Открытый урок по теме «В гостях у сказки» (4 –й класс)
Цель учителя: организовать общение и создать условия для повторения и систематизации материала по теме «Рассказываем сказки» и грамматического материала по теме «Простое прошедшее время».
Задачи: осуществить совместное целеполагание, закрепить знания по изученному материалу; развитие различных видов коммуникативной деятельности, логического мышления, памяти, языковой догадки, речемыслительной деятельности, умений работать в паре, самостоятельно, умений самооценки; воспитывать интерес к иностранному языку, как средству общения, к литературе и культуре родной страны и англоговорящих стран.
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Просмотр содержимого документа
«Открытый урок по теме «В гостях у сказки» »
Открытый урок по теме «В гостях у сказки» (4 –й класс)
Цель учителя: организовать общение и создать условия для повторения и систематизации материала по теме «Рассказываем сказки» и грамматического материала по теме «Простое прошедшее время».
Задачи: осуществить совместное целеполагание, закрепить знания по изученному материалу; развитие различных видов коммуникативной деятельности, логического мышления, памяти, языковой догадки, речемыслительной деятельности, умений работать в паре, самостоятельно, умений самооценки; воспитывать интерес к иностранному языку, как средству общения, к литературе и культуре родной страны и англоговорящих стран.
Тип урока: урок совершенствования лексико-грамматических навыков.
1. Организационныймомент.
Good-morning, dear children! Glad to see you here! Sit down, please. Let’s begin our lesson with our usual questions. (How are you? What date is it today? What day is it now? What is the weather like today? Do you like it? Why? Who is absent at the lesson and why?)
Look! Today we have a bit unusual lesson. Firstly, there are a lot of guests here. Secondly, we have to do very much and get a lot of good marks. Let’s go!
2. Подготовительныйэтапурока.
Now look at the blackboard, please! You can see here different things. They should help us choose the topic of the lesson today. (картинки, названия сказок, указатель дорог). Try to guess what way is ours now.
(Welcome to fairy tales, zoo, forest. Дети выбирают тему урока, вешают указатель, объявляют тему урока)
Good. You have chosen the road to the fairy land but we can’t get there. We have to go magic upstairs. Only irregular verbs can help us.
(Дети выполняют задание на повторение неправильных глаголов. Задание в форме лестницы, на ступеньках надо написать формы некоторых неправильных глаголов. Aws, etwn, adh, dasi, tgo, ookt, cema)
While our classmates work we have to do the task. Look at these pictures and match them with the names of these tales. Be careful! You have six pictures and seven titles. (работа с использованием ИКТ)
The Snow Queen
The Cat in the Boots
The Sleeping Beauty
The Little Humpeackеd Horse
The Turnip
The Fairy tale about the Fisherman and the Fish
The Snow White and Seven gnomes
(проверка выполнения задания по неправильным глаголам)
3. Основнойэтапработы
Now we are in. Let’s look at these pictures and things. Remember about the tales we read some lessons ago. Tell me, please, what tale is this snowman from? ( My winter fantasy). It’s right.
Where are the Bird and the Cat from? (The Little Smart Bird). Yes, you are right.
And what fairy tale are they from? (The Wolf and the Sheep). It’s good.
Let’s remember a little the plots of these stories. I have some tasks for you.
Look the text. You have to fill in the gaps with the words below( two pupils)
(один или два ученика выполняют задание по тексту, вставляя необходимые слова, чтение и перевод).
Text.
One day a Wolf (came) to a small river. He saw a little (Sheep). The (Wolf) was hungry and said: “You made the (water) dirty with your feet.”
“ No, I didn’t. I am drinking with my mouth ” – said the Sheep.
“Then you did it (last) year”- said the Wolf.
“I couldn’t do it last year. (I) am four months only”- said the Sheep.
“Then it was your brother or (father). It doesn’t matter”- said the Wolf and (jumped) on the Sheep. But the Sheep ran away and the Wolf fell into the (river).
Words: Sheep, river, last, I, came, Wolf, father, jumped, water.
Let’s come back to our Snowman
Why is it a magic snowman? (It can speak ). Yes, you right. It can speak but only English. Let’s guess that the snowman has come here today and I would like you to ask him some questions. ( мальчик в роли говорящего снеговика, небольшие диалоги). Thank you, sit down, please!
Have you ever heard what the birds and the cats talk about? (No). Me too. Now we can come into the tale “The little smart Bird” and listen to their talking.
The bird: Hello, Mr Cat!
The cat: Hello, Mr Bird!
The bird: Any news?
The cat: Good news. We are friends now.
The bird: Really?
The cat: Yes. Come to me. Let’s play.
The bird: OK. Let’s call the dogs and we will play together.
The cat: Oh, no. I think they don’t read the news. Good-bye!
The bird: Have a nice day! Bye-bye.
Проверка задания по тексту (самопроверка).
Музыкальная пауза.
4.Этап проверки творческих заданий учащихся к уроку.
Go on, my dear. We have some more work. I asked some of you to draw any pictures to fairy tales you have read. I know you have done it and now you are ready to show us your pictures and say some words about them.
This is a charmed frog. She lived in the forest. She helped her boyfriend Ivan do many things. Then they got married. This tale is called “The Frog-Princess”.
This tale is about the animals. They found a house in the forest. They lived in the house. But The bear came and broke it. This tale is called “The Teremok”.
This tale is about a greedy old woman. She wanted to be very rich. But all in all she came back to her old house with a broken trough.
It is a magic fish. She made different wishes. She helped her friend Emelia. This tale is called “At the wave of the wand”.
My story is about a boy. He was very naughty and became very little. He had to do much good to come back home. This story is called “the trip of Nils”.
5. Заключительный этап урока.
Рефлексия. О чём мы говорили на уроке сегодня? Почему, как вы думаете, дети и взрослые любят читать сказки? Каких писателей вы можете назвать?