kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

«Help The Princess»

Нажмите, чтобы узнать подробности

         

Урок - игра для учащихся вторых классов.

            Автор – Соснина Галина Владимировна, учитель английского языка.

            МБОУ «Гуманитарная гимназия №8», город Северодвинск.

            Тема: « Спасем принцессу»

            Цели и задачи:

1.    Повторить материал по темам: “Family”, “Sports”, “Games”.

2.    Развивать коммуникативные умения, навыки правописания, умение работать в группе, команде.

3.    Воспитывать умение сопереживать людям, формировать интерес к английскому языку.

Оборудование: Видеозапись, аудиозаписи, карточки с заданиями, плакат с изображением закрытой двери с шестью замками, награды за урок.

Сценарий:

-Hello, children.

-How are you? Very good. Let’s begin our lesson. The theme of our lesson is “Help the Princess”.

-Who likes fairy-tales, hands up, please. Listen to our fairy –tale.

Жила-была принцесса по имени Анна. Она была очень веселая, любила петь и танцевать.

Но однажды злая ведьма позавидовала Анне и решила погубить ее. Ведьма схватила принцессу и заточила ее в высокой башне и закрыла ее на шесть замков. (Идет видеозапись) И сейчас Анна просит нас с вами помочь ей, открыть шесть замков. Но для того, чтобы открыть эти шесть  замков мы должны выполнить шесть  заданий.

1.           The first task. Ask 10 questions.

-              What is your name?

-              How old are you?

-              Where are you from?

-              How are you?

-              Have you got a mother?

-              What is her name?

-              Have you got a father?

-              What is his name?

-              Have you got a sister?

-              Have you got a brother?

-              Have you got a grandmother? Grandfather?

-              Do you love your family?

 Very good. We can open the first lock.

           2.The second task. Tell us 3 poems.

 Dear little boys and girls!

What is better than the toys?

I think sports are good for all:

You can swim, play basketball,

Table tennis and football

We can jump and we can run

We can have a lot of fun.

My dog.

I’ve got a dog.

Her name is Pat.

She can do this.

She can do that.

Look at my dog.

Tricks she can do.

I love my dog.

She loves me, too.

 I want to jump.

 I want to jump.

I want to run.

I want to clap my hands,

It’s fun!

Very good. Now we can open the second lock.

        3. The third task.  Now work in groups. This is the first group, this is the second group, this is the third group.        

Make 3 sentences, write and translate them. (Раздаются конверты с карточками со словами, из которых надо составить предложения)

Stand up and read and translate your sentences.

That’s right.

We can open the third lock.

Are you tired, children? Let’s have a rest.

1 hand up,

2 hands up,

2 hands down.

Sit down and stand up.

Hands on your head.

Hands behind your back.

Hands on your nose.

Stand up and sit down.

4. The forth task. You work in groups again. Get a snake. Find 7words (the 1st group), 5 words, 5 words. ( the second and the third group) Write them (Задания даются дифференцировано - «красные»- самая сильная группа)

Who wants to read? Read and translate them.

1 группа красные - 1.Sister 2.Red 3.Dog 4.Green 5.Not 6. Thanks 7. Seven

2 группа желтые - 1. Friend 2.Duck 3. Kitten 4. Number 5. Run 

3 группа синие - 1. Mother 2. Read 3.Dog 4.Grey 5. Yes

  We can open the forth lock.

 5. Now the fifth task. Sing a song. Stand up. Old Mcdonald.

Old MacDonald had a farm,                  

Ee-i-  Ee- i – Oh,

And on his farm he had some  chicks, 

Ee-i-  Ee- i – Oh,

With a chick, chick here,

And a chick, chick there,

Here a chick, there a chick,

 Ev’rywhere a chick, chick.

 Old MacDonald had a farm,

Ee-i-  Ee- i – Oh,

And on his farm he had some ducks,

Ee-i-  Ee- i – Oh,

With a quack, quack here,

And a quack, quack there,

Here a duck, there a duck,

 Ev’rywhere a quack, quack. 

