it today?


  • What is the Past Simple Passive?

  • Where we use it?

  • When?

What was your home task for today?


  • Who is ready?



well, let’s continue our lesson. Today our theme is “Past Simple Passive (пассив в простом прошедшем времени)”.


время Past Simple в утвердительном предложении требует глагол с окончанием ed или его вторую форму (таблица неправильных глаголов), а в отрицании и вопросе сказуемое опять возвращается к словарному виду. А вот глаголы в Past Simple Passive во всех типах предложения стоят в данной форме. Did в данном времени нам не понадобится, а вместо него в роли вспомогательного выступают was или were, которые в вопросительных предложениях занимают место перед подлежащим (Was/were + S + Ved (V2)?), а в отрицаниях после: S + was\were + not + Ved (V2).

Часто используются краткие формы: wasn’t/ weren’t. Обратите внимание, что вспомогательные глаголы в данном времени не переводятся, не несут смысловой нагрузки (был, были), они только помогают образовать время.

Утвердительное

Отрицательное

Вопросительное

I was sent

I was not sent

Was I sent?

She (He, It) was sent

She (He, It) was not sent

Was she (he, it) sent?

We were sent

We were not sent

Were we sent?

You were sent

You were not sent

Were you sent?

They were sent

They were not sent

Were they sent?



  • Additional exercise accordind to the theme. Pupil do it to consolidate the text










Well, let's evaluate today's lesson.


5-

4-

3-


  • To write a sentences for PSP





Good bye children! you may go!

- Good morning teacher!

- How are you?

- we are fine!


-I am on duty today?

-All are present

-Today the _____

- today it is______




-Children give an answer according to the guestion



  • May I?





P1

P3,4,5,6,7,8 etc..








P1

P2

P3

P3

P4

P5


5min











5 min




6 min








15min

























3min






1min






1min.





Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 9 класс

Скачать
Past Simple Passive

Автор: Журтбаева Айжан Куралбаевна

Дата: 07.04.2015

Номер свидетельства: 198670

Похожие файлы

object(ArrayObject)#852 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(28) "Grammar “Passive Voice” "
    ["seo_title"] => string(21) "grammar-passive-voice"
    ["file_id"] => string(6) "192373"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1427455100"
  }
}
object(ArrayObject)#874 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(183) "Итоговая контрольная работа по английскому языку 7 класс УМК "Enjoy English" М.З. Биболетова, Н.Н. Трубанева "
    ["seo_title"] => string(110) "itoghovaia-kontrol-naia-rabota-po-anghliiskomu-iazyku-7-klass-umk-enjoy-english-m-z-bibolietova-n-n-trubanieva"
    ["file_id"] => string(6) "124325"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "testi"
    ["date"] => string(10) "1414683675"
  }
}
object(ArrayObject)#852 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(173) "Календарно-тематическое планирование уроков английского языка в 9 классе к УМК Афанасьева О.В."
    ["seo_title"] => string(80) "kalendarno_tematicheskoe_planirovanie_urokov_angliiskogo_iazyka_v_9_klasse_k_umk"
    ["file_id"] => string(6) "615124"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(12) "planirovanie"
    ["date"] => string(10) "1665938707"
  }
}
object(ArrayObject)#874 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(23) "Let us improve english "
    ["seo_title"] => string(22) "let-us-improve-english"
    ["file_id"] => string(6) "176814"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(11) "presentacii"
    ["date"] => string(10) "1424498204"
  }
}
object(ArrayObject)#852 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(132) "Конспект урока английского языка в 7 классе по теме: Страдательный залог"
    ["seo_title"] => string(80) "konspiekt-uroka-anghliiskogho-iazyka-v-7-klassie-po-tiemie-stradatiel-nyi-zalogh"
    ["file_id"] => string(6) "267077"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1450286643"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Проверка свидетельства