Просмотр содержимого документа
«Открытый урок по английскому языку в 6 классе "CLOTHES"»
Тема:" Clothes".
Цели:Образовательная- обобщить знания лексики и грамматики по теме " Clothes" ; умение работать с небольшими текстами, извлекать из них необходимую информацию, уметь отвечать на заданные вопросы;
Развивающая- развить и усовершенствовать навыки аудирования; развитие говорения и письма; логического мышления, самостоятельности;
Воспитательная- ценностное отношение к англоговорящим странам; воспитание личных качеств.
Оборудование- учебники, презентация на ИД, запись к аудированию.
Тип урока- урок- повторение.
Ход урока:
Организационный момент. Слово учителя.
- Good morning, pupils. I'm glad to see you! ( Ученики отвечают учителю и гостям ). Sit down, please.
Today is the 20-th of April. It's Wednesday. And the theme of our lesson is "Clothes ". We are going to revise the words and grammar of this theme.
- When I go for a walk, I put on...
- When I go to school, I put on...
- When we have a picnic, I put on...
- On my birthday, I put on...
( Дети составляют предложения ).
Фонетическая зарядка.
- Name the sounds:
[w] [ð]
People wear clothes on bodies.
They wear clothes every day.
And want their clothes
To be comfortable, beautiful and not grey.
- Name the words with the sounds [w] and [ð].
Повторение лексики по теме " Clothes".
- Look at the reflecting blackboard. You can see the pictures. Name the clothes, please, and group them into two columns.
Summer clothes
Winter clothes
( Ученики записывают слова в 2 колонки, используя картинки ).
- Translate the word combinations :
Old-fashioned clothes
Длинные брюки
A scruffy old coat
Модная футболка
To wear blouses
Коричневый ремень
My new pyjamas
Носить ботинки
A colourful skirt
Скучная одежда
A neat shirt
Надеть свою тёплую одежду
- Give the opposites:
Clean
Interesting
Put on
Scruffy
Light
Usual
Fashionable
Pleasant
Развитие лексических навыков:
- What proverbs do you know ?
( Дети называют изученные пословицы ).
Good clothes open all doors. ( Встречают по одёжке, провожают по уму );
Clothes make the man. ( По одёжке встречают );
It is not the gay coat that makes the gentleman. ( Не одежда красит человека );
As welcome as water in one's shoes. ( Нужен, как собаке пятая нога);
A cat in gloves catches no mice. ( Без труда не вытащишь и рыбку из пруда );
The iron first in the velvet glove. ( Мягко стелет, да жёстко спать).
Аудирование.
- Listen to the speaker and decide what clothes these people will wear tomorrow.
(p. 79 ex. 1 ).
Susan
shorts, a T-shirt, trainers
Wendy
a blouse, a sweater, a skirt
Fiona
a dress and sandal shoes
Физкультминутка.
That is good. Stand up!
Hands up! Hands down!
Hands on hips!
Bend left!
Bend right!
Turn yourself around!
Hands up! Clap, clap!
Hands down! Shake, shake!
One, two, three- hop!
One, two, three- stop!
Sit down!
Работа с текстом.
( p.80 ex. 5 )
- Mike and Bob are twins but they always wear different clothes. Say who is Mike and who is Bob.
Развитие грамматических навыков.
- Choose the right forms and complete the sentences:
Your clothes ( is/are ) always nice. Who buys ( it/them ) for you?
Where ( is/are ) your red shirt, Peter?
( Is/Are ) your new jeans dark or light?
What colour ( is/are ) his new T-shirt?
Your sweater ( is/are ) dirty, you must wash it.
These boots ( is/are ) very fashionable this season.
Развитие логических способностей.
- Guess!:
Girls usually wear this- it's one piece and it covers your body and goes over your legs. ( Dress )
You wear this on your head. ( Hat )
A lot of people wear these trousers- they are usually blue. (Jeans)
You wear these on your feet. ( Shoes )
Girls usually wear this- it hangs from your waist to your knees.
(Skirt )
You wear these on your feet- under your shoes. ( Socks )
You wear these in bed. ( Pyjamas ).
Развитие говорения.
- Do you know these facts about fashion?
( Ученицы рассказывают мини-сообщения из истории моды в различных странах ).