kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Конспект урока на тему "Work experience"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Учебник Foward под редакции Вербицкой М.В для 7 класс

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Конспект урока на тему "Work experience"»

План-урока по английскому языку 7 классе по учебнику Вербицкой М.В. “Forward”

по теме: “Work experience”.



План урока:

  1. Организационный момент

    • Речевая зарядка (разговор о погоде и т.д.)

  • Ознакомление с названием, тематикой и задачами урока

  1. Фонетическая зарядка (отработка звуков, песня)

  2. Основная часть урока

    • Отработка ЛЕ и РО

    • Обучение чтению с извлечением конкретной информации

      1. Физкультминутка

      2. Основная часть урока

  • Аудирование

  • Обучение диалогической речи

  • Закрепление ЛЕ и РО

    1. Объявление домашнего задания

    2. Подведение итогов урока



Цели урока:

  • Обобщить знания учащихся по теме: “Work experience”.

  • Совершенствовать навыки и умения.



Задачи:

1. Образовательные:

  • Углубить и расширить знания учащихся по пройденной теме.

  • Закрепить пройденный лексический материал.



2. Развивающие:

  • Развитие навыков диалогической речи.

  • Развитие навыков устной речи и аудирования.

  • Развитие памяти, логики, мышления, активности учащихся.



3. Воспитательные:

  • Повысить мотивацию учащихся к изучению английского языка.

  • Воспитать умение работать в парах и индивидуально.

  • Формировать ответственную гражданскую позицию к выбору

будущей профессии.





Оснащение: тематические картинки, карточки с заданиями, видео (песня),видео (зарядка) аудиозапись (аудирование), ИКТ технологии.


План-урока по английскому языку 7 классе по учебнику Вербицкой М.В. “Forward”

по теме: “Work experience”.




Ход урока



1.Организационный момент


Приветствует обучающихся, проверяет их готовность к уроку, фиксирует отсутствующих.

-Good morning, students!

- I’m glad to see you !

- How are you?

-I’m fine, thank you.

-Who is absent today?


Ученики приветствуют учителя, проверяют свою готовность к уроку

Good morning, teacher!

- I’m glad to see you, too!

- We are fine, thanks. And how are you?

- All pupils are present.


- Самоопределение

- Самоконтроль, организация своей учебной деятельности

- Планирование учебного сотрудничества с учителем и сверстниками

- Формирование положительной мотивации


Учитель проверяет готовность класса к уроку, самопроверка

Ознакомление с названием, тематикой и задачами урока

Учитель: - There are some pictures on the blackboard, look at them. Try to guess what we are going to talk about.



  • What are they doing?

  • How old are they?

  • What do they get while they work?



  • You’re right. Today we are going to talk about “Work experience”. We’ll do different exercises: we’ll sing a song, we’ll remember the words on the topic, watch the news and so on.



Учитель сообщает задачи урока.



  1. Фонетическая зарядка (отработка звуков, стихи)

На доске написаны слова на фонетическую отработку звуков.

Учитель: - Look at the screen and repeat after me.







[˄]

[iː]

tailor

mind

shirt

country

teacher

babysitter

night

work

plumber

Greek

day

fireman

world


leak


fight



teeth



Ученики повторяют слова за учителем.

Учитель: - Now let’s sing the song.



https://www.youtube.com/watch?v=ORGLQudvMWE&ab_channel=BritishCouncil%7CLearnEnglishKids

“People work”

Nigel Naylor, he’s a tailor, he makes trousers, suits and shirts.

Penny Proctor, she is a doctor, comes to see you when it hurts.

Peter Palmer, he’s a farmer, he’s got cows and pigs and sheep.

Wendy Witter, babysitter, minds the kids when they’re asleep



People work in the country, people work in the town

People work day and night to make the world go round.



Mabel Meacher, language teacher, teaches English, French and Greek.

Gary Gummer, he’s a plumber, call him when you’ve got a leak.

Patty Prentice, she’s a dentist, keeps your teeth both clean and white.

Ronnie Ryman, he’s a fireman, comes when there’s a fire to fight.

People work in the country, people work in the town

People work day and night to make the world go round.



Ученики читают стих, повторяя за учителем, а затем поют песню.



  1. Основная часть урока

Отработка ЛЕ и РО

Учитель: - Match the jobs with their definitions

1. A cook a. sells and cuts meat

2. A nurse b. writes for magazines and newspapers

3. An architect c. animal doctor

4. A shop assistant d. works in a store with the cash register.

5. A hairdresser e. cooks in a restaurant

6. A travel agent f. works in a theatre

7. A builder g. designs houses and buildings

8. A vet h. works in a hospital, helps doctors

9. A cashier i. takes orders and serves people in a cafe

10. A journalist j. cuts and styles people’s hair

11. A waiter k. helps to build a house or a building

12. A butcher l. works in a store and helps people

to decide what to buy

13. An actor m. helps people buy tickets and make hotel

reservations

Ученики соединяют слова и определения в предложения.

- Now, pupils, answer the following questions:

Which job is good for you? Which job is bad for you?

Think of one good and one bad job for yourself. Use going to and the adjectives from the box.



Ученики отвечают на вопрос «Какая работа тебе подходит (не подходит)?», используя going to и прилагательные.



Обучение чтению с извлечением конкретной информации

Учитель: - Pupils, the next task for you is to read the text carefully.

 

In Britain, children can have a part time job when they are 13. Lots of teenagers work in the evenings or at weekends as shop assistants, or in restaurants and fast food places. Others deliver newspapers before they go to school in the morning. Girls often find work as baby sitters, in one school near London, 60% of students had part time jobs. But why do they work? Most say that they want to buy new clothes and CDs. They don’t need money for their families.

But part time jobs are often hard, and not very exciting. Most part time jobs don’t get much money – perhaps two or three pounds an hour, if they’re lucky. Of course, there are positive things for teenagers who do part time jobs.

They get important work experience and learn many things about the world. But the biggest problem is tiring. Students who work in the evening in a supermarket or a restaurant feel tired at school the next morning; you can’t study well when you are tired.



A) Are the sentences true or false? Correct the false ones.

  • You can get a part time job when you are 13.

  • Lots of teenagers work in shops before going to school in

the morning.

  • In one School near London 60% of students have part time jobs.

  • They work because they want to buy clothes and CDs.

  • They usually work because their families need money.

  • Teenagers don’t learn a lot when they do a part time job.

  • Some students work in the evening.

  • The biggest problem is money.



B) Answer the questions:

1) How do you get your pocket money?

2) What do you spend it on?

3) Do you save it?



Ученики читают текст, определяют, какие предложения верные, а какие неверные. Затем отвечают на вопросы.



Физкультминутка.


https://www.youtube.com/watch?v=LgNcGJ_XYlw&ab_channel=Ceylin-HOfficial


Учитель побуждает читать учеников стихотворение и дотрагиваться до тех частей тела, которые указываются в стихотворении. Стихотворение читается несколько раз. Темп выполнения упражнений и чтения стихотворения постепенно ускоряется.

It’s time to have a rest now. Stand up please. Let’s do some exercises.


Ученики должны выполнять нужные команды.


Head and shoulders,

Knees and toes,

Knees and toes,

Knees and toes,

Head and shoulders,

Knees and toes,

Eyes, ears, mouth, nose.


- Установка на здоровый образ жизни и ее реализация на уроке

- Умение слушать и слышать

- Формирование положительной мотивации

Взаимопроверка



Учитель: - Ok. Thank you. Let’s continue our work.



  1. Основная часть урока

Аудирование

Учитель: Rachel meets Pat in the High Street one day.Listen to their conversation and say if these statements are true, false or not stated.

Listen to the information very attentively. Choose the right variant A, B or C in the test.



Test

1) Pat plays tennis every morning.

а) True b) false c) not stated


2) Rachel likes playing tennis.

а) True b) false c) not stated


3) Rachel is going to the Bristol Daily News on Wednesday.

а) True b) false c) not stated


4) Pat is going to meet the editor.

а) True b) false c) not stated


5) Rachel is late for school.

а) True b) false c) not stated



Ученики внимательно слушают информацию. Потом выбирают правильные варианты в тесте.

Учитель: - Ok. Well done. Thank you for your work.



Обучение диалогической речи


Учитель просит учащихся поделиться на пары .Ученики работают в парах, составляют диалоги, разыгрывают ролевую игру «Собеседование при приеме на работу» из упр.13 с.28. Now, pupils, will you work in pairs and try to make up a dialogue. Let one of you be the hiring manager and the another one be an applicant. I’d like you to act out a Job Interview. You will have some time to prepare your performance. Divide into pairs.

3.Ученики делятся на пары и разыгрывают диалог на тему «Собеседование при приеме на работу»




Закрепление ЛЕ и РО по теме


Now, pupils, let’s play a game. There are cards with professions on your desks. Rise up the correct card in the sentences.



1) He works in the theatre, he is a famous ___________. (An actor)

2) My mother works in the office. She is ___________ . (A secretary)

3) ______________ keeps financial records. (An accountant)

4) I’m going to be ____________ . I’ll work in a hospital and I’ll operate on people. (A surgeon)

5) I work in a courthouse. I’m _______________ . (A lawyer)

6) Mr. Smith is ________ . He delivers letters every morning. (A postman)


Для выполнения следующего задания учитель использует интерактивный метод «Закончи предложение». Учитель просит учащихся письменно закончить предложение на листах, которые лежат на каждой парте. Задания на листах:

1.I need some pocket money because…

2.Teenages want to have part-time job because…

3. I’m going to be a … because…

4. I’m not going to be a … because…

5. I save some pocket money for…


Учащиеся самостоятельно дописывают предложения на листах, а затем читают их вслух для всего класса.

1.I need some pocket money because I would like to buy a new book.

2.Teenages want to have part-time job because they want to earn some money .

3. I’m going to be a vet because I love animals and I want to help them.

4. I’m not going to be a fireman because it’s very dangerous job.

5. I save some pocket money for my mother’s birthday present.

- Самоорганизация, самоопределение

- Контроль, коррекция, осознание того, что усвоено, осознание качества и уровня усвоения.

- Планирование работы, умение самостоятельно оценивать свою деятельность

- Действия постановки и решения проблем (самостоятельное создание способов решения проблем)

Контроль учителя, самопроверка,вазимопроверка

Объявление домашнего задания

Учитель- Now please open your diaries. Write down your home task – ex. 4 page 35 (read and translate)

Ученики записывают домашнее задание.


Подведение итогов урока

Учитель- Look at the screen, choose a smile for your own according to you work at the lesson. Be objective.

5 – I did all my best. Excellent.

4 – I tried as much as I could. Rather good.

3 – I should learn English better. Not very well.


Thank you for your work. I think we’ll stop there. Don’t forget to give me your diaries. I’ll give you a mark. The lesson is over. Goodbye.

Учитель подводит итоги урока, ученики оценивают свою работу на уроке. Учитель выставляет оценки.


Учитель Перцева А.А.


Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 7 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
Конспект урока на тему "Work experience"

Автор: Перцева Аида Ансаровна

Дата: 06.10.2020

Номер свидетельства: 559252

Похожие файлы

object(ArrayObject)#852 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(96) "Конспект урока английского языка 11 класс "Applying for a job""
    ["seo_title"] => string(61) "konspekt_uroka_angliiskogo_iazyka_11_klass_applying_for_a_job"
    ["file_id"] => string(6) "476272"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1535047239"
  }
}
object(ArrayObject)#874 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(69) "Конспект урока  "Welcome to our native town Tyukalinsk" "
    ["seo_title"] => string(53) "konspiekt-uroka-welcome-to-our-native-town-tyukalinsk"
    ["file_id"] => string(6) "109307"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1404318381"
  }
}
object(ArrayObject)#852 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(71) "план - конспект урока на тему "A day in my life""
    ["seo_title"] => string(37) "plankonspiekturokanatiemuadayinmylife"
    ["file_id"] => string(6) "283714"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1453877366"
  }
}
object(ArrayObject)#874 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(73) "Конспект урока по теме "Школа" в 5 классе "
    ["seo_title"] => string(44) "konspiekt-uroka-po-tiemie-shkola-v-5-klassie"
    ["file_id"] => string(6) "102619"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1402536978"
  }
}
object(ArrayObject)#852 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(61) "Конспект урока английского языка"
    ["seo_title"] => string(35) "konspekt_uroka_angliiskogo_iazyka_7"
    ["file_id"] => string(6) "500415"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1550524961"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства