The aim: make pupils know the sights of some Russian cities, make pupils be proud of their country and the place where they live
Цель: Дальнейшее развитие иноязычной коммуникативной компетенции (речевой, языковой, социокультурной, учебно-познавательной):
1) Речевая компетенция – совершенствование коммуникативных умений (совершенствование умений и навыков практического владения английским языком в монологической и диалогической форме).
Языковая компетенция – систематизация ранее изученного материала по теме «Что особенного в вашей стране»; развитие навыков оперирования языковыми единицами в коммуникативных целях.
Социокультурная компетенция – увеличение объёма знаний о социокультурной специфике страны, знание достопримечательностей своей страны, формирование чувства гордости за свою страну, её культурные ценности и её людей;
Учебно-познавательная компетенция – развитие общих и специальных учебных умений, позволяющих совершенствовать учебную деятельность по овладению английским языком.
Воспитание способности и готовности к межкультурному общению на английском языке с носителями данного языка.
Цель: формировать лексические навыки говорения, воспитывать уважение к памятникам культуры; развивать способности к формированию выводов из прочитанного; развивать способности к извлечению информации о культуре страны из текста; формировать чувство гордости за свою страну, её культурные ценности и её людей; формировать грамматические навыки говорения; формировать понимание значимости памятников родной культуры и чувство гордости за то место, где ты живёшь, за свою страну.
Teacher: Dear Ladies and Gentlemen! I’m glad to see you. Today we are going to make a trip around Russia and we shall speak about some Russian cities, about their places of interest. Russia is a large country and of course we are proud of it. At the previous lessons we have learned about some Russian cities and now I’d like you to repeat about them and remember the words and expressions. And we should also revise grammar (Past Indefinite Passive). You should be serious, polite and well-mannered people. I hope, you would. So, what can you tell us about the capital of our country?
(Один ученик рассказывает текст, рассказ сопровождается показом слайдов – текст написан) (у детей есть распечатка с названием достопримечательностей с переводом) ( это их домашнее задание???)
Moscow is the capital of our country. It’s a very beautiful city. The old part of Moscow is the Kremlin. This is the main attraction in Moscow.
20 towers of the Kremlin wall were built in the end of the 17 th century. The towers were built for decoration and had no military significance. Five of the towers were gates. The Tainitskaya Tower had a secret passage to the Moskva river. The Kremlin’s symbol is the Spasskaya Tower where you can see the main clock of Russia. There are the Bell Tower of Ivan the Great, the Uspensky Cathedral and a famous group of churches. Russian tsars and emperors were crowned in The Uspensky Cathedral. In the Archangel Cathedral we can see tombs of Moscow princes and tsars. (Blagoveshensky Cathedral is noted for its frescoes by Andrei Rublyov and his pupils.)
Granovitaya Palata is another masterpiece inside the Kremlin wall. Moscow tsars held magnificent receptions in honour of foreign ambassadors there. The Tsar Cannon and the Tsar Bell attract crowds of tourists too.
Outside the Kremlin Wall there is a famous Red Square. Tourists can look at the magnificent Cathedral of Vasily the Blessed, the Lenin Mausoleum and the monument to Minin and Pozharsky. There is one more famous and enormous building in Moscow which we should mention about. It’s the Cathedral of Christ The Saviour. It impresses you with its beauty. There are different museums, churches, gardens, theatres and cinemas in Moscow. For example the Pushkin Museum of Fine Arts, the Bolshoi Theatre and Aleksandrovsky Garden.
Teacher: Thank you. Do you understand her? And what is your task for them?
So, then answer my questions.
Answerthequestions: (вопросы задаёт учитель – проверка на понимание)
What is the main tourist attraction in Moscow?
What are the Kremlin cathedrals famous for?
What buildings and monuments attract tourists outside the Kremlin?
Find the equivalents in the text. (на последнем слайде написан текст, и он высвечивается во время этого задания) (правильность ответов проверяет рассказавший ученик, учитель контролирует)
Башни Кремля были построены для украшения.
В соборах Кремля короновали царей и императоров.
Другой шедевр внутри Кремля.
Храм Христа Спасителя.
Teacher: What can you say us about our regional city Samara? (2 других ученика ведут диалог о родном городе – один живёт здесь, другой – приехал в гости и осматривает достопримечательности; показ слайдов), (диалог о посещении Самары на летних каникулах)
- Hello! I’m glad to see you in Samara. How nice of you to visit me!
- Hello! Glad to see you too.
- What are you going to do today? Shall we go sightseeing around the city.
Работа по рабочей тетради (упр. 7 стр. 91) или учебнику (упр. 3 стр. 207)
Письменная работа (детям нужно ответить на вопросы о своём селе, даны словосочетания в помощь) (написать текст с пропусками на доске, дети по очереди выходят к доске и заполняют пропуски словами из «Слов для справок» и раздать каждому листок с этим заданием. Делают и на доске и на местах)
Сказать про проекты о селе
I’d like to tell you about my native village. It is situated in Samara region. It’s very beautiful. There is a forest and a river near the village. Oaks, birches and maples grow in the forest. We can enjoy beautiful flowers, for example: dandelions, lilies of the valley, bluebells, camomiles. There is also a garden with apple-trees near our village. People in our village are friendly and hospitable. They grow vegetables and fruits and take care of animals. In our free time we can swim and fish in the river, go in for sports, prepare concerts, ride bikes, walk in the forest. There is a school, a kindergarten, a club and some shops in the village. I like to live in my village.
VI. Conclusion. So, I think we managed to revise the words and expressions on The Theme “English people’s traits of character” and I hope you’ll be able to associate with English people and you’d behave as it is needed. Good luck.
object(ArrayObject)#866 (1) {
["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
["title"] => string(117) "Конспект урока английского на тему "People and animals in the country and in the city" "
["seo_title"] => string(88) "konspiekt-uroka-anghliiskogho-na-tiemu-people-and-animals-in-the-country-and-in-the-city"
["file_id"] => string(6) "142082"
["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
["date"] => string(10) "1418223969"
}
}
object(ArrayObject)#866 (1) {
["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
["title"] => string(171) "Конспект открытого урока английского языка в 4 классе "In the country and in the city" + презентация к уроку "
["seo_title"] => string(114) "konspiekt-otkrytogho-uroka-anghliiskogho-iazyka-v-4-klassie-in-the-country-and-in-the-city-priezientatsiia-k-uroku"
["file_id"] => string(6) "118651"
["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
["date"] => string(10) "1413208821"
}
}