1 Начало урока (2 минуты) | -Good afternoon, boys and girls! - I’m glad to see you again. Turn around and say Good afternoon to our guests. - Who is absent today? -Let’ begin our lesson. | - Good afternoon, teacher! - Good afternoon! | |
2.Постановка темы и целей урока (5 минут) | - Let’s meet our guest. His name is Brian. He has a cap on his head. Why? - You’re right. And what shall we do today? What do you think? | - He has birthday today. Answer the questions, sing, write. | Узелки памяти: один узелок на каждую цель. (tie knots) |
3. Проверка домашнего задания (8 мин.) | But first of all we must check up our hometask. -Look at the board, please. There are months. You must choose months for every season. -You have drawn your friends. Let’s tell about our friends. | Дети подходят к доске и распределяют месяцы по сезонам и зачитывают индивидуально и хором. (4 человека) Дети выходят и показывают рисунки, рассказывая о друге (2-3 человека) | Карточки на магнитах на доске. |
4. Введение нового материала (10 мин.) | -Ok, Brian has birthday today. But how to say today’s date in English? The ordinals help you to solve this problem. Open the books, p. 74. Look at ex.1, please. Let’s listen and repeat. -Let’s look through the words and try to guess their meanings. - А как вы догадались? На что похожи эти слова? -Верно. Для называния различных дат мы используем порядковые числительные. Как они образуются? А есть ли слова, которые не подчиняются этому правилу? Какие? -Верно. А как нам поступить с двузначными числительными? | Дети слушают и повторяют. Учащиеся называют перевод слов - На цифры. К цифре добавляем суффикс th first, second, third. | Карточка ORDINALS в руках, затем на доске. SB: p.74 ex.1 Track 36 Карточки с количественными числительными и суффиксом th (four, six, seven, nine, ten, thirteen, fifteen, twenty, twent+y, ie, first, second, third) Объяснение у доски при помощи карточек. |
5. Физкультминутка (2 мин.) | Good job, boys and girls! I think you’re tired. Let’s have a short break. Stand up and do some exercises. Try to sing a song. | Учащиеся поют песенку и повторяют движения за учителем. | Video |
6. Закрепление материала (5 минут + 3 минуты) | - Very good. Let’s continue working. Sit down, please. - Let’s listen a dialogue. Brian and his sister Jane are talking about birthdays. Take the first card and try to fill in the table. - OK. Let’ do another task. Take the second card and speak with your classmate. Then fill in the table. | Учащиеся слушают запись дважды и заполняют таблицу. работа в парах. | Audio 1 EXTRA: Magic Square. |