Оrganizing time.- Орг.момент Good morning students! Glad to see you. So it’s time to start our lesson. How are you? What date is it today? Checking the home work – проверка домашнего задания with the help of cards with pictures of the planets, homework is checked с помощью карточек с изображениями планет проверяется домашнее задание - now let's watch the video and try to reveal the topic of today's lesson (учащиеся смотрят видео и раскрывают тему урока) https://www.youtube.com/watch?v=K7RJ3DpdYrw Task 1- knowledge \знание Кто быстрее Read and translate new words , and write – чтение и перевод слов Computer generated imagery | [kəmˈpjuːtə ˈdʒenəreɪtɪd ˈɪmɪdʒ(ə)ri] | Компьютерныеизображения | Three – dimensional | [ˌθriːdɪˈmɛnʃ(ə)n(ə)l] | Трехмерный | Visual effects | [ˈvɪʒ(j)ʊəlɪˈfɛkt] | Визуальныеэффекты | Virtual image | [ˈvəːtʃʊ(ə)l ˈɪmɪdʒ] | Виртуальное изображение | Reflector | [rɪˈflɛktə] | Отражатель | Headgear | [ˈhɛdɡɪə] | Шлем | Integrate | [ˈɪntɪɡreɪt] | Интегрировать | Simulation camera | [sɪmjʊˈleɪʃənˈkam(ə)rə] | Имитационная камера | State – of – the art technology | [ˌsteɪtəvðɪˈɑːttɛkˈnɒlədʒi] | Современная технология | Descriptor – students read,translate new words / учащиеся читают и переводят новые слова Task 2 using \применение Метод «Умный конверт» Using the "instant" method, children need to explain the word shown in the envelope – метод «Умный Конверт», в конверте находятся рисунки предметов касательно новой темы и студенты должны их назвать Descriptor - students to try explain the words without mentioning the names of the words – студенты достают листы с изображение предметов и называют их Task 3 understanding \ понимание Метод «Ассоциация» making an association with the given word using the association method - метод «Ассоциация» - составить ассоциирующие слова к слову «Научно-исследовательский фильм» State of the art technology Virtual image Sci-Fi film Visual Effects Simulation camera Descriptor - students make an association with the given word – студенты составляют ассоциирующие слова Task 4 analyze\ анализ метод «Кто быстрее» answer the questions / Метод «Кто быстрее». студенты анализируют ответы на вопросы Who was the first man to fly into space? Who was the first woman to fly into space? Who was the first astronaut to walk on the Moon? Who was the first man to leave a spaceship for a spacewalk? How many planets are there in the Solar System? 6. Can we say that space exploration is the main part of science?(this question supposes giving sts’ opinion) Descriptor-Students answer the questions / студенты своими словами отвечают на вопросы Task 5 sites синтез "Find a Pair" method.using Learning apps, students have to find a pair and match words with the right pictures Mетод "Найди пару".С помощью Learning apps студенты должны найти пару и соденить слова с нужными картинками Descriptor - students have to find a pair and match words with the right pictures Студенты находят названия слов изображенных на картинке Task 6 – grade \ оценка метод «Думай и отвечай» Choose the correct word – выбери прваильное слово The film is set/based at the beginning of the 20Th centure/ This film is set in\is based on a true story The main \ chief character is 12-year old Artemis The film had stunning\ fast-paced spesial effects Descriptor - students choose the correct word – студенты выбирают правильный вариант |