kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

" Парки и сады Лондона"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Урок комплексного применения знаний и умений.Повторение ранее изученного материала, расширение лингвострановедческих знаний, частично поисковый, развивает положительную мотивацию к дальнейшему изучению английского языка, воспитания уважения к культуре другой страны, способность логически излагатьучебный материал.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«урок 6 класс»

Тема урока: «Парки и сады Лондона».



Тип урока: Урок комплексного применения знаний и умений.

Цель урока: Повторить ранее изученный материал о достопримечательностях Лондона. Расширить лингвострановедческие знания обучающихся в процессе знакомства с парками Лондона.

Образовательные задачи:

  • расширение кругозора учащихся,

  • учить понимать английскую речь

  • обобщить знания по теме «Лондон»

Развивающие задачи:

  • развитие и тренировка памяти;

  • развитие способности к анализу, сравнению;

  • способности логически излагать учебный материал.

Воспитательные задачи:

  • развитие положительной мотивации к дальнейшему изучению английского языка;

  • воспитание уважения к культуре другой страны.

Практические задачи:

  • развитие умения аудирования (определение основной темы);

  • развитие умения говорения;

  • формирование навыков взаимоконтроля, самоконтроля

Методы обучения:

частично-поисковый, иллюстративный

ФОПД:

фронтальная, индивидуальная.

Средства обучения:

раздаточный материал – рабочие листы учеников, презентация о Лондоне

Оборудование: компьютер, ИКТ доска, мультимедийный проектор

I. Организационный момент.

T: Good morning, boys and girls! I am glad to see you.

Sit down, please. How are you today? I hope you are well. I see nobody is away today. (Who is absent?) Let’s begin our lesson. Today we have an unusual lesson.



II. Постановка цели и задач урока. Мотивация учебной деятельности учащихся.

1.We’ll start our lesson with a special task for you. What would you like to do at the lesson? (слайд 2)

2. But before we start let’s repeat the words and sounds. You must speak correctly, loudly. Фон.зарядка (слайд 3)

Let’s repeat some sounds:

  • [ei] – raven, great, statue, play, place

  • [ju:] – museum, new, beautiful

  • [i:] – see, meet, week

  • [a:] – park, car, partner

  • [i] – big, different, bridge (T-Cl)



Do you remember these names? Listen and repeat after me. (слайд 4)

  • The Tower of London

  • A fortress

  • Westminster Abbey

  • Hyde Park

  • Trafalgar Square

  • Nelson’s column

  • Buckingham Palace

  • Tower Bridge

  • Madam Tussaud's museam (T-Cl)









3. What can you say about the capital of Great Britain-London? (слайд 5-6)



London is very old city.

It is two thousand years old.

London is the financial , political and cultural Centre.

There are many museums, libraries and galleries in London.

Also there are many sights in London . There are a lot of parks and gardens in London.





III. Проверка домашнего задания, воспроизведение и коррекция знаний, навыков и умений учащихся, необходимых для творческого решения поставленных задач.

Let’s check up your homework. Now we will go to Madame Tussaud’s Museum. What is it famous for? (PP: It is famous for wax figures of famous people).Look! They are very different. Can you tell me what they are?

(PP: Charlie Chaplin is a world famous actor. Joseph Turner is the master of sea pictures. Charles Darwin is a well-known scientist. Agatha Christie…Mark Twain…Daniel Defo… (слайд7)

VI. V. Творческое применение и добывание знаний в новой ситуации (проблемные задания).



Now, guess, please, what will we speak about today? Of course, you have guessed what we will speak about – about places of interest in London. Parks are the sights of London, aren’t they? What parks do you know? Would you like to know the names of the parks? What else are we going to speak about today? (слайд 8-9)

1.Ознакомление и практика в употреблении нового речевого материала.

Repeat the words and translate them:

proud [praud] –гордиться

Full of- полный

Take part in- участвовать

Activity-деятельность

Property- собственность

Include- содержать в себе

Hyde Park

Regent’s Park

Kensington Garden

Speaker’s Corner

St.James’s Park

Listen and repeat: (слайд 10)

[ai] — Hyde Park;

[ei] — St James's Park;

[i:] - Regent's Park, Green Park, Speaker's Corner;

[e] — Kensington Gardens;

[a:] - Green Park, St James's Park, Regent's Park, Hyde Park, Kensington Gardens.



2. Чтение с охватом общего содержания.

Now open your books, please, p.120 Ex. 115. Listen, read and repeat. Ex. 116 – let’s read and translate the phrases.



3. What names of London parks did you write down in your copy-books?

(проблемные задания).


Make sentences using these words. (слайд 11)

love parks

very rich

the whole day

London’s parks

can walk

many activities

the property of

in central London

Hyde Park

Speaker’s Corner

find London Zoo

make a speech

open-air theater

you can enjoy

St James’s Park

flower beds

Peter Pan


V.Физкультминутка .


VI. Обобщение и систематизация знаний. Повторение пройденного по учебнику.





1.Agree or disagree. (слайд 12)


London is not very rich.

London’s parks are full of trees.

In central London they include Hyde Park, Green Park, Regent’s Park.

Speaker’s Corner is in Hyde Park.

London Zoo is not in Regent’s Park.

Parks are free in London.

2.Complete the story. (слайд 13)

London is rich in______________________________

Londoners are proud of __________________________

Hyde Park is famous for _________________________

Regent’s Park is beautiful________________________



3.Answer the questions: (слайд 14)



What are Londoners are proud of?


What are London parks full of?


What can you take part in?


Who are the Royal Parks the property of?


What is Hyde Park famous for?


What is St.James’s Park beautiful with?


VII.Подведение итогов урока. Выставление оценок. Рефлексия. (слайд 15)


Today we have talked a lot about London and parks and gardens.Did you like our lesson today? What do you like best of all?

Final marks for the lesson. I thank everybody. You were very active. The lesson is over. Goodbye, children!



Просмотр содержимого презентации
«презентация»

What would you like to do at the lesson?

What

would you like

to do at the lesson?

I would like  to  read, translate, make up dialogues,  learn more information about London, answer the questions …

I would like

to read,

translate,

make up dialogues,

learn more information about London,

answer the questions

Read the words

Read the words

  • [ei] – raven, great, statue, play, place
  • [ju:] – museum, new, beautiful
  • [i:] – see, meet, week
  • [a:] – park, car, partner
  • [i] – big, different, bridge
Read the words

Read the words

  • Westminster Abbey
  • Buckingham Palace
  • Trafalgar Square
  • Big Ben
  • Madame Tussaud’s
  • The Tower of London
  • Tower Bridge
  • Kensington Gardens
  • Hyde Park
Faces of London

Faces of London

London is very old city . It is two thousand years old.  London is the financial , political and cultural Centre. There are many museums, libraries and galleries in London.   Also there are many sights in London . There are a lot of parks and gardens in London.

London is very old city .

It is two thousand years old.

London is the financial , political and cultural Centre.

There are many museums, libraries and galleries in London.

Also there are many sights in London . There are a lot of parks and gardens in London.

Madame Tussaud’s  Charlie Chaplin  The Beatles  Elizabeth II  Agatha Christie

Madame Tussaud’s

Charlie Chaplin

The Beatles

Elizabeth II

Agatha Christie

Рarks of London

Рarks of London

  • Hyde Park
  • St. James’s Park
  • Regent’s Park
  • Kensington Gardens
Repeat the words and translate them: proud [praud] –гордиться Full of- полный Take part in- участвовать Activity-деятельность Property- собственность Include- содержать в себе Hyde Park Regent’s Park Kensington Garden Speaker’s Corner St.James’s Park

Repeat the words and translate them:

proud [praud] –гордиться

Full of- полный

Take part in- участвовать

Activity-деятельность

Property- собственность

Include- содержать в себе

Hyde Park

Regent’s Park

Kensington Garden

Speaker’s Corner

St.James’s Park

Listen and repeat: [ai] — H y de Park; [ei] — St J a mes's Park; [i:] - R e gent's Park, Gr ee n Park, Sp ea ker's Corner; [e] — K e nsington Gardens; [a:] - Green P a rk, St James's P a rk, Regent's P a rk, Hyde P a rk, Kensington G a rdens.

Listen and repeat:

[ai] — H y de Park;

[ei] — St J a mes's Park;

[i:] - R e gent's Park, Gr ee n Park, Sp ea ker's Corner;

[e] — K e nsington Gardens;

[a:] - Green P a rk, St James's P a rk, Regent's P a rk, Hyde P a rk, Kensington G a rdens.

Make sentences using these words. love parks  very rich the whole day  London’s parks can walk   many activities the property of  in central London Hyde Park  Speaker’s Corner find London Zoo  make a speech open-air theater  you can enjoy St James’s Park  flower beds Peter Pan

Make sentences using these words.

love parks

very rich

the whole day

London’s parks

can walk

many activities

the property of

in central London

Hyde Park

Speaker’s Corner

find London Zoo

make a speech

open-air theater

you can enjoy

St James’s Park

flower beds

Peter Pan

Agree or disagree. London is not very rich. London’s parks are full of trees. In central London they include Hyde Park, Green Park, Regent’s Park. Speaker’s Corner is in Hyde Park. London Zoo is not in Regent’s Park. Parks are free in London.

Agree or disagree.

London is not very rich.

London’s parks are full of trees.

In central London they include Hyde Park, Green Park, Regent’s Park.

Speaker’s Corner is in Hyde Park.

London Zoo is not in Regent’s Park.

Parks are free in London.

Complete the story London is rich in______________________________ Londoners are proud of __________________________ Hyde Park is famous for _________________________ Regent’s Park is beautiful________________________

Complete the story

London is rich in______________________________

Londoners are proud of __________________________

Hyde Park is famous for _________________________

Regent’s Park is beautiful________________________

Answer the questions: What are Londoners are proud of?  What are London parks full of?  What can you take part in?  Who are the Royal Parks the property of?  What is Hyde Park famous for?  What is St.James’s Park beautiful with?

Answer the questions:

What are Londoners are proud of?

What are London parks full of?

What can you take part in?

Who are the Royal Parks the property of?

What is Hyde Park famous for?

What is St.James’s Park beautiful with?

Did you like the lesson?

Did you like the lesson?

Thank you for the lesson!  Good bye!

Thank you for the lesson!

Good bye!


Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 6 класс

Скачать
" Парки и сады Лондона"

Автор: Гатина Рамзия Фаттрахмановна

Дата: 04.01.2015

Номер свидетельства: 150124

Похожие файлы

object(ArrayObject)#853 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(67) "Парки Лондона. Парки родного города. "
    ["seo_title"] => string(36) "parki-londona-parki-rodnogho-ghoroda"
    ["file_id"] => string(6) "105367"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1402844970"
  }
}
object(ArrayObject)#875 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(37) "Гайд парк в Лондоне. "
    ["seo_title"] => string(20) "gaid-park-v-londonie"
    ["file_id"] => string(6) "183114"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(11) "presentacii"
    ["date"] => string(10) "1425726721"
  }
}
object(ArrayObject)#853 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(58) "Лондон. Достопримечательности. "
    ["seo_title"] => string(31) "london-dostoprimiechatiel-nosti"
    ["file_id"] => string(6) "175180"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(7) "prochee"
    ["date"] => string(10) "1424247340"
  }
}
object(ArrayObject)#875 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(108) "Внеклассное  мероприятие     « Зимующие птицы  нашего  края» "
    ["seo_title"] => string(65) "vnieklassnoie-mieropriiatiie-zimuiushchiie-ptitsy-nashiegho-kraia"
    ["file_id"] => string(6) "156771"
    ["category_seo"] => string(9) "biologiya"
    ["subcategory_seo"] => string(12) "meropriyatia"
    ["date"] => string(10) "1421486409"
  }
}
object(ArrayObject)#853 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(168) "мастер-класс «Моя педагогическая концепция в свете введения стандартов нового поколения». "
    ["seo_title"] => string(106) "mastier-klass-moia-piedaghoghichieskaia-kontsieptsiia-v-svietie-vviedieniia-standartov-novogho-pokolieniia"
    ["file_id"] => string(6) "108511"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(7) "prochee"
    ["date"] => string(10) "1403719285"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Проверка свидетельства