kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Мой любимый день

Нажмите, чтобы узнать подробности

формирование навыков грамматики и лексики.Материал сооответствует программме ФГОС 

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Мой любимый день»



Тема модуля: «День школьника: школа, досуг»

Тема урока: «Мой любимый день »





Цели урока: формирование навыков говорения по теме «Daily routine», «My favourite day»;

формирование грамматических навыков (Present Simple, Linkers)



Задачи: активизировать в речи изученную ранее тематическую лексику;

развитие умений прогнозирования содержания текста;

развитие умений поискового текста;

развитие умений диалогической речи (диалог-расспрос)

развитие умений письменной речи









Ход урока



I. Организационный момент.



T: Good afternoon, children. I’m glad to see you. Sit down, please. Let’s start our lesson.



II. Вводная беседа.

Задачи: активизировать в речи изученную ранее тематическую лексику, мотивировать на дальнейшее изучение темы.

T: Today we have an interesting topic for speaking. Read the title of the lesson and tell me what we are going to speak about.

P1: We are going to speak about our favourite days.

T: What is a favourite day?

P2: It’s the best day of the week.

III. Активизация изученной ранее тематической лексики в групповом обсуждении

(прием « мозгового штурма»).

  1. T: Look at the blackboard. What is a perfect day like for you? I want you to work in pairs.

Complete the spidergram.









morning

have a big breakfast





perfect day

afternoon

play tennis

evening

stay up late

  1. обсуждение (на доске записываем идеи)

T: What do you usually do in the morning?

P1: have a big breakfast

P2: brush teeth

P3: get dressed

T: We have a lot of activities during the day. Can you tell me what you do in the afternoon?

P1: play tennis

P2: meet friends

P3: have lessons at school

T: What do people do in the evening?

P1: watch TV

P2: go to bed

P3: cook dinner

T: Very good! And now are there any volunteers to tell the class about his or her favourite day?

(Two pupils tell the class about their favourite days)



IV. Чтение. Работа с текстом. Ex. 2, p.40.

Задачи: развитие умений прогнозирования содержания текста, развитие умений поискового текста

  1. прогнозирование содержания текста

T: Now we are going to read the text. Open your books at page 40 and look at the title.

Which is Ann’s favourite day?

P1: Ann’s favourite day is Saturday.

  1. ознакомление с новыми словами и словосочетаниями

T: Why does Ann like Saturday?

Before reading the text look at the blackboard and read some words and expressions.

set off

Scout Club

meet up with

the rest of the team

arrive at

put up the tents

tie knots

build fires

campfire

absolutely

T: Find them in the text and read.

  1. чтение текста в сопровождении аудиозаписи

T: Now read and listen to the text to find out why Ann likes Saturday.

P1: Ann likes Saturday because she has Scout Club meetings.

P2: Ann likes Saturday because she goes camping.

  1. чтение текста вслух

T: Read the text aloud.

  1. ответы на вопросы по тексту. Ex. 2B, p.40.

T: Now answer the following questions.

  1. Which is Ann’s favourite day?

  2. What does she do in the morning?

  3. What does she do in the afternoon?

  4. What does she do in the evening?

V. Объяснение грамматического материала: слова-связки. Выполнение заданий на употребление их в речи.

Задачи: развитие умений письменной речи - освоение способов логической временной связи внутри текста-повествования при помощи слов-связок.

1) T: While narrating an event use the appropriate linkers to show the order events happen.

This makes your writing more organized. What linkers do you know?

P: and, then, after that, when, before, later

  1. Ex.3a, p. 40.

T: Well, look at the text again and underline the words which show the order things happen.

  1. Ex.3b, p. 40.

T: Link the sentences using and, then, after that, when, before

VI. Говорение.

Задачи: развитие умений диалогической речи (диалог-расспрос).

T: Now, in pairs discus your perfect day. Use the questions in ex.2b to help you.

P1: Which is a perfect day for you?

P2: Sunday is a perfect day for me.

P1: What do you do in the morning? Etc.

VII. Подведение итогов урока: рефлексия освоенного материала

T: Good for you! Our lesson is over. What new things did you know?



VIII. Объяснение домашнего задания.

T: Now write your homework! You should write a short article about your perfect day of the week. Write why you like it and what you do in the morning, afternoon, evening(50-80 words).

















Тема модуля: «День школьника: школа, досуг»

Тема урока: «Мой любимый день »





Цели урока: формирование навыков говорения по теме «Daily routine», «My favourite day»;

формирование грамматических навыков (Present Simple, Linkers)



Задачи: активизировать в речи изученную ранее тематическую лексику;

развитие умений прогнозирования содержания текста;

развитие умений поискового текста;

развитие умений диалогической речи (диалог-расспрос)

развитие умений письменной речи









Ход урока



I. Организационный момент.



T: Good afternoon, children. I’m glad to see you. Sit down, please. Let’s start our lesson.



II. Вводная беседа.

Задачи: активизировать в речи изученную ранее тематическую лексику, мотивировать на дальнейшее изучение темы.

T: Today we have an interesting topic for speaking. Read the title of the lesson and tell me what we are going to speak about.

P1: We are going to speak about our favourite days.

T: What is a favourite day?

P2: It’s the best day of the week.

III. Активизация изученной ранее тематической лексики в групповом обсуждении

(прием « мозгового штурма»).

  1. T: Look at the blackboard. What is a perfect day like for you? I want you to work in pairs.

Complete the spidergram.









morning

have a big breakfast





perfect day

afternoon

play tennis

evening

stay up late

  1. обсуждение (на доске записываем идеи)

T: What do you usually do in the morning?

P1: have a big breakfast

P2: brush teeth

P3: get dressed

T: We have a lot of activities during the day. Can you tell me what you do in the afternoon?

P1: play tennis

P2: meet friends

P3: have lessons at school

T: What do people do in the evening?

P1: watch TV

P2: go to bed

P3: cook dinner

T: Very good! And now are there any volunteers to tell the class about his or her favourite day?

(Two pupils tell the class about their favourite days)



IV. Чтение. Работа с текстом. Ex. 2, p.40.

Задачи: развитие умений прогнозирования содержания текста, развитие умений поискового текста

  1. прогнозирование содержания текста

T: Now we are going to read the text. Open your books at page 40 and look at the title.

Which is Ann’s favourite day?

P1: Ann’s favourite day is Saturday.

  1. ознакомление с новыми словами и словосочетаниями

T: Why does Ann like Saturday?

Before reading the text look at the blackboard and read some words and expressions.

set off

Scout Club

meet up with

the rest of the team

arrive at

put up the tents

tie knots

build fires

campfire

absolutely

T: Find them in the text and read.

  1. чтение текста в сопровождении аудиозаписи

T: Now read and listen to the text to find out why Ann likes Saturday.

P1: Ann likes Saturday because she has Scout Club meetings.

P2: Ann likes Saturday because she goes camping.

  1. чтение текста вслух

T: Read the text aloud.

  1. ответы на вопросы по тексту. Ex. 2B, p.40.

T: Now answer the following questions.

  1. Which is Ann’s favourite day?

  2. What does she do in the morning?

  3. What does she do in the afternoon?

  4. What does she do in the evening?

V. Объяснение грамматического материала: слова-связки. Выполнение заданий на употребление их в речи.

Задачи: развитие умений письменной речи - освоение способов логической временной связи внутри текста-повествования при помощи слов-связок.

1) T: While narrating an event use the appropriate linkers to show the order events happen.

This makes your writing more organized. What linkers do you know?

P: and, then, after that, when, before, later

  1. Ex.3a, p. 40.

T: Well, look at the text again and underline the words which show the order things happen.

  1. Ex.3b, p. 40.

T: Link the sentences using and, then, after that, when, before

VI. Говорение.

Задачи: развитие умений диалогической речи (диалог-расспрос).

T: Now, in pairs discus your perfect day. Use the questions in ex.2b to help you.

P1: Which is a perfect day for you?

P2: Sunday is a perfect day for me.

P1: What do you do in the morning? Etc.

VII. Подведение итогов урока: рефлексия освоенного материала

T: Good for you! Our lesson is over. What new things did you know?



VIII. Объяснение домашнего задания.

T: Now write your homework! You should write a short article about your perfect day of the week. Write why you like it and what you do in the morning, afternoon, evening(50-80 words).


















Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 6 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
Мой любимый день

Автор: Литвинова Татьяна Олеговна

Дата: 29.03.2017

Номер свидетельства: 404512

Похожие файлы

object(ArrayObject)#851 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(91) "Моя любимая игрушка.Урок развития речи в 5 классе. "
    ["seo_title"] => string(58) "moia-liubimaia-ighrushka-urok-razvitiia-riechi-v-5-klassie"
    ["file_id"] => string(6) "119726"
    ["category_seo"] => string(12) "russkiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1413484301"
  }
}
object(ArrayObject)#873 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(68) "Мероприятие " Мой любимый город Омск" "
    ["seo_title"] => string(39) "mieropriiatiie-moi-liubimyi-ghorod-omsk"
    ["file_id"] => string(6) "223995"
    ["category_seo"] => string(10) "vneurochka"
    ["subcategory_seo"] => string(12) "meropriyatia"
    ["date"] => string(10) "1438309030"
  }
}
object(ArrayObject)#851 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(92) "Творческий проект ко дню матери "Моя любимая мама" "
    ["seo_title"] => string(56) "tvorchieskii-proiekt-ko-dniu-matieri-moia-liubimaia-mama"
    ["file_id"] => string(6) "217554"
    ["category_seo"] => string(21) "doshkolnoeObrazovanie"
    ["subcategory_seo"] => string(12) "meropriyatia"
    ["date"] => string(10) "1433398376"
  }
}
object(ArrayObject)#873 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(147) "конспект урока русского языка 4 класс сочинение- рассуждение "Мой любимый город" "
    ["seo_title"] => string(88) "konspiekt-uroka-russkogho-iazyka-4-klass-sochinieniie-rassuzhdieniie-moi-liubimyi-ghorod"
    ["file_id"] => string(6) "208738"
    ["category_seo"] => string(12) "russkiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1430896796"
  }
}
object(ArrayObject)#851 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(43) "Моя любимая библиотека "
    ["seo_title"] => string(26) "moia-liubimaia-bibliotieka"
    ["file_id"] => string(6) "173090"
    ["category_seo"] => string(10) "vneurochka"
    ["subcategory_seo"] => string(7) "prochee"
    ["date"] => string(10) "1423923428"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства