№ п/п | Этап урока | Речь учителя | Речь учащихся |
1. | Организационный момент | Good morning, boys and girls! I’m glad to see you today too. Sit down, please. How are you? Are happy? I'm glad to hear it. So, let's start our lesson. | Good morning! (a poem - "Good morning") I'm fine. Yes, I'm happy |
2. | Фонетическая зарядка | Перед началом урока нам необходимо подготовить наши язычки к произнесению английских звуков, слов и предложений. Let’s start with phonetics drills. [æ] – a cat on a mat [ɒ] - a dog on a log [i:] - a bee on a tree Great! | All together: [æ] – a cat on a mat [ɒ] - a dog on a log [i:] - a bee on a tree |
3. | Введение в иноязычную среду (Warming Up Activity) | Do you remember the song of our previous lesson? So, open you books, please. Page 67. What can the boy do? What can the girl do? Right you are. And now look at the board. What can the girl do? What can this girl do? Good! Let's sing the song with them. | Supposed answers: Yes. The boy can climb (jump). The girl can jump. She can swim. The girl can jump. Ps sing the song |
4. | Постановка цели урока | Today we'll tell each other what we can and can't do. (Сегодня мы будем говорить о том, что же мы умеем и что не умеем делать). | |
5. 5.1 | Отработка и закрепление лексики / структур. Активизация лексики, развитие навыков чтения и письма | But let's repeat the words first. Open your workbooks at page 36. Let's read and complete the sentences. (Давайте еще раз повторим слова, прочитаем и напишем их, буквы в слова) A dog can run. A mouse can jump. A fish can swim. A chimp can climb. A bird can fly. Right you are! Very good! | P1, P2...P5: read the sentence and write the word on the blackboard (учащиеся читают предложения и записывают слова, вставляя пропущенные буквы) A dog can run. A mouse can jump. A fish can swim. A chimp can climb. A bird can fly. |
5.2 | Повторение построения вопроса с глаголом can. Развитие навыков чтения и письма. | Now exercise 3 (page 37). Let's ask and answer the questions (А теперь давайте зададим вопросы и ответим на них). Look at the pictures, read and write. | P1...P4 (учащиеся смотрят на картинки, используя подсказки дописывают вопрос и ответ) P1: Can you swim? - Yes, I can. P2: Can you climb? - No, I can't. P3: Can you run? - Yes, I can. P4: Can you sing? - Yes, I can. |
5.3 | Активизация лексики, развитие навыков диалогической речи (диалог-расспрос) | Now look at the pictures, ask and answer the questions. (работа в парах: учащиеся задают вопрос друг другу, используя картинки) Very well. | P1 - P2 - P3 - P4 - P5 - P6 Can you run? - Yes, I can. Can you swim? - Yes, I can (No, I can't) Can you jump? - Yes, I can. Can you dance? - Yes, I can. Can you climb? - Yes, I can (No, I can't) Can you fly? - No, I can't. |
5.4 | Активизация знаний учащихся, мотивация учащихся на работу с сюжетными диалогами | Now open your books at page 68. Look at the pictures. So, picture number one. (Показывает на Ларри) Who is this? Picture number two. (Показывает на Чаклза) Where is Chuckles? (Показывает на Черри) Who is this? | P1: This is Larry. This is Lulu. P2: He's on the tree. P3: This is a chimp. This is a girl chimp. |
5.5 | Развитие навыков аудирования, чтения | So, listen to the text. Listen and read. Now read in pairs. | Ps: listen to the text Ps: read the text (Учащиеся вначале прослушиваю сюжетный диалог, следя за картинками. Второй раз запись упражнения с паузами: учащиеся слушают и повторяют). P1-P2 read the text, etc. |
6 | Физкультминутка | Now it’s time to have a rest. Meet our bear. Let’s sing and do. Well done. Thank you. | Ps: sing and do |
7. | Формирование навыков устной речи | So, you can do a lot of things. Can you tell us about it? (Итак, вы можете делать очень многое. А теперь давайте расскажем об этом.) | Ps: tell what they can do (используя картинки учащиеся рассказывают о том, что умеют делать). I can dance. I can jump. Etc. |
8. | Активизация лексико-грамматического материала (на песенном материале) | Now Chuckles wants to sing a new song for you. Let's sing together. (Чаклз хочет спеть новую песню. Давайте споем вместе с ним). | Ps: sing together |
9. | Рефлексия. Подведение итогов урока. Домашнее задание, | You worked very well today.) Your home task (домашнее задание): РТ упр. 2 стр. 36. Thank you for your work. Now your marks. I think today you will get only good marks. The lesson is over. Goodbye. | Ps: что мы умеем делать - I can run. I can't fly. Etc. I can sing. Я смогу спеть новую песню. Good bye, dear teacher. |