Тема: «Любимое время года»
Цель урока:
- создать положительный рабочий настрой и благоприятную атмосферу;
- воспитать у обучающихся интерес к изучению английского языка.
Образовательные:
- закрепить знания, умения, навыки по теме: « Времена года»;
- практиковать учащихся в устной речи, стимулировать их желания;
- общаться, высказывать свои мысли на английском языке.
Развивающая:
-развивать диалогическую и монологическую речь, память, мышление, внимание.
Воспитательная:
-развивать интерес к английскому языку.
Задачи урока:
- научить рассказывать о временах года;
- научить понимать на слух текст, построенный на знакомом языковом материале;
- научить вести диалог-расспрос.
Формы урока: фонетическая разминка, работа в коллективе.
Оборудование: учебные пособия, рабочие тетради, аудиоприложение, тематические картинки.
Ход урока.
I. Организационный этап.
Student: Hello, my dear friends. I’m glad to see you again. Let’s start our English lesson. How are you today?
P1: I’m fine, thank you. And you?
S: I’m glad to see you, hope it will so till the end of the lesson. Sit down, please. Let’s start our lesson and remember some rules.
- Don’t shout! - Sit straight!
- Don’t sleep! - Hands up! - Smile!
S: Now we read a poem. ( Ученики читают стихотворение ).
Spring is green,
Summer is bright,
Autumn is yellow,
Winter is white.
Spring is here
Summer is near
Grass is green
So nice and clean.
Winter, spring, summer, fall –
I like spring best of all.
S: What about this poem?
P1: This poem is about season.
P2: This poem is about weather.
P3: This poem is about winter.
S: What will you do in our lesson?
P1: I will speak about season.
P2: I will translate a text into Russian.
P3: I will speak about weather.
P3: I will read a text.
II. Речевая разминка.
S: Let's look at the blackboard. Speak after me and choose the correct translation. (Дети повторяют за учителем и выбирают правильный перевод слов).
Sunny Холодно
Windy Ветрено
Cloudy Жарко
Snowy Снежно
Hot Облачно
Cold Солнечно
S: All right!
III. Актуализация знаний.
- Выпонение теста.
S: Look at the card and answer the questions:
1. The coldest season of the year is …
a) autumn c) spring
b) winter d) summer
2. The hottest season of the year is …
a) autumn c) spring
b) winter d) summer
3. Pupils have the longest holidays in …
a) autumn c) spring
b) winter d) summer
4. September, October, November are the months of the …
a) autumn c) spring
b) winter d) summer
5. Spring has three months: March, April and …
a) June c) May
b) July d) August
6. New Year starts in …
a) January c) November
b) February d) December
7. Winter months are: December, January and …
a) September c) November
b) October d) February
8. Pupils begin to go to school in …
a) June c) August
b) July d) September
9. We go to school on Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday and …
a) Friday c) Sunday
b) Saturday d) July
10. The last day of the week is …
a) Sunday c) Tuesday
b) Monday d) Wednesday
11. Rest days are Saturday and …
a) Thursday c) Sunday
b) Friday d) Monday
12. After Monday goes …
a) Tuesday c) Thursday
b) Wednesday d) Friday
S: Well done!
2. Работа с учебником.
S: Now open your book p.78, ex.60. You must complete the table. (Ученики должны завершить таблицу).
3. Физпауза:
Clap your hand, clap your hand,
Listen to the music clap your hand!
Stamp your feet, stamp your feet,
Listen to the music stamp your feet!
Turn around, turn around,
Listen to the music turn around!
Jump up high, jump up high,
Listen to the music jump up high!
4. Развитие навыков аудирования.
S: I want you to listen to the dialogue. The boy and the girl a talk about their favourite seasons. Listen and write some words in the table. (Ученики слушают диалог и заполняют таблицу).
5. Работа с текстом.
S: Let’s began exercise 61. Read the text and answer the questions. (Ученики читают текст и отвечают на вопросы).
6. Рефлексия. (Ответы учеников на вопросы учителя: Что вы делали на уроке?)
S: What have you done in our lesson?
P1: We have spoken about the season.
Подведение итогов урока.
Thank you for your work. I want to know your impressions about the lesson.
It’s very important for me. Fill in the form, please.
На уроке я работал активно \ пассивно.
Своей работой на уроке я доволен \ не доволен.
Урок показался мне коротким \ длинным.
Материал урока мне был понятен \ не понятен, полезен \ бесполезен.
Your home task will be ex. 11, p. 82. Your marks.