kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Методическая разработка «Защита окружающей среды».

Нажмите, чтобы узнать подробности

Цели урока:

развивающая – а) повышение интереса к языку, б) развитие умений и навыков владений, в) развитие языковых и познавательных способностей;

воспитательная – а) воспитание потребности в практическом использовании языка, б) воспитывать любовь к природе.

образовательная – расширение эрудиции учащихся.

практическая – совершенствование диалогической и монологической речи.

 

Задачи урока:

  1. практиковать языковые навыки;
  2. закрепить речевые образцы и новые слова по теме “Экология и окружающая среда”;
  3. тренировать в употреблении языковых структур, в аудировании;
  4. познакомить с целями и задачами международных экологических организаций;

Оборудование: интерактивная доска, видеопроектор, компьютер, мультимедийная презентация “Litter lasts longer than us”, карточки с заданиями, картинки с пейзажами, СD с упражнениями и песней, примеры лимериков.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Методическая разработка урока английского языка в 7 классе»


Муниципальное бюджетное образовательное учреждение Высокоосельская основная общеобразовательная школа

Спасского района Нижегородской области






Методическая разработка урока









Учитель английского языка

Ляхманова О.В.





2012 - 2013 учебный год


Тема: «Защита окружающей среды».

Цели урока:

развивающая – а) повышение интереса к языку, б) развитие умений и навыков владений, в) развитие языковых и познавательных способностей;

воспитательная – а) воспитание потребности в практическом использовании языка, б) воспитывать любовь к природе.

образовательная – расширение эрудиции учащихся.

практическая – совершенствование диалогической и монологической речи.



Задачи урока:

  1. практиковать языковые навыки;

  2. закрепить речевые образцы и новые слова по теме “Экология и окружающая среда”;

  3. тренировать в употреблении языковых структур, в аудировании;

  4. познакомить с целями и задачами международных экологических организаций;

Оборудование: интерактивная доска, видеопроектор, компьютер, мультимедийная презентация “Litter lasts longer than us”, карточки с заданиями, картинки с пейзажами, СD с упражнениями и песней, примеры лимериков.













Ход урока


I.T. Hello, boys and girls! Nice to see you. Today, we’ll speak about nature, animals, plants, the atmosphere. Do you like the pictures on the blackboard? I tried to find something very beautiful. Please, read the title of the lesson: “Litter lasts longer than us” Just think of it! For example: you grow older, finish school, go on studying or start working, then you get married, have children, and a plastic buried under the ground is not changing at all!! Is not it one of the reasons for you not to drop litter in the street, in the forest or somewhere else? Слайд №1.


II.T. Well, let’s go on with the topic “Environment”


1) What problems of our planet do you know? ( по очереди называют)

P1 – Water pollution

P2 – Air pollution

P3 – Animals’ problems

P4 – Soil pollution


2) Give some facts proving that:

P1 – Rivers are dead

P2 – Less fish in the rivers as a result

P3 – A lot of tins and paper plates all other the place

P4 – Much litter in the forests and parks


III.T. And now try to guess some international words on this topic under the heading “FRIENDS”. Open your books on page 63. You have 1 minute for reading and translating underlined words.


I want you to repeat them after me:


Climate, cold climate, tropical climate.

Chemicals, new chemicals, unknown chemicals.

Atmosphere, clean atmosphere, dirty atmosphere.

Toxins, chemical toxins, bad toxins.


IV.T. What does the word “atmosphere” mean?

P1 – атмосфера

And what about the word “chemicals”?

P2 – химикалии. Отравляющие вещества

Andtoxins

P3 – токсины

And the word “climate” wasn’t difficult for understanding, was it?

P4 – It is «климат»

T. That’s right!


V.T. And what about unknown words? Listen and repeat them after the tape. Page 63 ex. 1.



VI.T. Look at the screen. Match the words on the left with the definitions on the right. Работа с презентацией. Слайд №2




  1. Climate 1. to put litter in the forest or in the park


  1. To drop 2. To test people’s lungs at the doctor’s


  1. To breathe in and out 3. Something that continues or goes on


  1. A leaf-leaves 4. Temperature in any place in different seasons


  1. A plant 5. Something growing in the forests, parks, fields


  1. Environment 6. You can see them in the trees


  1. To last 7. Everything around us
















VII.T. And now let’s try to use new words in the following exercise.

T. Name 3 things you can drop

P1 – I can drop litter, paper, bottles.

T. Name 4 things you like in the forest:

P2 – I like leaves, plants, mushrooms and flowers.

T. Name 3 actions from the new list of words:

P3 – to breath, to last, to drop

T. Name 3 words which you use when you take a shower:

P4 – I usually use some water, shampoo, and a soap.


VIII.T Listen to the song and give it a name. Look at the screen and choose right variant. Работа с презентацией. Слайд №3.

T. What do you think, _____________________?

And you__________?

I agree with all of you. As for me I think the name of the song may be “PLEASE STOP”, because our nature is really in danger.


IX.T And now read the song and say who is speaking in the first verse, in the second, the third, the forth and the refrain? The words on the screen will help you. Every verse has 4 variants, you must choose only one. Слайд №4


T. - Who wants to answer?

P1 – The environment is speaking in the first verse

P2 – The plants are speaking in the second verse

P3 - The water is speaking in the third verse

P4 – The animals are speaking in the forth verse

P5 – The people are speaking in the refrain


T. – That’s right!

X.T. – Our grammar rule for today is “The definite article «THE»”, - определенный артикль «THE». Слайд №5.


Некоторые слова из нашей темы относятся к этому правилу: the environment, the atmosphere, the world, the sun, the sky, the Earth. Почему? Потому, что они являются единственными в своем роде. Артикль the употребляется с предметами и понятиями, которые являются единственными в своем роде.

А такие названия планет как Mars [mα:z], Venus [`vi:nǝs] and Jupiter [`dƷu:pitǝ] употребляются без артикля


XI.T – Open your books on page 63. Do ex.2 in your books. Take your pencils, please, and write articles the, a or no article.

Let’s check the exercise. Nastya, read the first sentence ,will you?

_______,please. And now___________? Good boys and girls.



XII.T – So boys and girls, what does the word “environment” mean to you? Use the following model. They are in front of you.


As for me “environment” means ______________ because___________


In my opinion “environment” means __________ because___________


To my mind ________________________________________________


I Think that _________________________________________________



XIII.T – I know you are interesting in different games, don’t you? I would like you to play an unusual game «Пятистишие». Look at the screen. Make a poem on analogy expressing your opinion. Work in pairs. 3-4 minute for you.


T. Are you ready? Who is the first to answer? A good poem. The next, please. It was very nice. It showed your opinion on our topic, in fact.

XIV.T – I enjoyed your active work at the lesson, your fluent English. You made almost no grammar mistake. Here are your marks:


XV. T – Answer the questions.

1. What ecological organizations do you know?

2. What is the aim of ecological organizations?

3. What are the purposes of these organizations?

4. What do people do in these organizations?

5. What do you think makes people join these organizations?

6. What does Greenpeace do?


XVI. T – Fill in the gaps. Sometimes you need a noun and sometimes you need a verb. Use: inform, situate, pollute, organise, , protect.


Our ____________ wants to ______________the environment.

We fight against water and air _____________________.

Are you unhappy with the ecological _____________ in your region?

Send us some _______________about it and we’ll try to help.











XVII. T – Now, please, open your diaries and write down your homework. Page 66 ABC.

Просмотр содержимого презентации
«Презентация - Защита окружающей среды»

«Litter lasts longer than us» “ Think globally, Act locally!!! ”  PRESENTATION  FOR THE STUDENTS  OF THE 7 th FORM

«Litter lasts longer than us»

Think globally, Act locally!!! ”

PRESENTATION FOR THE STUDENTS OF THE 7 th FORM

Match the words on the left with the definitions on the right To put litter in the forest or in the park To test people’s lungs at the doctor’s Something that continues or goes on Temperature in any place in different seasons Something growing in forests, parks, fields You can see them in the trees Everything around us

Match the words on the left with the definitions on the right

  • To put litter in the forest or in the park
  • To test people’s lungs at the doctor’s
  • Something that continues or goes on
  • Temperature in any place in different seasons
  • Something growing in forests, parks, fields
  • You can see them in the trees
  • Everything around us

  • Climat
  • To drop
  • To breathe in and out
  • A leaf-leaves
  • A plant
  • Environment
  • To last
Listen to the song and give it a name Choose from: 1. Today and tomorrow! 2.Save the environment! 3.Oceans, forests and animals! 4. Please, stop!

Listen to the song and give it a name

Choose from:

1. Today and tomorrow!

2.Save the environment!

3.Oceans, forests and animals!

4. Please, stop!

Plants Water People Environment Today you are going camping With your family, friends or class. A) litter Please help us, don’t drop any litter! ‘ Cos your litter lives longer than us Water People environment   Refrain : ‘Cos nothing is forever litter climate People Plants And nature is getting tired. If we don’t stop and think today Tomorrow the Earth could die.   a) Plants   B)  Water C)  Animals Today you cut down your forests But the planet needs our leaves. d)  People Please stop it because tomorrow You’ll have no air to breathe! environment Water Animals People
  • Plants
  • Water
  • People
  • Environment

Today you are going camping

With your family, friends or class.

A) litter

Please help us, don’t drop any litter!

‘ Cos your litter lives longer than us

  • Water
  • People
  • environment

 

Refrain : ‘Cos nothing is forever

  • litter
  • climate
  • People
  • Plants

And nature is getting tired.

If we don’t stop and think today

Tomorrow the Earth could die.

 

a) Plants

 

B) Water

C) Animals

Today you cut down your forests

But the planet needs our leaves.

d) People

Please stop it because tomorrow

You’ll have no air to breathe!

  • environment
  • Water
  • Animals
  • People

 

 

You can have a bath or a shower

But today is the time to think.

Save the rivers because without them

You’ll have no water to drink.

 

 

Today we are still in your forests,

In the sky, in the rivers, but look:

Don’t kill us! Because your children

Will see us in picture books.

 

 

Определенный артикль  (The Article)  Артикль the употребляется с предметами и понятиями, которые являются единственными в своем роде. Некоторые слова из нашей темы относятся к этому правилу: the environment, the atmosphere, the world, the sun, the sky, the Earth. А такие названия планет как Mars [mα:z], Venus  [`vi:nǝs] and Jupiter [`dƷu:pitǝ] употребляются без артикля

Определенный артикль (The Article)

Артикль the употребляется с предметами и понятиями, которые являются единственными в своем роде.

Некоторые слова из нашей темы относятся к этому правилу: the environment, the atmosphere, the world, the sun, the sky, the Earth.

А такие названия планет как Mars [mα:z], Venus [`vi:nǝs] and Jupiter [`dƷu:pitǝ] употребляются без артикля

. Choose the best way to define these:   Pollution: 1) dirty water, air and atmosphere; Environment: 2) making water, air, atmosphere dirty and  dangerous for people and animals to live in; 1) air, water and land, in which people,  animals and plants live; Ecology: 3) people who make water, air and atmosphere  dirty and dangerous. 2) an organization that wants to protect the  natural world; 1) natural balance between plants, animals,  people and their environment; 3) something that we do to prevent air and  water pollution. 2) plants growing in some area; 3) part of medicine that helps people to lead (вести)a  healthy life.

. Choose the best way to define these:

Pollution:

1) dirty water, air and atmosphere;

Environment:

2) making water, air, atmosphere dirty and dangerous for people and animals to live in;

1) air, water and land, in which people, animals and plants live;

Ecology:

3) people who make water, air and atmosphere dirty and dangerous.

2) an organization that wants to protect the natural world;

1) natural balance between plants, animals, people and their environment;

3) something that we do to prevent air and water pollution.

2) plants growing in some area;

3) part of medicine that helps people to lead (вести)a healthy life.

Think of names for them:   1. the part of a plant which is often beautiful and coloured; 2. a large area of land with lots of trees; 3. a large water body flowing to a sea or an ocean; 4. a big bright body in the sky from which the earth gets light; 5. a space body in the sky which moves round the earth and shines at night.

Think of names for them:

1. the part of a plant which is often beautiful and coloured;

2. a large area of land with lots of trees;

3. a large water body flowing to a sea or an ocean;

4. a big bright body in the sky from which the earth gets light;

5. a space body in the sky which moves round the earth and shines at night.

« Пятистишие» или синквейн. Что это такое?

В переводе с французского слово « синквейн » означает стихотворение, состоящее из пяти строк, которое пишется по определенным правилам.

Правила написания синквейна таковы:

На первой строчке записывается одно слово – существительное, Это и есть тема синквейна.

На второй строчке пишутся два –три прилагательных, раскрывающих (описывающих) тему синквейна.

На третьей строчке записываются три глагола, описывающих действия, относящиеся к теме синквейна.

На четвертой строчке размещается целая фраза, предложение, состоящее из нескольких слов, показывающее свое отношение к теме, Таким предложением может быть крылатое выражение, цитата, пословица или составленная самим учащимся фраза в контексте с темой.

Пятая строчка – это слово-резюме (синоним слову, записанному в первой строке), которое дает новую интерпретацию темы, выражает ваше личное отношение к теме.

Школа – (существительное)

Любимая, красивая– ( 2 прилагательных)

Учит, развлекает, помогает – (3 глагола)

Всех детей привечает – (фраза из 3-

Знания – (синоним первого слова)

A plant

Yellow, green.

Growing, dropping, dying

I like evergreen plants

A leaf.


Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 7 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
Методическая разработка «Защита окружающей среды».

Автор: Ляхманова Оксана Владимировна

Дата: 27.01.2015

Номер свидетельства: 162271

Похожие файлы

object(ArrayObject)#865 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(111) "Методическая разработка. Проект «Экология  Республики Коми. "
    ["seo_title"] => string(63) "mietodichieskaia-razrabotka-proiekt-ekologhiia-riespubliki-komi"
    ["file_id"] => string(6) "226714"
    ["category_seo"] => string(7) "prochee"
    ["subcategory_seo"] => string(7) "prochee"
    ["date"] => string(10) "1440431317"
  }
}
object(ArrayObject)#887 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(238) "Методическая разработка к уроку литературного чтения для учащихся 2 класса по теме "Герои литературных сказок" (УМК "Перспектива") "
    ["seo_title"] => string(147) "mietodichieskaia-razrabotka-k-uroku-litieraturnogho-chtieniia-dlia-uchashchikhsia-2-klassa-po-tiemie-gieroi-litieraturnykh-skazok-umk-pierspiektiva"
    ["file_id"] => string(6) "133455"
    ["category_seo"] => string(16) "nachalniyeKlassi"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1416506656"
  }
}
object(ArrayObject)#865 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(204) "Разработка интегрированного урока, тема урока:  «Общая характеристика металлов.  Строение и свойства металлов»"
    ["seo_title"] => string(106) "razrabotkaintieghrirovannoghourokatiemaurokaobshchaiakharaktieristikamietallovstroieniieisvoistvamietallov"
    ["file_id"] => string(6) "339379"
    ["category_seo"] => string(7) "prochee"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1471241903"
  }
}
object(ArrayObject)#887 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(100) "КАБИНЕТ БИОЛОГИИ КАК СРЕДА ОБРАЗОВАТЕЛЬНОГО ПРОЦЕССА "
    ["seo_title"] => string(57) "kabiniet-biologii-kak-srieda-obrazovatiel-nogo-protsiessa"
    ["file_id"] => string(6) "127422"
    ["category_seo"] => string(9) "biologiya"
    ["subcategory_seo"] => string(7) "prochee"
    ["date"] => string(10) "1415300093"
  }
}
object(ArrayObject)#865 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(79) "Разработка нестандартного урока (урок-суд) "
    ["seo_title"] => string(42) "razrabotka-niestandartnogho-uroka-urok-sud"
    ["file_id"] => string(6) "164768"
    ["category_seo"] => string(7) "prochee"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1422699525"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства