Урок по теме:
«How do teens from different countries spend their ftee time?»
7 класс
Цель урока: формирование коммуникативной компетенции учащихся на основе изученных лексических единиц, речевых и грамматических структур по теме «Свободное время».
Задачи урока: 1) обучающие:
а) активизация лексики по теме;
б) практика речевой деятельности (монологической, диалогической);
в) обучение чтению с извлечением детальной информации;
2) развивающие:
а) развивать коммуникативные способности учащихся;
б) развивать языковую догадку, наблюдательность, творческую фантазию, речевую инициативу.
3) воспитательные:
воспитание личностных качеств учащихся (трудолюбие, активность, умение работать в сотрудничестве с другими, коммуникабельность, уважение к себе и другим.
Формы работы учащихся: практикум, собеседование, консультации, парная работа, групповая работа, тестирование.
Необходимое техническое оборудование: компьютеры, мультимедийный проектор, экран, интернет.
Структура и ход урока:
1. Организационный момент – (слайд 1)
Good day, dear friends! I am glad to see you. How are you? I am fine, too. Let`s begin our work
2. Речевая зарядка
First answer my questions.
- What date is it today?
- What day of the week is it today?
- What is the weather like today?
- What do you usually do at your free time?
- What is your hobby?
- What are your after-school activities?
3. Работа с лексикой по теме (слайд 2)
Our theme is Free time. Let`s revise the words. Read and translate.
4. Проверка домашнего задания. (слайды 3-4)
At home you read texts about free time of British and American teens. Read the sentences and tell if they are true or false.
5. Работа в интернете (Слайд 5)
There are so many organizations for children in Great Britain, the USA and Australia. One of them is Scouting. I will show you websites of Scouts in these three countries.
www.scouts.org.uk
www.scouting.org
www.scouts.com.au
Would you like to join Scouts?
6. Выход на диалогическую речь - работа в парах (слайд 6)
Let`s work in pairs using ex.4 at page 146
-Do you like … in your free time?
-Yes, I like …
-How often do you … ?
-I … once a week.
-Where do you prefer to spend your free time?
-I prefer to spend my free time at the club.
7. Работа с учебником (слайд 7)
Open your books at page 148 ex.2. What would you choose and why?
-Would you like to choose drama(photography, dancing, playing the guitar, drawing, horse-riding, motorsport, climbing)?
-Yes, I would like to choose … because it is interesting(exciting, relaxing, thrilling)
8. Тестирование (на знание английской лексики, используя интернет) (слайд 8)
www.homeenglish.ru
9. Чтение с извлечением детальной информации.
Let`s work with our books-p.144 ex.1 Let`s read the texts, answer my questions.
10. Рефлексия о проделанной работе (слайд 9)
You worked very well today. Thank you very much for your work! The lesson is over. See you soon. Goodbye!
Просмотр содержимого документа
«конспект урока»
Урок по теме:
«How do teens from different countries spend their ftee time?»
7 класс
Цель урока: формирование коммуникативной компетенции учащихся на основе изученных лексических единиц, речевых и грамматических структур по теме «Свободное время».
Задачи урока: 1) обучающие:
а) активизация лексики по теме;
б) практика речевой деятельности (монологической, диалогической);
в) обучение чтению с извлечением детальной информации;
2) развивающие:
а) развивать коммуникативные способности учащихся;
б) развивать языковую догадку, наблюдательность, творческую фантазию, речевую инициативу.
3) воспитательные:
воспитание личностных качеств учащихся (трудолюбие, активность, умение работать в сотрудничестве с другими, коммуникабельность, уважение к себе и другим.
Формы работы учащихся: практикум, собеседование, консультации, парная работа, групповая работа, тестирование.
Необходимое техническое оборудование: компьютеры, мультимедийный проектор, экран, интернет.
Структура и ход урока:
1. Организационный момент – (слайд 1)
Good day, dear friends! I am glad to see you. How are you? I am fine, too. Let`s begin our work.
2. Речевая зарядка
First answer my questions.
What date is it today?
What day of the week is it today?
What is the weather like today?
What do you usually do at your free time?
What is your hobby?
What are your after-school activities?
3. Работа с лексикой по теме (слайд 2)
Our theme is Free time. Let`s revise the words. Read and translate.
4. Проверка домашнего задания. (слайды 3-4)
At home you read texts about free time of British and American teens. Read the sentences and tell if they are true or false.
5. Работа в интернете (Слайд 5)
There are so many organizations for children in Great Britain, the USA and Australia. One of them is Scouting. I will show you websites of Scouts in these three countries.
www.scouts.org.uk
www.scouting.org
www.scouts.com.au
Would you like to join Scouts?
6. Выход на диалогическую речь - работа в парах (слайд 6)
Let`s work in pairs using ex.4 at page 146
-Do you like … in your free time?
-Yes, I like …
-How often do you … ?
-I … once a week.
-Where do you prefer to spend your free time?
-I prefer to spend my free time at the club.
7. Работа с учебником (слайд 7)
Open your books at page 148 ex.2. What would you choose and why?
-Would you like to choose drama(photography, dancing, playing the guitar, drawing, horse-riding, motorsport, climbing)?
-Yes, I would like to choose … because it is interesting(exciting, relaxing, thrilling)
8. Тестирование (на знание английской лексики, используя интернет) (слайд 8)
www.homeenglish.ru
9. Чтение с извлечением детальной информации.
Let`s work with our books-p.144 ex.1 Let`s read the texts, answer my questions.
10. Рефлексия о проделанной работе (слайд 9)
You worked very well today. Thank you very much for your work! The lesson is over. See you soon. Goodbye!
Просмотр содержимого презентации
«free time»