Активизация диалогической и монологической речи по теме, закрепление лексики, грамматических структур.
Развитие зрительной и слуховой памяти, логичности, последовательности высказываний.
воспитание интереса к учебе, учебным предметам, расширение кругозора, эрудиции учащихся.
Оснащение урока:
Все компоненты УМК, аудиозапись, ситуативные картинки, карточки с лексикой, презентация к теме.
Ходурока.
I. Оргмомент.
Teacher: Good morning, children! I am glad to see you!
Class: Good morning, teacher! We are glad to see you too!
Teacher: The topic of our lesson is “What is your favorite subject?” So, today we are going to speak about your favourite school subjects prepare dialogues and read texts about your timetable. But first of all let’s repeat the words of our last lesson.
II. Фонетическаязарядка:
А) Хоровая и индивидуальная отработка лексики (to enter, to write, to draw, to read, to like, to enjoy, to take a seat, to make a mistake, a dictionary, to look up a word)
Б) Работа с лексикой на доске.
1. Найди и исправь ошибку- Find a mistake.
Mysic-Music
Gaography-Geography
Hictory-History
Leson-Lesson
Breuk-Break 2. Соотнеси слово и его перевод – Match the word and its translation.
To make a mistake- мой любимый предмет это
To have a lesson – сделать ошибку
My favourite subject is- иметь урок 3. Вставь пропущенную букву – Write the missing letter.
P.E
Russian
Music
4.Соотнеси предмет и действие-Match the subjects with the activities.
Учащиеся по очереди выходят к доске и выполняют работу.
III. Введениелексики.
Teacher: Now, children, look at the cards, we shall, learn new words. You can guess the meanings of some words if you listen and read them carefully.
Б) перевод словосочетаний с новой лексикой с русского языка на английский: любимый предмет, урок истории, география – наука о Земле, исправлять ошибки, математика – очень важный предмет.
Teacher: O’k, your next task will be. Your next task is listening. You will hear the children’s opinions about their timetable.
IV. Аудированиекороткихтекстов. Мнение детей о расписании уроков. Учащиеся слушают текст и отвечают на заданные вопросы.
Физминутка.
Teacher: Imagine that you are at the music lesson
What are you doing at this lesson?
Pupil: We are singing songs.
Teacher: Letʼs sing a song «School is teaching»
Teacher: Very well thank you sit down.
V. Краткие высказывания о любимом предмете.
Teacher: Now, pupils, answer my question: what is your favourite school subject and why? Make up 2-3 sentences about your favorite school subject.
Pupil 1.My favourite school subject is physical training, because I like to play football. I like to run, to jump and to do some exercises.
Pupil 2. My favourite subject is literature because I like to read books and fairy tales. My favorite book is “Harry Potter”
Pupil 3. My favourite subject is geography because I like to learn about different countries, animals and plants.
Pupil 4. My favourite subject is English, because I like to speak English to read texts and I want to visit Great Britain.
VI. Работа с учебником, чтение текста и ответы на вопросы по тексту.
VII. Работа в парах. Составление диалогов по теме: «My favourite school subject at school».
VIII. Объяснение домашнего задания.
IХ. Подведение итогов урока.
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Просмотр содержимого документа
«" Мой любимый предмет "»
МКОУ СОШ с. Комсомольское
МО учителей английского языка
Кировского района РСО - Алания.
Открытый урок по английскому языку в 7 классе
по теме:
учитель английского языка: Харебова Н. И.
17.10.2016
Цели:
Активизация диалогической и монологической речи по теме, закрепление лексики, грамматических структур.
Развитие зрительной и слуховой памяти, логичности, последовательности высказываний.
воспитание интереса к учебе, учебным предметам, расширение кругозора, эрудиции учащихся.
Оснащение урока:
Все компоненты УМК, аудиозапись, ситуативные картинки, карточки с лексикой, презентация к теме.
Ходурока.
I. Оргмомент.
Teacher: Good morning, children! I am glad to see you!
Class: Good morning, teacher! We are glad to see you too!
Teacher: The topic of our lesson is “What is your favorite subject?” So, today we are going to speak about your favourite school subjects prepare dialogues and read texts about your timetable. But first of all let’s repeat the words of our last lesson.
II. Фонетическаязарядка:
А) Хоровая и индивидуальная отработка лексики (to enter, to write, to draw, to read, to like, to enjoy, to take a seat, to make a mistake, a dictionary, to look up a word)
Б) Работа с лексикой на доске.
1. Найди и исправь ошибку- Find a mistake.
Mysic-Music
Gaography-Geography
Hictory-History
Leson-Lesson
Breuk-Break 2. Соотнеси слово и его перевод – Match the word and its translation.
To make a mistake- мой любимый предмет это
To have a lesson – сделать ошибку
My favourite subject is- иметь урок 3. Вставь пропущенную букву – Write the missing letter.
P.E
Russian
Music
4.Соотнеси предмет и действие-Match the subjects with the activities.
Учащиеся по очереди выходят к доске и выполняют работу.
III. Введениелексики.
Teacher: Now, children, look at the cards, we shall, learn new words. You can guess the meanings of some words if you listen and read them carefully.
Б) перевод словосочетаний с новой лексикой с русского языка на английский: любимый предмет, урок истории, география – наука о Земле, исправлять ошибки, математика – очень важный предмет.
Teacher: O’k, your next task will be. Your next task is listening. You will hear the children’s opinions about their timetable.
IV. Аудированиекороткихтекстов. Мнение детей о расписании уроков. Учащиеся слушают текст и отвечают на заданные вопросы.
Физминутка.
Teacher: Imagine that you are at the music lesson
What are you doing at this lesson?
Pupil: We are singing songs.
Teacher: Letʼs sing a song «School is teaching»
Teacher: Very well thank you sit down.
V. Краткие высказывания о любимом предмете.
Teacher: Now, pupils, answer my question: what is your favourite school subject and why? Make up 2-3 sentences about your favorite school subject.
Pupil 1.My favourite school subject is physical training, because I like to play football. I like to run, to jump and to do some exercises.
Pupil 2. My favourite subject is literature because I like to read books and fairy tales. My favorite book is “Harry Potter”
Pupil 3. My favourite subject is geography because I like to learn about different countries, animals and plants.
Pupil 4. My favourite subject is English, because I like to speak English to read texts and I want to visit Great Britain.
VI. Работа с учебником, чтение текста и ответы на вопросы по тексту.
VII. Работа в парах. Составление диалогов по теме: «My favourite school subject at school».