kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Конспект урока английского языка с презентацией в 6 классе "Животные в нашей жизни"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Урок в 6 классе составлен по учебнику М.З.Биболетовой, Н.Н.Трубаневой «Английский с удовольствием» (“Enjoy English”) для 5-6классов. Учебник предназначен для учащихся общеобразовательных школ, в которых обучение начинается со второго класса. Весь урок сопровождается показом презентации.  Цель урока: активизация речемыслительной деятельности учащихся. Активизация  языкового материала по теме «Животные в нашей  жизни». Задачи: Образовательные: формирование лексических и грамматических навыков, навыков чтения и аудирования; систематизация ЛЕ и лексических структур по теме « Animals in our life»; ознакомление с грамматическими навыками по теме « Modal verbs» (глагол should/shouldnt). Воспитательные: воспитание интереса к предмету, любви к английскому языку; формирование доброжелательного отношения, милосердия к животным; воспитание чувства ответственности, бережного отношения к живой природе. Развивающие: развитие  познавательного интереса учащихся по теме; развитие внимания, мышления, самостоятельности, памяти; развитие речи. Тип урока: урок систематизации и применения знаний.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Животные в нашей жизни урок 6 класс - копия»

Урок английского языка «Animals in our life» в 6 классе

(по учебнику М.З. Биболетовой и др. «Enjoy English - 6»)


Подготовила и провела: учитель английского языка

Шарифуллина Надежда Ивановна


Цель урока: активизация речемыслительной деятельности учащихся. Активизация языкового материала по теме «Животные в нашей жизни»

Задачи:

Образовательные:

- формирование лексических и грамматических навыков, навыков чтения и аудирования;

- систематизация ЛЕ и лексических структур по теме « Animals in our life»;

- совершенствование грамматических навыков по теме « Modal verbs»;

Воспитательные:

-воспитание интереса к предмету, любви к английскому языку;

- формирование доброжелательного отношения, милосердия к животным;

-воспитание чувства ответственности, бережного отношения к живой природе.

Развивающие:

- развитие познавательного интереса учащихся по теме;

- развитие внимания, мышления, самостоятельности, памяти;

- развитие речи.

Тип урока: урок систематизации и применения знаний.

Оборудование: игрушечные животные, компьютерная презентация в POWERPOINT.

Формы: фронтальная, индивидуальная.

Ход урока


Этапы урока:

  1. Организационный момент (слайд 1)

  • Good morning, dear children!


  • I am glad to see you!


  • Sit down, please!

  • How are you, Lera?

  • And you, Anya?

  • Who is on duty today?

  • Who is absent?


  • What day is it today?


  • Are you ready to start our work?

  • I am glad to hear that you are ready. I believe the lesson will be interesting for you and you’ll enjoy it.

  • Good morning, Nadezhda Ivanovna!

  • We are glad to see you too!

  • Thank you!

  • I am fine, thank you.

  • OK.

  • I am on duty today.

  • Nobody is absent today.

  • Today is the 23d of January.

  • Yes, we are ready.


  1. Введение, постановка целей (слайд 2)

  • Look at the screen. What is the theme of the lesson?


  • Yes, you are right. Today we are going to speak about animals

  • Animals in our life.


  1. Фонетическая зарядка (слайд 3)

  • But at first let’s practice the English sounds. I’ll show you the symbols of the English sounds and the task for you is to pronounce this sound and name words with it on the topic “Animals in our life”. Remember the English words and get ready to start.

    • [k]

    • [l]

    • [g]

    • [b]

    • [p]

    • [h]

    • [d]

    • [w]

    • Cockerel, kangaroo, cow

    • Cockerel, crocodile, camel

    • Tiger, pig, eagle

    • Bear, rabbit

    • Pig, parrot, sheep

    • Hen, horse

    • Dog, dolphin, duck

    • Whale, wolf

  • Well done!


  1. Речевая разминка

- Do you like animals, Nastya?

- Have you got a pet at home?

- How often do you go to the zoo, Vika?

- What animals can you see in the zoo?

- Can animals be our friends?

- Do you agree with Alyosha?

- Well done! Thank you very much!

- Yes, I do.

- Yes, I have got a cat.

- I go to the zoo once a year.


- I can see tigers, bears, elephants and lions in the zoo.

- Yes, they can.

- Yes, I think so.



  1. Активизация лексических навыков по теме «Животные в нашей жизни» (слайд 5)

  • Look at these pictures. You can see many animals. Solve riddles.

  • This animal lives in the forest. It’s neither big nor small. It likes to eat carrots and it is afraid of a fox and a wolf. This animal runs very fast.

  • This animal is very big. It is grey and sometimes white. It has a very long nose. It lives in India and Africa. It likes to eat leaves and grass.

  • This animal lives at home or in the street. It’s a man’s friend. It can run, but can’t fly and climb. It is very clever and friendly.

  • This animal lives in the river or near the water. It is green. It can jump and swim, but it can neither run nor climb.

  • Gena is not a boy. He is big, long and green. He is very clever. It can swim. He has a friend Cheburashka.

  • This animal is red and sly. It likes hens, cocks, hares and ducks. It lives in the forest.

  • It is grey. It can run, jump and walk. It is very small. It likes bread and cheese. It lives in the house.

  • This animal can be black, grey, white or red. It lives in the house. It can catch a grey mouse. It likes meat, fish and milk. It can run, jump, climb and walk.

  • A hare



  • An elephant


  • A dog




  • A frog

  • A crocodile

  • A fox


  • A mouse


  • A cat









  • Where do these animals live? Make up sentences. (слайд 5)

Crocodiles

Camels

Eagles

Whales

Sheep

Dolphins

Hens

Monkeys

Sharks

Rhinos

Horse

Ducks

live

in the mountains

in the seas and oceans

in / at the rivers

in the trees / the forests

in the zoo

in the country

at a farm

in the deserts


  1. Активизация английских прилагательных (слайд 6)

- Let’s remember some English words. (игра «Что исчезло?»)

- Let’s play an interesting game. It is called “What is missing?”. You can see some cards on the screen. How many cards can you see?

- Can you read the words?



  • Try to remember the words. Now close your eyes. Open your eyes. What is missing?



- seven cards



- strong, cunning, clever, independent, funny, naughty, kind

- It is the word “…”.

После игры «Что исчезло?» ученики выполняют упр.22 стр.110 из учебника устно.

- Open your books page 110 ex.22. Give characteristics of the following animals and birds. Example: A fox is cunning, strong, clever and independent. It runs very fast.


7. Физкультминутка (слайд 7)

- I see you are tired. Stand up, please. Imagine that you are animals in the zoo. Do what I’ll tell you.

You are monkeys. – Climb!

You are lions. – Run!

You are eagles. – Fly!

You are crocodiles. – Swim!

You are bears. – Jump!


  1. Активизация лексики в речи (слайд 8)

- As you know animals can be wild, domestic and endangered. You’ll see different animals and say if they are wild, domestic and endangered.

Example: A fox is a wild animal.

  1. Повторение изученного материала (слайд 9)

- The next task for you is to make up the word combinations using these words. The text on the page … will help you.

- Who is ready to start?

- to save endangered animals

- to fight against cruelty

- to join a society

- to have 5000 insects

- the Zoological Society of London

- all over the world

- daily catch

- stretch their wings

- to be full of fun


  1. Закрепление лексики (слайд 10)

- Close your student’s books. You will be given the sentences. Now translate from Russian into English.

- вступать в зоологическое сообщество

- бороться против жестокости

- спасать вымирающих животных

- сражаться с акулой

- 100 видов насекомых

- по всему свету

- кормить животных

- заботиться о животных

- каждое живое существо

- to join zoological society

- to fight against cruelty

- to save endangered animals

- to fight with a shark

- one hundred kinds of insects

- all over the world

- to feed animals

- to take care of animals

- every living thing

  1. Совершенствование грамматических навыков (слайд 11)

- How should we treat animals. Make up sentences.

- I should feed animals.

- We should fight against cruelty.

- I should take the pet to the vet.

- I shouldn’t forget to take it for a walk.

- We should be kind to the animals.

- We shouldn’t forget to clean the cage.

- We should to save endangered animals.

  1. Зарядка для глаз (слайд 12)

- Try to relax and follow the subjects at the screen with your eyes.

13. Подведение итогов уроков (слайд 13)

14. Рефлексия (слайд 14)

- Что нового вы узнали на уроке.

- Our lesson is over. Thank you for your work. You are great! Good bye!






Просмотр содержимого презентации
«презентация животные в нашей жизни - копия»

Урок английского языка в 6 классе по УМК Биболетовой М.З. “Enjoy English” учитель английского языка МБОУ «Красноярская ООШ» Шарифуллина Надежда Ивановна

Урок английского языка

в 6 классе

по УМК Биболетовой М.З. “Enjoy English”

учитель английского языка

МБОУ «Красноярская ООШ»

Шарифуллина Надежда Ивановна

ANIMALS IN OUR LIFE 10/8/16

ANIMALS IN OUR LIFE

10/8/16

[k] – [l] – [g] – [b] – [p] – [h] – [d] – [w] –

[k] –

[l] –

[g] –

[b] –

[p] –

[h] –

[d] –

[w] –

Riddles

Riddles

in the mountains  in the seas and oceans  in / at the rivers  in the trees / the forests  in the zoo  in the country  in the deserts

in the mountains in the seas and oceans in / at the rivers in the trees / the forests in the zoo in the country in the deserts

What is missing Strong Cunning Clever Independent Funny Naughty Kind

What is missing

  • Strong
  • Cunning
  • Clever
  • Independent
  • Funny
  • Naughty
  • Kind

You are monkeys – Climb!  You are lions – Run!  You are eagles – Fly!  You are crocodiles – Swim!  You are bears – Jump!

You are monkeys – Climb! You are lions – Run! You are eagles – Fly! You are crocodiles – Swim! You are bears – Jump!

The animals can be:  wild domestic endangered  Example: A fox is a wild animal . 10/8/16

The animals can be: wild domestic endangered

Example: A fox is a wild animal .

10/8/16

Make up word- combinations:  endangered animals   fun  cruelty  5 000 insects  a society  time  catch  Society of London  the world  their wings • to save … • to fight against … • to join …  • to have over ….  • The Zoological … • all over … • feeding …  • daily … • stretch …  • to be full of …

Make up word- combinations:

endangered animals

fun

cruelty

5 000 insects

a society

time

catch

Society of London

the world

their wings

• to save …

• to fight against …

• to join …

• to have over ….

• The Zoological …

• all over …

• feeding …

• daily …

• stretch …

• to be full of …

Translate : Вступать в зоологическое общество; Бороться против жестокости; Спасать вымирающих животных; Сражаться с акулой; 100 видов насекомых; По всему свету; Кормить животных; Заботиться о животных; Каждое живое существо. to join Zoological society to fight against cruelty to save endangered animals to fight with a shark one hundred kinds of insects all over the world to feed animals to take care of animals every living thing 10/8/16

Translate :

  • Вступать в зоологическое общество;
  • Бороться против жестокости;
  • Спасать вымирающих животных;
  • Сражаться с акулой;
  • 100 видов насекомых;
  • По всему свету;
  • Кормить животных;
  • Заботиться о животных;
  • Каждое живое существо.

to join Zoological society

to fight against cruelty

to save endangered animals

to fight with a shark

one hundred kinds of insects

all over the world

to feed animals

to take care of animals

every living thing

10/8/16

How should you treat animals?  feed the animals fight against cruelty I take the pet to the vet should We forget to take it for a walk shouldn’t be kind to the animals forget to clean the cage save endangered animals  10/8/16

How should you treat animals?

feed the animals

fight against cruelty

I

take the pet to the vet

should

We

forget to take it for a walk

shouldn’t

be kind to the animals

forget to clean the cage

save endangered animals

10/8/16

You are great! Thank you for your work!

You are great!

Thank you for your work!

The end

The end


Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 6 класс

Скачать
Конспект урока английского языка с презентацией в 6 классе "Животные в нашей жизни"

Автор: Шарифуллина Надежда Ивановна

Дата: 11.06.2014

Номер свидетельства: 102544

Похожие файлы

object(ArrayObject)#853 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(89) ""Конспект урока английского языка "Зов джунглей" "
    ["seo_title"] => string(52) "konspiekt-uroka-anghliiskogho-iazyka-zov-dzhunghliei"
    ["file_id"] => string(6) "150502"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1420486895"
  }
}
object(ArrayObject)#875 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(142) "Конспект урока английского языка в 6-ом классе на тему "Have you ever had a pet" or "Pets' names" "
    ["seo_title"] => string(98) "konspiekt-uroka-anghliiskogho-iazyka-v-6-om-klassie-na-tiemu-have-you-ever-had-a-pet-or-pets-names"
    ["file_id"] => string(6) "101740"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1402429726"
  }
}
object(ArrayObject)#853 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(130) "конспект интегрированного урока по биологии-английскому языку 6 класс "
    ["seo_title"] => string(76) "konspiekt-intieghrirovannogho-uroka-po-biologhii-anghliiskomu-iazyku-6-klass"
    ["file_id"] => string(6) "159080"
    ["category_seo"] => string(9) "biologiya"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1421849653"
  }
}
object(ArrayObject)#875 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(212) "Конспект урока по литературе 11 класс : “Жизнь — обман с чарующей тоскою” Сергей Есенин: загадка жизни и творчества "
    ["seo_title"] => string(127) "konspiekt-uroka-po-litieraturie-11-klass-zhizn-obman-s-charuiushchiei-toskoiu-sierghiei-iesienin-zaghadka-zhizni-i-tvorchiestva"
    ["file_id"] => string(6) "116961"
    ["category_seo"] => string(10) "literatura"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1412670508"
  }
}
object(ArrayObject)#853 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(146) "Конспект урока обобщения изученного материала по теме:" Животные в нашей жизни"."
    ["seo_title"] => string(93) "konspiekt-uroka-obobshchieniia-izuchiennogho-matieriala-po-tiemie-zhivotnyie-v-nashiei-zhizni"
    ["file_id"] => string(6) "256572"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1448181212"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Проверка свидетельства