kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

My native town

Нажмите, чтобы узнать подробности

Урок на тему "My native town" предусматривает закрепление лексических единиц по темам "Город", "Направления", групповую, индивидуальную и работу с диалогической речью. Индивидуальная работа представлена в форме карточек с дифференцированными заданиями на закрепление грамматических оборотов There is / There are. В ходе урока ученики составляют план рассказа о своем городе, описывая свой родной город, используя ранее изученные лексические единицы и конструкции. 

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«My native town »

Lessons 18

Тема: «My native town»

Цели:

  1. Изучение и закрепление новой лексики на основе выполнения творческих заданий.

  2. Формирование умений применять полученные задания на практике.

  3. Развитие элементов творческой деятельности как качеств мышления.

  4. Воспитание уважения к своей малой Родине.

Задачи:

1. Образовательная: развивать навыки устной речи на основе повторения и обобщения ранее изученного и в ходе знакомства с новым материалом. Продолжать формировать умение работать с речевыми конструкторами, опорными фразами.

2. Развивающая: развивать способность к догадке о значении слов, к логическому мышлению, сравнению; навыки чтения с правильным интонированием, конструировать вопросы.

3. Воспитательная: воспитывать любовь к своему родному краю.

Оснащение: книга, карточки.









Ход урока:

  1. Оргмомент.

Who is on duty today?
What is the date today?
What day of the week is it today?
What is the weather like today?

  1. Речевая разминка.

-Do you like your town?

-Are there any parks in our town?

-Are there any theatres in our town?

- Are there any school in our town?

Listen and say what is it?

– You can see movies there (cinema).

– You can see doctors there (hospital).

– You can see animals there (zoo).

– You can see old things there (museum).

– You can change money there (bank).

– You can do sports there (sport centre).

– You have lessons there (school).

– Tourists can live there (hotel) .

III Фонетическая зарядка.

- And I’d like to begin with a tongue twister.

- First listen to the speaker.

  - Now listen and repeat after the speaker.

-Good. Now try to repeat it as quickly as possible.

Р1 Р2 Р3 (проговаривают скороговорку)

I V. Введение грамматического материала. Работа по таблице «Город».

Answer my questions!

1. What is there in the city?

(Учащиеся отвечают по цепочке, что находится в городе.)

There is a hospital in the city.

There is a pet shop in the city.

2. Where is the shop?

(Учащиеся работают с речевым конструктором, составляя предложения, соответствующие предложенной карте города)

The hospital

The museum

The cinema

The zoo

The river

The supermarket

is

near the…

behind the…

on the left of…

on the right of…

in front of…

on the corner of…

in the middle of…

5. Now ask each other! (Dialogues)

(Учащиеся работают в парах, запрашивая информацию о том, что есть в городе и где этот объект находится. При этом отрабатывается не только умение задавать вопросы, но и правильность интонационного оформления. Учитывается также культуроведческий аспект).

P1: N, excuse me, is there a shop in your town?
P2: Yes, there is a shop in my town.
P1: Where is the shop?
P2: The shop is near the river.

1

Mark : Excuse me. Do you know how to get to the mall? 
Betty : Sure, I used to work there. Go straight for about a mile, then turn left at the light. The mall will be on the right. 
Mark : Do you know the address? 
Betty : Yes, the address is 541 Main street. 
Mark : Can you write it down for me please? 
Betty : No problem. 
Mark : Is it faster if I take Highland avenue? 
Betty : No, that way is longer. There are more stop lights on that street. 
Mark : I think you're right. Thank you. 

2

Paul : Excuse me, I'm looking for the Holiday Inn. Do you know where it is? 
Nancy : Sure. It's down this street on the left. 
Paul : Is it far from here? 
Nancy : No, it's not far. 
Paul : How far is it? 
Nancy : About a mile and a half. 
Paul : How long does it take to get there? 
Nancy : 5 minutes or so. 
Paul : Is it close to the subway station? 
Nancy : Yes, it's very close. The subway station is next to the hotel. You can walk there. 
Paul : Thanks a lot. 

3

Amy : Hi Michael. 
Michael : Hi Amy. What's up? 
Amy : I'm looking for the airport. Can you tell me how to get there? 
Michael : No, sorry. I don't know. 
Amy : I think I can take the subway to the airport. Do you know where the subway is?
Michael : Sure, it's over there. 
Amy : Where? I don't see it. 
Michael : Across the street. 
Amy : Oh, I see it now. Thanks. 
Michael : No problem. 
Amy : Do you know if there's a restroom around here? 
Michael : Yes, there's one here. It's in the store. 
Amy : Thank you. 
Michael : Bye. 
Amy : Bye bye. 

  1. Физминутка.

Listen and do.(Physical Minute)

– Anna, stand up and stand next to me.

– Dima, stand behind Anna.

– Roma, stand between Anna and Dima.

– Alina, stand to the right of Roma.

– Sasha, stand to the left of Anna.

– Max, stand opposite Sasha.

Tank you, sit down please.



Hands on your hips,
Hands on your knees,
Put them behind, if you please,
Touch your shoulders, Touch your nose,
Touch your ears, Touch your toes.
Raise your hands into the air,
To the sides, on your hair,
Raise them up as before,
While clapping - "One, two, three, four!'

  1. Закрепление (Работа с текстом)

My home town (Мой родной город)


Plan:


Эти вопросы пригодятся Вам, если Вы захотите сами составить топик (тему) по английскому языку на тему «Мой родной город» (“My home town”):

1. Where do you live?
2. What do you know about your town?
3. What is the history of your town?
4. What parts is your town divided in?
5. What is there in the city center?
6. Do you like your town?


I was born in a small town where my granny lived. But a few years later my parents decided to move to another place because they got jobs there. So, now I live in a wonderful town of Kamenets-Podolskyi, which is located in Khmelnitsky region and is very famous among Ukrainians. The population of the town is approximately 120,000inhabitants.
The town is divided into several parts but the main division may be as follows: the new town and the old town. All the historical monumentsmemorials and museums are concentrated in the old town where you can meet tourists from all over the world. Different concerts and international festivals are held here. However, the maintourist attraction is the large fortress, which, according to the historical records, was founded in the 11th century as a defensive fort by Cossacks. This fortress has become a great tourist attraction of my town.
The new part of the town is quite modern and busy. The streets are full of people; the roads are full of cars as in any other town or city. It is the place where you can easily find lots of cafes, restaurants and hotels.
In general, the town is highly industrially developed. There are a lot of plants and factories. At the same time it is a student town due to many educational establishments and schools. In addition, if you like to do outdoor activities or relax in the nature, there are a lot of parks and gardens, which, by the way, make the town look green and fresh. I am sure that people of ages can find what to do in Kamenets-Podolskyi because there is a lot of entertainment there, which varies from disco clubs and cinemas to art galleries and libraries
This is the town of contrasts where the past is tightly connected with the present. I am really glad that I am itscitizen.

Список слов к топику «Мой родной город» (“My home town”) на английском языке:

• decide – решать 
 move - переезжать
 wonderful – чудесный, прекрасный
 be located - находиться
 population - население
 approximately - приблизительно
 inhabitant - житель
 divide into – разделять на
 several parts – несколько частей
 historical monument – исторический памятник
 memorial - мемориал
 museum - музей
 concentrate - сосредотачиваться
 tourist attraction – туристическая достопримечательность
 fortress - крепость
 according to – согласно с
 historical records – исторические записи
 defensive fort – защитный форт
 surround - окружать
 modern - современный
 busy – занятый, деловой
 highly developed – сильно (высоко) развитый
 plants - заводы
 factories - фабрики
 educational establishments – образовательные учреждения
 outdoor activities – мероприятия на свежем воздухе
 relax in the nature – отдыхать на природе
 entertainment – развлечения
 disco club - дискотека
 cinema - кинотеатр
 art gallery – галерея искусств
 library - библиотека
 citizen - житель


8. Работа с грамматикой (повторение, закрепление, контроль).

-Грамматика, которая будет полезной для топика «Мой родной город» (“My home town”) на английском языке: 

1. There  five pens in the box.
2. There  a car in the garage.
3. There  some books on the table.
4. There  a telephone in the bedroom.
5. There  two tables in the kitchen.
6. There  many birds in that tree.
7. There  a magazine on the floor.
8. There  four chairs in the room.


2

Употребите выделенные слова в форме множественного числа. Не забудьте при этом изменить указательные местоимения и форму глагола.

  1. This girl is my sister

  2. That toy is on the shelf.

  3. This child is not a pupil.

  4. This man is my uncle.

  5. That boy is my friend.

  6. This parrot is yellow and green.

  7. That school is not old.

  8. This room is lovely.

  9. This desk is not big.

  10. That spider is on the wall.

2

Make up the sentences from these words. Обратите внимание, что глагол должен стоять на втором месте.

  1. A yellow box, has got, Mummy.

  2. Granny, a green umbrella, has got.

  3. Has got, a red vest, Daddy.

  4. A white horse, Grandpa, has got.

  5. I and my sister, a tree house, have got.

  6. Larry and Chuckles, apples, have got.

  7. Mary, a yellow table, has got.

  8. Lulu, a green bed, has got.

  9. Have got, Paco and Jenny, chips.

  10. Ice cream, children, have got.

3

Find and correct the mistake(найди и исправь ошибки)

  1. I have got a sister. These are my sister’s toys.

  2. He often sees that children at the stadium.

  3. Rose is Terry’s mother. That is her flowers.

  4. Tanya has many toys. This is her musical boxes.

  5. Billy has ten trains. That is his trains.

  6. Whose is the rocking horse? That is my rocking horse.

  7. This is my sister. These are her lamp.

  8. Mary is Susan’s friend. That is her toys.

  9. Look! These are her computer and that is my phone.

  10. That is Larry’s train and those are Lulu’s ball.

3

Translate this part of the sentence.

  1. УУ Лулу есть chocolate.

  2. УУ Лари есть orange juice.

  3. УУ мамы есть a cake.

  4. У У Чаклза есть a hamburger.

  5. УУ Пако есть a glass of milk.

  6. У У Лари и Лулу есть many friends.

  7. У У бабушки есть a dog.

  8. УУ дедушки и бабушки есть children.

  9. У У брата и сестры есть mummy and daddy.

  10. У няни Шайн есть a chimp.




9. Подведение итогов урока, домашнее задание:

-Everybody was very active today. And we have done much work during our lesson. Thank you for the lesson and your excellent work. In conclusion I want to give you your marks. (Выставляются отметки и по возможности комментируются.)

Hometask: Draw a map of the city you, live in and explain your route from home to school;

Stand up! The lesson is over. Have a rest. Goodbye. See you next lesson.





Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 10 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
My native town

Автор: Шашмурина Юлия Петровна

Дата: 19.10.2014

Номер свидетельства: 120370

Похожие файлы

object(ArrayObject)#862 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(69) "Конспект урока  "Welcome to our native town Tyukalinsk" "
    ["seo_title"] => string(53) "konspiekt-uroka-welcome-to-our-native-town-tyukalinsk"
    ["file_id"] => string(6) "109307"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1404318381"
  }
}
object(ArrayObject)#884 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(20) "My native town Aktau"
    ["seo_title"] => string(22) "my_native_town_aktau_1"
    ["file_id"] => string(6) "454823"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1517822619"
  }
}
object(ArrayObject)#862 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(57) "“My Native Town” («Мой родной город»)"
    ["seo_title"] => string(32) "my_native_town_moi_rodnoi_ghorod"
    ["file_id"] => string(6) "342729"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1473270854"
  }
}
object(ArrayObject)#884 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(20) "My native town Aktau"
    ["seo_title"] => string(20) "my_native_town_aktau"
    ["file_id"] => string(6) "453826"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(12) "planirovanie"
    ["date"] => string(10) "1517390968"
  }
}
object(ArrayObject)#862 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(123) "Технологическая карта внеклассного занятия Квест "My native town", 4 класс"
    ["seo_title"] => string(76) "tekhnologicheskaia_karta_vneklassnogo_zaniatiia_kvest_my_native_town_4_klass"
    ["file_id"] => string(6) "533996"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(12) "meropriyatia"
    ["date"] => string(10) "1577656758"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Проверка свидетельства