Thank you, children. Sit down.

We can open the fifth lock now.

6.The sixth task. You work in pairs now. Get this. Make a family tree and tell us about it. (Раздаются карточки, на которых нужно собрать «семью» и составить рассказ по карточке)

His name is….

He has got a….

He hasn’t got a….

He loves his family.

(Один ученик из пары выходит к доске и озвучивает рассказ)

 Now you can open the sixth lock.

Wow! Where is our princess?

Let’s call her! All together! Princess Ann! (3раза)

Анна-  Hello, children! Thank you for your help. Now I am free and can sing and dance again. Let’s sing my favourite song! Stand up, please.

The more we are together,

Together, together,

The more we are together,

The merrier we’ll be.

 For your friends

Are my friends,

And my friends

Are your friends.

You get 5 for this lesson. (раздает пятерки из сумочки)

 Good bye, children.

Итак, дети.  Вы работали очень хорошо сегодня.  Вам понравился наш урок? Почему? Чему мы учились? Какие задания хотели бы выполнить снова на других уроках?      The lesson is over. Good bye.

 

 

Просмотр содержимого документа
««Help The Princess» »

Урок - игра для учащихся вторых классов.

Автор – Соснина Галина Владимировна, учитель английского языка.

МБОУ «Гуманитарная гимназия №8», город Северодвинск.

Тема: « Спасем принцессу»

Цели и задачи:

  1. Повторить материал по темам: “Family”, “Sports”, “Games”.

  2. Развивать коммуникативные умения, навыки правописания, умение работать в группе, команде.

  3. Воспитывать умение сопереживать людям, формировать интерес к английскому языку.

Оборудование: Видеозапись, аудиозаписи, карточки с заданиями, плакат с изображением закрытой двери с шестью замками, награды за урок.

Сценарий:

-Hello, children.

-How are you? Very good. Let’s begin our lesson. The theme of our lesson is “Help the Princess”.

-Who likes fairy-tales, hands up, please. Listen to our fairy –tale.

Жила-была принцесса по имени Анна. Она была очень веселая, любила петь и танцевать.

Но однажды злая ведьма позавидовала Анне и решила погубить ее. Ведьма схватила принцессу и заточила ее в высокой башне и закрыла ее на шесть замков. (Идет видеозапись) И сейчас Анна просит нас с вами помочь ей, открыть шесть замков. Но для того, чтобы открыть эти шесть замков мы должны выполнить шесть заданий.

  1. The first task. Ask 10 questions.

  • What is your name?

  • How old are you?

  • Where are you from?

  • How are you?

  • Have you got a mother?

  • What is her name?

  • Have you got a father?

  • What is his name?

  • Have you got a sister?

  • Have you got a brother?

  • Have you got a grandmother? Grandfather?

  • Do you love your family?

Very good. We can open the first lock.

  1. The second task. Tell us 3 poems.

Dear little boys and girls!

What is better than the toys?

I think sports are good for all:

You can swim, play basketball,

Table tennis and football

We can jump and we can run

We can have a lot of fun.

My dog.

I’ve got a dog.

Her name is Pat.

She can do this.

She can do that.

Look at my dog.

Tricks she can do.

I love my dog.

She loves me, too.

I want to jump.

I want to jump.

I want to run.

I want to clap my hands,

It’s fun!

Very good. Now we can open the second lock.

3. The third task. Now work in groups. This is the first group, this is the second group, this is the third group.

Make 3 sentences, write and translate them. (Раздаются конверты с карточками со словами, из которых надо составить предложения)

Stand up and read and translate your sentences.

That’s right.

We can open the third lock.

Are you tired, children? Let’s have a rest.

1 hand up,

2 hands up,

2 hands down.

Sit down and stand up.

Hands on your head.

Hands behind your back.

Hands on your nose.

Stand up and sit down.

  1. The forth task. You work in groups again. Get a snake. Find 7words (the 1st group), 5 words, 5 words. ( the second and the third group) Write them (Задания даются дифференцировано - «красные»- самая сильная группа)

Who wants to read? Read and translate them.

