Фонетическая разминка | Учитель просит учеников: Прочитать слова с доски; Найти лишние слова. Учитель проверяет правильность произношения. Ответить на вопросы Look at the blackboard. Read the words after me. Find the odd word, please. What do you usually eat at school? Do you go to canteen? Do you get food from home? | Dairy: eggs, milk, cheese, yoghurt, potato, ice cream. Fruit: melon, red pepper, grapes, watermelon, banana, apple. Meat: sausages, ham, chicken, salmon, beef, pork. Ответы учеников |
Постановка цели и задач урока. Мотивация деятельности Изучающее чтение Развитие языковой догадки. Повтор изученной, введение новой лексики по теме «Продукты». | Помогает учащимся сформулировать тему урока и цель. Учитель просит учеников посмотреть на картинки и угадать что это. Назвать тему урока. Придумать 3 вопроса к тексту. Look at the pictures and say what it is. What will we speak about today? Have you ever heard about an obento? Listen to the music and you can guess the country an obento is from. What would you like to learn about this food? Think of 3 questions to ask about it. Предлагает послушать и прочитать текст со стр. 27. Выполнить задание из упр. 3б стр. 26, закончить предложения. Постараться ответить на свои вопросы. Listen to and read the text to learn more about an obento. Then complete the sentences from ex. 3b p. 26 1. An obento is … (a boxed meal). 2. Its origin goes back to … (the fifth century). 3. You can buy an obento … (in the theaters, airports or train stations). 4. To make an obento you need … (rice, meat or fish, vegetables). 5. It is important that obentos look … (appealing). 6. Obento portions for nursery schools … (are small and sometimes include new foods). Can you answer your questions now? Answer, please. Работа с выделенными словами. Нужно соединить слово и определение. Explain the words in bold. Check in the word list. Basically – mostly. Nourishing – good for your health. Appealing – attractive. Take priding – take pleasure. Fussy eater – eat only familiar foods. Look at the suggested ways food can be cooked. Работа с новыми словами. Записывают в тетрадь. Find the odd word in each example. Ex. 5a p. 26 b) How do you like your meat? eggs, potatoes and vegetables. I love pickled vegetables; they are very tasty. How about you? I prefer ….I don’t eat … because … Введение новых л/е по теме питания. Fill in: food, weight, salad, diet, meal, sauce, chocolate, vegetables. Check in the Word List. Ex. 6 p.27 Подумать о традиционной русской еде. Что является самым популярным? Составить таблицу, написать название, из чего готовят, как приготовить и какой по вкусу. Think of a traditional dish in your country. Lets write about okroshka. What is it called? What is it made from? How do you cook it? What does it taste like? | Формируют тему и цель урока. Угадывают страну Придумывают 3 вопроса. Ученики слушают, читают текст и отвечают на свои вопросы. Находят определения и соединяют их. Находят лишнее слово. Отвечают на вопросы учителя. Составляют таблицу и пишут об |