Урок комбинированный
Методы обучения: ИКТ, наглядно-иллюстративный, демонстрационный
Цель урока: Активизация умений и навыков говорения по теме « Почему учим английский».
задачи урока :
- повторить во всех видах речевой деятельности раннее изученные ЛЕ по теме «Почему учим английский».
- совершенствовать навыки аудирования с целью извлечения информации по теме
- ознакомить со способами словообразования существительных
- расширить кругозор учащихся о сферах применения английского языка
- мотивировать детей к изучению английского языка
- развивать у учащихся навыки общения, самооценку и уверенность в себе
Ход урока:
I . Организационный момент:
Good morning, boys and girls. I’m glad to see you. How are you?
Who is on duty today? Who is absent today?
What date is it today? What day of the week is it today?
What is the weather like today?
II. Речевая разминка.
- Look at the board, please. What can you see there? ( на слайде English speaking countries) What is common between all these countries? ( They all speak English )
T- CL Answer my questions:
- What is your native language?
- What language do you study at school?
- Why do you study English?
- What are the reasons for learning English? Can you name your main reasons for learning English?
T-CL I hope during our lesson you’ ll name them.
But at first let’s do some work.
III. Фонетическая разминка:
1.You can see two columns of words on the board. Will you read them , pay attention on pronunciation , please!
2.Match the words to make up the word combinations.
1. official
business
2. to produce
journalist
3. international
language
4. modern
communication
5. to exchange
cultures
6. a means of
a good job
7. mixing of
ideas
8. to get
videos
9. to communicate
computing
10. to do
with people in the world
2. Let’s play the game “Snowball”. Let’s remember the adjectives that can describe word “ language?” ( It is easy, international, modern, working, main, popular)
- international
- international and modern
- international , modern and popular…
IV. Актуализация навыков аудирования, монологического высказывания:
1. As you know English is very popular nowadays. A lot of people study English and want to know it better! There are different reasons for learning it.
But what are they? Ex. 44. p. 45- and cards will help you! Let’ begin read and translate them.( P1, P2, P3…)
2. Now I’d like to know your reasons for learning English.( work in groups)
Pupils choose 3 main reasons for learning English , the leaders of the groups find out what are they and report about it!
- контроль работы в группах -G1, G2, G3.
VI. Физкультминутка ( Hands up, hands down)
VII . Новая тема: Ознакомление со способами словообразования существительных.
T-Cl I see all pupils of your class would like to study and know English well.
But don’t forget that it is important to know the grammar rules, so now look at the board , read and translate these words: to work-worker, to play –player, creative-creativity, enjoy-enjoyment ( what can you say about they) –
Словообразование ( из уроков русского языка вспомните, что это такое)
Word formation-is formation new word with suffixes. ( просмотр презентации с объяснением)
Вывод : Суффиксы существительных, с которыми мы познакомились :-er,-or, -ment, -tion/sion ,-ist, -ian- ity,-ance/-ence, -ing- их нужно запомнить!
VIII. Aктуализация новых знаний
1. Нужно выбрать соответствующие суффиксы для слов.
2. В предложении преобразовать слово по смыслу ( словообразование)
3. Самостоятельная работа с самопроверкой.
IX . Рефлексия :
Составление синквейна:
Language
Interesting, popular
Know, study, remember
We all like English
Interesting communication
X. Выставление оценок.
XI. Домашнее задание: ex. 47 p.46