1 группа красные

2 группа желтые

3 группа синие

1. Sister

Friend

Mother

2. Red

Duck

Read

3. Dog

Kitten

Dog

4 .Green

Number

Grey

5. Not

Run

Yes

6. Thanks



7. Seven



We can open the forth lock.

5. Now the fifth task. Sing a song. Stand up. Old Mcdonald.

1. Old MacDonald had a farm,

Ee-i- Ee- i – Oh,

And on his farm he had some chicks,

Ee-i- Ee- i – Oh,

With a chick, chick here,

And a chick, chick there,

Here a chick, there a chick,

Ev’rywhere a chick, chick.

2. Old MacDonald had a farm,

Ee-i- Ee- i – Oh,

And on his farm he had some ducks,

Ee-i- Ee- i – Oh,

With a quack, quack here,

And a quack, quack there,

Here a duck, there a duck,

Ev’rywhere a quack, quack.

Thank you, children. Sit down.

We can open the fifth lock now.

6.The sixth task. You work in pairs now. Get this. Make a family tree and tell us about it. (Раздаются карточки, на которых нужно составить «семью» и составить рассказ по карточке)

His name is….

He has got a….

He hasn’t got a….

He loves his family.

(Один из пары выходит к доске и озвучивает рассказ)

Now you can open the sixth lock.

Wow! Where is our princess?

Let’s call her! All together! Princess Ann! (3раза)

Анна- Hello, children! Thank you for your help. Now I am free and can sing and dance again. Let’s sing my favourite song! Stand up, please.

1.The more we are together,

Together, together,

The more we are together,

The merrier we’ll be.

(2. For your friends

Are my friends,

And my friends

Are your friends.)

You get 5 for this lesson.(раздает пятерки из сумочки)

Good bye, children.

Итак, дети. Вы работали очень хорошо сегодня. Вам понравился наш урок? Почему? Чему мы учились? Какие задания хотели бы выполнить снова на других уроках?

The lesson is over. Good bye.






Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 2 класс

Скачать
«Help The Princess»

Автор: Соснина Галина Владимировна

Дата: 14.01.2015

Номер свидетельства: 155397

Похожие файлы

object(ArrayObject)#864 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(14) "Золушка"
    ["seo_title"] => string(8) "zolushka"
    ["file_id"] => string(6) "266574"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(12) "meropriyatia"
    ["date"] => string(10) "1450190364"
  }
}
object(ArrayObject)#886 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(66) "Открытый урок по английскому языку. "
    ["seo_title"] => string(38) "otkrytyi-urok-po-anghliiskomu-iazyku-2"
    ["file_id"] => string(6) "179536"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(5) "uroki"
    ["date"] => string(10) "1425027594"
  }
}
object(ArrayObject)#864 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(22) "Elizabeth II (6 form) "
    ["seo_title"] => string(19) "elizabeth-ii-6-form"
    ["file_id"] => string(6) "241437"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(11) "presentacii"
    ["date"] => string(10) "1445251722"
  }
}
object(ArrayObject)#886 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(122) "Внеклассный открытый урок по английскому языку на тему "Walt Disney World!""
    ["seo_title"] => string(76) "vnieklassnyi_otkrytyi_urok_po_anghliiskomu_iazyku_na_tiemu_walt_disney_world"
    ["file_id"] => string(6) "464191"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(12) "meropriyatia"
    ["date"] => string(10) "1522325901"
  }
}
object(ArrayObject)#864 (1) {
  ["storage":"ArrayObject":private] => array(6) {
    ["title"] => string(70) "Праздник "Рождественское путешествие""
    ["seo_title"] => string(41) "prazdnikrozhdiestvienskoieputieshiestviie"
    ["file_id"] => string(6) "283607"
    ["category_seo"] => string(15) "angliiskiyYazik"
    ["subcategory_seo"] => string(12) "meropriyatia"
    ["date"] => string(10) "1453856251"
  }
}

Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства