kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Конспект урока в 6 классе "Travelling to America"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Предмет: английский язык

Тема урока: «Путешествие в Америку»

Тип урока: урок «открытия» нового знания

Представление о результатах:

- личностные: формирование ответственного отношения к учению, готовности к саморазвитию и самообразованию; формирование коммуникативной компетентности в общении и сотрудничестве со сверстниками.

- метапредметные: умение работать в группе, строить логические рассуждения, умозаключения, уметь адекватно и осознано использовать речевые средства в соответствии с  задачей коммуникации

- предметные: развивать умения систематизировать новые знания и на их основе составлять собственное монологическое  высказывание.

I. Подготовительный этап.

1. Организационный момент. Приветствие.

Teacher: Good morning dear boys and girls! I am very happy to see all of you. Today I will be your tour-guide.

Children: Good morning!

2. Презентация темы и задач. Речевая разминка.

 (песня Frank Sinatra “America the beautiful”)

Children: listening to song

 Teacher: Have you liked this song? To what country we are going to make a trip?

Children: To the USA

 Teacher: Right! Stand up, please and come here. I will tell you a name of the color. You should find your friend with the same color, asking questions.

 For example: my color is red and I’d like to find another red color, so I say – I am red. What color are you? Do you understand?

Teacher: Let’s begin finding your color.

Children: I am green. What is your color?

                  I am yellow. What is your color?  

Teacher: I see you have finished. Green colors come here, now you are a team. Yellow colors you are an another team too.

Дети разделяются на две команды

Teacher: Take a sit, please. Before our tour around the USA we should read some advice for tourist, how to behave in abroad.

(идёт слайд с картинками к правилам поведения заграницей)

  1. You must bring your passport to airplane
  2. You must show your ticket at security-control
  3. You can take a cell-phone
  4. You can’t go abroad alone
  5. You mustn’t have any liquids and sharp objects in your baggage.

Teacher: 1. What must you bring to airplane? (Without this you can’t leave Russia)

Children: Passport

Teacher: 2. What can you take with you? (How will you contact with your parents?)

Children: Cell-phone

Teacher: 3. Must you have any liquids and sharp objects in your baggage?

Children: No, we mustn’t

Teacher: 4. What must you show at security-control? (Without this you can’t fly by airplane)

Children: Ticket

Teacher: 6. What can’t you do? (Can you go to abroad without adults, alone?)

 Children: Go alone  

3. Физ.минутка:

 Teacher: Take your book, please. Repeat after me. On, above, behind, next to, in, under, in front of.          

4. Развитие устной речи:      

“GUESS THE CHARACTER FROM A FAIRY-TALE”

Teacher: Tell me the famous people of America.

Children: Mark Twen, Jack London, Henry Ford etc.

Teacher: Do you know Walt Disney? What was he?

Children: He is a …

Teacher: What Walt Disney’s cartoons do you know?

Teacher: I will give you the cards with a character’s name from Walt Disney’s cartoon. You should guess which character you are. Ask yes/no questions.

Children: Am I an animal? Am I a person? Am I a boy? Am I a girl? Am I a Winnie the pooh? etc  (дети угадывают персонажей из диснеевских мультфильмов)

Children: Yes, you are.

Children: No, you aren’t

Chipmunk – бурундук

Fawn - оленёнок

“WRITE A SHORT STORY”

Teacher: Now I want to offer you a presentation. Your task is to write down any words associated with pictures you’ll see.  

Teacher: Change your cards with each other. Take the cards and write down the words you like on them. You have got 3 min to make a short report about America.

Раздаточный материал:

If we travel all over America, we can see …

The population of America is…

There are many …

The capital of America is …

Teacher: Your task is – to repeat the main idea of you classmate and continue it with your own words.

Рефлексия:

Teacher: You have worked very hard.  Thank you.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Конспект урока в 6 классе "Travelling to America"»

Предмет: английский язык

Тема урока: «Путешествие в Америку»

Тип урока: урок «открытия» нового знания

Представление о результатах:

- личностные: формирование ответственного отношения к учению, готовности к саморазвитию и самообразованию; формирование коммуникативной компетентности в общении и сотрудничестве со сверстниками.

- метапредметные: умение работать в группе, строить логические рассуждения, умозаключения, уметь адекватно и осознано использовать речевые средства в соответствии с задачей коммуникации

- предметные: развивать умения систематизировать новые знания и на их основе составлять собственное монологическое высказывание.

I. Подготовительный этап.

1. Организационный момент. Приветствие.

Teacher: Good morning dear boys and girls! I am very happy to see all of you. Today I will be your tour-guide.

Children: Good morning!

2. Презентация темы и задач. Речевая разминка.

(песня Frank Sinatra “America the beautiful”)

Children: listening to song

Teacher: Have you liked this song? To what country we are going to make a trip?

Children: To the USA

Teacher: Right! Stand up, please and come here. I will tell you a name of the color. You should find your friend with the same color, asking questions.

For example: my color is red and I’d like to find another red color, so I say – I am red. What color are you? Do you understand?

Teacher: Let’s begin finding your color.

Children: I am green. What is your color?

I am yellow. What is your color?

Teacher: I see you have finished. Green colors come here, now you are a team. Yellow colors you are an another team too.

Дети разделяются на две команды

Teacher: Take a sit, please. Before our tour around the USA we should read some advice for tourist, how to behave in abroad.

(идёт слайд с картинками к правилам поведения заграницей)

  1. You must bring your passport to airplane

  2. You must show your ticket at security-control

  3. You can take a cell-phone

  4. You can’t go abroad alone

  5. You mustn’t have any liquids and sharp objects in your baggage.

Teacher: 1. What must you bring to airplane? (Without this you can’t leave Russia)

Children: Passport

Teacher: 2. What can you take with you? (How will you contact with your parents?)

Children: Cell-phone

Teacher: 3. Must you have any liquids and sharp objects in your baggage?

Children: No, we mustn’t

Teacher: 4. What must you show at security-control? (Without this you can’t fly by airplane)

Children: Ticket

Teacher: 6. What can’t you do? (Can you go to abroad without adults, alone?)

Children: Go alone

3. Физ.минутка:

Teacher: Take your book, please. Repeat after me. On, above, behind, next to, in, under, in front of.

4. Развитие устной речи:

GUESS THE CHARACTER FROM A FAIRY-TALE”

Teacher: Tell me the famous people of America.

Children: Mark Twen, Jack London, Henry Ford etc.

Teacher: Do you know Walt Disney? What was he?

Children: He is a …

Teacher: What Walt Disney’s cartoons do you know?

Teacher: I will give you the cards with a character’s name from Walt Disney’s cartoon. You should guess which character you are. Ask yes/no questions.

Children: Am I an animal? Am I a person? Am I a boy? Am I a girl? Am I a Winnie the pooh? etc (дети угадывают персонажей из диснеевских мультфильмов)

Children: Yes, you are.

Children: No, you aren’t


Chipmunk – бурундук

Fawn - оленёнок


WRITE A SHORT STORY”

Teacher: Now I want to offer you a presentation. Your task is to write down any words associated with pictures you’ll see.

Teacher: Change your cards with each other. Take the cards and write down the words you like on them. You have got 3 min to make a short report about America.

Раздаточный материал:

If we travel all over America, we can see …

The population of America is…

There are many …

The capital of America is …

Teacher: Your task is – to repeat the main idea of you classmate and continue it with your own words.

Рефлексия:

Teacher: You have worked very hard. Thank you.






Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 6 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
Конспект урока в 6 классе "Travelling to America"

Автор: Горохова Рена Николаевна

Дата: 17.01.2016

Номер свидетельства: 277946

Похожие файлы

object(ArrayObject)#852 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(98) "Конспект урока английского языка в 6 классе "Native Americans""
    ["seo_title"] => string(61) "konspekt_uroka_angliiskogo_iazyka_v_6_klasse_native_americans"
    ["file_id"] => string(6) "557748"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1600365110"
  }
}
object(ArrayObject)#874 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(87) "конспект урока в з классе по теме "Мир животных" "
    ["seo_title"] => string(52) "konspiekt-uroka-v-z-klassie-po-tiemie-mir-zhivotnykh"
    ["file_id"] => string(6) "120789"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1413807566"
  }
}
object(ArrayObject)#852 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(92) "Конспект урока английского языка "English is a global language""
    ["seo_title"] => string(62) "konspekt_uroka_angliiskogo_iazyka_english_is_a_global_language"
    ["file_id"] => string(6) "617721"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1668790252"
  }
}
object(ArrayObject)#874 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(71) "Конспект урока "Мир для тебя и для меня""
    ["seo_title"] => string(42) "konspekt_uroka_mir_dlia_tebia_i_dlia_menia"
    ["file_id"] => string(6) "544940"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1585773790"
  }
}
object(ArrayObject)#852 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(61) "Конспект урока  "Волшебная Пасха" "
    ["seo_title"] => string(35) "konspiekt-uroka-volshiebnaia-paskha"
    ["file_id"] => string(6) "104388"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1402687895"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Проверка свидетельства