kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

"Компьютер и интернет"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Данный урок разработан для обучающихся, в рамках программы.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«"Компьютер и интернет"»


план-конспект урока

тема: «Компьютер и интернет»



Занятие № 38 по дисциплине "Английский язык"

Количество часов: 2

Тема занятия: Компьютер и интернет

Тип занятия: комбинированное

Вид занятия: урок

Цели: образовательная: совершенствовать навыки чтения и говорения на материале предлагаемых текстов, активизировать мыслительную деятельность учащихся, направленную на правильное употребление специальной терминологии; практиковать употребление словообразовательных моделей; расширить лингвистический кругозор учащихся путем привлечения дополнительного материала, формирование умения использовать и применять компьютерную терминологию.


развивающая: развивать языковые способности учащихся  делать сообщения по речевой ситуации и готовность к коммуникации; развивать навыки аудирования и поискового чтения, а также умения участвовать в дискуссии


воспитательная: воспитание толерантного отношения к мнению других, умение работать в группе; создание условий для формирования у учащихся умения безопасного пользования Интернетом.


Овладение обучающимися компетенциями:

лингвистическая — расширение знаний о системе русского и английского языков, совершенствование умения использовать грамматические структуры и языковые средства в соответствии с нормами данного языка, свободное использование приобретенного словарного запаса;

• социолингвистическая — совершенствование умений в основных видах речевой деятельности,а также в выборе лингвистической формы и способа языкового выражения, адекватных ситуации общения, целям, намерениям и ролям партнеров по общению;

• дискурсивная — развитие способности использовать определенную стратегию и тактику общения для устного и письменного конструирования и интерпретации связных текстов на английском языке по изученной проблематике, в том числе демонстрирующие творческие способности обучающихся;

• социокультурная — овладение национально-культурной спецификой страны изучаемого языка и развитие умения строить речевое и неречевое поведение адекватно этой специфике; умение выделять общее и различное в культуре России и англоговорящих стран;

• социальная — развитие умения вступать в коммуникацию и поддерживать ее;

• стратегическая— совершенствование умения компенсировать недостаточность знания языка и опыта общения в иноязычной среде;

• предметная — развитие умения использовать знания и навыки, формируемые в рамках дисциплины «Английский язык», для решения различных проблем..



Оборудование к уроку:  раздаточный дополнительный материал: карточки для индивидуальной и групповой работы, карточки с текстами и тестами.

Литература:

1. учебник И.П.Агабекян,16-е издание,Английский язык,стр.160-162



                           Основные этапы урока

1. Организационный момент. Постановка задач.

Разминка - речевая зарядка.

2. Проверка домашнего задания по тексту "Bill Gates, The Software King".

3. Актуализация знаний: активизация употребления новой лексики на основе текста «The

Fundamentals: hardware  and  software».

4. Ознакомление с терминологией по теме: «Компьютер в нашей жизни»c использованием

мультимедийных средств.

5. Аудирование и выполнение заданий по прослушанному.

6. Чтение текста с охватом общего содержания и обсуждение прочитанного. Выполнение

послетестовых упражнений.

7. Закрепление  лексики. 

8. Развитие навыков диалогической речи. Дискуссия. Работа по индивидуальным заданиям.

9. Тестирование.

10. Подведение итогов. Выставление оценок..  Домашнее  задание.

  Ход занятия

 1. Организационный момент. Постановка задач.

Разминка - речевая зарядка.

The     procedure    of   the   lesson.

Warming-up                            

1.      Answer  the questions:

2.      Are you a  PC user?

3.      Was   it  easy  or  difficult  for  you to  learn how to  use it ?

4.      What   for  do  you use your  computer ?

5.      Who   taught you  to  use  the  computer ?

6.      How   much  time  a  day  do  you  spend  in  front  of the computer ?

 

2.   Проверка домашнего задания по тексту "Bill Gates, The Software King".

As you know Bill Gates created the first software – the programs that help personal computers process different information. As founder of Microsoft  Inc., he is now one of the richest men in America. Read  the  text and  find the information  about:

- Bill  Gates was active in his teenage  years.

- He and his friend developed disk operating system.

- Bill Gates foresaw the significance of computers in the future.

- Binary number system has only two digits.

- Bill  Gates’ predictions came true.

 

Text.

Bill Gates, The Software King

Most of the computers in the world use software invented by Bill Gates, the founder of Microsoft Inc. of Redmond, Wash. Software is the set of programs that make computers – whether business or personal – perform various tasks.

Gates was born in Seattle, Wash., in 1955. As a boy, he was bright and curious. He was active in Scouting, reaching Life Scout rank in Troop 186. He especially loved hiking, camping and other outdoor adventures.

But Gates was obsessed with computers. While a student at Harvard University in 1975, Gates and a friend, Paul Allen, developed a computer language for an early version of the personal computer. Microsoft was born. Gates went on to develop operating systems, such as MS-DOS, and software programs.

Thanks to Microsoft, Gates is now one of the richest men in America. He is worth more than $8 billion.

A technical wizard and a fierce business competitor, Gates sees great things ahead for computers. He says they «are really going to change a lot of things in the world – the way we work, the way we play and entertain ourselves and even the way we are educated».

 

The Binary Number System

Early digital computers inspired by Howard Aiken’s Mark 1 were huge, sometimes filling an entire room. That was because thousands of switches were needed to compute his binary number system.

In the binary number system, only two digits are recognized by the computer: 0 when a switch is off, and 1 when the switch is on. Different combinations of those two digits can represent thousands of letters and numbers.

The binary number system is still used in today’s computers. The difference is that the thousands of electrical switches have been replaced by one tiny, solid-state chip that does the translations electronically. That’s why your computer only fills up part of your desk, not your whole bedroom.

 

Computers in your Future

Microsoft’s Bill Gates and other computer experts saw great things ahead. They said that in the next few years, you would be able to sit at your computer and see high-quality video sent from any place on earth.

They predicted you would also have a wallet-size personal computer. With it you would be able to store photographs, pay bills, get the news, send messages, see movies and open locks with digital keys.

At home on your TV-size PC you would be able to see and talk with friends in other states, get medical advice, check magazine articles and pictures in a far-off library and order a pizza.

A computerized control system at home would regulate your lighting, temperature and security system.

Big dreams? Are these dreams or facts? Perhaps. But engineers have done a lot  to make it reality.

Vocabulary: 

To perform – выполнять

Life Scout rank – пожизненный титул бойскаута

Troop – отряд

To be obsessed – быть одержимым

Operating system – система функционирования

Worth – обладающий

Fierce – неистовый

To inspire – вдохновлять

Solid-state – твердый

Wallet-size – величиной с бумажник

Security system – система безопасности

 

3.   Актуализация знаний: активизация употребления новой лексики на основе текста «TheFundamentals: hardware  and  software»

 Scan the text «The Fundamentals: hardware  and  software» and  find the equivalents of the following words:

Exercise 1

a) клавиатура, принтер, устройство, жёсткий диск, программное   обеспечение,  процессор, память, существенный, немедленно.

b) A computer  consists of a screen, a  keyboard and a boxlike case  with the  “brains” of  the  system. For  most  tasks you’ll also  need a  printer and, perhaps, a pointing  device called  a mouse. This  equipment is  called hardware.

By  itself, hardware is like  a  cassette  player without  tapes. A  computer  needs programms, or  software, which  usually includes one  or  more computer  discs and a  printed  instruction  manual.

The  price  depends on the  hardware’s  brain power—the type of  processor  and  the  size of its  memory. How  much power  do  you  need? That  depends of the  software you’ll  use. In  general, words  and  numbers  demand  less  from  a computer  than  pictures  and  sound.

Sufficient  power  is  important  because  a  computer works  interactively. With  hardware  that  isn’t up  to the  job, you might have  to  wait 30  seconds  for an on-screen  thesaurus  to look  up a  word.  But  with  the  right  system the  entry would appear  instantly.

 

4.   Ознакомление с терминологией по теме: «Компьютер в нашей жизни»cиспользованием мультимедийных средств.

Exercise 4.1 Put  each  of the  following  words  in its  place in the  passage  below.

 software      computers      peripherals      calculator     ports

 monitor        keyboard      configuration    hardware     printer

 So  you  only  have  a  pocket (1)_____to do  addition, multiplication and so  on, you  want to  know  about  real (2)_____? Right. Well,  the  machines  themselves are  called  the (3)_____ and  the  programs that  you  feed into  them  are  called the (4)_____. If  you  want  to  see   the  results  of  what  you  are  doing,  you’ll  need a (5)____or  you’ll  have to  plug  into a television  set.  You’ll  operate  your  machine  like  a  typewriter  by  pressing   keys  on  the (6)______. If  you  want  to record  on  the  paper of  what  you  are  doing, you’ll  need   a (7)______. On  the  rear  panel of  the  computer there several (8)_______into  which  you  can  plug a  wide  range  of  (9)______-- modems,  fax  machines  and  scanners.  The main  physical  units  of  a  computer  system   are  generally  known  as  the  (10)______. 

The key: 1 calculator, 2 computers, 3 hardware, 4 software, 5 monitor, 6 keyboard, 7 printer, 8 ports, 9 peripherals, 10 configuration.

   

5.  Аудирование и выполнение заданий по прослушанному тексту.

Audition. Exercise 1. Listen  to  the  texts  and  answer the question «What is the computer of the future like as scientists predict?»   

                                 

                                                   Wearable  Computers

If you are hooked* on the computer and can’t tear* yourself from it, don’t worry. Soon you’ll be able to wear it on your wrist,* in your glasses and even in your earings. The first wearable computers are already on sale though they are probably a bit bulgy* right now. Don’t be surprised if in a few years you’ll be putting on your socks and your computer each morning before going  to work. Of course, you might not even have to leave the house. Scientists predict that in the future most of us will work from home.

 

wearable -    пригодный для носки, носимый на себе

be  hooked on - быть привязанным к чему-либо, не представлять себе жизни без чего-либо

tear – оторваться, отвлечься

wrist – запястье

bulgy – громоздкий

 

Exercise 2.

Listen  to the text and prove the quotation «Computers have entirely entered our life».

Some scientists say that without the computer the 21st century would be impossible. Computers today are running our factories, planning our cities, teaching our children and forecasting our future. The computer solves in seconds the problems a generation of mathematicians would need months or years to solve without its help. The degree to which computers will take over human functions may frighten some people and astonish* others. Computers, like the telephone or electricity, have become a common thing of everyday life used by almost everybody.   They have entered our home life. They help to make up a person’s shopping list, remind someone of important appointments and anniversaries and answer the telephone. We often hear that the increasing flood of information will be one of the problems of the 21st century.

A computer may help to solve it too. In a computerized library of the future request for information will be answered instantly* and as fully as the user wants.

The invention of computers, calculating machines, capable of processing information, cardinally changed our life. The computer performs very simple actions, but its advantage is the speed it calculates at. In fact the computer performs hundreds of thousands of operations per second.

Computers are penetrating* all spheres of human activity, in many of them they have become indispensible,* They calculate orbits, guide spaceships and planes, calculate the targets* of economic development, play chess, help housewives to choose a menu.

It’s hard to enumerate all the uses the computer may be put to. 

Vocabulary:

astonish – удивлять

instantly – немедленно

penetrate –  проникать

indispensible – незаменимый

target -  цель


6.    Чтение текста с охватом общего содержания и обсуждение прочитанного. Выполнение заданий. 


  Read  the  text  and  do  the  tasks.

Not a «White  Elephant»

Gwen  and  her  husband  Tim live  in a  small town  in  Colorado in the  USA. When  Gwen  was  77 years  old  and  her husband  was 84,  their  daughter  gave  them  a  cast-off* computer  and  some  software*. Gwen  and  Tim  were  not much  interestedin  it  and  saw  the  gift  as  the  proverbial* “white elephant”. Their  first  responses were “Don’t  need one”. “Won’t  use  it”.  I’m  too  old  to  learn”.

In  spite  of  their  protest,  their daughter  left  the  computer  with  them. She  also  told  them  that  the  computer  would make  it  possible  for  them  to  be in  communication  with  her  when  she  was  on  duty  in  London  with  her  job, as well  as  with  their  grown  children  who  live  in  different  parts  of  the  country. She  explained  to  them  how  to  use the  computer,  but  they  didn’t  show  any interest  in  it.

Some  time  later  Gwen  decided  to  try  the  computer. It  was  not  easy. At first Gwen  was  afraid  she  would  “break”  the  machine.  She  called  her  son-in-law  and  asked  him  some  questions about  using  e-mail. She  learned  the  basics of  computer  communications  and  learned  to  solve  problems  which  arise  in  the  process  of  work  with  computer. 

After  three  months  she  could  send  e- mail  to  her  children,  a  nephew,  and  anyone  she  could  reach.  She  is  now  so confident*   in  her  abilities*  that  she  is  exploring*   new  ways  of  getting  information with  her  computer.

Gwen  says:  “E- mail allows  me  to  be  in  touch*  with people  every  day.  It  allows  me  to  communicate  regularly with  my  son  who  has  health problems. I  don’t  have  to  wait   a certain  time  of  day  to  call.  I  can  send  and  receive messages  at  any  time”.

And  Gwen  has  a  right to  brag*.  When  she  goes  to  church  or  community social  events  and  tells  people  about  the computer,  they  are  amased*  at  the  fact  that  she  can  learn  something  like  that.

She  has  learned  a  little  terminology  and  can  talk  to  people  who know  something  about  the  computer.  She conquered*  the  technology  she  didn’t  think  she  would  be  able  to  learn.

Now  Gwen is  planning  to  install*  a  modem*,  join  the  Internet  and  explore  the  net.

 

cast-off – ненужный,  бросовый

software – программное  обеспечение

proverbial – вошедший  в  поговорку,  общеизвестный

white  elephant – дорогая,  бесполезная  вещь

arise - подниматься  

confident - уверенный

ability -  способность

explore -  исследовать

be  in  touch - контактировать

brag  - хвастаться

amazed – удивлённый,  изумлены

conquer - покорять

install – установить

 

6.1  Is  there  any  information  in  the  text?

- concerning rules of sending e-mail?

- how  Gwen  learned  to use the computer?

- showing that Gwen had a right to brag?

- that Gwen learned a little terminology?

- about the family of Gwen and Tim?

- about their age?

- about their town?

- about computer games?

 

 6.2 Find word combinations in the text which mean the following:

 

их дочь оставила им компьютер, взрослые дети, они не проявили никакого интереса, основы компьютерной коммуникации, исследует новые способы получения информации через компьютер, регулярно общаться с сыном, отправлять и получать послания в любое время, немного терминологии, общественные события.

 

6.2  Retell  the  text  using  the  following  constructions:

 

- The daughter of Gwen gave them….

- At that time Gwen was… and Tim was…

- First Gwen and Tim…

- In spite of their protest their daughter…

- She told them…

- Some  time later…

- She learned…

- Now…

 

6.4 Find the words in the text which have the following meaning:

 

1. useless or unwanted

2. find the answer

3. feeling certain

4. examine in order to test

5. boast

6. surprised

7. science or art

 

6.5 Match  the  words  on  the  left  with  their  definitions  on  the  right.

 

1)      modem          a) a system that allows messages to be sent from

                            one computer to another            

                        

2)      software          b) feeling certain

 

3)      e-mail              c) a piece of electronic equipment that allows information

                               to be sent from one computer to another  

 

4)      confident         d) a piece of news

 

5)      hard disk          e) the study or use of computers and other electronic equipment

 

6)      information       f) a part inside a computer that can store technology,                       

                                 information

7)      message             g) the programmes that you put into computer to make them do

                                  the job they want

 

 

6.6  Join  these  split  sentences.

 

1.      Knowing how               a) an electronic machine which is used to store  

  to use the computer                 and organize information/

2. The term “virtual reality”     b) when your computer crashes

3. A computer is                       c) describes computer images which appear 

4. Customers’ names and        d) you should invite a specialist

     addresses are stored   

5. More and more schools        e) your computer can become obsolete

    are using multimedia

6. In only a few years              f) as a teaching aid

7. It is very annoying               g) is a useful skill

8. If you can’t fix                     h) on our database

    your computer

 

   

7.      Закрепление  лексики. 

Translate  into  English.

 

1. Удобно пользоваться электронной почтой, чтобы контактировать с друзьями.

2. Благодаря компьютеру я могу получать и отправлять сообщения в любое время.

3. Компьютерная терминология не очень трудная. Многие слова пришли из английского языка.

4. Он интересуется компьютерами, знает, как ими пользоваться и владеет основами компьютерного общения.

5. Когда работаешь с компьютером, возникают проблемы, которые необходимо решить.  

6. Мы купили компьютер только два года назад, и он уже устарел.

7. Интепесно, он пользуется компьютером сейчас или пишет книги ручкой?

8. «Майкрософт» стала крупнейшей фирмой в мире, разрабатывающей программное обеспечение для компьютеров.

 

8.    Развитие навыков диалогической речи. Дискуссия. Работа по индивидуальным заданиям.

 Discussion.     Work in groups.

 

Group 1. «Advantages of computers»

1. Computers give access to a lot of information.

2. Computers let you communicate very quickly by e-mail or using the Internet

3. Computers can do some tasks very quickly, for example, send off large number of letters or bills.

4. Computers make it possible to work at home.

5. Word processors make it easier to write letters and reports, and to do work for school or college.

6. Children enjoy using computers, and multimedia, interactive software and virtual reality make learning more exciting. Many books are now available on CD-ROMs.

7. Large amounts of information can be stored in a database.

 

Group 2. «Disadvantages of computers»

1. Many people do not like using computers, and would prefer to deal with a person instead.

2. Computers can get viruses and damage  software.

3. Software often have bugs, and sometimes computers fail and people lose all the work they had done.

4. Some children spend too much time playing computer games which can be very violent.

5. Anyone can put information on the Internet, so it can easily be used by criminals. There are no laws to stop this yet, and it is extremely difficult to control the Internet.

6. Computers quickly become obsolete, so they soon need to be replaced or updated.

7. If a computer is not working properly, most people do not know how to fix it, and this be very annoying.

 

Group 3. Rendering.  Translate into  English.

Медики нашли изменения в мозгу у любителей сетевого общения – точно такие же, как у пьяниц и наркоманов. К такому суровому выводу пришла группа китайских ученых.

Специалисты (= медики) исследовали мозг 17 людей в возрасте от 14 до 21 года, у которых была выявлена интернет-зависимость. Эти люди не могут контролировать свое пользование Интернетом, сокращать его или вовсе прекратить. Ученые называют таких людей «цифровыми аборигенами» за их богатых 10-летний опыт жизни в Интернете с ежедневным просиживанием у монитора по 12 часов.

Как выяснилось, у этих блогеров и геймеров поражено белое вещество головного мозга в областях, отвечающих за эмоциональное восприятие, контроль за поведением и скорость принятия решений.

Группа специалистов из Бельгии выяснила, что все любители компьютерных игр страдают увеличением отдела головного мозга – центра вознаграждения и удовольствия. Эта часть мозга активизируется, когда человек испытывает удовольствие от награды или, например, вкусной еды, секса, наркотиков. Это и становится причиной интернет-зависимости.

