kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Конспект открытого урока "Символы Америки"

Нажмите, чтобы узнать подробности

В данной методической разработке представлен урок английского языка  по учебнику И.Н. Верещагиной "English" для 4 класса для школ с углубленным изучением английского языка по теме "Символы Америки". Урок разработан с применением  технологии  развития критического мышления через чтение и письмо. Это урок освоения страноведческого материала с выходом в письменную речь. Форма подачи материала  позволяет ученикам легче усвоить материал, повышает интерес к изучению иностранного языка.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«symbols of america (конспект)»

Этап урока

Деятельность преподавателя

Деятельность обучающихся

Примечания

Начало урока

Орг. момент











Вводная беседа


Пресуппозиция








Целеполагание
















Планирование









Фонзарядка










Стадия вызова

































Осмысление

















Физминутка








Рефлексия









Hello, my dear friends! Take your seats.

I’m very glad to see you! My name is Nekrasova Marina Nikolaevna, I’m from Ust-Tsilma. And I’ll be your teacher today.

Nice to meet you, guys.

How are you today?

How is it going?

Nice to meet you, too





I’m fine, thanks


Приветствие




Речевая разминка


Oh, I see, everybody is fine. And the weather is fine, too. (But the weather is not fine today). Isn’t it good time for travelling?

Then will you, please, close your eyes.

Now, open your eyes. Where are we now?

How did you guess?

What are these things? How can we name them?

What do you think we are going to speak about today? What is the topic of our lesson?

Is it an interesting topic to discuss? Is it a good subject to talk about?

Should we know symbols of different countries? Why? What for?

What is a symbol? How do you understand the word?


Look at all these symbols, please. What symbol do you think represents America best? Why?

Is it a difficult question? Shall we solve it today?

What should we do during our lesson today?

How can we do it? What should we do?

What should we do first?








Let us learn how to pronounce some words and proper names.

(на слайде)

[I] liberty. Statue of Liberty. Liberty Island.

[i:] eagle, peace

[aI] stripe

[a:] star, France, branch

[ӕ] arrow, banner, spangled, star-spangled banner

Let’s see what you already know about American symbols. Listen to me very attentively and clap your hands if I’m right and stamp your feet if I’m wrong.

  1. There are three colours of American flag.

  2. The American flag is called Union Jack

  3. Statue of Liberty is Washington DC

  4. statue of Liberty is a gift from France

  5. A turkey is a symbol of America

  6. America has its national hymn


Now, let’s see if you were right

What symbols we are going to speak about today

In your groups remember everything you know about the American flag and write it down in the second line of the table.

Express your ideas


Now, write everything you’d like to know about it.

Open your books on page 146 and preview the text.
Discuss what you want to learn

List some thoughts on what you want, or expect to learn,

Turn all sentences into questions before writing them down.
Express your ideas


Let’s read the information about the flag and see if it answers you questions.

Now close your books and tell me everything you remember about the flag.





In groups fill in the last line of the table and put down everything you’ve learnt about the flag.

Express your ideas.

Have you answered all your questions?


American kids like dancing very much, let’s listen to one of their favourite songs and dance together.



Another symbol of America is Statue of Liberty. ….


What information have you learnt? Do these facts prove that all these things are symbols? How?


In your groups discuss and decide which symbol represents America best.

Choose and take it from the board.

Turn over the pictures. What do you see here?

American people like sandwiches very much. Prove your opinion in a form of a sandwich.



Read what you have.







What was the problem we had at the beginning of the lesson? Is it a difficult question for you now?

Have you worked well today?

On your desks you have two colours of smiles. And when you’ll be leaving put the blue smile if liked the lesson and the red smile if you didn’t.













Учащиеся закрывают глаза, в это время на столе появляются символы США.



In America.

We see …

Symbols


Our topic is “Symbols of America”

Yes, it is it is an interesting topic.


It is a good subject to discuss.


Учащиеся высказывают свои мнения.


A symbol is







Decide what symbols represent the USA best and explain why.


Учащиеся составляют алгоритм действий для достижения поставленной цели






























Учащиеся вместе с учителем заполняют первую строчку таблицы

Учащиеся в группах записывают известную им информацию об американском флаге.

Высказывания членов каждой группы.

Учащиеся составляют вопросы, чтоб узнать необходимую им информацию об американском флаге

Высказывания членов каждой группы.






Учащиеся читают 1 часть текста.











Учащиеся в группах записывают информацию об американском флаге, которую они узнали из текста.

Высказывания членов групп.










Учащиеся высказывают свои мнения



Учащиеся выбирают с доски тот символ, который, по их мнению, лучше всего представляет Америку.

Учащиеся в группе пишут, о том символе, который, по их мнению, лучше всего представляет Америку.



























  • Learn some information about the symbols

  • Collect the information

  • Choose a symbol

  • Learn how to pronounce new words

  • Name the best symbol and explain your choice

  • See what we already know




















На доске :







flag

SofL

eagle

K




W




L




















На слайде:

Colour:

Name:

Number of stars.

Number of stripes

Stars stand for

Stripes stand for

Places to see the flag












Таким же образом идет работа над остальными символами.






На доске изображения символов.


Схема высказывания отображена в виде сэндвича:
















Просмотр содержимого документа
«символы»















































Просмотр содержимого документа
«таблица»









Know





Learnt








Просмотр содержимого презентации
«к уроку»

A symbol ? something  that represents or  stands   for something  else, usually  by  association

A symbol

?

something  that represents or  stands   for

something  else, usually  by  association

Decide what symbols represent the USA best and explain why

Decide what symbols represent the USA best and explain why

See what we already know  Collect the information Learn some information about the symbols Choose a symbol Learn how to pronounce new words Speak about a symbol and explain your choice
  • See what we already know
  • Collect the information
  • Learn some information about the symbols
  • Choose a symbol
  • Learn how to pronounce new words
  • Speak about a symbol and explain your choice
Learn how to pronounce new words See what we already know Learn some information about the symbols Choose a symbol  Collect the information Speak about a symbol and explain your choice
  • Learn how to pronounce new words
  • See what we already know
  • Learn some information about the symbols
  • Choose a symbol
  • Collect the information
  • Speak about a symbol and explain your choice
[ I ] l i berty. Statue of L i berty. L i berty Island , olive [i:] ea gle , p ea ce [a I ] str i pe [a:] st ar , Fr anc e , br anch [ӕ] a rrow , b a nner , sp a ngled , st a r-sp a ngled b a nner

[ I ] l i berty. Statue of L i berty. L i berty Island , olive

[i:] ea gle , p ea ce

[a I ] str i pe

[a:] st ar , Fr anc e , br anch

[ӕ] a rrow , b a nner , sp a ngled , st a r-sp a ngled b a nner

Colour: Name: Number of stars: Number of stripes: Stars stand for: Stripes stand for: Places to see the flag:
  • Colour:
  • Name:
  • Number of stars:
  • Number of stripes:
  • Stars stand for:
  • Stripes stand for:
  • Places to see the flag:
Year when it appeared: Country it came from: Reason it came to the USA Place it is now:
  • Year when it appeared:
  • Country it came from:
  • Reason it came to the USA
  • Place it is now:
Year it became the official symbol: An olive branch stands for: Arrows stand for: Place where this symbol is:
  • Year it became the official symbol:
  • An olive branch stands for:
  • Arrows stand for:
  • Place where this symbol is:
3. 2. 1.  ___________ is a symbol of America .

3.

2.

1.

___________ is a symbol of America .

Home task:

Home task:

  • Write about a symbol, that represents America best
  • Draw a picture of it
  • Learn it by heart


Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 4 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
Конспект открытого урока "Символы Америки"

Автор: Некрасова Марина Николаевна

Дата: 19.07.2014

Номер свидетельства: 110262

Похожие файлы

object(ArrayObject)#853 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(112) "Конспект урока по русскому языку по теме «Буквы и - ы после ц» "
    ["seo_title"] => string(64) "konspiekt-uroka-po-russkomu-iazyku-po-tiemie-bukvy-i-y-poslie-ts"
    ["file_id"] => string(6) "184511"
    ["category_seo"] => string(12) "russkiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1426062490"
  }
}
object(ArrayObject)#875 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(167) "Конспект урока по теме "Антарктида. Особенности материка. История открытия и исследования" "
    ["seo_title"] => string(95) "konspiekt-uroka-po-tiemie-antarktida-osobiennosti-matierika-istoriia-otkrytiia-i-issliedovaniia"
    ["file_id"] => string(6) "103677"
    ["category_seo"] => string(10) "geografiya"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1402600776"
  }
}
object(ArrayObject)#853 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(168) "конспект и презентация к уроку по теме "Наша маленькая планета Земля. Человек и экосистема." "
    ["seo_title"] => string(105) "konspiekt-i-priezientatsiia-k-uroku-po-tiemie-nasha-malien-kaia-planieta-ziemlia-chieloviek-i-ekosistiema"
    ["file_id"] => string(6) "116430"
    ["category_seo"] => string(16) "nachalniyeKlassi"
    ["subcategory_seo"] => string(11) "presentacii"
    ["date"] => string(10) "1412481263"
  }
}
object(ArrayObject)#875 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(61) "Конспект "Как прекрасен этот мир" "
    ["seo_title"] => string(34) "konspiekt-kak-priekrasien-etot-mir"
    ["file_id"] => string(6) "228970"
    ["category_seo"] => string(22) "klassnomuRukovoditeliu"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1441554081"
  }
}
object(ArrayObject)#853 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(63) "Конспект урока "Решение уравнений""
    ["seo_title"] => string(33) "konspekt_uroka_reshenie_uravnenii"
    ["file_id"] => string(6) "590189"
    ["category_seo"] => string(16) "nachalniyeKlassi"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1635764223"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства