kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Методическая разработка урока в 9 классе " Личное письмо на английском языке "

Нажмите, чтобы узнать подробности

Методическая разработка урока

 «Личное письмо на английском языке»

 

Тема: « Личное  письмо  на английском языке»

Тип урока: комбинированный.

Цели урока.

Образовательные:

- формирование навыков написания личного письма

-  повторение лексики-клише,для написания личного письма, повторение грамматических времен.

- продолжить формирование следующих специальных умений по предмету: техника чтения вслух и перевода, аудирование, устная речь

Развивающие:

- развивать коммуникативные навыки учащихся посредством письменной речи

- развивать память, внимание, воображение

- содействовать формированию самостоятельной познавательной деятельности

Воспитательные:

- развивать эстетический вкус, культуру речи

- содействовать повышению уровня письменной речи

- содействовать повышению уровня мотивации на уроках через средства обучения

Задачи урока.

- формирование навыков письменной речи

- совершенствование грамматических и лексических навыков

- развитие навыков монологической и диалогической речи

Оборудование:

компьютер, проектор, экран, презентация, карточки с раздаточным материалом (задания для формирования навыков написания письма)

Ход урока

  1. Организационный момент. Постановка цели и задач урока.

Основной целью данного урока будет обучение написанию личного письма с предоставлением необходимой информации.

II. Речевая разминка. Проверка домашнего задания.

Have you got a pen friend?

Do you often write letters to your pen- friend?

What do you prefer writing or getting letters?

How often do you write letters or e-mail?

 Речевой зарядкой является проверка фраз для заучивания и использования их в личных и деловых письмах, выученные на предыдущем уроке.

 Примеры фраз:

Выражение благодарности:

Thank you for your letter/for your recent letter

I am writing to thank you very much for …

Выражение сожаления:

Sorry I haven`t written for so long…

I am very sorry to have caused you so much trouble. -

I would be glad to know. - I should be grateful if you would let me know whether or not you are still interested in.-

Would you please be kind enough to let us know how things stand with. –

We intend to.

Should any questions arise during.-

 Выражения заверения в чем-либо:

You may be assured that I will make. –

Выражение надежды:

I sincerely hope you will be able to help me in this matter.,

Выражение просьбы:

Please. Let те know …

III. Основная часть. Изучение нового материала.

Постановка проблемной ситуации.

Учащимся  необходимо написать ответ на письмо.


Moscow,  Russia
15 December, 2013
Dear Ann,

Thank you for your letter. It was nice to get a reply from you so soon.

First of all, congratulations on your victory! You fellow, you win Prize for the best research culture of another country. This country - Russia? In any case, you're asking me a lot about my country.
As for me, I have a success in the sport. Our school football team will be playing in a city school tournament! We had to beat three strong teams from other schools.
You write about moving to a new home. This multi-story home? As the name of your microdistrict? How far is your home from the school located?

Well, I have to go because my mom is calling.

Best wishes to you and your family,

Alex


 Необходимо разобрать образец личного письма. (работа в парах)

Учащиеся внимательно изучают письмо, читают его про себя. Далее работают по вопросному плану:

-Из каких частей состоит письмо? (Приветствие, содержание письма и подпись. Письмо разбито на абзацы)

-Сколько абзацев в письме?

-С чего начинается письмо? (С приветствия)

-Что идет после приветствия? (Содержание)

-На сколько частей может быть разбито содержание? (На три)

-На какие части может быть разбито любое письмо, любое сочинение, которое вы пишете? (На три: Введение, главная часть и заключение.)

- О чем говорится во введении?

- Почему эта часть называется введением?

Аналогично разбирается главная часть и заключение.

Делается вывод. (сопровождается презентацией)

Письмо разбивается на три части: Знакомство с частями, составляющими английское письмо.

-Introduction.

-Main Body.

-Conclusion.

Разбираем основные шаблонные фразы, принятые в английском письме (варианты обращения, подписи, а также некоторые начальными фразы письма).

Варианты обращения:

 Dear Mary,

Dear Mr Johns and Mrs Johns.

My dear Mary, darling Mary, my dearest.

Начальные фразы письма:

I'm writing to (thank/tell/ask/ congratulate/apologize/etc.) I'm writing to thank you very much for the nice post card.

I'm writing to tell you that we are going to…

I'm writing to ask you if you could come to lunch one day soon: would Sunday, 5.07.2019 suit you?

Варианты подписи:

Sincerely yours, Helen.

Yours very sincerely, John.

With all good wishes to you, Mary.

With best wishes, Pam.

Yours ever, Betsy.

Alex.

With our best wishes to you all, Samanta.

With my best wishes for today and every day, Sarah.

Yours ever, Jane and Mary.

Yours, Mary.

Знакомство с некоторыми видами письма:

•          Bread-and-butter letters (Thank you letters)

•          Letters of Invitation

•          Letters of Acceptance and Regret

Благодарность за гостеприимство.

Dear Mary and dear Bruce

Hospitality means to be friendly, kind and solicitous toward guests.

During our stay with you and your family I realized you were more than hospitable. I can't describe the warmth I felt while visiting with you.

If you are ever in the area, please know, that our home is also yours. Thank you for a relaxing, yet wonderful time.

With all my live,

Olga.

Приглашение на ужин

Dear Mr Volta

Please accept our invitation for dinner, being held at the Golden Hall of the Park Plaza Center on January 31 at 19.30. Your presence would be greatly appreciated.

Yours truly,

Andy Taker.

Приглашение на ужин

Dear Mrs Smith and Mr Smith

We are inviting a few friends to dine with us on Sunday, April 1, and should be so pleased if you could join us. Would 18.30 suit you? Could we ask you, please, to send us a card to let us know what suits you best.

Yours ever,

Stepan and Maria Steiner.

Благодарность за приглашение, позитивный ответ.

Dear Mrs. Stewart

Thank you so much for your kind invitation to dinner on Thursday. I should like very much to come and look forward to seeing you and your husband again then.

Yours sincerely,

Elena.

Отказ от приглашения

Dear Mr Taker

Thank you very much for your kind invitation to dinner on January 31. Due to prior engagement, I'm sorry to inform you that I will have to decline your invitation. Hopefully, next time I will be able to attend. Thank you very much for thinking of me.

Very truly yours,

Elena.

Определить вид письма, объяснить содержание письма и специфику данного вида письма.

VI. Самостоятельное написание ответного письма.

VII. Информация о домашнем задании, инструкция по его выполнению. Домашнее задание: написать письмо  другу по переписке, учитывая специфику его составления.

Учаәиеся получают фрагмент письма, на которое они должны ответить.

Guess what? I’ve decided to spend my summer holidays in your country so I can learn the language properly. I’ll need to get a temporary job while you I’m there. I could pick fruit on a farm, maybe or work part-time as a cleaner in a local hospital. Which do you think I should choose? say which and why. Remember, I’ve got to learn the language, too! Accommodation’s is another consideration. Should I stay with a family while I’m there, do you think? yes, give reasons.

By the way, I’m not sure what your weather like in summer is. Can you let me know? give details It’d be great to see you while I’m over! May be we can spend a weekend together, if you are free in August? apologise and say why not

Write soon!

Love

Steve

VIII. Подведение итогов урока.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Методическая разработка урока в 9 классе " Личное письмо на английском языке "»

Методическая разработка урока английского языка



Тема: « Личное письмо на английском языке»

Тип урока: комбинированный.

Цели урока.

Образовательные:

- формирование навыков написания личного письма

- повторение лексики-клише,для написания личного письма, повторение грамматических времен.

- продолжить формирование следующих специальных умений по предмету: техника чтения вслух и перевода, аудирование, устная речь

Развивающие:

- развивать коммуникативные навыки учащихся посредством письменной речи

- развивать память, внимание, воображение

- содействовать формированию самостоятельной познавательной деятельности

Воспитательные:

- развивать эстетический вкус, культуру речи

- содействовать повышению уровня письменной речи

- содействовать повышению уровня мотивации на уроках через средства обучения

Задачи урока.

- формирование навыков письменной речи

- совершенствование грамматических и лексических навыков

- развитие навыков монологической и диалогической речи

Оборудование:

компьютер, проектор, экран, презентация, карточки с раздаточным материалом (задания для формирования навыков написания письма)

Ход урока

  1. Организационный момент. Постановка цели и задач урока.

Основной целью данного урока будет обучение написанию личного письма с предоставлением необходимой информации.



II. Речевая разминка. Проверка домашнего задания.

Have you got a pen friend?

Do you often write letters to your pen- friend?

What do you prefer writing or getting letters?

How often do you write letters or e-mail?



Речевой зарядкой является проверка фраз для заучивания и использования их в личных и деловых письмах, выученные на предыдущем уроке.

Примеры фраз:

Выражение благодарности:

Thank you for your letter/for your recent letter

I am writing to thank you very much for …

Выражение сожаления:

Sorry I haven`t written for so long…

I am very sorry to have caused you so much trouble. -

I would be glad to know. - I should be grateful if you would let me know whether or not you are still interested in ...-

Would you please be kind enough to let us know how things stand with ... –

We intend to...

Should any questions arise during ...-

Выражения заверения в чем-либо:

You may be assured that I will make ... –

Выражение надежды:

I sincerely hope you will be able to help me in this matter. ,

Выражение просьбы:

Please. Let те know …



III. Основная часть. Изучение нового материала.

Постановка проблемной ситуации.

Учащимся необходимо написать ответ на письмо.


Moscow,  Russia
15 December, 2013
Dear Ann,

Thank you for your letter. It was nice to get a reply from you so soon.

First of all, congratulations on your victory! You fellow, you win Prize for the best research culture of another country. This country - Russia? In any case, you're asking me a lot about my country.
As for me, I have a success in the sport. Our school football team will be playing in a city school tournament! We had to beat three strong teams from other schools.
You write about moving to a new home. This multi-story home? As the name of your microdistrict? How far is your home from the school located?

Well, I have to go because my mom is calling.

Best wishes to you and your family,

Alex


Необходимо разобрать образец личного письма. (работа в парах)

Учащиеся внимательно изучают письмо, читают его про себя. Далее работают по вопросному плану:

-Из каких частей состоит письмо? (Приветствие, содержание письма и подпись. Письмо разбито на абзацы)

-Сколько абзацев в письме?

-С чего начинается письмо? (С приветствия)

-Что идет после приветствия? (Содержание)

-На сколько частей может быть разбито содержание? (На три)

-На какие части может быть разбито любое письмо, любое сочинение, которое вы пишете? (На три: Введение, главная часть и заключение.)

- О чем говорится во введении?

- Почему эта часть называется введением?

Аналогично разбирается главная часть и заключение.



Делается вывод. (сопровождается презентацией)

Письмо разбивается на три части: Знакомство с частями, составляющими английское письмо.

-Introduction.

-Main Body.

-Conclusion.

Разбираем основные шаблонные фразы, принятые в английском письме (варианты обращения, подписи, а также некоторые начальными фразы письма).

Варианты обращения:

Dear Mary,

Dear Mr Johns and Mrs Johns.

My dear Mary, darling Mary, my dearest.

Начальные фразы письма:

I'm writing to (thank/tell/ask/ congratulate/apologize/etc.) I'm writing to thank you very much for the nice post card.

I'm writing to tell you that we are going to…

I'm writing to ask you if you could come to lunch one day soon: would Sunday, 5.07.2019 suit you?

Варианты подписи:

Sincerely yours, Helen.

Yours very sincerely, John.

With all good wishes to you, Mary.

With best wishes, Pam.

Yours ever, Betsy.

Alex.

With our best wishes to you all, Samanta.

With my best wishes for today and every day, Sarah.

Yours ever, Jane and Mary.

Yours, Mary.

Знакомство с некоторыми видами письма:

• Bread-and-butter letters (Thank you letters)

• Letters of Invitation

• Letters of Acceptance and Regret

Благодарность за гостеприимство.

Dear Mary and dear Bruce

Hospitality means to be friendly, kind and solicitous toward guests.

During our stay with you and your family I realized you were more than hospitable. I can't describe the warmth I felt while visiting with you.

If you are ever in the area, please know, that our home is also yours. Thank you for a relaxing, yet wonderful time.

With all my live,

Olga.

Приглашение на ужин

Dear Mr Volta

Please accept our invitation for dinner, being held at the Golden Hall of the Park Plaza Center on January 31 at 19.30. Your presence would be greatly appreciated.

Yours truly,

Andy Taker.

Приглашение на ужин

Dear Mrs Smith and Mr Smith

We are inviting a few friends to dine with us on Sunday, April 1, and should be so pleased if you could join us. Would 18.30 suit you? Could we ask you, please, to send us a card to let us know what suits you best.

Yours ever,

Stepan and Maria Steiner.

Благодарность за приглашение, позитивный ответ.

Dear Mrs. Stewart

Thank you so much for your kind invitation to dinner on Thursday. I should like very much to come and look forward to seeing you and your husband again then.

Yours sincerely,

Elena.

Отказ от приглашения

Dear Mr Taker

Thank you very much for your kind invitation to dinner on January 31. Due to prior engagement, I'm sorry to inform you that I will have to decline your invitation. Hopefully, next time I will be able to attend. Thank you very much for thinking of me.

Very truly yours,

Elena.

Определить вид письма, объяснить содержание письма и специфику данного вида письма.

VI. Самостоятельное написание ответного письма.

VII. Информация о домашнем задании, инструкция по его выполнению. Домашнее задание: написать письмо другу по переписке, учитывая специфику его составления.

Учаәиеся получают фрагмент письма, на которое они должны ответить.

Guess what? I’ve decided to spend my summer holidays in your country so I can learn the language properly. I’ll need to get a temporary job while you I’m there. I could pick fruit on a farm, maybe or work part-time as a cleaner in a local hospital. Which do you think I should choose? say which and why. Remember, I’ve got to learn the language, too! Accommodation’s is another consideration. Should I stay with a family while I’m there, do you think? yes, give reasons.

By the way, I’m not sure what your weather like in summer is. Can you let me know? give details It’d be great to see you while I’m over! May be we can spend a weekend together, if you are free in August? apologise and say why not

Write soon!

Love

Steve

VIII. Подведение итогов урока.




Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 9 класс

Скачать
Методическая разработка урока в 9 классе " Личное письмо на английском языке "

Автор: Яракаева Алла Эрдни-Гаряевна

Дата: 09.10.2019

Номер свидетельства: 522182

Похожие файлы

object(ArrayObject)#863 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(152) "Развитие детской одаренности на уроках английского языка (обобщение опыта работы) "
    ["seo_title"] => string(91) "razvitiie-dietskoi-odariennosti-na-urokakh-anghliiskogho-iazyka-obobshchieniie-opyta-raboty"
    ["file_id"] => string(6) "219487"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(11) "presentacii"
    ["date"] => string(10) "1434216349"
  }
}
object(ArrayObject)#885 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(229) "Методические рекомендации по теме "Рациональная организация самостоятельной работы учащихся на уроках иностранного языка" "
    ["seo_title"] => string(144) "mietodichieskiie-riekomiendatsii-po-tiemie-ratsional-naia-orghanizatsiia-samostoiatiel-noi-raboty-uchashchikhsia-na-urokakh-inostrannogho-iazyka"
    ["file_id"] => string(6) "238771"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(7) "prochee"
    ["date"] => string(10) "1444651403"
  }
}
object(ArrayObject)#863 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(67) "Использование ИКТ в начальной школе "
    ["seo_title"] => string(41) "ispol-zovaniie-ikt-v-nachal-noi-shkolie-1"
    ["file_id"] => string(6) "203533"
    ["category_seo"] => string(16) "nachalniyeKlassi"
    ["subcategory_seo"] => string(7) "prochee"
    ["date"] => string(10) "1429513510"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства