Данный урок был разработан в рамках раздела 6 "We have a nice trip to England" УМК В.П.Кузовлев.
Цели урока:повторение и закрепление грамматического материала по теме «Простое прошедшее время»;развитие умения устной коммуникации на материале темы «Достопримечательности Лондона».
Задачи урока:развитие умения устной, в том числе и монологической речи;повторить «Простое прошедшее время».
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Формы работы: фронтальная, индивидуальная, работа в паре.
Фонетическая разминка (слайд 1)
Teacher: Good morning! I`m glad to see you. Sit down please. How are you today?
Do you like travelling? (Ответыдетей: Yes, I do.)
Teacher: Look at the blackboard. You can see three groups of the words. Can you read the first, please?
a trip, a museum, a gallery, Big Ben, a capital, a holiday
What city will we visit today? (Ответыдетей: London)
Nice.
Teacher: Read the second group, please.
to travel, to visit, to see, to spent, to enjoy
What do you usually do during the trip? (Ответыдетей: I visit museum, see Big Ben, enjoy trip)
Well done.
Teacher: And, finally, read the third group and tell me, what tense we will revise today.
yesterday, a week ago,last month, on Monday, in 2016
(Ответыдетей: Past Simple)
Формулирование темы и цели (опора на доске).
So, our theme is… (London).
Our aim is …
to learn more about London ;
to revise Past Simple
Введение новой лексики по теме урока (слайд 2).
Teacher: I think, you know some facts about London.
For example: London is the capital of GB. London is one of the largest cities of the world. There are more than 9 million people live and work in London.
Now, I would like you to watch a video carefully and remember the main sights.
But before, look at the blackboard, read new words and repeat:
a sight[ saɪt ] достопримечательность
an excursion [ɪkˈskɜː.ʃən] –экскурсия
a palace –[ˈpæləs]- дворец
a castle –[ˈkɑːsl]- замок
a queen –[ kwiːn]- Королева
a bridge -[ brɪdʒ ]- мост
acathedral- [ kəˈθiː.drəl ]- кафедральный собор
a church -[ tʃɜːtʃ ]- церковь
awaxmodel- [ wæks ˈmɒdəl]- восковая модель
a store- [stɔː(r)]- магазин
Let’s watch video.
Выполнение задания на соответствие ключевых достопримечательностей и их описаний (карточка №1).
Teacher: You have card №1 read it carefully. Your task is to match the statements. I’ll give you 3 minutes.
Card №1
Hyde Park
Tower Bridge
Thames
Harrods
Madam Tussaud’s museum
It is the deepest and most beautiful river in Britain.
It is one of the oldest bridges in London. It is over hundred years old.
It is the most famous park in London. It’s a pleasure to watch Londoners walk in the park, eat their sandwiches, talk, read books and enjoy music.
It is the biggest shop in London. There are seven floors.
It is the world’s most famous waxwork museum.
Teacher: Your time is over. Could you exchange the papers? On the blackboard you see the right answers: check your classmate (слайд4).
Физическая разминка (слайд5).
Teacher: Ok. Let’s have a rest. Stand up, please.
Up and down, Up and down
Which is the way to London town?
Where? Where?
Which is the way to London town?
Where? Where?
Up in the air?
Close your eyes-
And you are there!
Повторение грамматического материала: чтение текста и повторение правила (слайд 7-9).
Teacher: There are million tourists visit London every year. Children from France went to London too. Open your textbooks page 94, find ex1. Read the text and answer the questions. You have 3 minutes.
Text (слайд 7)
Two week ago we went on our exchange trip to England. We stayed at Springfield School. Every morning we had English lessons, and in the evenings we took part in sporting or entertaining activities. Every day we visited different famous sights of the capital or went on excursions to other cities. Everybody enjoyed the trip.
Teacher: Find in the text:
How did children spend their time?
What form of the verbs did they use?
What is the tense?
Teacher: Let’s revise the Past Simple and the second form of the verbs.
On the blackboard you see come verbs in the first form. Could you put them in the second form? (слайд 8)
Nice. Andnowrevisetherule. (слайд 9)
Составление устного рассказа с использованием опоры. (Карточка №2)
Teacher: 60% of people travel every year. I think you like travelling too. I would like to know where and when you travelled last time.
Make up a story: 1) answer the questions 2) use your card №2
I’ll give you 4 minutes.(Слайд 10)
Answer the questions using the cards:
Where did you travel last time?
When did you travel?
What did you see?
Card №2
I traveled to / in...
I was there … (last year, month ago, in 2016).
I saw / visited … (the theatre, the museum, the zoo …)
Teacher: I shall listen to you.
Домашнее задание
Teacher: Well done. Open, please, your dairies and write down homework.
Ex. 1(2) p 77AB
Подведение итогов: рефлексия.
Teacher: I would like you to make a conclusion of our lesson:
What‘s the capital of GB?
What new sights did you learn?
What places of interesting would like to visit?
Самоанализ урока.
Тема урока : “London” . данный урок является первым в данном разделе. На уроке преследовались следующие цели и задачи:
Цели урока:
Образовательные
Повторение и закрепление грамматического материала по теме «Простое прошедшее время»;
Развитие умения устной коммуникации на материале темы «Достопримечательности Лондона».
Развивающие
развитие навыков сотрудничества и самостоятельной деятельности;
развитие аналитической способности учащихся;
формирование мотивации к изучению английского языка.
Воспитательные
формирование положительного отношения учащихся к уроку английского языка;
формирование правильного представления о стране изучаемого языка.
Задачи урока:
развитие умения устной, в том числе и монологической речи;
повторить «Простое прошедшее время».
Используемые материалы: УМК «English 5» В.П. Кузовлев, Н.М.Лапа. интерактивная доска, презентация и дополнительные материалы (карточки).
Формы работы: фронтальная, индивидуальная, работа в паре.
Данный урок содержал коммуникативный компонент. Ребята знакомились с Лондоном. Шло формирование целостного представления о городе. При изучении нового материала, ставилась проблемная ситуация. Были использованы такие методы обучения как: показ, объяснение, организация тренировки, практика общения, исправление ошибок, оценка.
Фонетическая работа так же присутствовала на уроке. Ребята работали над звуками, читали слова с этими звуками, работали над интонацией.
Немаловажным этапом урока стала физическая разминка.
Итог урока был подведен. Поставленные цели и задачи оказались в основном решены. Перегрузки учащихся как физической, так и психической, не было благодаря смене видов деятельности и форм работы.
Но всё же трудности на уроке были. Слабые дети менее активны, на некоторых этапах работы (составление рассказа по опоре). Нужно усилить индивидуальную работу с такими детьми, может проводить её в тетрадях.
Мало времени осталось на рефлексию, поэтому пришлось спросить более активных ребят.