4 min 3 min 5 min 5 min 3 min 5 min 5 min 3 min 7 min 5 min | Hello, my dear students! How are you today? (T uses eyes miming to ask 1-2 students about their feelings). I’m happy that you’re ready. Now…(T uses multimedia projector & the screen) look at this picture (Presentation p.1) and say, what are these? PRESENTATION Let’s say their names one by one. Look at the words and repeat after me (T clicks the Presentation for the words appear under the pictures). Well done, guys! Now, Nastya, what’s this? Danya, what’s this? PRACTICE Very good, girls and boys! Now, in pairs you are to match these words to the pictures. Be very attentive, there are some odd words in your envelopes. Those who will have no mistakes become experts for the next task! You’ve got 3 minutes. (T’s handing out worksheets 1 while speaking to Ss). Ok, your time is up! Stop where you are! Check yourself! (T goes back to the labeled picture for the Ss to check their matching and find probable mistakes). Tell me, guys, who hasn’t done any mistakes? (T finds the winner-pairs to make them experts for the next task). Well, my dear, now we know the name of these animals! Let’s find out what they can do. (T’s handing out worksheets 2). Look at your WS, in Exercise 1 you are to listen to the animal description and put a number opposite the animal’s name. It is big and grey. It’s got big ears and thick legs. It eats grass… (T gives descriptions of the animals). Alright! Let’s check! (T checks the answers by showing labeled pictures). In Exercise 2 you are to fill in the gaps with the words from the box to make sentences about the animals. You have 3 minutes. T checks Ex.2 asking Ss to read the sentences one by one. PRODUCTION Finally, my dear, choose the animal you like most and write a riddle about it. Describe it, say what it can do, use the hints from the exercises you’ve done. You’ve got only 3 minutes! Be quick! STOP! (T asks the experts to sit separately from the participants, gives them papers to write scores of the successful Ss). Now, you’re taking your description and read it to your class. You are to guess. Who’s the first – gets the score! (T monitors the game, everybody’s playing till the riddles end up). Thank you, my dear students for such fun! Before we finish up, let’s name all the animals we know! (T in random asks Ss to name the animals from the pictures from the Presentation). For you home task you’ve got 8 words to make a crossword with written descriptions. Please, mind the design of your crosswords. The best crosswords will be presented at the project stand. Thank you for the lesson! Good bye! | I’m fine, thanks! I’m happy … etc. Ss say in Russian, probably try to guess or evoke English words they already know. Ss repeat the words all together after T Ss repeat the words one by one. Ss make pairs as they sit and put the word stripes onto the pictures on the worksheets. Ss check their works themselves. Ss tell T if they have no mistakes to become experts. Ss do the exercise. Ss say the names of the animals and put points for their correct answers themselves. Ss read, check their sentences and put points. Ss write their descriptions on the sheet of paper given. Ss listen to each other and guess the animals, the experts put scores for the correct guessing. In the end they count scores and find 3 Ss who’s got the biggest score. Everybody applauses. Ss name the words. Ss write the home task. Thank you, bye-bye! | T – Ss T – S S – S T – Ss Individual S - Ss | Вступление, начало урока, установление дисциплины и настрой учеников на рабочий лад. Ученики, используя все знания, сторонние знания, называют слова, изображенные на картинках, полностью настраиваясь на тему урока. На данном этапе происходит подготовка речевого аппарата к произношению новых слов, комфортнее пробовать произносить новые слова всем вместе. Далее, учитель более подробно индивидуально с каждым отрабатывает произношение новых ЛЕ, с целью исключить неправильное произношение на самом начальном этапе. Визуальная поддержка всплывающим словом дает возможность запомнить правописание. Ученики подбирают слова, используя навыки чтения, аудиовизуальную память для восстановления картинки из презентации. Сложности добавляют слова, схожие по написанию, но не относящиеся к теме. Мотивирующая награда – успешные пары станут помощниками учителя в дальнейшем ходе урока. Этап индивидуальной отработки лексики позволяет более подробно изучить правописание новых ЛЕ, пользуясь навыком аудирования, узнать слово, еще раз его прочитать и отметить в соответствии с порядком описания слов. Данное упражнение устанавливает обратную связь лексических единиц: слово – сопутствующие слова (характеристика, действия), а так же, учит составлять письменные предложения об изученных животных. Учащиеся составляют мини описание животного (загадку) с использованием опоры (упражнения, которые они выполняли и лексика из них, а так же грамматические структуры). Далее, учитель с помощью команды экспертов устраивает состязание между учениками, кто быстрее угадает животное по описанию. Авторы зачитывают свои описания, пропуская кон. Самые быстрые и правильные ответы удостаиваются баллов. Когда заканчиваются загадки, эксперты подводят итоги и выбирают трех победителей по количеству баллов. В домашнем задании ученики создают свой продукт на основе всего, что они узнали на уроке, а именно – упражнение кроссворд из новых слов с собственными их дефинициями. |