kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Видеоуроки Олимпиады Подготовка к ЕГЭ

Конспект урока по теме "My day"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Эта работа может быть использована на уроках английского языка по теме "My day" для студентов ссузов. В конспекте присутствует небольшой дидактический материал по данной теме (схема, таблица, тексты). 

Просмотр содержимого документа
«Конспект урока по теме "My day"»

Конспект урока

Тема урока: распорядок дня студента колледжа

Тип урока: комбинированный

Цель урока: актуализация знаний по теме: «Распорядок дня», создание собственного монологического высказывания

 Задачи:  

  1. Обучающие -  способствовать активизации устной речи по теме «Распорядок дня», развитие навыков письменной речи, формированию навыков изучающего вида чтения, формированию навыков монологической речи.

  2. Развивающие - способствовать развитию памяти, мышления, развитию мотивации к изучаемой теме, а также развитие навыков аудирования.

  3. Воспитательные - способствовать воспитанию умения правильно распределять своё время.

 Режим работы: фронтальный, индивидуальный, групповой.

Оснащение урока: компьютер, проектор, карточки, раздаточный материал.

Ход урока

  1. Организационный момент, постановка проблемного вопроса

Приветствую учащихся, настраиваю на урок.

-Good morning, students!

-Sit down, please. I am glad to see you and hope you are ready for our lesson and you are in good mood. Let’s begin.

-How are you now?

-Who is absent today?

-What’s the date is today?

Раздаю карточки, благодаря которым учащиеся должны догадаться о теме урока.

  • 7.00   I get up.

  • 7.05   I brush my teeth, have a shower and get dressed.

  • 7.30   I have breakfast.

  • 8.00   I go to school.

  • 8.30   My lessons start.

  • 13.30 My lessons finish.

  • 14.00 I come home.

  • 14.10 I have lunch.

Monday / Wednesday

  • 14.40 I do my homework./ I have free time.

  • 16.30 I go to my guitar lesson.

  • 19.00 I come home.

  • 19.10 I have dinner.

  • 19.40 I do my homework./ I have free time.

Tuesday / Thursday

  • 14.40 I do my homework./ I have free time.

  • 16.30 I practice the guitar    

  • 18.00 I have dinner.

  • 18.30 I go to my dance class 

  • 20.30 I come home.

  • 20.40 I do my homework./ I have free time.

Friday

  • 14.40 I do my homework./ I have free time.

  • 19.00 I have dinner.

  • 19.30 I do my homework./ I have free time.



-You are right. The theme of our lesson today is “My day” and we are going to speak about what people normally do every day.

Говорим о важности этой темы.

It is very important to have your daily schedule and follow it. It helps you manage your time so that you could have enough time for sleeping, eating and doing all things you have to do every day. And also it helps you stay healthy.

Проговариваем цель урока и задачи.

  1. Актуализация знаний

Состоит из 3 этапов. Для успешного усвоения данной темы, необходимо вспомнить 3 грамматических аспекта, которые изучаются в рамках данной темы.

  1. Вспоминаем образование и употребление Present Simple.

  2. Повторяем the Time

Останавливаемся на этом подробнее, так как именно эта грамматическая тема вызывает у учащихся затруднение. Обращаемся к схеме и подсказке.

  1. Актуализируем знания по наречиям частотности.

Смотрим таблицу

  1. Изучение нового материала

Просмотр видео (ok-english) и наглядного материала с основным вокабуляром.

Обращаемся к примеру рассказа «My day», на нем отрабатываем схему создания собственного монологического высказывания (текста).

Вступление

1 Today I’d like to tell you about my day.

Основная часть

2 I wake up at 7 o’clock.

3 I get up and go to the bathroom.

4 I wash my face, clean my teeth and have a shower, if I have enough time.

5 After that I get dressed, put on make-up and comb my hair.

6 Before leaving home I usually have breakfast.

7 I have a sandwich and a cup of coffee.

8 Then I go to work.

9 When my workday ends, I come back home.

10 In the evening I prefer to relax at home. 11 Sometimes I watch TV or read a book.

12 Or I may surf the Internet.

Завершение

13 When it’s late, I go to bed and sleep.


  1. Закрепление материала

Работа с текстами по группам (3 варианта): чтение, перевод, ответить на вопросы.

Text №1. My Usual Day

Прочитайте текст на английском языке.

I want to tell you about my usual day or my daily routine.

Part 1. In the Morning

Запомните новые слова:

  1. as a rule — как правило

  2. have to — приходиться

  3. must — должен

  4. first — сначала

  5. consist of — состоять из

  6. feel fresh — чувствовать себя бодрым

  7. be ready for work — готов к работе

  8. It takes me — Мне требуется

  9. Kiss my wife goodbye — поцеловать жену на прощанье

  10. beforehand  — заранее

* * *

As a rule, I get up at 7 o’clock. I have to get up early because I must leave home at 8 o’clock.

First, I go to the bathroom, wash my face with cold water and shave myself. I don’t take a shower and don’t do my morning exercises either (тоже). Then I make my bed, quickly get dressed and go to the kitchen to have breakfast. My breakfast usually consists of boiled eggs, a sandwich and a cup of coffee.

A cup of coffee helps me feel fresh after my night dreams. I feel energetic and ready for work.

I kiss my wife goodbye, take my suitcase and leave home for work. It takes me an hour to get to work by car but the traffic is so heavy, so I have to leave home beforehand.

Answer the questions:

  1. When do you get up, as a rule?

  2. Do you have to get up early?

  3. What do you do first?

  4. What does your breakfast consist of?

  5. Do you feel ready for work in the morning?

  6. When must you leave home for work?

  7. What do you do to feel fresh after your night dreams?

  8. Do you kiss your wife goodbye?

  9. How long does it take you to get to work?

  10. Do you have to leave home for work beforehand? Why?

* * *

Part 2. In the Day time

Запомните новые слова и повторите старые:

  1. as a rule — уже было! Как правило

  2. Be over — заканчиваться

  3. Be late for — опаздывать на

  4. be ready for — уже было! Быть готовым

  5. Be cross with — сердиться

  6. Do my best — стараться все делать хорошо

  7. Be good at — хорошо получаться

  8. try — стараться, пытаться

  9. give a lift — подвезти

  10. helpful — полезный

My working day at the office begins at 10 o’clock. As a rule, I am never late for work although (хотя) traffic jams are very common in our city.

I work hard all day and sometimes stay at work after the working day is over. My boss is never cross with me because I always do my best. I am good at English and very often she asks me to translate some letters or take part in the business negotiations (принимать участие в деловых переговорах). The knowledge of business English helps me a lot.

As a rule, I leave office usually at 10 o’clock in the evening. Sometimes I give a lift to some of my colleagues. I try to be helpful.

Answer the questions:

  1. Are you sometimes late for work? Why?

  2. When is your working day over?

  3. Is your boss sometimes cross with you? Why?

  4. Do you always do your best?

  5. Do you try to do your best?

  6. Are you helpful?

  7. What are you good at?

  8. Do you usually give a lift to your colleagues?

* * *

Part 3. In the Evening

Запомните новые слова и вспомните старые:

  1. Be hungry — быть голодным

  2. Be tired — быть уставшим

  3. Make plans — строить планы

  4. Share news — делиться новостями

  5. Be in a bad mood — быть в плохом настроении

When I come home, I have dinner. I am always hungry and eat a lot. I am tired and after dinner I try to relax. Usually I  listen to music. If my wife and I like to watch a good film, I download it on my computer and watch on a big screen. I don’t like to watch TV because they show a lot of commercials (реклама). Sometimes my wife and I go for a walk in the park. While walking we share our news or make plans for the weekend.

When I am in a bad mood or very tired, I like to play with my dog. Sometimes it is difficult for me to go to sleep and I read a book to relax.

Answer the questions:

  1. Are you hungry when you come home from work?

  2. What do you do if you feel tired?

  3. What do you do if you are in a bad mood?

  4. Who do you share your news?

  5. Who do you discuss your plans?


  1. Объяснение домашнего задания

Write down your homework, please. Make up a story “My day”


  1. Подведение итогов

-Let’s remember:

-What theme of our lesson was?

-What did we do during our lesson?

-Ok! You have worked very well! I am satisfied with your work. I give excellent marks to…., good marks to ….

-Our lesson is over. See you tomorrow. Good bye!!!





Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 11 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
Конспект урока по теме "My day"

Автор: Куцакова Екатерина Анатольевна

Дата: 24.11.2018

Номер свидетельства: 487299

Похожие файлы

object(ArrayObject)#861 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(55) "конспект урока на тему "Be healthy" "
    ["seo_title"] => string(35) "konspiekt-uroka-na-tiemu-be-healthy"
    ["file_id"] => string(6) "134159"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1416675405"
  }
}
object(ArrayObject)#883 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(68) "Конспект урока по теме: «Environmental issues»."
    ["seo_title"] => string(46) "konspiekt-uroka-po-tiemie-environmental-issues"
    ["file_id"] => string(6) "280791"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1453429285"
  }
}
object(ArrayObject)#861 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(79) "Конспект урока на тему "Two capitals. Две столицы""
    ["seo_title"] => string(51) "konspiekt-uroka-na-tiemu-two-capitals-dvie-stolitsy"
    ["file_id"] => string(6) "286971"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1454421104"
  }
}
object(ArrayObject)#883 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(119) "Конспект урока по английскому языку в 5 классе "What is your favourite holiday?" "
    ["seo_title"] => string(81) "konspiekt-uroka-po-anghliiskomu-iazyku-v-5-klassie-what-is-your-favourite-holiday"
    ["file_id"] => string(6) "224184"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1438546476"
  }
}
object(ArrayObject)#861 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(92) "конспект урока английского языка по теме "My working day""
    ["seo_title"] => string(61) "konspiekt-uroka-anghliiskogho-iazyka-po-tiemie-my-working-day"
    ["file_id"] => string(6) "261598"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1449158880"
  }
}

ПОЛУЧИТЕ БЕСПЛАТНО!!!
Личный сайт учителя
Получите в подарок сайт учителя


Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства