- Паровозик слышит, как разговаривают между собой цветочки, и поет их песенку: [n], [n], [n] – [nei], [nei], [nei].
- Паровозик задумался и запел романтическую песенку: [m], [m], [m].
- Теперь паровозик видит летающих пчелок и поет их песенку: [ð], [ð], [ð].
- А вот и комарики: [z], [z], [z].
- А теперь паровозик выпускает дым из трубы. Вот так: [w], [w], [w].
Very good!
3. Сообщение темы и целей урока.
Today at the lesson we speak about professions, we read, write, sing a song and, of course, we play. (Сегодня мы поговорим о профессиях, почитаем, будем писать, споем песню и поиграем, конечно.)
4. Речевая разминка. Игра “Снежный ком”.
Are you ready to play now? Let’s play a “Snowball” game. Complete the list of professions (Поиграем в игру “Снежный ком”. Закончите список профессий).
Пример:
1 ученик: an engineer;
2 ученик: an engineer and a doctor… (a pupil, an officer, a dentist, a housewife, a pilot, a teacher).
5. Повторениелексики “Профессии”, активизацияграмматическихструктур He/She is a …, He/She is not a …, I want to be a ….
Далее идет показ картинок с изображениями профессий.
And now, look at the pictures and answer my questions:
What is he/she?
And what are you?
Now tell me please,what do you want to be? Do you want to be a …?
And now we’re going to play the game “Neznaika”. (Один из учеников выходит к доске и играет роль Незнайки: учитель показывает картинку с изображением одной из профессий, а Незнайка называет её неправильно, другие учащиеся его исправляют, используя отрицательную структуру.)
6. Орфография (составление слов из букв).
One more game for you. With the help of these letters find the names of the professions. (Используя карточки с буквами английского алфавита обучающиеся составляют слова, обозначающие названия профессий, и прикрепляют их магнитами на классной доске.)
pupil
doctor
dentist
officer
engineer
(Has he/she got a mistake?/Is he/she right?)
7. Физкультминутка.
Are you tired? Let’s have a rest! Standup, please. (Физкультминутка на английском языке.)
Hands up,
Hands down,
Hands on hips,
Sit down.
Stand up,
Hands up,
Bend left,
Bend right.
Very good, sit down.
8. Исполнениепесни “I Am a Pupil”.
And now it’s time to sing a song “I am a Pupil”!
I am a pupil,
He is a pupil,
She is a pupil, too.
I am not a doctor,
I am a pupil
And I like you.
Now let’s pretend we are pilots (teachers) and sing this song again.
Thankyou! Well-done!
9. Развитие навыков устной речи.
Now you get a card. Your task is to say all we can about these people using the table. (См. Приложение 1.) What can we say about them? So say what they are and where they are from. What is Ann/Manos/Carl/Helen/Ricardo/Mitsuko? Where is he/she from?
10. Развитиенавыковписьменнойречи.
Now you’re going to write about yourselves. You get a card again. Don’t forget to put down your last name. (См. Приложение 2.)
11. Развитие навыков чтения, говорения на основе прочитанного.
Children, do you like your mothers?
Let’s get to know what Paul says about his mother. Open your books at p. 49. Read the text A of ex. 9.
So, what do you know about Paul’s mother? What is she? What does she like to do? (Обсуждение прочитанного.)
At home you’ll prepare a short story about your mother.
12. Подведениеитогов, рефлексия.
I like your work today. Thank you very much. And do you like today’s lesson? What do you like? Your home task for the next lesson is to do ex.11 p.49. (Домашнее задание – рассказать о своей маме). Thelessonisover, goodbuy, children!
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
- Паровозик слышит, как разговаривают между собой цветочки, и поет их песенку: [n], [n], [n] – [nei], [nei], [nei].
- Паровозик задумался и запел романтическую песенку: [m], [m], [m].
- Теперь паровозик видит летающих пчелок и поет их песенку: [ð], [ð], [ð].
- А вот и комарики: [z], [z], [z].
- А теперь паровозик выпускает дым из трубы. Вот так: [w], [w], [w].
Very good!
3. Сообщение темы и целей урока.
Today at the lesson we speak about professions, we read, write, sing a song and, of course, we play. (Сегодня мы поговорим о профессиях, почитаем, будем писать, споем песню и поиграем, конечно.)
4. Речевая разминка. Игра “Снежный ком”.
Are you ready to play now? Let’s play a “Snowball” game. Complete the list of professions (Поиграем в игру “Снежный ком”. Закончите список профессий).
Пример:
1 ученик: an engineer;
2 ученик: an engineer and a doctor… (a pupil, an officer, a dentist, a housewife, a pilot, a teacher).
5. Повторениелексики “Профессии”, активизацияграмматическихструктур He/She is a …, He/She is not a …, I want to be a … .
Далее идет показ картинок с изображениями профессий.
And now, look at the pictures and answer my questions:
What is he/she?
And what are you?
Now tell me please,what do you want to be? Do you want to be a …?
And now we’re going to play the game “Neznaika”. (Один из учеников выходит к доске и играет роль Незнайки: учитель показывает картинку с изображением одной из профессий, а Незнайка называет её неправильно, другие учащиеся его исправляют, используя отрицательную структуру.)
6. Орфография (составление слов из букв).
One more game for you. With the help of these letters find the names of the professions. (Используя карточки с буквами английского алфавита обучающиеся составляют слова, обозначающие названия профессий, и прикрепляют их магнитами на классной доске.)
pupil
doctor
dentist
officer
engineer
(Has he/she got a mistake?/Is he/she right?)
7. Физкультминутка.
Are you tired? Let’s have a rest! Standup, please. (Физкультминутка на английском языке.)
Hands up,
Hands down,
Hands on hips,
Sit down.
Stand up,
Hands up,
Bend left,
Bend right.
Very good, sit down.
8. Исполнениепесни “I Am a Pupil”.
And now it’s time to sing a song “I am a Pupil”!
I am a pupil,
He is a pupil,
She is a pupil, too.
I am not a doctor,
I am a pupil
And I like you.
Now let’s pretend we are pilots (teachers) and sing this song again.
Thankyou! Well-done!
9. Развитие навыков устной речи.
Now you get a card. Your task is to say all we can about these people using the table. (См. Приложение 1.) What can we say about them? So say what they are and where they are from. What is Ann/Manos/Carl/Helen/Ricardo/Mitsuko? Where is he/she from?
10. Развитиенавыковписьменнойречи.
Now you’re going to write about yourselves. You get a card again. Don’t forget to put down your last name. (См. Приложение 2.)
11. Развитие навыков чтения, говорения на основе прочитанного.
Children, do you like your mothers?
Let’s get to know what Paul says about his mother. Open your books at p. 49. Read the text A of ex. 9.
So, what do you know about Paul’s mother? What is she? What does she like to do? (Обсуждение прочитанного.)
At home you’ll prepare a short story about your mother.
12. Подведениеитогов, рефлексия.
I like your work today. Thank you very much. And do you like today’s lesson? What do you like? Your home task for the next lesson is to do ex.11 p.49. (Домашнее задание – рассказать о своей маме). Thelessonisover, goodbuy, children!