Шесть признаков интеренет-зависимых людей:

1.      Не замечают течения времени

2.      Раздражаются, если их отвлекают от Интернета

3.      Они забывают о работе, семье, друзьях

4.      Испытывают чувство вины, когда видят, как много времени они тратят на Сеть, но не на семью, работу и друзей

5.      Спокойно себя чувствуют только в Сети и паникуют без нее

6.      Испытывают дискомфорт со здоровьем: боли в суставах, плохой сон, избыточный вес

Чтобы вылечиться, медикам нечего предложить. Только несколько простых советов: частые перерывы во время пребывания в Сети, общаться с теми, кто равнодушен к Интернету, чаще выходить реальный мир – в магазины, музеи, парки, театры.                  («Комсомольская правда»  № 18,  2012 г.).

 

Group 4. Internet Safety Basics

DON’T CHAT WITH STRANGERS! Your parents are RIGHT when they say “DON’T  TALK  TO STRANGERS”. You really don’t know who the person is that you are chatting with. It can be very easy to mislead you.

ASK YOUR PARENTS AND SURE. Only surf where your parents have given your permission. If a website looks suspicious or has a warning page about you being underage , leave immediately. Some sites are not for kids. Do not go exploring. If you come across a site that you aren’t sure about, ask your parents. Don’t download any applications from the Internet that are from questionable sites. Some sites have viruses which come free with the downloads

PASSWORDS. Passwords are secret so don’t give out your passwords to anyone. Do not fill any online forms without asking your parents. Never put your e-mail password on any website while registering.

E-MAIL SAFETY. Never open up any email or attachment that you receive from people you don’t know. Ask your parents to look at it first. Sometimes email can contain viruses which could harm your computer. Ask your parents to install the latest anti-virus programmes.

KEEP A WATCH. Never reply to emails from strangers. If you have got an email attachment even from a known person, do a virus scan before opening.

CHILD-SAFE BROWSERS. Ask your parents to install child-safe browsers meant for children. These browsers are colorful and fun. These browsers help and guide you to visit good and safe sites and automatically protect you from the bad ones.

SET YOUR TIME. Don’t spend all your time online. Set a time limit on your computer use. Keep your parents informed about sites you visit.     

       

9.  Тестирование.    

 Testing.

                                                             Microsoft

Microsoft is the largest software company in the computer world, and its operating systems are on almost all computers. Its release of Windows 95 and the Microsoft Office 95 (1)_____ the  size of already giant company, It (2)____ so successful because of the low priced and easy (3)____software it creates. From six years old to presidents of large corporations use their products.

William Gates, a 19-year old dropout from Harvard, (4)____Microsoft with his friend Paul Allen. The two (5)____ BASIC, a language that let people (6)____ programs for their PC. Then, IBM chose them (7)____ an operating system for the new IBM-PCs. Gates and Allen (8)____ 50, 000 to Tim Paterson for his QDOS, and (9)____it to MS-DOS. The operating system was extremely successful, and soon all other PC  manufacturers (10)____ to be compatible with IBM. This gave Microsoft the chance (11)____huge profits, and they (12)____, Their next big success was Windows, which was a graphical operating system that (13)_____ popular  because it was extremely easy to use. Then, in 1993, they (14)____ Windows NT, which (15)____networking extremely easy. By this time, Bill Gates (16)____the PC operating system  market and (17)____ a billionaire.

1         1.  A    has increased                     having  increased

          B    had increased                   D   increasing     

2          2. A    is being                            C   has been

          B    were                                D   had been

3          3. A    using                                C   to use

          B   had been using                  D   has used  

      4. A    found                               C   had found

             had founded                     D   founded

     5.  A    rewrote                            C   had rewritten

          B    rewrite                             D   are rewriting

     6.  А   to create                            C   creating

             create                               D   created

     7   A    writing                              C   to have written

          B    to write                              to be writing

     8   A    have paid                         C   had paid   

          B    paid                                 D   paying

     9   A    renaming                          C   renamed

             had renamed                    D   having renamed

   10   A   wanted                               had been wanted

          B   want                                 D   wanting

   11     to make                            C   having made

          B   making                               made

    12    did                                      do 

            was done                          D   had done      

    13  A   became                             C  had become

          B   becoming                          D  to become 

    14  A   releasing                            C   had been released

          B   were released                    D   released

    15  A   making                              C   made

          B   had been made                  D   to make

    16  A   monopolized                      C   have  monopolised

          B   had monopolized                D   monopolising

    17  A  became                                 had become

            has become                        D  become

  

The key: 1A  2C  3C  4D  5A  6B  7B  8B  9C  10A  11A  12A  13A  14D  15C  16B  17C

 

What Can Computers Do?

Преобразуйте, если необходимо, слова так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текста.

 

Computers and microchips  (1) ____ (become) part of our everyday lives.

We read magazines which (2) ____ (produce) on computer, we buy things with the help of computer; we pay bills prepared by computers.

Just (3) ____ (dial) a phone number involves the use of a sophisticated computer system.

In the past, life without computers was much (4) ____ (difficult) than it is today.

The first computers were able to multiply long numbers, but they (5) ____ (not can) do anything else.

Nobody (6) ___ (believe) stories about robots and space travel, but now computers are able to do almost all difficult jobs.

What makes your computer such a miraculous device? It is a personal communicator that (7) ____ (enable) you to interact with other computers and with people around the world. And you can even use your PC to relax with computer games.

 

The key:  1 have become, 2 have been produced, 3 dialling, 4 more difficult, 5 could not,  6 believed, 7 enables

.

 

10.    Подведение итогов. Выставление оценок.




Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: Прочее.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
"Компьютер и интернет"

Автор: Серикова Дарина Витальевна

Дата: 12.03.2020

Номер свидетельства: 542536

Похожие файлы

object(ArrayObject)#851 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(105) "Урок "Безопасный интернет" (для учащихся начальной школы) "
    ["seo_title"] => string(65) "urok-biezopasnyi-intierniet-dlia-uchashchikhsia-nachal-noi-shkoly"
    ["file_id"] => string(6) "244506"
    ["category_seo"] => string(16) "nachalniyeKlassi"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1445952198"
  }
}
object(ArrayObject)#873 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(41) ""Интернет зависимость""
    ["seo_title"] => string(21) "internet_zavisimost_2"
    ["file_id"] => string(6) "640834"
    ["category_seo"] => string(9) "psihologu"
    ["subcategory_seo"] => string(7) "prochee"
    ["date"] => string(10) "1701143807"
  }
}
object(ArrayObject)#851 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(111) "Конспект библиотечного урока "Нам на помощь пришел интернет""
    ["seo_title"] => string(68) "konspiekt-bibliotiechnogho-uroka-nam-na-pomoshch-prishiel-intierniet"
    ["file_id"] => string(6) "290055"
    ["category_seo"] => string(10) "vneurochka"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1454918428"
  }
}
object(ArrayObject)#873 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(37) "Безопасный интернет"
    ["seo_title"] => string(20) "bezopastnyi_internet"
    ["file_id"] => string(6) "520544"
    ["category_seo"] => string(10) "vneurochka"
    ["subcategory_seo"] => string(11) "presentacii"
    ["date"] => string(10) "1569171114"
  }
}
object(ArrayObject)#851 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(137) "Башҡорт теле һәм әҙәбиәте дәрестәрендә компьютер технологиялары ҡулланыу"
    ["seo_title"] => string(73) "bashkort_tele_h_m_z_bi_te_d_rest_rend_kompiuter_tekhnologiialary_kullanyu"
    ["file_id"] => string(6) "522863"
    ["category_seo"] => string(7) "prochee"
    ["subcategory_seo"] => string(7) "prochee"
    ["date"] => string(10) "1571222587"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства