kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Конспект урока "Животные и мы"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Данный конспект урока разработан для 6 класса по учебнику Биболетовой М.З. Основные цели: познавательный аспект -знакомство с заповедником Випснейд; развивающий аспект - совершенствование речевых навыков, развитие способности осуществлять речевые действия, воспитательный аспект - воспитание чувства ответственности, сочувствия к животным; учебный аспект - формирование лексических навыков говорения.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Конспект урока "Животные и мы"»

Конспект урока по теме «Животные » по учебнику Биболетовой М.З.

6 класс.

Цели: Познавательный аспект – знакомство с заповедником Випснейд.

Развивающий аспект: совершенствование речевых навыков; развитие способности к комбинированию речевых единиц; развитие способности осуществлять речевые действия.

Воспитательный аспект – воспитание чувства ответственности, сочувствия к братьям нашим меньшим.

Учебный аспект – формирование лексических навыков чтения и говорения.


План.

1. Good Morning!

How are you?

Учитель приветствует учеников и предлагает вспомнить рифмовку , в качестве фонетической зарядки.

Good Morning! Good Morning! Good Morning to you/

Good Morning! Good Morning!

I am glad to see you!

Today we shall speak about animals in our life. But first of all let`s train our tongue. Look at the blackboard and read a poem. Ученики читают стихотворение вместе с учителем, а затем по очереди.

This is a cat. It sits on the mat.

These are cats. They sit on the mats.

This is a bear. It sits on the chair.

These are bears. They sit on the chairs.


Good for you. And now I shall show you the sounds and you will name them.

[ i: ], [ i ], [ ei ]. Write the words with the sounds [ i: ], [ i ], [ ey ]. Let`s check. Good. We are ready to speak English. Учитель предлагает назвать показанные звуки и выписать слова из стихотворения с этими звуками.


2. Now I want to invite you to Britain. You know, Britain is a big country and British people love animals very much. They create many zoos and wild animal parks. Let`s think and answer the question: Why do the British create wild animal parks?

Now you will watch a film attentively. Answer the questions please: What is the title of the film? Учащиеся смотрят фильм и отвечают на предложенные вопросы.

What is this film about?

Do you want to know about animals in Britain? Let`s read the text about Whipsnade wild animal park. Open your books at page 108.Чтение текста и беседа по прочитанному.

Answer the questions:

1. Why will your visit to Whipsnade wild animal park be very enjoyable?

2. Do many scientists work in this park? Why?

3. Where can you get closer to domestic animals?

4. Who can introduce animals to people and answer the questions about animals?

5. Can visitors brings their pets into the park?

And now you are ready to answer the question: Why do the British create wild animal parks?

- They want to save endangered animals.

What endangered animals do you know?

- African elephant, black rhino, giant panda.


3. Well done! Let`s have a rest and sing a song.

Little kittens often say

“Meow – meow”, when they play.

“Bow – bow” barks the dog

When the cat is on the log.

“Squeak – squeak”, says the mouse

When the cheese is in the house.

“Cock – a – doodle – doo!”, cries the cock.

I wake up at five o`clock!”.


4. Good. Our animals can be different. Every animals have unique characters. I want you to describe animals. But first off all let`s repeat words. Look at the blackboard and match the words and their translations.

I want to check what animals you know. Shall we play “Snowballs”

OK! Well done! And now look at the blackboard, correct mistakes and write down the words.

Let`s check. Give characteristics of the following animals and birds.


5. Great! Many people have pets and I know that you have pets too. Answer the questions:

What pet have you got?

What colour is your pet?

Is your pet big or small?

What can your pet do?

What does your pet drink and eat?

What characteristics of your pet can you name?

Who looks after your pet?

Tell us about your pets. You may use questions as a plan.

6. Fine! I like your stories very much. And I think you love your animals.

It is time to say “Good bye” Your marks for the lessons.

Your home work: to write stories about your animals and to draw their pictures.




Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 6 класс

Скачать
Конспект урока "Животные и мы"

Автор: Пирогова Екатерина Викторовна

Дата: 26.09.2016

Номер свидетельства: 346115

Похожие файлы

object(ArrayObject)#853 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(71) "Конспект урока "Животные в нашей жизни""
    ["seo_title"] => string(43) "konspiekt-uroka-zhivotnyie-v-nashiei-zhizni"
    ["file_id"] => string(6) "262747"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1449408724"
  }
}
object(ArrayObject)#875 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(61) "Конспект урока по теме "Животные" "
    ["seo_title"] => string(36) "konspiekt-uroka-po-tiemie-zhivotnyie"
    ["file_id"] => string(6) "109626"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1404831316"
  }
}
object(ArrayObject)#853 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(58) "Конспект урока : " Животные мира""
    ["seo_title"] => string(29) "konspekt_uroka_zhivotnye_mira"
    ["file_id"] => string(6) "514384"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1560256860"
  }
}
object(ArrayObject)#875 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(91) "Конспект урока с презентацией по немецкому языку "
    ["seo_title"] => string(57) "konspiekt-uroka-s-priezientatsiiei-po-niemietskomu-iazyku"
    ["file_id"] => string(6) "141250"
    ["category_seo"] => string(8) "nemeckiy"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1418068903"
  }
}
object(ArrayObject)#853 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(172) "Конспект урока русского языка на тему:«Подготовка к сочинению-описанию домашнего животного» "
    ["seo_title"] => string(103) "konspiekt-uroka-russkogho-iazyka-na-tiemu-podghotovka-k-sochinieniiu-opisaniiu-domashniegho-zhivotnogho"
    ["file_id"] => string(6) "216855"
    ["category_seo"] => string(12) "russkiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1433165420"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства