kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

" История и сегодняшний день США"

Нажмите, чтобы узнать подробности


Цель урока- углубить знания учащихся об истории и настоящем США,научитьучащихся добывать и использовать дополнительную информацию по теме. 

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«" История и сегодняшний день США"»

Муниципальное образовательное учреждение  средняя общеобразовательная школа №3  г.Электросталь История и сегодняшний день США урок английского языка,11 класс Автор: Никулина Наталья Анатольевна, учитель английского языка

Муниципальное образовательное учреждение средняя общеобразовательная школа №3 г.Электросталь

История и сегодняшний день США

урок английского языка,11 класс

Автор: Никулина Наталья Анатольевна,

учитель английского языка

Урок с компьютером в 11 классе «История и сегодняшний день США»

Урок с компьютером в 11 классе «История и сегодняшний день США»

Цели урока : углубить знания учащихся об истории и настоящем одной из англоязычных стран-США;развивать навыки устного неподготовленного высказывания по конкретному вопросу и навыки коммуникативного общения, научить учащихся добывать дополнительную информацию при помощи компьютера, проконтролировать знания учащихся по истории США в формате текстового знания. Оборудование : компьютеры ; магнитофоны ; карта мира ; карта США; тематические картинки.
  • Цели урока : углубить знания учащихся об истории и настоящем одной из англоязычных стран-США;развивать навыки устного неподготовленного высказывания по конкретному вопросу и навыки коммуникативного общения, научить учащихся добывать дополнительную информацию при помощи компьютера, проконтролировать знания учащихся по истории США в формате текстового знания.
  • Оборудование : компьютеры ; магнитофоны ; карта мира ; карта США; тематические картинки.
Ход урока

Ход урока

  • 1.организационная беседа с учащимися
  • T. I hope you are well.
  • P1. Yes, sure.I am fine.
  • T. And what about you,Victor?
  • P2. I am all right.
  • T. Are you in high spirits, Olga ?
  • P3. Of course, I am. I have a nice mood.
  • T. Any problems,Sasha?
  • P4. No problems. Everything is OK.
  • T. Does anything trouble you?
  • P5. Nothing at all. I am eager to start our lesson.
  • T. I am glad to hear you are fine. So, lets begin our lesson . It will be a king of journey to the past and present of the USA.
THE USA.FACTFILE Official name of the country: The United states of America (US or USA) Type of the slate: Federal republic Area: 9,372,614 square km Comparative area:  About three-tenths the size of Russia: about one- third the size of America: about one-half the size of South America (or slightly larger than Brazil); slightly smaller than China; about two and one- half times the size of Western Europe.

THE USA.FACTFILE

  • Official name of the country:

The United states of America (US or USA)

  • Type of the slate:

Federal republic

  • Area:

9,372,614 square km

  • Comparative area:

About three-tenths the size of Russia: about one- third the size of America: about one-half the size of South America (or slightly larger than Brazil); slightly smaller than China; about two and one- half times the size of Western Europe.

Administrative divisions.  50 states and I district: Alabama, Alaska,Arizona, Arkansas, California, Colorado, Connecticut, Delaware, District of Columbia, Florida, Georgia, Hawaii, Idaho, Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Kentucky, Louisiana, Maine, Maryland, Massachusetts, Michigan, Minnesota, Mississippi, Missouri, Montana, Nebraska, Nevada, New Hampshire, New Jersey, New Mexico, New York, North Dakota, Ohio, Oklahoma, Oregon, Pennsylvania, Rhode Island, South Carolina, South Dakota, Tennessee, Texas, Utah, Vermont, Virginia, Washington, West Virginia, Wisconsin, Wyoming.

Administrative divisions. 50 states and I district:

Alabama, Alaska,Arizona, Arkansas, California, Colorado, Connecticut, Delaware, District of Columbia, Florida, Georgia, Hawaii, Idaho, Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Kentucky, Louisiana, Maine, Maryland, Massachusetts, Michigan, Minnesota, Mississippi, Missouri, Montana, Nebraska, Nevada, New Hampshire, New Jersey, New Mexico, New York, North Dakota, Ohio, Oklahoma, Oregon, Pennsylvania,

Rhode Island, South Carolina, South Dakota, Tennessee, Texas, Utah, Vermont, Virginia, Washington, West Virginia, Wisconsin, Wyoming.

California Florida Oklahoma Massachusetts Virginia Alaska

California

Florida

Oklahoma

Massachusetts

Virginia

Alaska

National holiday:  Independence Day, 4 July (1776) Legislative branch: Bicameral Congress which consist of an upper House of Representatives Judicial branch:
  • National holiday:

Independence Day, 4 July (1776)

  • Legislative branch:

Bicameral Congress which consist of an upper House of Representatives

  • Judicial branch:

Federal District Courts , Courts of Appeal and Supreme Court

  • Political Parties:

Two major national parties-Republican(its symbol is elephant)and Democratic(its symbol is donkey),other minor groups and parties

  • Elections:

Presidential elections are held every four years ,the first Monday in November of each even-numbered(leap)year ,all members of the House of Representatives are reelected every two years ,one third of the Senate is reelected every two years

  • Flag:

Stars and Stripes;Stars are for the 50 states of the United States;Stripes are for the 13 colonies(the first 13 states)which declared independence from Great Britain on July 4,1776

Executive branch:  President, vice president, Cabinet

Executive branch: President, vice president, Cabinet

Выполнение компьютерного теста по истории США. About b) North America was a vast wilderness 1 2 2)Indians inhabited North America e) 3)In g)Christopfer Columbus set out for Asia and discovered a «New Land» 2)Indians inhabited North America e) 3)In g)Christopfer Columbus set out for Asia and discovered a «New Land» 4)English ,German ,Spanish , Dutch and French explorers looked for the New world for i) 5)In j) English settlers built the first permanent village 6)Immigrations founded colonies along h) 7)French settled k) 8)Africans were first brought to Virginia all slaves in f) 9)British imposed new taxes on d) 10)The British required the colonists a) British soldiers 11)American War for Independence began in c)

Выполнение компьютерного теста по истории США.

About b)

North America was a vast wilderness

1

2

2)Indians inhabited North America

e)

3)In

g)Christopfer Columbus set out for Asia and discovered a «New Land»

2)Indians inhabited North America

e)

3)In

g)Christopfer Columbus set out for Asia and discovered a «New Land»

4)English ,German ,Spanish , Dutch and French explorers looked for the New world for

i)

5)In j)

English settlers built the first permanent village

6)Immigrations founded colonies along

h)

7)French settled

k)

8)Africans were first brought to Virginia all slaves in

f)

9)British imposed new taxes on

d)

10)The British required the colonists a)

British soldiers

11)American War for Independence began in

c)

Ответы: a) To house and feed b) 500 years ago c) 1775 d) sugar ,coffee , tea e) 20 000 years f) 1619 g) 1492 h) the Atlantic Coast i) gold and riches j) 1607 k) Canada

Ответы:

a) To house and feed

b) 500 years ago

c) 1775

d) sugar ,coffee , tea

e) 20 000 years

f) 1619

g) 1492

h) the Atlantic Coast

i) gold and riches

j) 1607

k) Canada

Аудирование кратких описаний городов США. Учащиеся должны прослушать текст и заполнить таблицу. Город Seattle № теста New York № 2 Los Angeles № 3 Chicago № 4 Washington № 8 Detroit № 1 Boston № 7 Philadelphia № 6 № 5 -Text1. The city has little industry and ho skyscrapers. The Capitol ,the White House ,the Lincoln Memorial are there. -Text2. It is the gateway to Alaska. -Text3. It is the largest city of the USA. It is the financial centre . The Statue of Liberty is there. -Text4. Is a very big city. Hollywood ,where motion pictures and many TV shows are made ,is there. -Text5. It is a city where the Declaration of Independence and the Constitution. Were made up and signed. -Text6. The city is the heart of the New England States. It was one of the first settlements . The famous tea party took place there. -Text7. The city is the birthplace of mass production of motorcars ,and today it is the centre of country's manufactures. -Text8. It is the second largest city in the USA not far from Lake Michigan ,it is the railway centre.

Аудирование кратких описаний городов США.

  • Учащиеся должны прослушать текст и заполнить таблицу.

Город

Seattle

№ теста

New York

№ 2

Los Angeles

№ 3

Chicago

№ 4

Washington

№ 8

Detroit

№ 1

Boston

№ 7

Philadelphia

№ 6

№ 5

-Text1.

The city has little industry and ho skyscrapers.

The Capitol ,the White House ,the Lincoln Memorial are there.

-Text2.

It is the gateway to Alaska.

-Text3.

It is the largest city of the USA. It is the financial centre .

The Statue of Liberty is there.

-Text4.

Is a very big city. Hollywood ,where motion pictures and many TV shows are made ,is there.

-Text5.

It is a city where the Declaration of Independence and the Constitution. Were made up and signed.

-Text6.

The city is the heart of the New England States.

It was one of the first settlements . The famous tea party took place there.

-Text7.

The city is the birthplace of mass production of motorcars ,and today it is the centre of country's manufactures.

-Text8.

It is the second largest city in the USA not far from Lake Michigan ,it is the railway centre.

Работа в парах. Построение диалогов по ситуациям:  1) Вы на таможне в США . Поговорите о цели вашего приезда , плане поездки и дате возвращения. 2) Вы турист в США , хотите увидеть известные места в столице. Спросите прохожего на улице ,как туда добраться.

Работа в парах.

Построение диалогов по ситуациям:

1) Вы на таможне в США . Поговорите о цели вашего приезда , плане поездки и дате возвращения.

2) Вы турист в США , хотите увидеть известные места в столице. Спросите прохожего на улице ,как туда добраться.

Dialogue 1

Dialogue 1

  • Welcome to USA. May I see your passport?
  • Yes ,please.
  • Where are you from?
  • I am from Russia.
  • Have you been to USA before?
  • No ,this is my first visit.
  • What purpose of your visit?
  • It is holiday.
  • Where are you going?
  • I am going to New York ,then to Washington ,and to Los Angeles.
  • Where are you going to stay?
  • Er ,with my friend.
  • How long are you going to be here?
  • Well ,I think about 3 weeks.
  • What's the date of your return?
  • I have got an open ticket.
  • Ok .I will make it June 31 st .
  • Thanks.
  • Thank you .Have a nice jorney.
Dialogue 2

Dialogue 2

  • Is it your first visit to USA?
  • Yes ,it’s the first time I'm here.
  • Are you enjoying your visit?
  • Oh ,yes. Its wonderful. Washington is a beautiful city.
  • Where did you go to Washington?
  • I saw the White House and the Capitol.
  • The are many sights in Washington.
  • Can you tell me the way to the Lincoln Memorial?
  • Yes ,sure , take bus 20 to…
  • Can I get there by subway?
  • Oh ,yes. There is a metro station over there.
  • Thank you.
  • You are welcome.
Итог урока. Домашнее задание.

Итог урока.

Домашнее задание.

Список используемых источников: 1) Учебник английского языка 11 класс,  автор - Биболетова М.З. 2) Книга для чтения для 11 класса к учебнику Биболетовой М.З. 3) www.1september.ru

Список используемых источников:

  • 1) Учебник английского языка 11 класс,
  • автор - Биболетова М.З.
  • 2) Книга для чтения для 11 класса к учебнику Биболетовой М.З.
  • 3) www.1september.ru


Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 11 класс

Скачать
" История и сегодняшний день США"

Автор: Никулина Наталья Анатольевна

Дата: 31.10.2016

Номер свидетельства: 353860

Похожие файлы

object(ArrayObject)#853 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(77) "Исследовательская работа "История мебели""
    ["seo_title"] => string(41) "issliedovatielskaiarabotaistoriiamiebieli"
    ["file_id"] => string(6) "312771"
    ["category_seo"] => string(10) "vneurochka"
    ["subcategory_seo"] => string(11) "presentacii"
    ["date"] => string(10) "1459400032"
  }
}
object(ArrayObject)#875 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(74) "КОНСПЕКТ УРОКА ИСТОРИИ  "хОЛОДНАЯ ВОЙНА ""
    ["seo_title"] => string(36) "konspiekturokaistoriikholodnaiavoina"
    ["file_id"] => string(6) "260911"
    ["category_seo"] => string(8) "istoriya"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1449048700"
  }
}
object(ArrayObject)#853 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(106) "Конспект факультативного занятия "Уникальные музеи мира" "
    ["seo_title"] => string(60) "konspiekt-fakul-tativnogho-zaniatiia-unikal-nyie-muziei-mira"
    ["file_id"] => string(6) "119729"
    ["category_seo"] => string(10) "vneurochka"
    ["subcategory_seo"] => string(12) "meropriyatia"
    ["date"] => string(10) "1413484798"
  }
}
object(ArrayObject)#875 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(112) "Политические конфликты.   Геополитика и ее основные проблемы."
    ["seo_title"] => string(59) "politichieskiiekonfliktygieopolitikaiieieosnovnyieprobliemy"
    ["file_id"] => string(6) "280413"
    ["category_seo"] => string(16) "obschestvoznanie"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1453372525"
  }
}
object(ArrayObject)#853 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(146) "Закономерности и размещения промышленности, топливно-энергетический копмлекс "
    ["seo_title"] => string(90) "zakonomiernosti-i-razmieshchieniia-promyshliennosti-toplivno-enierghietichieskii-kopmlieks"
    ["file_id"] => string(6) "166214"
    ["category_seo"] => string(10) "geografiya"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1422933601"
  }
}


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства