kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Конспект открытого урока «Где лучше жить животным?»

Нажмите, чтобы узнать подробности

Цель урока: Создание образовательной среды для комплексного применения знаний по разделу «Animals and places where they live»

Задачи: 1. Развивать и совершенствовать лексические навыки

                  2.Развивать навыки устной речи по теме

                  3. Совершенствовать навыки чтения

                   4. Развивать коммуникативные навыки при работе в парах, группах.

Тип урока:  урок комплексного применения знаний и умений

Оборудование: мультимедийный комплект, УМК  М.З.Биболетовой

 «Enjoy English  6»

Дидактический материал: презентация, карточки с заданиями и вопросами

Просмотр содержимого документа
«Конспект открытого урока «Где лучше жить животным?»»

МАОУ «Средняя общеобразовательная школа №1»

г. Верещагино Пермский край

















Разработка урока в 6 классе по теме

«Where is it better for animals to live?»





Выполнила: Обухова Надежда Асинклитовна

Учитель английского языка



















Пояснительная записка

Цель урока: Создание образовательной среды для комплексного применения знаний по разделу «Animals and places where they live»

Задачи: 1. Развивать и совершенствовать лексические навыки

2.Развивать навыки устной речи по теме

3. Совершенствовать навыки чтения

4. Развивать коммуникативные навыки при работе в парах, группах.

Тип урока: урок комплексного применения знаний и умений

Оборудование: мультимедийный комплект, УМК М.З.Биболетовой

«Enjoy English 6»

Дидактический материал: презентация, карточки с заданиями и вопросами

































Staged lesson plan



Lesson focus: reading, speaking

Topic: Where is it better for animals to live?

Lesson aim: By the end of the lesson the students will improve their ability to read for detail and to speak on the topic

Aids: scripts, Student’s Book « Enjoy English 6» (БиболетоваМ.З.), students’ presentations, slides, handouts



Lesson stage/ Time interaction

Aim

Procedure

Stage I

Warmer

5 min.

T.-SSSS

S-S




1)to revise and consolidate the vocabulary

Slide 1 T. asks SS to look at the photos and name the animals.(Slide 1) Then characterize the animals using adjectives(SS name the adjectives in turn one after another: exotic, wild, dangerous, kind, ets.) Say what can people do with animals( take care of, feed, study, watch, protect, etc.) Why do you think I’ve put all these animals together? (They are endangered animals)

Stage II

Presentations

10 min.

SSSSSS




Teacher asks ss to listen to the presentations of the students.

1 Siberian leopard- А.Gladkova

2 Red wolf- V.Lyadova

3 Panda- M.Zaitheva

4 koala- V.Kylosova

Stage III

Lead-in

2 min.

T-SS



To set the scene for the lesson

T asks SS where can endangered and other animals live? SS: in zoos, in the wildlife. T: There is one more place where animals can live- a wildlife park. Today we’ll learn about it and decide where it is better for animals to live

Stage 4

Pre- teach vocabulary


3 min. T.-SSSS



To teach ss to pronounce the words they meet in the text; get ss ready for reading




T asks SS to listen, to repeat and to read the words (on the blackboard)

The natural world

To save endangered animals

To study the effects

At a set time

Introduce

The effects of human activity


Stage 5

Reading for gist

3 min.

SSSSS

To give SS practice in reading for gist

Ex. 31 p. 55

Read and say what people can do at the Whipsnade wildlife park

Stage 6

Reading for detail

5 min.

S, SS, T-SS

To provide SS with practice in reading for detail

T. asks ss to read the text again and complete the task on handouts with True/ False sentences. (pril 1)

Pair check and then T. does a plenary check.


Stage 7

Group work

10 min. SSSS

Conclusion


T gives SS questions for discussion (pril. 2)

Then the members of the groups ask and answer questions.

What is better for animals: to live in the zoo, in the wildlife or in the wildlife park? SS: in the wildlife ( slide 2)

T: There is a nice poem ‘My Dream’ Listen to it and say : Does it prove your opinion? (slide 3)

Stage 8

Homework

1 min. T-SS


Feedback

T-SS

To provide SS with further practice on the topic

Ex. 35 p. 56 Read the text and write out what you can do to help save endangered animals


T asks SS what was difficult or easy for them at the lesson, T praises SS for their work






























Приложения

Приложение 1

True/ False

  1. At Whipsnade you can learn about the lives of domestic animals.

  2. Scientists study the effects of human activities on the natural world.

  3. There is a children’s farm and a wolf wood at Whipsnade.

  4. The keepers of the park introduce animals around the park at any time.

  5. Animals live in cages in the park.



Приложение 2

Discuss the following questions

  1. What is the difference between a zoo and a wildlife park?

  2. Why do people keep animals in zoos and parks?

  3. Do you think you can learn more about animals in zoos or in wildlife parks?

  4. Why do the rules of the park say that you can’t take your pets with you?






Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 6 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
Конспект открытого урока «Где лучше жить животным?»

Автор: Обухова Надежда Асинклитовна

Дата: 30.11.2018

Номер свидетельства: 488376

Похожие файлы

object(ArrayObject)#849 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(134) "Конспект открытого урока по литературе на тему "Волшебный мир Хогвартса" "
    ["seo_title"] => string(79) "konspiekt-otkrytogho-uroka-po-litieraturie-na-tiemu-volshiebnyi-mir-khoghvartsa"
    ["file_id"] => string(6) "232174"
    ["category_seo"] => string(10) "literatura"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1442763580"
  }
}
object(ArrayObject)#871 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(115) "Конспект урока по познанию мира по теме "Почва. Значение почвы" "
    ["seo_title"] => string(69) "konspiekt-uroka-po-poznaniiu-mira-po-tiemie-pochva-znachieniie-pochvy"
    ["file_id"] => string(6) "151524"
    ["category_seo"] => string(16) "nachalniyeKlassi"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1420718729"
  }
}
object(ArrayObject)#849 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(91) "Конспект урока Сатира и юмор в стихах Б. Заходера. "
    ["seo_title"] => string(54) "konspiekt-uroka-satira-i-iumor-v-stikhakh-b-zakhodiera"
    ["file_id"] => string(6) "138247"
    ["category_seo"] => string(10) "literatura"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1417518622"
  }
}
object(ArrayObject)#871 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(84) "Урок литературного чтения А.П.Чехов "Каштанка""
    ["seo_title"] => string(53) "urok-litieraturnogho-chtieniia-a-p-chiekhov-kashtanka"
    ["file_id"] => string(6) "289685"
    ["category_seo"] => string(16) "nachalniyeKlassi"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1454851686"
  }
}
object(ArrayObject)#849 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(139) "Конспект урока по окружающему миру "Природные зоны холодного пояса, 2 класс" "
    ["seo_title"] => string(84) "konspiekt-uroka-po-okruzhaiushchiemu-miru-prirodnyie-zony-kholodnogho-poiasa-2-klass"
    ["file_id"] => string(6) "165359"
    ["category_seo"] => string(16) "nachalniyeKlassi"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1422800616"
  }
}

ПОЛУЧИТЕ БЕСПЛАТНО!!!
Личный сайт учителя
Получите в подарок сайт учителя


Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства