Просмотр содержимого документа
«Конспект урока английского языка по теме: "Здоровый образ жизни"»
Урок английского языка в 9 классе по теме: « Здоровый образ жизни» (« Healthy Living Guide». Учитель английского языка: Кулеш Маргарита Григорьевна УМК « Английский язык» (9класс) В.П. Кузовлева, Н.М. Лапа, Э.Ш. Перегудовой.
Цели: Учебный аспект: активизировать изученную лексику по теме в речи учащихся; тренировать фонетические компетенции; развивать у учащихся умение творчески использовать усвоенный материал в ситуациях; практиковаться в монологической и диалогической речи; учить учащихся делать компьютерные презентации творческих проектов; научить оценивать проекты одноклассников.
Развивающий аспект: развивать широту взглядов, умения и навыки самостоятельной работы; развивать творческое самостоятельное мышление у учащихся; сформировать компетенции самостоятельного поиска, анализа и оценки информации; накапливать и совершенствовать опыт работы над проектом и его презентацией.
Воспитывающий аспект: воспитывать умение взаимодействовать и сотрудничать в группе, приходить к общему решению; воспитывать положительное отношение к здоровому образу жизни, отрицательное отношение к вредным привычкам; воспитывать ответственность друг за друга.
Сопутствующие задачи: скрытый контроль развития речевых компетенций; развитие навыков письма.
Учебные пособия: плакаты « Здоровые привычки», « Вредные привычки», обучающая программа « Профессор Хиггинс»; творческие проекты учащихся; видеопроектор. I. Началоурока. Teacher: Good morning everybody! Nice to see you! How are you getting on? Pupils: Nice to see you. We are quite well. Thank you. Teacher: Now, let’s start our lesson, but first of all answer my questions, please.
Who is on duty today?
Who is absent today?
What date is it today?
What day of the week is it today?
What is the weather like today? ( учащиеся отвечают на вопросы учителя)
II. Фонетическая зарядка. Использование электронного учебника « Профессор Хиггинс». Учащиеся повторяют звуки и скороговорки с этими звуками. Teacher: Now, let's repeat the sounds [t], [d],[h],[w],[f],[ai],[ei] and some rhymes.
III. Работа над целями урока. Teacher: Now, look at the blackboard! Here you can see the title of the lesson: “ Healthy Living Guide”. Is this topic interesting and important for you? Pupils: Yes, it is. Teacher: Well, let’s think about our objectives for today. Think a little and tell how you are planning to improve your English at the lesson. What would you like to do today? Pupil1. I’d like to develop my speaking skills today. Pupil2. I’d like to get new information about good and bad habits, how to look great. Pupil3. I’d like to speak English with my friends. Pupil4. I’d like to present my project. Pupil5. I’d like to know some facts and myths about health. Teacher: Oh, I see you have got a lot of ideas how to master English. I’d like one of you to come out to the blackboard and write down the objectives of the lesson.
Objectives of the lesson:
to develop reading and speaking skills;
to speak English with my friends;
to develop auditory skills;
to get new information about healthy living guide, how to look great, about good and bad habits
to know some facts and myths about health
to present projects
III. Активизация речевой деятельности. Teacher: OK. Let’s continue our work. Today we are going to speak about healthy living guide. You know, some people care about their health, others don’t. They have bad health habits.
Our health depends on many things: the food we eat, good and bad habits. Some bad habits are really deadly. People usually pay a lot of attention to their appearance. They have been using different products such as Colgate toothpaste, Wella hairspray, Nivea cream, Coconut oil shampoo. Do you care about your health? Pupils : Yes, we do. Teacher: Now, answer my questions! 1. What good habits do people have? 2. What bad habits do you know? 3. What are the main seven deadly health sins? 4. Do you prefer healthy food? 5. How often do you skip a main meal? 6. How many times a week do you eat fruit and vegetables? Учащиеся отвечают на вопросы учителя и рассказывают о своих вредных и здоровых привычках.
IV. Развитие навыков аудирования.
1.Учащиеся читают и переводят незнакомые слова, которые встречаются в тексте. Словавыписаны на доску.Unknownwords: Balance diet ContainCarbohydratesPastaStomachVitaminsMineralsУчащиеся слушают текст первый раз. Затем они получают текст лекции с пропущенными словами, которые они вписывают во время второго прослушивания.(Пропущенные слова даны курсивом). Проверка понимания – учащиеся зачитывают вставленные слова.
Текстдляаудирования:
In order to stay healthy it is important to have a balanced diet – in other words, food that contains something from each of the three main groups of food. These groups are protein,fat, and carbohydrates.
You find protein in lots of food, for example meat, fish, nuts, cheese and milk. It helps your body to grow and to be healthy and it gives you energy. Fat gives you energy but don’t eat a lot – it’s bad for you. There are a lot of fatty foods that come from animals, for example milk, cheese, butter and meat. Carbohydrates give you more than 70% of your energy. Bread, pasta, cereals, fruits, and vegetables such as potatoes and cabbage all contain lots of carbohydrates. Fruits, vegetables, beans and nuts, brown bread all have fibre. It doesn’t give you energy but it fills your stomach when you are hungry. There are many different vitamins and minerals. They help our body be healthy. You can get all your vitamins and minerals from fresh fruit and vegetables.
2. Используя текст, учащиеся заполняют таблицу:
From
For
Carbohydrates
Protein
Fat
Fibre
Vitamins
A
B
C
D
Minerals
Calcium (Ca)
Iron (Fe)
V. Cовершенствование навыков диалогической речи по теме: «HealthyLivingGuide».
Teacher: It's time to role – play the dialogues. You ‘ll discuss good and bad habits and how different products may be good or bad for health. We’ll listen to your dialogues in 5 minutes. Now, let’s act out your dialogues. Учащиеся рассказывают диалоги о вредных и здоровых привычках и как продукты питания влияют на здоровье.
VI. Составление пословиц из слов по теме « Здоровый образ жизни».
Teacher: Well, let’s continue our work. You can see the words, tryto make theproverbs.
early, catches, the, bird, worm, the .
bed, early, to, rise, early, and, man, makes, to, a, wealthy, wise, and, healthy.
next, cleanliness, godliness, is, to. Учащиеся составляют пословицы и переводят на русский язык.
Физкультминутка.Teacher: It’s time to have a rest. If you want to be healthy and active, do exercises every day. Will you stant up, please? Hands up! Clap! Clap! Hands down! Clap! Clap! Feet apart! Feet together!( twice) Turn left! Hop! Hop! Turn right! Hop! Hop! Nod your head! Hop! Hop! Stamp your feet! Hop! Hop! - Very good! Sit down, please.
VII. Презентациипроектов. Teacher: Let’s present your projects. You ‘ve chosen different topics. Now, students, listen to your classmates attentively and try to discuss their projects. Who would like to go to the blackboard? Учащиеся защищают, обсуждают и оценивают проекты одноклассников. Teacher: Thank you for your descriptions. They were creative and interesting. Thank you.
VIII. Домашнее задание.
Teacher: Now, write down your home task for the next lesson. Ex. 2, p. 143 1gr. ex. 1, p. 145 2gr. ex. 2, p. 146
IX. Подведение итогов урока (Summarizing).
Teacher: OK. Let’s remember our objectives.
What was new for you?
Was the information interesting and useful for you? Why?
Have you developed your speaking skills today?
Have you presented your projects? Учащиеся отвечают на вопросы.
Teacher: Well, You 've worked hard today and got a lot of new information. Your marks are…. I can say that your projects were interesting, creative and well- illustrated.All of them have been presented brilliantly. Thank you for the lesson. Good bye!