Цели урока: формирование и развитие коммуникативной компетенции учащихся развитие социокультурной компетенции, осуществление метапредметных связей, познакомить с традициями празднования Дня Святого Давида.
Задачи
Учебные:
-развитие навыков аудирования, чтения, говорения;
- обобщение знаний по теме «Британия»;
- совершенствование употребления лексики;
-обучение способам совместной деятельности.
Развивающие:
-совершенствование умений применения знаний, полученных в курсе одного школьного предмета, в курсе изучения других предметов.
- развивать память, внимание, логическое мышление и воображение школьников.
Воспитательные:
-воспитание культуры работы с интернет-материалами;
- воспитания потребности использования интернета как средства обучения;
-формирование у учащихся потребности изучения культур англоязычных стран через традиции и обычаи их народов;
-воспитание уважения к другим культурам.
Метапредметные связи:
География, история.
Оснащение урока:
Интерактивная доска «Прометей»
Интернет
Бумажные цветы (нарциссы и лук порей).
I. Организационный момент
Good morning. I’m glad to see you! Do you like travelling? So do i! Today we’ll visit one of the parts of Britain.
Warming up By the way, do you remember …
1.What is the official name of Great Britain?
2.When was the name “ UK’ first used?(1707)
3.How many islands does the UK consist of?
4.What is the largest island?
5..How many countries does the UK consist of?
6.How many countries does Great Britain consist of?
7.What’s the capital of Scotland?(Northern Ireland,England)
9.Why is the flag of The UK called The Union Jack?
Приложение 1
Children, you see that one flag is left –the flag of Wales –The Red Dragon isn’t on the Union flag because England and Wales were united earlier than the Union Jack was created.
Can you guess what country we’re going to visit? Right! It’s Wales!
I hope you’ll know some interesting facts about this part of GB.
II. Активизация употребления лексических единиц и развитие навыков монологического высказывания
Презентация «Уэльс»
Please, be attentive during the whole lesson, because you’ll have to answer different questions and do some tasks. You’ll have to find out the answers to the following questions.( children get cards with the questions) Let’s start our tour!
Presentation 1.
What do you know about Wales?
What is the geographical position of Wales?
What is the capital of Wales?
What are the national symbols?
Is this an industrial country or an agricultural?
What is the main economic activity in the country?
On what languages do people speak in Wales?
How do we call people in Wales (write English, Russian equivalents)?
What scenery can people see in this country?
What is the highest mountain in Wales?
Can the Englishmen easily understand the Welsh?
What is the national game of Wales?
What does the word “Cymru” mean?
What are the main sights in Cardiff?
What part of Wales is the wildest?
Name big cities in Wales.
KEYS.
In the South-West of Great Britain.
Cardiff.
A leek, a daffodil.
An agricultural country.
Farming.
English, Welsh.
The Welsh – валлийцы.
Mountains, meadows, waterfalls, etc.
Mount Snowdon.
No, they can’t.
Rugby.
“Cymru” means Wales – the Welsh call their country.
Each part of Great Britain has its patrons. It’s time to read an interesting legend about the patron saint of Wales. Students work in groups. After reading they have to answer the questions and do the crossword.
The Legend of St. David
St. David grew up in Ceredigion and kept company with monk, learning their ways and the Bible. David learned at the hand of a blind teacher named Paulinus, and it was due to this teacher that David discovered his gift for helping people. He laid his hands over the eyes of the teacher and cured his sight. David then began to travel throughout Wales, sharing his gift.
It is said that while David was speaking to people, he was not able to be heard or seen by all who had come to listen and because of this problem the ground rose up and lifted him to heights where he could be seen and heard by all.God came to David and told him to build a monastery in the Glyn Rhoysn valley. This place today is where St. David's Cathedral is located, on the grounds of the old monastery.
St David is the Patron saint of Wales and he died on March I. This is St. David's day in Wales and is celebrated every year. People wear traditional costumes. They pin a daffodil or a leek to their clothes as these are symbols of Wales. Boys usually wear leeks, and girls –daffodils.
Questions ( one question to each group)
1.What gift did David cure people?
2.Why did he built a monastery?
3.Wnen do people celebrate St. David's day in Wales?
Each group has to do the crossword.( учитель готовит кроссворд,выбирая слова из текста на своё усмотрение на сайте http:// cross.highcat.org/ru_Ru
5. Релаксационнаяминутка
Now children, let`s have a rest and sing a song. ( учащиеся поют песню Fools Garden “Lemon Tree”).
6. St. David's day is a great holiday for the Welsh. I want to invite you to the parade.
(Watching a video Cardiff St David’s Day Parade 2010 Youtube)
Discussing the video.
How do people celebrate this holiday?
(People are wearing costumes of a red dragon and national costumes. They pin leeks and daffodils. They sing and dance…)
I have nice symbols for you, please, take them and pin to your dresses. Girls, you should take daffodils and boys- leeks.
7. The last task for your groups today is “Making dragons”
8. Подведение итогов, подсчёт балов, выставление оценок. Все дети получают закладки с изображением дракона в качестве подарка.( их можно распечатать на сайте http://www.activityvillage.co.uk/wales-flag-printables)
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Просмотр содержимого документа
«Конспект урока "Wales" »
Interesting facts about Wales
Денисова Лариса Даниловна
учитель английского языка,
ГБОУСОШ №1874, г.Москва
Цели урока: формирование и развитие коммуникативной компетенции учащихся развитие социокультурной компетенции, осуществление метапредметных связей, познакомить с традициями празднования Дня Святого Давида.
Задачи
Учебные:
-развитие навыков аудирования, чтения, говорения;
- обобщение знаний по теме «Британия»;
- совершенствование употребления лексики;
-обучение способам совместной деятельности.
Развивающие:
-совершенствование умений применения знаний, полученных в курсе одного школьного предмета, в курсе изучения других предметов.
- развивать память, внимание, логическое мышление и воображение школьников.
Воспитательные:
-воспитание культуры работы с интернет-материалами;
- воспитания потребности использования интернета как средства обучения;
-формирование у учащихся потребности изучения культур англоязычных стран через традиции и обычаи их народов;
-воспитание уважения к другим культурам.
Метапредметные связи:
География, история.
Оснащение урока:
Интерактивная доска «Прометей»
Интернет
Бумажные цветы (нарциссы и лук порей).
I. Организационный момент
Good morning. I’m glad to see you! Do you like travelling? So do i! Today we’ll visit one of the parts of Britain.
Warming up By the way, do you remember …
1.What is the official name of Great Britain?
2.When was the name “ UK’ first used?(1707)
3.How many islands does the UK consist of?
4.What is the largest island?
5..How many countries does the UK consist of?
6.How many countries does Great Britain consist of?
7.What’s the capital of Scotland?(Northern Ireland,England)
9.Why is the flag of The UK called The Union Jack?
Приложение 1
Children, you see that one flag is left –the flag of Wales –The Red Dragon isn’t on the Union flag because England and Wales were united earlier than the Union Jack was created.
Can you guess what country we’re going to visit? Right! It’s Wales!
I hope you’ll know some interesting facts about this part of GB.
II. Активизация употребления лексических единиц и развитие навыков монологического высказывания
Презентация «Уэльс»
Please, be attentive during the whole lesson, because you’ll have to answer different questions and do some tasks. You’ll have to find out the answers to the following questions.( children get cards with the questions) Let’s start our tour!
Presentation 1.
What do you know about Wales?
What is the geographical position of Wales?
What is the capital of Wales?
What are the national symbols?
Is this an industrial country or an agricultural?
What is the main economic activity in the country?
On what languages do people speak in Wales?
How do we call people in Wales (write English, Russian equivalents)?
What scenery can people see in this country?
What is the highest mountain in Wales?
Can the Englishmen easily understand the Welsh?
What is the national game of Wales?
What does the word “Cymru” mean?
What are the main sights in Cardiff?
What part of Wales is the wildest?
Name big cities in Wales.
KEYS.
In the South-West of Great Britain.
Cardiff.
A leek, a daffodil.
An agricultural country.
Farming.
English, Welsh.
The Welsh – валлийцы.
Mountains, meadows, waterfalls, etc.
Mount Snowdon.
No, they can’t.
Rugby.
“Cymru” means Wales – the Welsh call their country.
A castle, a cathedral, a university.
The North.
Swansea, Newport.
III .Тренировка навыков аудирования ( on-linelistening)
Each part of Great Britain has its patrons. It’s time to read an interesting legend about the patron saint of Wales. Students work in groups. After reading they have to answer the questions and do the crossword.
The Legend of St. David
St. David grew up in Ceredigion and kept company with monk, learning their ways and the Bible. David learned at the hand of a blind teacher named Paulinus, and it was due to this teacher that David discovered his gift for helping people. He laid his hands over the eyes of the teacher and cured his sight. David then began to travel throughout Wales, sharing his gift.
It is said that while David was speaking to people, he was not able to be heard or seen by all who had come to listen and because of this problem the ground rose up and lifted him to heights where he could be seen and heard by all.God came to David and told him to build a monastery in the Glyn Rhoysn valley. This place today is where St. David's Cathedral is located, on the grounds of the old monastery.
St David is the Patron saint of Wales and he died on March I. This is St. David's day in Wales and is celebrated every year. People wear traditional costumes. They pin a daffodil or a leek to their clothes as these are symbols of Wales. Boys usually wear leeks, and girls –daffodils.
Questions ( one question to each group)
1.What gift did David cure people?
2.Why did he built a monastery?
3.Wnen do people celebrate St. David's day in Wales?
Each group has to do the crossword
1
4
3
2
7
13
5
11
12
6
8
10
9
По горизонтали:
По вертикали:
2. костюмы
3. провозглашать
5. слепой
6. зрение
9. собор
10. национальный
12.монах
1. лечить
4. парад
7. святой
8. век
11. нарцисс
12. монастырь
13. лук порей
5. Релаксационнаяминутка
Now children, let`s have a rest and sing a song. ( учащиеся поют песню Fools Garden “Lemon Tree”).
6. St. David's day is a great holiday for the Welsh. I want to invite you to the parade.
(Watching a video Cardiff St David’s Day Parade 2010 Youtube)
Discussing the video.
How do people celebrate this holiday?
(People are wearing costumes of a red dragon and national costumes. They pin leeks and daffodils. They sing and dance…)
I have nice symbols for you, please, take them and pin to your dresses. Girls, you should take daffodils and boys- leeks.
7. The last task for your groups today is “Making dragons”
8. Подведение итогов, подсчёт балов, выставление оценок. Все дети получают закладки с изображением дракона в качестве подарка.( их можно распечатать на сайте http://www.activityvillage.co.uk/wales-flag-printables)
Приложение 6
The Red Dragon (Y Ddraig Goch)
The red dragon has long been an emblem associated with the country of Wales. It is the mark of bravery and victory, and has been a symbol for the Welsh people since the Middle Ages. The dragon graces shields and standards and is part of many families crest or coat of arms.
When King Henry VII was crowed as the King of England in 1485, it is said that he ordered the Red Dragon become part of the official flag of the principality of Wales. And the Welsh are fiercely proud of their Dragon. 'Y Ddraig Goch a ddyry Gychwyn' - the Red Dragon will show the way. And he most certainly has!
St. David's Day Observances
Вариант 1
Нарциссы из твердой бумаг
Для работы понадобиться белая бумага для принтера, лучше конечно с минимальной плотностью. Можно взять и двухстороннюю цветную бумагу желтого или светло-оранжевого цвета. Еще нужна зеленая бумага для листьев и травы.
Вместо стеблей будем использовать соломку для коктейлей, желательно зеленого цвета. Еще нам понадобятся ножницы, клей и прозрачный узенький скотч.
Шаг 1.
Берем два бумажных квадратика одинакового размера. На фотографии они разноцветные, но можно использовать бумагу одного цвета.
Делаем надрезы, такие, как на фото.
Из ярко-желтой или оранжевой бумаги вырезаем кружок с волнистым краем. Величина кружка любая.
Шаг 2
Формируем лепестки.
Для того, чтобы лепесток слегка закрутился внутрь, процарапываем поверхность бумаги острым ножичком или ножницами. Впрочем, это можно сделать и просто руками, завернув края будущих лепестков в трубочку.
Шаг 3
Накладываем заготовки лепестков друг на друга и приклеиваем их капелькой клея.
Шаг 4
Прокалываем в центре небольшое отверстие и вдеваем соломку для коктейля. На кончике соломки изнутри цветка делаем надрезы и разгибаем в разные стороны.
С нижней стороны соломку прикрепляем с помощью тонкого скотча.
Впрочем, если у вас есть "горячий клей", можно воспользоваться капелькой такого клея.
Шаг 5
Из зеленой бумаги вырезаем узкие длинные листики, оборачиваем соломку снизу.
Несколько нарциссов - и букет к 8 марта готов.
Вариант 2
Нарциссы из оберточной или креповой бумаги
Шаг 1
Берем квадратный кусочек бумаги. Размер можно выбрать любой, но где-то приблизительно 10 см на 10 см.
Разрезаем его пополам и для начала используем первую половинку.
Еще нам понадобиться толстый фломастер, маркер или небольшой клеящий карандаш.
Шаг 2
Накручиваем бумагу на фломастер, оставляя свободным кончик, длиной, приблизительно, в треть все бумаги.
Шаг 3
Свободный кончик заворачиваем, как конфетный фантик.
Шаг 4
Из второй половинки бумаги вырезаем вот такой "заборчик"
Шаг 5
Укладываем фломастер с уже накрученной на него бумажкой поверх "заборчика" так, острые кончики были немного длиннее, чем уже накрученная бумага.
Шаг 6
Опять наворачиваем бумагу и плотно закручиваем хвостик "конфетного фантика"
Шаг 7
Берем соломку для коктейлей. Немного укорачиваем кончик, чтобы от сгиба было всего сантиметра два. Капаем внутрь соломки несколько капель клея, а затем вставляем туда "хвостик" из скрученной бумаги.
Шаг 8
Достаем фломастер. Отгибаем лепесточки в разные стороны. Нарцисс готов.
Вот и результат.
Если что-то непонятно из этих фотографий, можно посмотреть более подробное описание.
Источник - сайт http://hand-made.ladybye.ru/narciss-iz-bumagi/