Просмотр содержимого документа
«конспект к уроку в 8 классе на тему: Do not learn English. »
Цели:
Образовательные:
- продолжение знакомства учащихся с ИЯ как средством общения; совершенствование навыков коммуникативного общения на английском языке в рамках предложенной игровой ситуации, формирование аудитивных умений и навыков, навыков работы с текстом.
Развивающие:
- развивать умение преодолевать трудности, связанные с использованием нового лексического материала;
- развивать логическое мышление, память;
- развивать умение правильно подбирать материал для решения коммуникативной задачи;
- развивать познавательные и творческие способности;
- развивать умение отстаивать свою точку зрения на иностранном языке.
Воспитательные:
- поддерживать интерес к общению и формирование познавательной активности;
- воспитывать потребность в практическом использовании языка;
- воспитывать уважение к иностранным языкам, а также к родному языку и культуре;
Задачи:
лингвистическая: формирование лексико-грамматических навыков;
методическая: использование проектной технологии;
психологическая: радость совместного труда, ситуация успеха;
развивающая: расширение познавательного интереса к культуре, языку другой страны;
воспитательная: воспитание толерантности, гордости за свой язык, свою страну посредством изучения английского языка как международного; практическая: умение применять полученные знания, участие в дискуссии, защита микропроектов, формирование устойчивой мотивации к изучению иностранного языка;
Материально-техническое оснащение: проектор с экраном.
Дидактическое обеспечение: учебник К. Кауфман, М. Кауфман «Happy English. ru 8».
Результат планируемый:
Повышение уровня мотивации к получению новых знаний.
Применение коммуникативных навыков в процессе общения на английском языке.
Применение полученных знаний для самообразования.
Развернутый план урока:
I. Подготовка учащихся к иноязычной речевой деятельности.
1) Приветствие.
Teacher: Good morning, pupils! I’m so glad to see you. Welcome to our lesson! Today we are going to speak about English language. We’ll try to discuss why people learn English, what the problems of learning English are, what we should do to know the language better. You’ll also tell about your native languages, as we have different nationalities. You’ll have a chance to compare all the languages.
2) Речевая зарядка.
Teacher:
What is the date today?
What day is it today?
Do you like English? Is it important for you?
Have you ever communicated with the foreigners?
Have you ever been abroad?
Do you want to have friends from other countries?
Слайд 1
Guess the meaning of the underlined words.
1. English helps you communicate with other people. 2. His father is a scientist. He goes to conferences and makes presentations. 3. Diplomats travel to different countries and speak a lot of foreign languages 4. A very successful politician can become president. 5. His daughter wants to be a secretary. She speaks English and German and knows how to work on computers really well. 6. I don't like translations of books. I always read books in the original.
Слайд 2
1 Listen to the words and expressions and repeat them after the speaker.
an exchange programme — программапообменушкольниками, студентами to broadcast — транслировать to earn money [з:n] — зарабатыватьденьги knowledge — знание / знания to get access to smth— получитьдоступкчему-то to follow smth / smb — следоватьчему-то, закем-то about (a thousand) — околотысячи over (a million) — свышемиллиона peace and quiet — тишинаипокой
Teacher: Let’s do the following exercise. Look at these events and match the pictures with the phrases.
a) to find a job abroad.
b) to go on holiday abroad.
c) to earn a lot of money.
d) to become a politician.
e) to travel everywhere in the world.
f) to watch films in the original language.
g) to go abroad on an exchange programme.
h) to read books in the original language.
i) to get access to the Internet.
j) to make friends with people from other countries.
k) to communicate with people from other countries.
l) to work as a secretary
m) to make presentations at international conferences.
1– f 2 – i 3 – k 4 – d 5 – l 6 – h 7 – m 8 – a 9 – j 10 – c 11 – e 12 – b 13 – g.
Teacher: Well, look at these events again and say which of them may happen in your life.
Давайте вспомним модальный глагол be able to
P1: I think I may find a job abroad.
P2: I think I may…
II. Аудирование и работа с текстом “Don’t learn English”.
Of course all these events may be able in your life if you’ll learn English well. But sometimes we can hear: “I don’t want to learn English! I’m Russian!” Let’s listen some advice for such pupils. The name of the text is: “Don’t learn English! It may ruin your life. ” Listen to the text and try to answer the question: do the authors of this text really think that English may ruin one’s life?
(Pupils listen to the text and answer the question. )
Слайд 3
Teacher: What will happen in your life if you learn English well?
P2: If I learn English well I`ll read English books of great writers in the original.
Teacher: Why is it necessary to learn English?
P3: Because it is the language of communication, business, science and culture.
Teacher: Why is English so popular?
P4: Because it is used in many parts of the world.
Teacher: Why do you learn English?
P5: I learn English because I want to communicate with people from different countries, I want to understand their culture and traditions. I like to travel.
Teacher: And now look through the text and find English equivalents for the following sentences.
- Вы сможете путешествовать по всему миру и везде общаться с людьми. (You will be able to travel all over the world and communicate with people everywhere)
- Вы всегда будете узнавать новости первыми. (You`ll always get the news first)
- Вы получите доступ к информации по любому предмету. (You`ll get access to information on any subject)
-Вы узнаете все о своей любимой музыкальной группе. (You`ll learn all about your favourite music group)
- И хуже всего: вы найдете фантастическую работу и заработаете много денег. (And worst of all: You`ll find a fantastic job and earn a lot of money)
III. Ролевая игра Слайд 4«Почему английский язык так популярен?»
Teacher: Well done, thanks. We have answered some questions, but there is the main question we haven’t answered yet. Why English? Why is English so popular?
Работа в группах. Бизнесмены, историки, учёные, студенты, спортсмены.
Do you agree that : ( I agree/ I don’ t agree)
• people who want to talk to you will be able to learn Russian?
______________________________________________________ • if you are very professional, you'll always get a good job. English won't be important?
________________________________________________________ • it is more interesting to listen to songs that you don't understand?
________________________________________________________ • computers are very bad for your health?
________________________________________________________ • no news is good news and too much information is bad for you?