Учитель английского языка КГУ «СОШ №35»
г.Семей,ВКО
План-конспект урока английского языка в 5-м класс
Тема: MY FLAT
Образовательные цели: - Совершенствование речевых умений по теме «Описание комнаты», совершенствование навыков аудирования, активизация грамматической конструкции There is/There are,совершенствование лексических и фонетических навыков.
Развивающие цели: - Развитие фонематического слуха, развитие внимания, развитие памяти
Воспитательные цели: - Совершенствование навыков сотрудничества в ходе работы в паре, группе
Оборудование: - мультимедийный проектор, раздаточный материал (карточки с дополнительными заданиями), рисунки комнаты.
1
Организационный
этап
Good morning, children!
How are you? Are you fine?
So, let`s start our lesson. Today we shall speak with you about ……
Oh, no, name the letters of English ABC and try to guess the topic of our lesson
So, we shall speak about our flat
O’K
3
2
Целеполагание
Our lesson will consist of 5 main stages
We shall practice sounds, words on the topic, practice There is/are construction, our listening skills, try to make dialogues in order to …. DESCRIBE OUR FLAT
You ‘ll work with the computer, pictures and special individual cards
Look them through, do you have any questions?
So let`s start
2
3
Фонетическая
зарядка
Today we’ll practice these sounds. Listen to me.
(слайд 1,2)
4
4
Активизация лексики по теме
Now you’ll work in groups, Remember the words about FLAT. Name them with translation one by one.( слайд 3,4)
3
4
Активизация
Конструкции
There is/There are
Take your seats and let`s continue our work
А что еще нам необходимо для того, чтобы описать комнату и связать все слова, которые мы только что повторили?
Yes, construction There is/are. What do you know about it?
So, let`s practice it. You have 5 tasks, choose 1. You have 3 minutes.
(взаимопроверка)
Now change your cards and check each other.
(оценка выставляется в индив. карточку) (слайд 5,6,7)
4
2
5
Составление мини-диалогов
по теме
на основе наглядности
Look at the picture, try to make a small dialogues in pairs. Use the words and There is /are
5
6
Физкультминутка
Thank you, now stand up.
Stand up!
Hands up!
Hands down,
Hands on hips,
Sit down
Stand up,
Hands to the sides
Bend left,
Bend right
Hands on hips
One, two, three, hop,
One, two, three, stop
Stand still!
Ok! Sit down!
(2 times)
Thank you, sit down, please
1
7
Выполнение интерактивного задания
You know, this picture is a little bit sad, let`s colour them. You have pencils. Listen to me and draw the picture.
-DRAW THE LAMP BLUE
-DRAW THE ARMCHAIR GREEN
-DRAW THE TABLE BROWN
-DRAW THE CHAIR BLACK
-DRAW THE BAG RED
-DRAW THE FLOWERS ORANGE
Now, look at the screen and check
Is everything correct?
(оценка выставляется в индив. карточку)
4
8
Описание картинки с применением
приема
”Snowball”
Our picture is nice, let`s describe it and play “Snowball Game”
(оценка выставляется)
5
9
10
Подведение итогов урока
Выставление оценок
Объяснение
Домашнего
Задания
Рефлексия
Our lesson is over, look at your cards and your marks
--, your work was good, but pay attention to --
-, learn the words better
-, don`t be shy and be more active
Your hometask is to describe this room or your room, and if you want to get a very high mark – draw a picture. Clear?
You have a test, think and choose the right variant.
Now give me your cards.
Thank you very much for the lesson, for your work and answers
И мне хотелось бы вам пожелать всегда и везде помнить
- about your room
-about your house
-about your school
-about your town
-and your country
Our lesson is over. Good-bye.
2
1
3