Повысить интерес к изучению английского языка через игровые ситуации,развивать коммуникативные умения,познавательную активность,внимание,зрительную память,наглядно-образное мышление,фонетических слух.Развивать культуру общения.Развивать речевые способности,творческое мышление. Создавать возможность для проявления индивидуальных способностей учащихся,развитие навыков к сотрудничеству.p
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
- способствовать воспитанию у учащихся внимательности.
Тип урока: урок ознакомления с новым материалом
Технологии: игровая, группового обучения, ИКТ, коммуникативного обучения иноязычной культуре.
Оборудование: учебник «Enjoy English » для 4 класса, авторы М.З.Биболетова, О.А.Денисенко, Н.Н. Трубанева, доска, проектор, экран, презентация, компьютер.
Ходурока
I Introduction
Teacher:Good morning boys and girls! I am glad to see you! Take your sits! How are you? What day is it today? What date is it today? What season is it now?
Are you ready to start our work?
(Ответыдетей, приветствиеучителя)
II Phonetic exercise
Teacher:Let’s begin our lesson with phonetic exercise. Look at the screen! It is a poem. Listen! Repeat after me! Translate please! ( Слайд №2)
Sam has a hat.
Sam has a black hat.
Sam has a black hat in his hand.
( Pupils pronounce these sentences correctly and read the following sentences line by line.)
III Lexical activities
Teacher: Today we will learn new words on the topic «Clothes». Look at the screen please! There are different types of clothes.
Listen how to pronounce these words and then repeat them.
(Слайд 3,4)
Blouse
Boots
Coat
Dress
Jacket
Jeans
Mittens
Raincoat
Scarf
Shoes
Suit
Sweater
Trousers
T – shirt
(Pupils read the words after the teacher. )
Let’s do ex.1 at page 85. Listen to the shop assistant. Look at the picture. Name the clothes she has got in the shop. (Слайд 5)
P1. She has got a scarf in the shop.
P2. She has got a dress in the shop.
P3. She has got a blouse in the shop.
c) Ex.2 page 85. Listen and read. (Слайд 6, 7)
Pupils pronounce the words correctly, read and translate.
[Әυ]
Hope
Clothes
Show
Coat
[eі]
Away
Play
Raincoat
Trainers
[⌠]
Shirt
t-shirt
shoes
shorts
[е]
red
help
dress
sweater
[u:]
room
blue
boots
shoes
Teacher: Let’s do ex.3 at page 86. Look at the picture in exercise 1.Help the shop assistant to make a list of things in alphabetical order. (Слайд 8)
(…..Now let`s check. Look at the board)
Ex.4 at page 4. Look at the picture and answer the questions please. Say what ……
Alice would like to buy for a party.
P1.Alice would like to buy for a party a dress.
P2. Alice would like to buy for a party shoes.
Tiny would like to buy for his winter visit to Russia.
P1. Tiny would like to buy a coat.
P2. Tiny would like to buy mittens.
P3. Tiny would like to buy a sweater.
Tim would like to buy for sunny summer.
P1. Tim would like to buy a cap.
P2. Tim would like to buy a T – shirt.
Tom would like to buy for rainy and cold autumn.
P1. Tom would like to buy a coat.
P2. Tom would like to buy boots.
IV. Physical break.
Oh, that was great! You have tried really hard. And now, it’s time to have a rest. It`s time to play!
Lexical chairs:
В центр комнаты поставлены стулья. Количество стульев должно быть на 1 меньше, чем игроков. Игроки ходят вокруг стульев, а ведущий называет слова по теме “Одежда”, например, (boots, a dress, mittens, a suit, a shorts ...). . Когда ведущий называет слово, не по теме, например, train, игроки должны занять ближайший стул. Игрок, оставшийся без стула, выбывает из игры. Затем, ведущий убирает один стул. И снова игроки ходят вокруг стульев. А ведущий называет слова. Снова, услышав лишнее слово, игроки должны занять стулья. Игрок, не успевший занять стул, выбывает из игры. И так повторяется до тех пор, пока не останется 1 стул и 2 игрока. Игрок, занявший последний стул – победитель.
V Reading
Teacher: Let’s read and act the dialogue from Ex. 5, page 86. Answer the question: “What did Miss Chatter buy in the shop?” (Слайд 9)
Pupils read the dialogue.
They pay attention to these phrases on the blackboard:
to suit anybody – подходить к кому - либо
size - размер
pound- английский фунт
to show – показывать
how much is it? – сколько это стоит?
VI. Speaking: ( Слайд №10)
Teacher: -Now it’s your turn to make up the dialogues. Work in pairs. Divide into pairs, please and make up a dialogue “In the shop” . Who will be the first to act out the dialogue? Please, use these phrases:
Can I help you?
Here you are.
Anything else!
How much is it?
I would like to pay/ to buy.
No that is all.
(Учащиеся составляют свой собственный диалог, используя при этом предложенные фразы.)
Now we`ll listen you. Who will be the first to act out the dialogue?
VI The conclusion of the lesson.
Dear children! Thank you for your work. We had a good lesson today ! Tell me please, what did you learn at our lesson? (Слайд 11)
What did you enjoy?
Your marks for the lesson are …..
Write down your home task:
W.B. p.47-48, ex. 1-3 .
- That’s all for today. Thank you . Good bye, children!